Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:20

Honden ben ik altijd meteen beste vriendjes mee :D
Laat ook regelmatig de honden van mijn vriendinnen uit als ik daar ben, ze zijn dolenthousiast als ik kom en ik vind het heerlijk om lekker met ze te wandelen (Ben opgegroeid met een hond dus dat speelt denk ik wel mee).

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 02:31

Hmmm, dat heb ik nou weer helemaal niet met honden (ik ben een kattenmens). Wij hebben er twee op het erf rondlopen, waar mijn paard staat, en ik kan ze wel achter het behang plakken. Onopgevoede monsters!!! :j

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 02:53

Tja, mijn moeder brult ook altijd dat ze niet wil oppassen, nou past ze 2 dagen per week op m'n nichtjes, die 100 kilometer verderop wonen.

Moet erbij zeggen dat ik serieus betwijfel of ze, stel dat ik kinderen krijg, ze daar ook op wil passen. De rol van mijn zusje in de familie is nou eenmaal wel een andere dan die van mij. Tegen mijn zusje heeft ze nooit gezegd dat ze niet van plan was haar leven op z'n kop te zetten voor haar kinderen en dat krijg ik nog steeds regelmatig naar mijn hoofd geslingerd. Maargoed, daar zit ook een hele geschiedenis achter natuurlijk en is niet helemaal uit het niets gekomen.

Maar mij stoort het wel dat ze 2 keer per week 100 kilometer enkele reis aflegt voor m'n zusje haar kids, terwijl 8 kilometer naar mijn huis toe een onoverbruggelijke afstand is, die ze met een beetje geluk op m'n verjaardag dan wel met veel pijn en moeite aflegt en zelfs dat niet altijd. Ze is hier al 2 jaar niet geweest. Mijn paard, die ik al flink wat jaartjes heb, heeft ze wel geteld 1 keer gezien terwijl ze altijd zegt dat ze zo dol is op paarden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 08:31

mick, dat verander je nooit. Ik heb ook zo'n moeder. Ze heeft altijd op mijn neefje gepast, die mocht altijd logeren. Mijn kinderen niet. Ze komt hier ook nooit. Maar goed, ik voldoe ook niet an haar plaatje van hoe een moeder en huisvrouw zich dient te gedragen :D
Haar verlies denk ik dan maar, ik ben nu haar enige kind nog en laat me echt niet meer door mijn moeder de grond in trappen, al doet ze nog dagelijks haar best :D

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 09:04

Stel dat ik kinderen zou willen (wil ik niehiet...), maar stel; dan is niet de eerste vraag of mijn moeder zou willen oppassen. Haleloeja, zij heeft genoeg gezorgd voor de kids. Dus bij mij zou het geen issue zijn, willen ouders wel/niet oppassen.
Als ik kinderen zou willen, moet ik er zelf voor zorgen (lees opvang regelen).
Mijn ouders staan daar wat dat betreft buiten.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 09:05

Mee eens. Opa's en oma's hebben al hun hele leven opgevoed, moeten ze dat daarna dan nog steeds? Een keertje oppassen is wat anders, maar vaste dagen? :n

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 09:16

_sparta_ schreef:
Mee eens. Opa's en oma's hebben al hun hele leven opgevoed, moeten ze dat daarna dan nog steeds? Een keertje oppassen is wat anders, maar vaste dagen? :n

Als ze het leuk vinden, waarom niet. En ze kunnen er een leuk bedrag aan overhouden. Leuke aanvulling op het pensioen voor opa en oma, kind heeft een vertrouwde oppas, en vader en moeder hoeven na het werk niet te haasten om kind voor sluitingstijd op te halen. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 09:42

Ik ben van mening dat opa en oma dat ook moeten kunnen zijn. Als je wekelijks vaste dagen oppast als opa en oma ben je opvoeder. Het zou mijn keuze dan ook niet zijn!

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:21

Mijn ouders hebben nooit over een eventuele oppassen hoeven te denken, want ze wisten dat er geen kleinkinderen zouden komen. Ik denk wel dat ze het met plezier hadden gedaan.
Ik ben enigkind, dus die kans gaat ze helemaal voorbij, maar volgens mijn moeder heeft ze kleinkinderen ook nooit gemist, vooral niet als ze de verhalen hoort van andere 'oma's'.

Ik ben een dierenmens, met 3 honden, 8 katten, 7 kippen en een paard. En hier krijg ik zoveel blijdschap en dankbaarheid van, daarbij zijn ze altijd heel eerlijk.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:47

Mijn moeder en mijn schoonmoeder zijn allebei gek van kinderen. Maar zij respecteren dat wij gewoon niet aan kinderen beginnen. Mijn schoonzus heeft ondertussen wel een kleintje, dus daar kan mijn schoonmoeder zich op richten.
Mijn moeder zal waarschijnlijk nooit oma worden, maar dat vindt ze niet erg :)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:50

Ik ben blij dat mijn broer kinderen heeft. Mijn moeder zou het wel erg vinden als ze geen kleinkinderen zou hebben.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:54

Mijn moeder zou het geweldig vinden om op die van mij te passen, dat weet ik nu al zeker, ookal heeft ze op z'n zachtst gezegd een hekel aan kinderen :)
Op zo'n momenten voel ik me best schuldig dat ik écht nog geen kinderen wil, en dat het misschien nog heel lang kan duren eer ik er wil (áls dat gevoel al komt)
Terwijl er niks leukers is dan een jonge(re) oma en opa.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:56

Je moeder heeft een hekel aan kinderen? Euhm en waarom ben jij er dan? :D

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:59

_sparta_ schreef:
Je moeder heeft een hekel aan kinderen? Euhm en waarom ben jij er dan? :D

Ik heb ook een hekel aan kinderen hoor, maar heb er zelf wel 2. Ik irriteer me mateloos aan een ander zijn/haar kinderen over het algemeen. Misschien is hekel een groot woord, maar ik trek ze niet aan in elk geval. Ben het type niet dat in een kinderwagen duikt om een baby te bekijken, bied nooit aan om op te passen en hou ze veilig op afstand.
Ik ben gek op mijn eigen meiden, maar heb niet zoveel op met een ander zijn kinderen.

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:11

Wat een heerlijk topic dit ;)

ik ontdek het nu pas, ik ben 37 en heb ook geen kinderen, en kan van al mijn vrijheid zo vreselijk genieten , als ik zie hoe stalgenootjes moeten schipperen met hun paarden en de kinderen die weer uit schoolkomen of moeten eten want sávond weer ergens naartoe gebracht en de schuldgevoelens van eventueel slechtmoederschap.
of het paard moet verkocht want ze redden het gewoon echt niet.
en dat ik dan zelf lekker die vrijheid heb van tijd indelen(oke ik moet wel werken hoor zo af en toe ;) )het geld niet aan de studie of de kleding van de kinderen hoeft te worden besteed, maar aan waar ik op dat moment zelf het meeste de nut van inzie :D
Toegegeven ik vind baby-tjes echt schattig,die kleine hummeltjes met al die schattige kleertjes, maar ook heel eerlijk gezegd vind ik ze als ze een jaar of 7 zijn een stuk minder leuk :o

En ik vind het(ik werk in de gezondheidszorg) ook wel eens vervelend dat er vanuit anderen een soort onbegrip is, alsof je leven niks waard is als je niet eerst het gelukzalige gevoel van het moederschap hebt ervaren :P
het leven schijnt voor sommige pas echt zin gehad te hebben als je je nazaten op deze aarde hebt gedeponeerd ;)
Dat ze over niks anders kunnen praten dan over hun kroost herken ik wel een beetje, ben stapeldol op mijn paarden en kan er ook uren over vertellen, of zij dat nu weer horen willen..... :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:13

Ik herken mij vreselijk in jouw verhaal Piene!
Ik heb wel 3 stiefkinderen waarvan er één bij ons woont, maar uiteindelijk is dat toch de grootste verantwoordelijkheid van papa. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:15

Moggsy schreef:
Mijn ouders hebben nooit over een eventuele oppassen hoeven te denken, want ze wisten dat er geen kleinkinderen zouden komen. Ik denk wel dat ze het met plezier hadden gedaan.
Ik ben enigkind, dus die kans gaat ze helemaal voorbij, maar volgens mijn moeder heeft ze kleinkinderen ook nooit gemist, vooral niet als ze de verhalen hoort van andere 'oma's'.

Ik ben een dierenmens, met 3 honden, 8 katten, 7 kippen en een paard. En hier krijg ik zoveel blijdschap en dankbaarheid van, daarbij zijn ze altijd heel eerlijk.

Gelukkig zijn kinderen ook eerlijk! :j

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:16

Nou, ben ik niet met je eens hoor MB. Er lopen toch aardig wat kleine huftertjes rond die het ook nog achter hun ellebogen hebben.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:17

Tot een jaar of 4 zijn ze nog wel leuk en eerlijk. Daarna krijgen ze teveel streken. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:24

Over het algemeen vind ik kinderen juist altijd heel eerlijk hoor, als ze het achter de ellebogen hebben, hebben ze dat vaak van de ouders afgekeken, helaas...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:38

Mick: ik ken zo'n zelfde verhaal uit directe omgeving.

Vriendin van mij woont in dezelfde woonplaats als haar ouders, ze is (nog) alleenstaand.
Haar zus is 100 km verderop gaan wonen voor haar vriend.
Ze hebben sinds 1,5 jaar 2 kindjes en die ouders gaan elke week van maandagmiddag tot woensdagavond naar haar toe om op te passen. Dan logeren ze bij haar in een schuur die is omgebouwd tot slaapkamer.

Vanaf 1 april gaan ze tot 1 oktober op een camping staan vlakbij haar in de buurt en uiteindelijk willen ze die kant op verhuizen, alleen maar om dichter bij de kleinkinderen te zijn.

Ik vroeg aan mijn vriendin of ze dat niet erg vond, eerst haar zus 100 km verderop (ze hebben hele goede band) en nu haar ouders erachter aan.
Ze zei dat ze het wel begreep...

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:12

Lante schreef:
Ik herken mij vreselijk in jouw verhaal Piene!
Ik heb wel 3 stiefkinderen waarvan er één bij ons woont, maar uiteindelijk is dat toch de grootste verantwoordelijkheid van papa. :)

Ik heb ook 1 stiefdochter die zie ik nu op dit moment minder vaak, ze is inmiddels 25 heeft haar werk en vrienden en vriendinnen en haar vader heeft een eigen zaak dus is ook druk.
ze heeft van haar 12e t/m 18 e bij ons gewoond en ik heb dat heel moeilijk en heel erg leuk gevonden, maar wat je zegt het uiteindelijke verantwoordelijkheidsgevoel ligt bij de ouder

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:47

Kinderen zullen van nature wel eerlijk zijn, dat geloof ik meteen.
Maar is het niet zo dat een kind alles van zijn ouders mee krijgt (in normale omstandigheden dan) en dat we dan weer op het punt opvoeden zijn beland.
Bij dieren heb je dat niet, je kunt ze opvoeden zoals je zelf wilt, maar het primitieve gedrag en de instincten zullen er altijd in blijven, daar zijn ze dier voor en daarom vind ik ze zo geweldig.
Mijn 15 jarige oude hond is nog steeds eerlijk, maar hoeveel 15 jarigen zijn dat nog?
Ze zullen er nog wel zijn, maar ik kom ze verrekt weinig tegen.
Een dier kun je wel verpesten in gedrag, maar dan zijn de kinderen vaak ook verpest en baasje/ouders ook verknipt, dus weer de leidinggevende de schuld.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:20

Mijn moeder past een middag in de week op, dat wil ze graag, wat ons betreft kan ze ook prima naar de bso, maar zo lang ze het nog kan (slechtziend, weet niet hoe dat proces gaat verlopen), laten we dat zo.
Mijn schoonouders passen niet op, daar laten we haar alleen maar achter (zonder ons) als het niet anders kan (paar jaar geleden flinke ruzie gehad vanwege van alles en nog wat, maar daar hebben ze niet van geleerd).

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:24

_sparta_ schreef:

nou mijn moeder past elke woensdag middag op de kids dat heeft ze zelf aangeboden.
en ik heb een vrijwillegers baantje genomen op die middag erg leuk zo kan ik ook even wat anders doen.