Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:21

Senna pakte eerste keer ook meteen het flesje aan
maakt hem niet uit, flesje met BV of gewoon de borst

persoonlijk vind ik het flesje wel makkelijker

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 07:20

Cyntje, een hele leuke dag vandaag!! Geniet er maar van, want die is voorbij voor je er erg in hebt!

Ik ben aan het wachten tot Rhune wakker wordt, slaapt al sinds 21u30!!
* Denk dat ie net aan het wakker worden is... *

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:48

sabbel, dat las ik idd ook op internet.
ga deze maand sporten en hou dat 4 weken vol. als er dan niets veranderd of ik kom zelfs aan ga ik idd maar even langs de huisarts.
maandag moet ik voor de laatste keer naar de vk, zal het ook even met haar bespreken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:20

Borstvoeding word steeds leuker hier, Marinde gaat me nu echt aan kijken en ook zelf op zoek dwars door mijn kleding heen als ze erge honger heeft. Vanmorgen had ze tijdens voeden haar handje op mijn borst, zo schattig!

BA: schildklier kan natuurlijk ook. Goed idee om eerst zelf aan de slag te gaan en even bij de vk na te vragen.

Toke: dat is een lange nacht! Hier vannacht ook langer dan "normaal" kunnen slapen. Na een paar keer kort op elkaar komen in de avond heeft ze zowaar 5 uur geslapen. Ik moet er nog even aan wennen geloof ik want ik werd de "oude" tijd wakker.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:23

tessa ligt hier altijd met haar handje op haar borst. is idd zoooo lief om te zien!

fijn dat je zo geniet van je voedingen meid, dat zijn kostbare momenten he?

5 uur, lekker hoor!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:28

5 uur is idd heerlijk alleen werd ik zelf eerder wakker :+ .

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:10

BA Ik geef nog steeds BV, vanaf 23/12 en ben ook nog niet noemenswaardig afgevallen. Naast de BV zit ik ook nog op een suikervrij/koemelkvrij dieet omdat madam allergisch is. Je zou zeggen....de optimale situatie om snel af te vallen. Door je hormonen kan 't ook nog even duren. Heb me er bij neer gelegd. Eerst maar dat half jaar BV volmaken. Ben deze week weer aan 't werk gegaan en deze week heb ik 't goed kunnen combineren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:56

Boya, ik eet al jaren suikervrij omdat ik niet tegen suiker kan, en het is helaas geen garantie voor een slank figuur kan ik uit eigen ervaring vertellen. Maar als je naast suiker ook geen koemelk mag dan zijn er wel heel veel dingen die je niet mag eten en drinken.

Fijn trouwens dat je de BV en werk goed kon combineren. Hoop dat dat bij mij straks ook gaat lukken, lastige is alleen dat ik onregelmatig werk en er ook regelmatig momenten zijn dat ik alleen sta. Ik moet dus goed gaan plannen en overleggen want ik zou het zonde vinden om de BV op te geven omdat het met het werk moeilijk te combineren is.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:24

Rhune is gisteravond ziek thuisgekomen. Naar de kinderarts geweest en blijkt dat ie oorontsteking heeft.
Hij is zo zielig, niet het vrolijke, actieve, speelse mannetje dat hij anders is. Hangerig, huilerig,... Gelukkig was deze morgen zijn koorts weer weg.
Ben benieuwd hoe hij vandaag in de opvang is, gister bij mijn schoonmoeder was er niet zoveel mee aan te vangen.

Raar trouwens, hij eet heel goed, maar vraagt niet meer om eten...

Dokter zei wel dat hij snel beter zou zijn met de medicatie! Laten we hopen, want dit is echt zielig!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:30

aaaaaah, oorpijn doet zoooooooooo'n zeer!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:53

naast het eten van chocola moet ik ook geen patat meer eten. heb ik nu 3x gedaan en de volgende dag was tessa alle 3 de keren verschrikkelijk aan het krijsen van de krampen..

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:26

Milan kon er ook niet zo goed tegen als ik vet of gekruid at. Gelukkig was dat na een maand of 3 over en ben ik weer alles gaan eten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:27

gekruid heb ik nog niet gedaan, het gaat dus idd fout met vet. ach, goede stok achter de deur voor mama haha.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:36

Haha ja dan kun je het ineens veel makkelijker laten staan. Paprika en uien waren hier trouwens het ergste. En dat vind ik zo lekker op een pizza.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:36

Toke: beterschap! Oorontsteking is idd erg vervelend. Krijgt hij een kuurtje?

Ankem: ik heb mijn beha's binnen en ze passen uitstekend! Ben er erg blij mee.

BA: krijsen van de krampjes is zo zielig, je kunt zo weinig doen om te helpen op dat moment. Wel goed dat je weet waar het van komt maar het lijkt me wel een straf als je geen chocola en patat meer kunt eten.

Hier heeft Marinde van het weekend veel over gegeven. Ik had ook ineens meer melk leek het wel, ze kreeg het niet weggedronken en was erg onrustig aan de borst. Boertje doen lukte niet met als gevolg wanneer ik haar na een halfuurtje rechtop houden in de wieg legde ze alles onder spuugde tot twee keer toe. En als je dan nog ruim 2 uur met een onrustige, wakkere en af en toe huilende baby ligt duurt je nacht wel erg lang. Gelukkig is alles nu weer oke. Heb de literatuur erop na geslagen en waarschijnlijk heeft het met haar ontwikkeling te maken, na een heel onrustig weekend voor haar doen is ze nu ineens veel verder in alles, we hebben echt oogcontact nu en ze glimlacht ook bewust, heel leuk om te zien.

Gisteren bij het CB geweest en ze groeit heel goed, is sinds de geboorte flink aangekomen, van 3550 gram toen naar 4830 nu. Leuke pakjes waarvan ik dacht die kan ze best nog een keertje aan passen al niet meer.

Net het werk gebeld om vast door te geven dat ik wil gaan kolven straks. Wordt nog een uitdaging omdat ik wisselende diensten draai en er ook momenten zijn dat ik alleen sta, bijvoorbeeld in het weekend. Gelukkig willen ze met me meedenken alleen moet ik zelf aan gaan geven wat handig is voor mij en dat weet ik nu nog niet. Moet maar gauw gaan oefenen en kijken welke kolftijden praktisch zijn. Wat zijn jullie ervaringen met een werkdag van 8 uur? Hoe vaak kolven jullie dan?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:46

paprika en ui heb ik al gegeten, daar reageert ze niet op. vervelende is gewoon dat je vaak een paar keer iets gegeten moet hebben voordat je de link kan leggen tussen het voedsel en de krampjes...

ach suus, geen chocola en geen patat is dan maar jammer hoor. je doet het voor het goede doel en dan is het idd makkelijk om het te laten staan.
kan best dat ze een groeispurt heeft gehad hoor! wat is ze al groot en zwaar! ben benieuwd wat tessa volgende keer weegt. ze was vorige week 3790 gram.

wbt kolven: je weet nu je ritme nog niet, dus daar is geen zinnig woord over te zeggen. mijn collega kolfde alleen rond 12 uur en rond 4 uur. voor en na die tijd voedde ze gewoon zelf weer.

wbt glimlachen; dat doet tessa nog nauwelijks. eerst waren het die stuipjes, maar die verdwijnen nu ook. ze kan wel heel olijk kijken, maar dat is met haar oogjes en gelaatsuitdrukking, geen lachje te bekennen om haar mondje helaas!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:13

Voor het lachje moet ik ook nog flink moeite doen hoor, maar ze kan het echt!

Ik had ook al wel bedacht dat ik nu nog niet kan zeggen wanneer ik ga kolven, maar mijn leidinggevende gaat iig vast het team informeren dan kunnen mensen er vast rekening mee houden dat ik straks af en toe even legaal pauzeer om te kolven tijdens mijn dienst. Er is een mooie ruimte (de slaapwacht) die op slot kan en waar ik relaxed op bed kan zitten met de tv aan dus dat gaat helemaal goed komen.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:06

Ahhh, wat zielig voor Rhune zeg. Beterschap.
Fijn Susanne dat je bh's binnen zijn en ze goed passen.
Hier geen last met vet of gekruid voedsel. Mag alleen van e osteopaat geen zuivel meer, behalve rechtsdraaiende biogarde. Was wel even moeilijk, maar ben er nu wel aan gewend.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:47

goed geregeld dus suus!

is idd wennen als je bepaalde dingen niet kan/mag eten, maar ja, met borstvoeding weet je dat nu eenmaal.

ik krijg mijn linkerborst vandaag niet goed leeg. kolven lukt aan die kant niet goed en tessa krijgt 'm niet leeggedronken. straks maar weer op links aanleggen, desnoods kolf ik rechts wel af.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:12

Met Rhune gaat het al veel beter! Krijgt inderdaad antibiotica, en die deed al snel zijn werk! Hij is alweer bijna de oude.
Zijn verkoudheid begint nu ook los te komen, is zo zielig als je hem hoort hoesten! Zelfs in het midden van de nacht...
Hebben hier wel een goede nacht achter de rug, van 21u tot 8u40! Zou dat aan de medicatie liggen???

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:24

Toke fijn dat hij opknapt!

Ach ja, bepaalde dingen niet kunnen eten ben ik wel aan gewend ivm voedselintolerantie. Heb er dus geen moeite mee.

Hier alles prima alleen was madam vroeg uit de veren want ze had gepoept en was doorgelekt. Dat slaapt niet fijn natuurlijk. Dus vroeg in bad en daarma een lekker ontbijtje bij mamma.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:13

He meiden. Ik hoop dat 1 van jullie misschien komt met dé tip...

Sinds vorige week ben ik gestopt met het voeden aan de borst. Dit ging niet, het lukte haar niet waardoor ze in paniek raakte en uiteindelijk zaten we samen te janken. :+ Ben dius overgestapt op fulltime kolven en dat krijgt ze dan met de fles.
Dat ging altijd prima maar nu merkte ik van het weekend al dat mijn voeding wat terugliep en ons meisje wat meer wilde drinken.
Dus heb ik een dag om de 2 uur gekolft. Merkte dat dat nog niet genoeg was dus nog een 2e dag elke 2 uur aan het apparaat. :+
Toen had ik genoeg, ze drinkt 100 cc en ik kolfde elke keer zo ongeveer 120, dus dat was prima.
Echter begint het nu weer terug te lopen en nu lukt het me niet meerom er genoeg uit te krijgen...
Zometeen zal ze helaas een fles kunstvoeding krijgen want het is me niet gelukt om aan de 100 te komen. Meer dan 80 cc krijg ik er niet uit en vannacht was dit nog 90 cc. Het loopt dus echt terug.
Ik ben er helemaal verdrietig over en weet niet wat ik doen moet! Ik kan moeilijk elke dag elke 2 uur gaan kolven.. En elke keer een uur gaan zitten kolven zodat ik wel aan de 100 kom zie ik ook niet zitten.
Heeft iemand misschien dé tip...?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:16

Proberen terug te krijgen aan de borst? Baby's zijn veel beter om er drinken uit te krijgen dan een kolf. Eventueel met behulp van een lactatiekundige?
En eventueel domperidon of neusspray vragen aan je HA? Ik hoor wel vaker dat de trs dan veel makkelijke op gang komt en je daardoor uiteindelijk ook meer kolft.
Laatst bijgewerkt door odetteke op 21-04-10 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:17

ik kan zo geen goede tip geven, mar op http://www.borstvoedingsforum.nl zitten heel veel fulltime kolfsters!

Knap van je hoor, dikke pluim!

En idd lactatiekundige inschakelen, misschien kan je haar terug aan de borst krijgen! Ze is inmiddels groter, misschien lukt het nu beter?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:24

Aan de borst zie ik zelf niet meer zitten... Heb er een hele grote afkeer tegen gekregen omdat het zo slecht ging en bij de gedachte raak ik al helemaal gespannen. Dus denk dat dat helaas geen optie is. ;(
Ik moet morgen even met haar naar het consultatiebureau dus ga daar ook wel tips vragen.
En ga eens even op dat forum kijken en googlen op domperidon... Bedankt!!