Ik heb dystrofie, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Re: Ik heb dystrofie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 14:53

Hou het wel in de gaten, vaak betalen ze een bepaald bedrag uit terwijl de behandeling duurder is. Da's tenminste bij mijn verzekering zo.

Ik heb echt een baaldag vandaag. Vergeet veel, laat dingen vallen en ga zo maar door. Het wil niet. :(

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:21

o dat zijn vreselijke dagen, ligt denk ik ook beetje aan het weer, want mijn motoriek laat me ook weer in de steek. wilde zelf een snoepboeketje maken voor mijn dochter (lopen samen de avond 4daagse al zit ze meer in de buggie) maar kreeg het niet voor elkaar om alle stokjes vast te houden. en veel tintelingen zelfs in mijn arm, meestal alleen in de hand.

maar met dit soort dagen, loop ik ook veel te huilen, ben ik boos en opstandig (helemaal als ik mijn huishouding zie, moet stofzuigen en dweilen en strijken.... gelukkig komt mijn moeder vanavond)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 18:04

Huishouden kijk ik nu niet naar, ligt goed waar het ligt. Ik wil alleen maar naar bed, of met iets of iemand knokken. Zit vol frustratie. Zou gaan rijden, niet gedaan. Is niet eerlijk tegenover pony. Weet nog steeds niet wat ik straks moet eten, heb wel zin in iets maar wat. Nog meer frustratie. Of ligt het aan venus die voor de zon langs geweest is vanmorge?

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:02

ik heb vanavond weer lekker mee gelopen met de avond4daagse, kop even leeg gelopen, heerlijk, zou ook nog behendigheid doen, maar ben op, morgen hopelijk uitslapen (half 9 zou ik wel fijn vinden)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:03

Ik heb het zelfde hoor
Ben de laatste dagen weer van slag en snel boos en shaggie
Huishouden is echt een mega ramp erger me rot maar ben te moe en heb te veel pijn om
Iets te doen
En mijn man werkt gewoon veel dus die wil ik niet thuis ook nog full time aan de slag zetten
Verder heb ik niemand die kan helpen

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:10

dat laatste heb ik ook, mijn man werkt ook veel en om hem dan nog te vragen om huishouden te doen. (ik heb toch met mijn eigenwijze kop 4wasmanden gestreken en gevouwen en huis gezogen..)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:11

Ik heb net de afwas gedaan en ga zo paar boodschapjes doen en misschien stofzuigen anders laat ik dat voor morgen of mijn man moet er nog zin in hebben
Ik ga vanmiddag naar de kapper dat is al zwaar genoeg dat zitten de hele tijd

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:41

sterkte, ik ben vreselijk aan het hyperen, ben aan het afvallen, en mijn waardens van schildklier waren al anders, mocht verhogen maar doe het niet, het voelt wel lekker, alleen vanavond ben ik kapot en veel pijn.
ik heb vandaag al te veel gedaan.

ik zou zeggen geniet van het mooie droge weer,

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 16:26

Ik heb net lekker een 45 min gereden, wil binnen kort weer een les dus moet wel ff aan de bak, maar wat zijn mijn bekken en voet toch lekker bezig :( Ik loop nu 2x daags met honden, de jongste heeft last van der darmen, en dat is 2 uur per dag +/- 8 km. en dat vind bekken niet prettig. T'is beter voor hond om meer te lopen, naast de fiets is geen optie. Heb 2 honden en de jongste loopt links. Moet nog maar ff doorbijten.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:35

en de hond naast het paard?? dat je met je ouwe eerst gaat, en later met de jongste met het paard? of een loopband aan schaffen, kan je je jongste daar thuis goed op laten lopen .

vandaag laatste dag van 4daagse gehad, laatste dag is zo slopend, bah, ik ben mund, mijn arm is stuk/op, mijn grote hond trok elke keer zijn gentel leader af, was halsband vergeten dus alleen aan het tuig, ben gesloopt, straks naar bed met veel pijnstilling en morgen komt gelukkig mijn moeder helpen in huis(kan ik smiddag lekker slapen)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 22:46

Hond naast paard kan ook niet, ik heb geen vervoer voor mijn honden naar stal daarbij lopen ze eerder onder het paard dan er naast/voor. En ik heb een paardje die het leuk vind met honden te voetballen. Als de oudste alleen moet blijven huilt ze de boel bij elkaar. Dus-da-wor-um-ook-nie. T'is wat met het beestenspul.
Zo'n gentel leader zou toch niet zomaar af kunnen? Dat is wat ze mij in de dierenwinkel vertelde. Heb hem niet genomen vond het een onding om om te doen.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:11

jahoor die krijgen ze zo af hahahaha, zeker als je een poedel bent die erg lenig is. ik wilde er ook niet aan hoor, want zo gentel zijn ze niet, maarja keuze of elke keer vergaan van de pijn (hij wil nog wel eens een spurt nemen) of minder pijn, kies ik toch voor het laatst

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 14:58

Ben blij dat mijn jongste hond zo goed luistert, die loopt ook los. De oudste heeft nu ook door dat trekken niet mag (heeft een tuig om), doet ze het toch trap ik haar harder naar voren. Schoenmaat 37 komt dan wel aan. Dan weet ze het gelijk weer. Ben ik in eens weer helemaal in the picture.

Erg buiig hier. Ben mijn zadel aan het pimpen, dan past mijn nieuwe hoofdstel er beter bij. Rijden heeft nu geen zin. Waait ook flink. Regelmatig pijn steken in hand en voet, even later ..... regen. Bah!

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:05

over het algemeen luister mijn grote wel heel goed, hier mogen ze niet los meer lopen, in het bos etc kunnen ze met gemak los, ze komen als ik roep en aan de fiets ook geen trekproblemen, maar met lopen wil hij nog wel eens heel enthousiast zijn, bedoeld het niet kwaad en vervelend, en als ik maar elke dag met hem loop trekt hij amper, maar soms lopen er 3 verschillende mensen mee op 1 dag, en vooral als mijn moeder ermee gelopen heeft dan vergeet hij vaak dingen hahaha. ik grijp hem vaak ff bij zijn oren(zijn zo lekker lang) of kijk hem ff in zijn oogjes(pootjes van de grond) moet wel zeggen ze zijn eerste 3 jaren van hun leven gewend om of altijd los te lopen in de wijk of in het bos, laatste 2 jaar ook veel gedaan, honden in de auto naar het bos en rennen maar. heerlijk, mis het wel (mis mijn autootje)

foto van je gepimpte zadel!! western toch? heerlijk. vroeger ook western gereden in zeijen, in de goede oude tijd. een manege waar ik veel heb geleerd ook met jonge paarden.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 16:45

Hier mogen ze ook niet los, maar ja ik heb iets tegen regels O:) Welzijn van mijn dieren gaat voor regels 8-)
Ja western, boomloos ook nog. Ik heb 1 kant gepimpt, straks de andere kant en foto's komen. Wees maar niet bang, vind het veelste leuk om het niet te showen :D Word al erg mooi, al zeg ik het zelf. Blijkt nieuwe hoofdstel van het zelfde leer te zijn, komt mooi uit. *\o/*

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:13

ik doe ook niet altijd aan de opruimplicht hoor, als het ergens is waar geen kinderen spelen, en niemand er last van heeft, laat ik het lekker liggen, helemaal als het gras wat lang is of als de mijne in stekels/brandnetels poept, of als ik door de strond moet om eigen strond op te ruimen, dan vertik ik het.
hier hebben ze helaas weinig leuke losloop plekken, en helaas veel agresieve honden

nou ben heel benieuwd naar de fotos

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 14:15

Yes, zadel is gepimpt. :D En dat met alleen links. Was af en toe wel moeilijk om tussen "de lijntjes" te blijven met verven, maar ziet er niet gek op. (zeker op een afstandje) Zadel was nog niet ingevet geweest dus verf pakt goed.

Zo zag ie er uit.
Afbeelding

En zo nu.
Afbeelding

Bijrijdster zal wel op kijken :wow: weer een nieuw zadel? Nope, gepimpt. 8-) Het zwarte in het hoofdstel zat er al toen ik die kocht.

Poep ruimen is hier met een schepje een gemeente/prive tuin of goot in gooien. Opgeruimd staat netjes :x Word nog getolereerd door gemeente ook. 8)7

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 17:30

wow wat ziet je zadel er super uit!! veel beter dan op foto 1!! en wat een gaaf hoofdstel, heel mooi.
ze zitten zooooooooooo lekker.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 18:45

Jammer alleen dat er niet de zelfde soort teugels bij zijn. Wil de leverancier toch eens vragen of er een mogelijkheid is voor costom made teugels. Bij het bit het zelfde als de bakstuk en dan in normale blanke teugel.
*Hier zit een erg lekkere seat op, dik nep wol.*

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:29

Mooi zadel aikon <3 . Is gelijk een heel ander zicht :j

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 18:05

Zou ik vandaag op mijn oudste pony rijden, vond ik hem met een dik/warm open been. |( Hij heeft vast gezeten en zich los getrokken en zich flink verwond. Ik alles uit spoelen, wassen (gaat makkelijk met 1 hand en een pony die van de pijn steeds zijn poot optilt/verzet) En zien of en hoe hij loopt, was redelijk, en zalf smeren. Er zitten wel een paar diepere wondjes, maar niks wat gehecht kan worden. Dus dat word weer een paar weken niet rijden op hem. -O-

Dus is de jonge draak het bokje }> Zal ie fijn vinden :n

Gelukkig zijn er mensen die het zadel dus ook mooi vinden, zijn er niet veel trouwens. Heb ik poep aan :P
Ben wel blij met dit weer, ff niet zoveel pijn.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:19

sterkte met je oudje, hopelijk geneest het snel

en idd lekker poep hebben aan die mensen, wij vinden hem wel mooi en goed gelukt

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 16:00

Kanjer loopt minder goed als gister, draven doet ie niet. :n Afwikkelen doet hem zeer. Hij loopt nu buiten in kort gras, bewegen is goed voor dikke poot. In zijn box is het een puinhoop, normaal poept ie in 1 hoek nu overal. Heeft dus best wel last van zijn poot anders doet ie dat niet. Misschien toch pijnstillers halen voor hem. *zucht* -O-

Zit hier nu te wachten op een dikke onweer bui, komt een lucht aan niet mooi meer. Ben bijna aangevlogen door een zwaluw, kamikazepiloot vloog een beetje erg laag. _-:(

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 07:31

arme man, `klinkt allemaal pijnlijk. beterschap

en heb je de onweers bui gehad? hier niks, hele dikke zwarte wolken, en een mini regenbui als je hard liep bleef je droog hahahahaa

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:04

@aikon bij ons aan de overkant staan heel veel vlieren in bloei, is dit de tijd om ze te plukken? ze ruiken zo lekker
en hoe droog je ze?!