[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 08:47

Illusion schreef:
Hallo,
Ik ga zodadelijk mijn tongpiercing laten zetten, ik had de piercingshop gebeld en ik moest wat mondwater kopen ik heb nu listerine en mondwater etoshuismerk gekocht. welke kan ik 't beste gebruiken want de piercer zei dat ik beter het huismerk kon gebruiken..
verder nog tips voor m'n tongpiercing? heb al flink was ijs en vloeibaar eten zoals vla ingeslagen :P

S'avonds at ik gewoon wat de pot schaft en smorgens en smiddags als ik op school zat at ik alleen maar danoontje :') omdat brood gewoon te moeilijk was. Verder kan je best wel snel weer normaal eten hoor, alleen uitkijken met vorken, messen en lepels die achter je staafje blijven hangen.. AUW! :(:)

Desty

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:58

oow wauw kristl !!!
hoeveel mm is dat? 8/10?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:52

Ik kom weer even binnenvallen met een vraagje!

Vanmiddag heb ik een sollicitatiegesprek bij een hotel, en ik denk niet dat ze daar van piercings houden. Wil het risico niet lopen om door m'n piercing (heb een madonna) niet aangenomen te worden dus denk dat ik hem eruit haal. Maar mijn vraag is: kan dat zomaar zonder dicht te groeien? Ik heb hem al anderhalf jaar maar nog nooit langer dan een minuut eruit gehad..

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:44

normaal eten gaat idd gewoon, soms wil ik nog wel 'ns op m'n piercing bijten(zo he, want 'n lange staaf zit daar in..) dat is wel heeul pijnlijk. verder alles prima op m'n dikke kipfilet tong na dan haha.
piercer raadde listerine af, vreet alles weg incl. tandvlees en goede bacterien zeker als je 6 keer moet spoelen.. daarom heb ik nu maar 'n goedkope huismerk genomen en die bevalt goed!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:58

Hoi, ik lees al een tijdje mee in dit topic. Nu zit ik met een paar vragen over een tongpiercing waar ik niet helemaal uit kom.

-Ik heb gelezen dat deze piercing je tanden en tandvlees beschadigd en dat dit voor tand erosie kan zorgen. Is dit met een bioflex (dus plastic) piercing ook het geval?

-Kan er bij het steken van de piercing meteen een bioflex piercing gezet worden of moet er eerst een piercing van metaal in?
Als er eerst metaal in moet, is dit dan wel zonder nikkel?

- Welke shop in omgeving Rotterdam heeft vriendelijk en professioneel personeel?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:09

ja, want het gaat om het balletje, niet om het staafje. Plastic balletjes beschadigen minder maar uiteindelijk komt het allemaal neer op hoeveel jij er mee speelt, waar de piercing staat en hoe gevoellig jouw tanden en tandvlees zijn. Normaal steken ze er eerst metaal in en elke goede shop zal er titanium in doen, zonder nikkel dus. Doen ze dat niet, dan kan je beter weer buiten wandelen. Nog niet alle shops doen het dus vraag na en informeer ook bij mensen die er al geweest zijn hoe het werkelijk zit. ;) Wat de eigenaar verteld kan soms nog enigszins (uhum) afwijken van wat waarheid is.

Je laatste vraag kan ik niet op antwoorden.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:15

Oke, dank je :) Maar als je dus plastic bolletjes neemt en er vrijwel niet mee speelt en geen problemen hebt met je gebit is de kans klein dat het je gebit beschadigd? Kun je bij een goede shop ook aangeven dat je de piercing niet in de buurt van je tanden wil, of ligt dat aan je eigen mond?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:33

Dat je geen problemen hebt betekent niet dat je tandvlees niet gevoellig is. :) Ik heb ook geen tandproblemen en een Labret was funest voor mijn tanden, ook met plastic. Dat kan je niet op voorhand zeggen.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:22

CleovG schreef:
Oke, dank je :) Maar als je dus plastic bolletjes neemt en er vrijwel niet mee speelt en geen problemen hebt met je gebit is de kans klein dat het je gebit beschadigd? Kun je bij een goede shop ook aangeven dat je de piercing niet in de buurt van je tanden wil, of ligt dat aan je eigen mond?

Ik deed dit allemaal ook niet. Dus niet spelen en wel plastic bolletjes. En ver naar achter geplaatst. De tandarts was vorige week heel tevreden :D.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:26

Ayasha, met plastic bolletje en niet spelen is de kans idd klein dat je je gebit beschardigd.
je kan wel pas zo'n plastic bolletje namen na 2 weken(als de piercing verwisseld wordt) daarvoor krijg je toch echt 'n titanium/chirurgisch stale of gouden piercing, maar die 2 weekjes kunnen weinig kwaad.
correct me if i'm wrong.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:29

Oke, maar als de piercing schade aan begint te brengen, merk je dit dan wel snel? Of merk je het pas als je tanden en tandvlees echt ver beschadigd zijn?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:30

tandvlees voel je wel wanneer dat beschadigd, athans ik wel(niet van de tongpiercing, maar net als met mijn beugel van jaren geleden bijvoorbeeld)
tanden kun je 't beste even aan de tandarts vragen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:33

heelp! heb n bultje bij mn tragus en die wordt steeds groter, en nu wil ik dus de piercing eruit halen maar k krijg hem niet.. hoe doe je dat? :=
en welk bolletje moet je los maken? binnen of buitenkant? krijg hem echt niet. :\
Laatst bijgewerkt door Loose op 07-07-10 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:44

Illusion schreef:
Ayasha, met plastic bolletje en niet spelen is de kans idd klein dat je je gebit beschardigd.
je kan wel pas zo'n plastic bolletje namen na 2 weken(als de piercing verwisseld wordt) daarvoor krijg je toch echt 'n titanium/chirurgisch stale of gouden piercing, maar die 2 weekjes kunnen weinig kwaad.
correct me if i'm wrong.

niet klein, kleiner. ;) Hoe klein hangt geheel van je tanden en tandvlees af.
Je merkt het wel, je voelt het (ik iig) en je ziet het ook. :) Af en toe even controleren en er is niets aan het handje. :) Mijn tandvlees is iets gezakt vergeleken met voor mijn labret maar mijn nieuwe tandards heeft het niet opgemerkt dus t zal niet schokkend zijn. Kortom;: je ziet het wel op tijd als je het in de gate houd. ;)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:22

Bedankt voor de snelle antwoorden :D Op internet lees je afentoe zulke horror verhalen dat ik erg twijfelde :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:23

Aster_ schreef:
CleovG schreef:

Ik deed dit allemaal ook niet. Dus niet spelen en wel plastic bolletjes. En ver naar achter geplaatst. De tandarts was vorige week heel tevreden :D.

ik heb metaal, speel ermee, maar heb mini bolletjes, piercing ook ver naar achter geplaatst, zowel de tandarts en mondhygieniste waren ook uiterst tevreden :)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:33

Ik ben bang dat mn navelpiercing aan het uitgroeien is :=
In december laten zetten, kreeg een 12 mm staafje. Paar maanden terug een 10 mm staafje erin gedaan, zat iets aan de 'strakke' kant maar paste precies. Ennu lijkt t velletje nog wel dunner te zijn geworden, want ik zie dat staafje weer uitsteken zoals bij die 12 mm eerst. := Niet zo'n heel lang stuk als toen, maar toch.

Is dit normaal?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:37

Helaas wel. :) Navelpiercings zijn niet "bedoeld" om te houden. Sommige lopen er tien jaar (of langer) mee, anderen nog geen jaar.. :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:39

xMendy schreef:
Ik ben bang dat mn navelpiercing aan het uitgroeien is :=
In december laten zetten, kreeg een 12 mm staafje. Paar maanden terug een 10 mm staafje erin gedaan, zat iets aan de 'strakke' kant maar paste precies. Ennu lijkt t velletje nog wel dunner te zijn geworden, want ik zie dat staafje weer uitsteken zoals bij die 12 mm eerst. := Niet zo'n heel lang stuk als toen, maar toch.

Is dit normaal?

Het huidje van de navelpiercing 'krimpt' altijd wel na een tijdje hoor. Houd het wel in de gaten want ik het kan natuurlijk echt gaan uitgroeien. :)

Maar geen zorgen als het zo blijft, ze blijven meestal zitten. :)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:42

Oke dankjulliewel. Hoef ik me dan geen zorgen te maken? Ik ben er juist zo blij mee ;( en het laten zetten was een hel, zou het geen tweede keer laten doen. :\

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:46

Niet direct zorgen maken. Maar het is en blijft een surface piercing en die kunnen helaas altijd uitgroeien (ja ook plosteling na een aantal jaar) dus gewoon ind e gaten houden. Het kan heel goed zijn dat hij nu gewoon zo blijft. :)

Maar in de meeste gevallen blijven ze zitten.
Laatst bijgewerkt door Red_Savage op 07-07-10 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:49

Inderdaad. :) Sowieso is het wel normaal dat je van die 12 naar de 10 bent gegaan hoor... Ik ken geen enkele navelpiercing die perfect op de beginmaat gebleven is eigenlijk.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:54

Nee dat is begrijpelijk, ze had toen best een groot velletje genomen en de boel was natuurlijk opgezet enzo dus 12 was wel nodig :j ik zal anders morgen wel even een foto maken, hij steekt een klein stukje uit aan beide kanten met 10mm. Kunnen jullie zeggen of ik naar 8 moet O:) of is een klein beetje speling niet erg? :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:59

Je moet ongeveer ruimte hebben van 2 mm.

En opgezet? Klinkt niet heel goed. Is de piercing wel diep genoeg gezet? Nu niet meer neem ik aan?
Piercings horen sowieso niet snel op te zetten. helaas is het veel ingepraat dat dit heel 'normaal' hoort zijn.
Tuurlijk, kan gebeuren, maar het hoort helemaal niet bij elke piercing direct zo te zijn.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:03

Ja de ruimte die ik heb is wel 2 mm ongeveer.. gelukkig. Opgezet bedoel ik niet mee als in ontstoken, maar het velletje was natuurlijk groter en het voelde allemaal wat 'dikker' aan maar het was niet opgezwollen ofzo. Zag er ook niet dik of raar uit. Piercing was diep genoeg gezet ja :j