[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:20

Kan wel met driefasen :j dan moet je de laatste fase een week doorslikken. Staat ook in de bijsluiter. Doe ik zelf ook om vakanties in te timen :j

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:22

ah oké dat wist ik niet, geen ervaring mee ;)
maar dan moet je de rest van de strip wel weggooien zeker? dat is dan weer een beetje zonde!
met gewone pil had ik altijd 1 strip waar ik gebruik van maakte als ik wat dagen ging doorslikken, dat was wel makkelijk.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:55

Ja ik doe wel vaker doorslikken maar slik dan altijd een hele strip toe. Maar als ik dus na een week een stopweek invoer is hij dan nog betrouwbaar, en wordt ik dan in die week ook ongesteld?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:00

doen jullie eigenlijk wel eens "doorslikken" bij de nuvaring? gewoon meteen volgende plaatsen? zit daar nu over te denken.. heb echt even GEEN behoefte om ongesteld te worden :=

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:04

doorringen heet dat ;)

Ik heb het 1 keer gedaan, had geen doorbraakbloeding maar ik vond het zelf niet prettig. Maar ik kon de pil ook niet langer dan 1 week doorslikken dus ik ben wat dat betreft geen goed voorbeeld ;) Maar ik weet dat het in noodgevallen voor mezeflf wel mogelijk is.

Dus denk dat het geowon prima kan ;) gewoon een keer proberen!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:09

hahah ja, doorrringen _O- dat is ook echt een geweldig woord _O-

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:45

Ik ring altijd door, altijd 2 ringen en dan een stopweek.
Bevalt me wel goed is in verhouding per jaar wel iets duurder maar ik heb het er wel voor over.
Heel af en toe heb ik in de laatste week van de 2e ring een doorbraakbloeding maar dat vind ik niet zo erg.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:03

Ik ring ook vaker door :j Zo'n 2-3 keer achter elkaar en dan een stopweek.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:55

oooooh, oke dat valt goed te doen dan :j

(myrthe weer blij *\o/* )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:03

Ilsemarie schreef:
ah oké dat wist ik niet, geen ervaring mee ;)
maar dan moet je de rest van de strip wel weggooien zeker? dat is dan weer een beetje zonde!
met gewone pil had ik altijd 1 strip waar ik gebruik van maakte als ik wat dagen ging doorslikken, dat was wel makkelijk.

Ik bewaar ze voor reserve :j als je eens misselijk bent, of diarree hebt. Of aanhoudende doorbraakbloedingen; 2 pilletjes tegelijk = weg doorbraak.

En zonde.. bij mij wordt het compleet vergoed dus vind het stiekem wel prima :D

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:30

hey wat een geweldig topic... dat ik dat nu pas vind...

ik heb zo'n 5 jaar de microgynon30 geslikt en slik nu sinds 3 maanden een andere (zal zo boven ff kijken)
ik slik al 4 jaar continu door omdat ik als ik ongesteld ben helemaal niks meer kan ik lig dan echt op de grond van de pijn... verder ben ik heel onregelmatig ongesteld... 2 dagen niet 3 dagen wel 4 dagen niet 1 dag wel en zo blijft het maar doorgaan... daarom ook aan de pil gegaan en zelfs op aanraden van de arts gaan doorslikken... maar nu wordt ik er zo langzamerhand gek van.... ik houd veel vocht vast, ben erg chagrijnig, combi van depri/verdrietig en heb alleen maar honger.... ben er zelfs aan aan't denken om de hele handel er maar uit te laten halen... maar goed dan moet ik wel met een heel mooi verhaal aankomen bij mijn arts

EDIT:
er staat niet echt een naam op mijn nieuwe pil maar wel de werkzame stoffen... Ethinylestradiol en Levonorgestrel (als ik 't goed typ) maar dat zijn volgens mij de zelfde stoffen als in de microgynon30

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:30

ja dat zijn dezelfde stoffen, maar er zitten andere hulpstoffen in en het kan zijn dat je daar anders op reageert.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:42

Die pil heb ik al 3 jaar en heb er nooit last van gehad. Maar lees van veel mensen dat die overgang niet top is.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:48

nouja ik had het dus al voordat ik aan de pil ging en dat was voor mij ook de hoofdreden om aan de pil te beginnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:23

Ik ben nu 2 maanden gestopt met de pil, ik las verhalen over het uitblijven van de menstruatie maar daar heb ik geen last van. Bij mij is het zo dat ik twee weken 'vrij' ben en dan weer 4 dagen ongestelt. Is dit normaal?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:05

Ik heb een probleempje..
Ik slik de microgynon 50 al weer een aantal maandjes door, geen problemen daarmee. Ik heb zaterdag de laatste pil van de strip gehad en had geen nieuwe bij me. Dus zondag geen pil geslikt. Maandag op m'n vaste tijd wel weer een pil genomen en met de nieuwe strip begonnen.
Normaal krijg ik pas enig bloedverlies na 2 dagen niet slikken (dus op de 3e dag). Maar nu kreeg ik op maandag al bloedverlies (dus op de 2e dag). En dat heb ik nu nogsteeds. Bij elke keer naar de wc gaan is het papier bruin/rood, maar het zet niet door naar een echte ongesteldheid.

Moet ik nu toch een stopweek houden of maar m'n strip afmaken?
Ik heb trouwens wel seks gehad (zonder condoom).

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:41

@Tinkelbell: dat hoeft natuurlijk niet bij iedereen. Toen ik gestopt was met de pil ben ik eigenlijk meteen redelijk regelmatig ongesteld geworden, is dus helemaal niet uitgebleven. Ik had in het begin ook dat ik nog niet 4 weken 'vrij' was maar na een paar maanden was het al regelmatig. Ik denk dat je lichaam even moet wennen, heel normaal.

@Rebel_Jits: Het kan zijn dat je lichaam na een vergeten pil 'denkt' dat de stopweek er aan komt met als gevolg wat bloedverlies. Wat ik heb begrepen is dat dat bruinige 'oud' bloed is. En doordat je toch aan een nieuwe strip bent begonnen wordt je niet echt ongesteld. Ik zou de stopweek nu inlassen omdat je toch al aan het bloeden bent. Misschien zet het dan door en kan je na de stopweek gewoon weer opnieuw met de pil beginnen.
Ik acht de kans dat je zwanger bent klein, aangezien je in de laatste week van je pilstrip zat, even in de bijsluiter lezen wat voor gevolgen het heeft, staat er als het goed is in.
Uiteraard bij twijfel even de huisarts bellen.

Nu heb ik nog een vraagje, ik heb gisteren een spiraaltje laten plaatsen, heb er gelukkig weinig last van maar nu was ik door de zenuwen helemaal vergeten te vragen hoe lang ik het beste kan wachten tot ik weer kan gaan paardrijden. Ik durf het nu nog niet zo goed omdat ik nog wat buikpijn heb.
Wie heeft er ook een spiraaltje en wanneer gingen jullie weer rijden?

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 00:37

Ik heb niet het hele topic doorgespit dus sorry als het al gevraagd is..

Ik heb van de huisarts een ander soort pil voorgeschreven gekregen, en nu ben ik in de laatste week van mijn oude pilstrip. Wat kan ik nu het beste doen? Een stopweek houden en dan aan de nieuwe pil beginnen of meteen nadat de "oude" pil op is beginnen aan de "nieuwe" pil? En wat is het veiligste?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 07:12

sashafierce schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgespit dus sorry als het al gevraagd is..

Ik heb van de huisarts een ander soort pil voorgeschreven gekregen, en nu ben ik in de laatste week van mijn oude pilstrip. Wat kan ik nu het beste doen? Een stopweek houden en dan aan de nieuwe pil beginnen of meteen nadat de "oude" pil op is beginnen aan de "nieuwe" pil? En wat is het veiligste?

Ze raden aan meteen met de nieuwe pil te beginnen, net zoals je voor het eerst met de pil zou beginnen. Geen stopweek of een stopdag houden dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:46

RebelJits; zwanger denk ik zeker niet. Je had hem al een poosje doorgeslikt. Als je er dan een vergeet is het 'stopweek' voor je lichaam. Tenzij je driefasen gebruikt..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:33

Wat Jans zegt klopt, maar in plaats van direct een stopweek in te lassen heb je de dag erna wel weer een pil geslikt. Als je vervolgens binnen 7 dagen na de vergeten pil alsnog een stopweek in last, kun je het beschouwen als week 3 volgens de bijsluiter.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:38

Sorry als deze vraag al gesteld is, maar na een groot deel van de topics doorgespit te hebben heb ik eigenlijk nog geen antwoord.

Hebben er mensen ervaringen met een prikpil? Het werkt dit en hoe zit het qua kosten?

Ik slikte nooit de pil omdat ik vond dat ik voorzichtig genoeg was en liever niet onnodig "medicatie" wilde slikken. Maar omdat ik liever niet zwanger wil worden op deze leeftijd ben ik toch aan het kijken naar de diverse opties qua pilgebruik.
Ik kwam in eerste instantie bij een prikpil uit omdat ik die dan in ieder geval niet kan vergeten ;)

Wat zijn jullie meningen, tips en ervaringen?
Alvast bedankt!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:45

Inmiddels heb ik dus 3 pillen geslik (ma-di-wo). Telt dat nogsteeds als week drie?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:46

Tot pil 7 ja :j

LadyLisatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:22

Ik kom hier ook eens binnen..
Ik gebruik de pil Yasminelle (ik weet niet of deze ook in NL bekend is, maar ik denk het wel) Ik neem deze al van mijn 16 jaar, dus 4 jaar nu. Maar ik heb al altijd last gehad van witverlies. Ook eens gevraagd aan mijn huisarts en ze heeft een uitstrijkje gedaan. Alles was in orde. Maar nu zit ik nog altijd met dat witverlies. Hier nog mensen last van?