Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:50

MissCharlie : Wow ! hardlopen is ook niets voor mij . Maar ontzettend cool dat jij dat kunt volhouden !

Maaike : Wat ben jij ziek geweest van je vakantie ! Hoop dat je ook wat heb kunnen genieten ervan . Hoe is het nu met je ?

Bobomelo : Leuk dat je bij je zus terecht kan ! Au , die kopstoot van je paard die van mij doet dat ook :p

Lieszje : Leuk dat het beter met je gaat !

Kido : jammer dat het niet goed gaat met je asma

ikbenellie : Vind het ook heel leuuk van men 3de paard . Het gaat misschien wel druk worden maar dan heb ik minder tijd om te piekeren en over alles na te denken . Ik heb al een paardje op het oog . En ga haar Donderdag testen . Leuk dat het goed met je gaat ! Ik hoop ook voor je dat dat gevoel blijft ! Ik kan ook heeel goed genieten als ik bij men paarden ben ze zijn voor mij ook een therapie

Hier gaat het nog steeds niet goed ... Thuis is der weer ruzie en ik probeer zo min mogenlijk thuis te zijn . Gisteren voormiddag Een vriendin gaan helpen met haar pony , namiddag mijn paardje gereden en S'avonds Cine tot half 2 . Hoop dat de vakantie een beetje rust voor mij zal brengen en dat ik bij kan slapen

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:29

@ Ikbenellie
Fijn dat het ook beter met jou gaat!

@ Daaph
Jeetje wat rot meis.. :(:)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:49

goedeavond!
hoe is het met iedereen vandaag?
werd niet echt vrolijk van dit sch**tweer....

vandaag gewerkt en toen in mijn spijkerbroek even snel 20minuutjes gereden op een hieperdepieper druk paard! heb donderdag mijn 1e officiele indoor springwedstrijd, dus dat wordt wat!....

verder ben ik moe, slaap alweer paar dagen slecht(nja, meestal slaap ik 1 of 2 nachten per week goed....)

zo eten maken en even naar mijn moeder in het ziekenhuis! daar zijn ze nu voor aan het regelen dat ze naar een "revalidatie/verpleegtehuis"kan. Best heftig eigenlijks.....gats

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:15

Daaphh: Hoop ook voor je dat je een beetje tot rust kunt komen. Wel rot om steeds maar thuis te moeten ontvluchten.. :(:)
Ben benieuwd of het wat is donderdag!

Lieszje: dankje. ;)

Bobomelo: Is ook niet niks hoor meis.. :(:) Sterkte en succes met overleggen. (nou, je zult misschien al klaar zijn, maargoed)
Ehm sch**tweer..? Oh ja ben trouwens vanmorgen wel natgeregend bij de paarden.. Maar gek genoeg heb ik me er niet aan geirriteerd :+ en hier was het 's middags droog.
Hopelijk slaap je vannacht een beetje en is het gesprek goed verlopen.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:14

@ikbenellie,

ben daar zelf niet bij geweest hoor. dat wordt allemaal geregeld vanuit het ziekenhuis, ze hebben een plekje aangevraagd in het dorp waar ze ook woont, hoop dat dat lukt! want dan is ze dicht bij ons en bij me vader, en hoeven we niet zo vaak weer hier naar de stad te vliegen.
maar gewoon het idee, dat je alleen maar achteruit gaat met die rotziekte....

en van't weekend heeft een man hier verderop in onze straat zelfmoord gepleegd. gats, 61 jaar, niet depressief of wat dan ook, had 12 shetlanders, woonde wel alleen, had smorgens nog kop koffie gedronken met de man waar ik altijd in de bak rijd.....gats, wordt vanmiddag gecremeerd of begraven.

ken hem gelukkig verder niet goed hoor, maar toch, nog geen 200mtr verderop.....

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:53

Bobomelo sterkte en ook suc6 hopelijk is er gauw een plekje voor je mams!

Ik ben weer in Woerden en nu aan t wachten tot we starten.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:04

bobomelo schreef:
verder ben ik moe, slaap alweer paar dagen slecht(nja, meestal slaap ik 1 of 2 nachten per week goed....)

Goeiemorgen :) Bobomelo, daar heb ik ook erg veel last van...ik baal er ontzettend van maar nu heb ik al nachten achtereen wakker gelegen. Heeft iemand een goeie tip? Ik word er zo moe van :Z

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:27

Lees goede en slechte berichten, blij dat het beter met je gaat ikbenellie en sterkte voor bobomelo! Wat een rot berichtje.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 23:30

Ow ja mijn ferritine wat laag heb nu ijzer pillen jammie....
HB is trouwens goed!

Hoest verder hier?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 23:37

Ik ben best wel zenuwachtig voor morge :D
vorige nacht heel slecht geslapen en vandaag ging het ook niet best
met de rest ?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 00:35

Hier redelijk, na een slechte dag.
Heb 2 huilbuien gehad en 2 onderdrukt.
Precies vandaag ben ik 2 jaar het huis uit, heb ik al 2 jaar geen contact meer met mijn moeder..toch nog steeds (of eigenlijk steeds meer) moeilijk.

UWV mag ik morgenvroeg weer heen want die deden niks meer om half 3 vanmiddag :? dus nog ff afwachten..
Vanavond wel weer even heerlijk met mn paardje geknuffeld, daar trek ik me echt aan op.
Morgen dus uwv, 'smiddags en 's avonds naar vriendinnetje dat jarig is, hopen dat ik me dan beter voel en alles weer ff van me af kan zetten.
Stappen is mijn uitvlucht.
Had erg moeite mn masker op te houden afgelopen week.

Buddy87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 01:39

Ik heb je een pb gestuurd :(:) ,

helaas ben ik vandaag ontslagen, is mijn relatie van 5 jaar al 2 weken bij zijn ouders en ben officieel door iemand burn-out verklaard lang leve mijn leven *\o/*
-O-

BarbaLala schreef:
Hier redelijk, na een slechte dag.
Heb 2 huilbuien gehad en 2 onderdrukt.
Precies vandaag ben ik 2 jaar het huis uit, heb ik al 2 jaar geen contact meer met mijn moeder..toch nog steeds (of eigenlijk steeds meer) moeilijk.

UWV mag ik morgenvroeg weer heen want die deden niks meer om half 3 vanmiddag :? dus nog ff afwachten..
Vanavond wel weer even heerlijk met mn paardje geknuffeld, daar trek ik me echt aan op.
Morgen dus uwv, 'smiddags en 's avonds naar vriendinnetje dat jarig is, hopen dat ik me dan beter voel en alles weer ff van me af kan zetten.
Stappen is mijn uitvlucht.
Had erg moeite mn masker op te houden afgelopen week.

Buddy87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 01:44

Nee wacht... lang leve deze maatschappij _/-\o_

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 02:45

* Privacy knip *
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 20-12-23 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Buddy87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:06

Sophie kijk hier eens: www.decemberbaan.nl misschien een idee voor even extra?!!

Ik ga zelf ook inschrijven.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 12:25

Heb geen fiets :(

Buddy87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:52

Iedereen is lekker weekend aan het vieren volgens mij +:)+

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:58

Heb jullie even verwaarloosd hier -O- Sorry meiden!

Deze week weer gewerkt na een week vakantie en een week goed ziek te zijn geweest. Werken kostte me heeel veel energie, dus vandaar helemaal niet aan jullie toegekomen! Helaas nog steeds niet helemaal fit, inmiddels een antibiotica kuur verder, nog niet beter. Maandag dus weer even contact opnemen met de ha.
Hoop morgen of vanavond even bij te lezen en te reageren!

Buddy87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:59

Beterschap :(:)

Ik ga nu naar de paardjes en dan naar een vriendin wat drinken ff wat anders aan mijn hoofd...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:38

Balen maaaike, goed uitzieken eigenlijk hè? :)
Geniet ervan Buddy87, ff je gedachtes verzetten!

Maandag hoor ik of ik 1 hele zorg minder heb, zou zo fijn zijn!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:32

Halo,

Sorry dat ik zo binnen kom vallen. Maar was even benieuwd hoe je je nou ziekmeldt voor een burnout? Bellen naar HR en vragen naar bedrijfsarts?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:38

Ik ben naar m'n huisarts geweest en heb vervolgens m'n baas gebeld en gezegd; ik mag voorlopig niet meer werken van de huisarts.
Dat telefoontje kwam niet helemaal onverwacht voor m'n baas, had men al aan zien komen.
Ben thuisgebleven en de arbo-arts heeft contact met me opgenomen :)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:44

maar voordat je naar de huisarts ging, had je je waarschijnlijk al ziekgemeld of niet?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:12

Nee, ik dacht dat het wel meeviel en ging gewoon naar m'n werk :Y)

Als jij het gevoel hebt dat je je ziek moet melden, kan je dat toch doen voordat je naar de huisarts gaat, als je niet snel bij je huisarts terecht kan?

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:56

Daaphh Hoe is het gegaan donderdag?! Is het wat? Ben erg benieuwd?

Bobomelo Hoe zijn de vorderingen omtrent je moeder, wanneer horen jullie of er een plaatsje voor haar is in het dorp? Gats, naar bericht zeg van die man bij jou in de buurt. Je weet niet wat er in zo iemand omgaat he.. Sommige mensen hebben een ongelooflijk goed masker.. zo zie je maar weer.. wel schrikken

Kido Hmm lekker aan de ijzerpillen.. Goed dat je HB wel goed is. Hoe is het verder?

Barbalala Moeilijk zeg dat je geen contact meer hebt met je moeder.. Is er een mogelijkheid nog een poging te doen, of zou je dat niet meer willen..? :(:)
Wat een gezeur zeg met het uwv.., balen dat een baan vinden niet zo makkelijk is. Ik ga het ook ondervinden, moet per december ook weer soliciteren en heb al wat rond zitten kijken op internet, maar het ligt inderdaad niet voor het oprapen..
Rot dat je paardje een peesblessure heeft.. Kan lang duren..
Duim voor je op goed nieuws morgen.

Buddy87 Sterkte.., alles lijkt dan tegelijk te komen he.. :(:)

Maaike Is niet zo gek dat werken nu even nog meer energie kost. Helemaal als je zegt dat je nog niet helemaal beter bent.. Misschien toch nog even wat langer thuisblijven..? Balen zeg.. Sterkte En morgen naar de HA he. Succes

Kimbaie Ook ik ben eerst naar de HA gegaan en had niet verwacht dat ik mijn werk op zou moeten bellen met de mededeling dat ik voorlopig niet kom ivm burnout en dat ik ook niet weet wanneer ik wel weer in staat ben te werken. Ook bij mij was de verassing op het werk niet bij iedereen heel groot.
Arbo arts neemt vanzelf contact met je op. Succes

Hier gaat het eigenlijk wel goed. Voel me nog steeds stabiel en best ok. Tot nu toe geen heftige stemmingswisselingen oid meer gehad. Dus er lijkt een stijgende lijn in te zitten eindelijk.
Wel merk ik dat ik vaak nog last heb van spanningen. Alsof ik heel zenuwachtig ben voor iets. Dit vind ik wel vervelend. Vooral bij de paarden vind ik dit jammer, vooral met mijn nieuwe paardje wil ik alles goed doen en zekerheid uitstralen..
Maar ik merk dat ik een stuk onzekerder geworden ben sinds de burnout, herkennen jullie dit? Vind alles spannend ineens, heel irritant. Eerder kon ik sneller aan dingen beginnen en denken: 'komt wel goed'