Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:03

Inderdaad gewoon gewerkt ;). Nog een lange dag ook, niet goed, maar bleef gewoon hangen. Was om 5 uur pas thuis..
Voor het naar huis gaan kwamen de steken als een gek weer opzetten en zijn nu nog aanwezig..

Balen dat de situatie met Jecko en je vriend zo lastig is en dat hij niet meer open staat voor verdere/nieuwe ontwikkeling.
Hij heeft zijn keuze gemaakt en probeert daarmee misschien jou ook te beschermen.
Fijn dat je weer lekker hebt kunnen sporten, daar kon je vast even je energie en frustraties in kwijt..
Doe rustig aan vanavond he?!

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:42

Pfff, ik kan alleen maar huilen vanavond...
Jecko ligt heerlijk ontspannen op zijn kussen, niet wetend wat hij morgen weer in de kennel zit. Dat sloopt idee me. Ik zit er helemaal doorheen...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:23

Pw ik heb je topic nog even gelezen met die nare reacties.. oh ben woest! maar goed ik kom je hier even een knuf sturen!
vind zo erg voor je , wou dat je vriend nog even een keer overdenkt, maar zijn keuze staat vast las ik!
Ach meid , je hebt er altijd zoveel voor over! Ik baal echt voor je! zo dubbel dit hij ligt lekker en je kan je gedachten niet meer verzetten..

sorry dat ik niet op de rest reageer, maar kom even voor Pw!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:25

Dank je Pilipa...
Ik zit er echt even helemaal doorheen |(

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:32

Snap ik meid, ik wete ook niet zo goed wat ik moet zeggen,ergens snap ik je vriend ook wel het is echt een hele opgave en voor het beestje ook niet makkelijk, en wat je al zei misschien is een boerderij ofzo het beste voor hem, nadat ie nu bij jou is geweets kunnen ze beter op zoek naar een ande rhuis waar hij beter past. ik snap jou ook heel goed het is moeilijk!
Meid sterkte morgen!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:33

Dank je..

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:35

Kop op, je weet van jezelf dat je echt alles ervoor over hebt!
voel je niet schuldig , je hebt je best gedaan! Zoals altijd!

Knuf

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 08:07

Justwendy: Ja, dat is lastig te zeggen. Je hebt gesprekken en langzamerhand trekt de mist op. Dat gaat niet in eens of in twee keer daar ben je wel even mee bezig.

Maaike: Ik ben ontzettend opgelucht. Gisteravond kwam ik zo ontspannen thuis. Het is nog wel een gek gevoel maar ik ben best trots op mezelf. :o Als je last van steken hebt ben je misschien toch te lang gebleven?

PW: Je moet het samen doen en als je vriend het niet wilt kan jij er verder niks aan doen. Kon je vriend maar hetzelfde zien wat jij ziet. Hopelijk vind Jecko een nieuw baasje waar hij wel kan blijven.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:04

Nathalie: Super dat je trots op jezelf bent. Dat mag namelijk ook! Je hebt denk ik de juiste beslissing gemaakt, hoe spannend het ook is. Ik vind het knap van je.

Wendy: Bij mij begonnen de gesprekken over waar ik in mijn werk tegen aan liep. Dat waren in mijn ogen vooral collega's die mij lieten vallen, niet hard genoeg werkten enz. Door de gesprekken ben ik naar mijn eigen aandeel gaan kijken en werd ik me meer bewust van mijn problemen die aan mijn burnout ten grondslag lagen. Ik kreeg inzicht in de gedragspatronen waar ik aan moe(s)t werken. en zo is eigenlijk alles op gang gekomen.

Ik denk dat het per persoon heel verschillend is waar je mee begint. Ik denk dat de gesprekken beginnen met waar je op dat moment het meest tegen aan loopt. De rest komt vanzelf. En zoals Nathalie schrijft, trekt dan langzamerhand de mist op. En dat gaat langzaam...

Hoop dat je wat kan met mijn uitleg.

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:52

Maaike: Het was voor mijn gevoel prima even op mijn werk kijken. Voelde me niet gespannen o.i.d. Ben nu aan het werk en het gaat nog steeds wel goed. Vind het fijn en heb echt wat afleiding.

Nathalie: Ik begrijp wat je wilt zeggen hoor. Ik moet het zelf ervaren op mijn eigen manier. Bij iedereen zal het anders gaan.

Pollewoppy: Ben inderdaad al wel bij de psycholoog ja. Heb nu 2 gesprekken gehad. Hoop dat de volgende me wat meer kan bieden. De eerste 2 gesprekken heb ik eigenlijk niets aan gehad.
Ben nu aan het werk jaja. Toch wel fijn om iets te doen. Was gisteravond echt helemaal kapot. Ben 22u naar bed gegaan omdat ik vanaf 8 uur al steeds op de bank in slaap viel. Tot 3 uur geslapen en daarna weer wakker gelegen. Kon mezelf redelijk rustig houden. Mijn moeder heeft me vanmorgen naar mijn werk gebracht. Kan me wel lekker ontspannen nu gelukkig. Morgen wordt mijn pappa geopereerd. Wel spannend.

Heel veel sterkte vandaag pollewoppy met de hond. Echt heel erg jammer dat het zo gelopen is. Kan me voorstellen dat je er erg verdrietig over bent.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:47

PW: Dank je! Het is fijn als iemand dat ook tegen je zegt! Sterkte vandaag het zal wel even moeilijk zijn.

Wendy: Let goed op met slapen. Slaap is ontzettend belangrijk voor je herstel. Geef het aan als dit langer doorgaat.
Misschien is het nu nog even aftasten. In het begin moet je toch een soort van vertrouwensband opbouwen. Ik legde ook niet meteen mijn ziel bloot. Wanneer je over een poosje nog steeds het gevoel hebt dat het niet helpt kan je altijd nog kijken of je bij iemand anders terecht kan.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:56

Wendy: Wel vervelend dat je aan de eerste twee gesprekken voor je gevoel weinig hebt gehad. Misschien is het goed om dat aan te geven tijdens je volgende gesprek? Had je nog wat aan mijn uitleg?

Fijn dat je wat afleiding hebt aan je werk. Dat is een goede insteek.
Sterkte morgen, het wordt een spannende dag voor je!

Nathalie: Hoe gaat het nu verder met je? Heb je lekker kunnen slapen na je besluit van gisteren?

Ik zie ontzettend op tegen vanmiddag. Ik baal er van en ben eigenlijk ook boos op m'n vriend, terwijl ik hem aan de andere kant ook wel weer begrijp...

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:01

Ik kan me voorstellen dat je er tegen op kijkt. Ziet je vriend niet dat het al beter gaat?

Ik heb een stuk beter geslapen. Heb wel wat angst voor de toekomst maar ik ga er met frisse moed tegenaan. Ik zit nu wel heel anders op mijn werk na mijn besluit. Ik heb het vandaag ook tegen mijn directe collega's verteld en die waren echt ontzet. Ze vinden het heel erg jammer dat ik ga. Op zich wel een goed gevoel, is toch een blijk van waardering.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:05

Ja, dat is in ieder wel een heel goed teken. Wel fijn dat ze het zo jammer vinden! Ik vind dat je er heel positief in staat. Echt goed van je! Fijn dat je beter hebt geslapen.

Mijn vriend wil het niet zien...
Ik moet gewoon afscheid nemen vanmiddag.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:07

Echt heel veel sterkte, gedag zeggen is nooit leuk. :(:)

Ik probeer ook echt positief te blijven, anders is het zo makkelijk om in een spiraal van negativiteit terecht te komen.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:10

Ik merk dat de "oude garde" zich een beetje terug getrokken heeft. Ik ook, vind het een beetje te druk nu.
Hopelijk later weer.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:16

Jammer flugeltje. Ik pb je even...

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:23

Wat jammer Flugeltje, misschien tot later!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:28

:(:) pw Heel veel sterkte vanmiddag :(:) , ik vind het zo jammer voor je dat je vriend het beetje voor uitgang niet ziet. Een hond als dit krijg je niet in een week tijd zoals je hem hebben wilt, gaat tijd overheen. De reacties die je gehad hebt, om woedent van te worden. Er zijn toch nog altijd veel mensen die niet het verhaal goed lezen. Oordelen over een ander is o zo makkelijk. Bah, word er misselijk van. :)* misschien je vriend de deur uit en jecko houden? :=

maaaike Denk je wel om jezelf? Het is moeilijk om de rust te nemen, neem hem wel. Ik snap heel goed dat naar je werk gaan een vorm van ontspanning is, als je dan 's avonds weer meer last krijgt is het iets te veel geweest. :+ Kan je verder je draai wat vinden, met meer vrije tijd?

justwendy Het is altijd moeilijk om een vreemde te vertrouwen. De psycholoog die ik heb vind ik top, had wel het idee na de 2e keer dat ik veel aan haar heb. Wel jammer dat jij dat gevoel niet hebt, misschien wel bij het volgende bezoek. Zeker aankaarten dat je dit gevoel hebt, kan er misschien een andere weg bewandelt worden. Ik herken je probleem met wie en wat ben ik eigenlijk Ik weet heel goed wat ik wil, ik wil nu weten wie ik ben en wat.

Met mij gaat het op en neer, word zeeziek, ik heb nog zoveel te doen en nergens zin in. Mijn vader wil me van de week mee nemen naar een 2e hands winkeltje om naar een oud eiken kastje te kijken. Die zoek ik nog, maar heb helemaal geen zin om op pad te gaan. jegh. Ik ga liever in de sneeuw wandelen in het bos. Heb ik vanmorgen ook gedaan, ik vond het heerlijk. Ondanks dat dit weer veel pijn oplevert.

Voor de "oude garde" Jullie worden wel gemist. Een dikke knuffel voor jullie, en doe rustig aan. Zorg goed voor jezelf, een ander doet het niet.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:31

nathalie Ik vergeet jou helemaal. Ik vind het heel fijn voor je dat het gesprek zo goed verlopen is, dat er toch waardering van je collegaas is. En het is een mooie regeling, kan niet anders zeggen. Sterkte met een goede passende baan te vinden. Het lukt je wel.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:51

Pw, sterkte meid!! Tis echt een klote moment, je gaat je zowiezo hechten aan een dier omdat je niet beter weet dan dat zo'n dier tot het einde bij je zal blijven. Als ik merk hoe veel jij er mee bezig bent geweest, zal het alleen maar zwaarder worden. Vond dat er in je topic op BB niet altijd even begripvol gereageerd werd, erg jammer vond ik dat.. Hoop dat ze alsnog een mooi adres voor hem weten te vinden!!

Welkom nieuwkomers! Heb wel bijgelezen maar ben zelf nog niet helemaal bij. Heb carnaval gevierd, heel leuk maar wel echt zwaar voor mij. Al die drukte.. poe..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:19

Sorry, even een egopost.
De hond is terug, ik ben helemaal gebroken |(

Ik heb alleen een heel kort gesprekje gehad met iemand van het gedragscentrum. Ze vroeg wat er donderdag gebeurd was en wat we wisten van de hond. Heb haar ook nog weer verteld dat ze tegen ons hadden gezegd dat los geen probleem was. Nou, ze heeft even ongezouten haar mening gegeven over dat we hem zo snel al hebben losgelaten terwijl we wisten dat hij niet met andere honden kon. Natuurlijk heeft ze wel gelijk over het zo snel loslaten, maar de arrogantie waarmee ze het zei maakte me zo onzeker. Daarbij blijf ik van mening dat we gewoon echt verkeerd zijn voorgelicht. Ik was natuurlijk weer niet assertief genoeg om dit te zeggen. Zij deed echt alsof de schuld alleen maar bij ons was. Ik was daar meteen al helemaal overstuur en ze bleef maar doorgaan. Ze zei dat ze echt dit probleem niet zo even op kon lossen. Nee, duh dat snap ik ook wel. Ik voelde me zo klein en dom en nu nog. Het voelt echt alsof ik onzettend gefaald heb en iets heel stoms heb gedaan. Ik kan alleen maar huilen.

Omdat mijn vriend er niet achter staat hebben ze alleen de hond van me aangenomen that was it. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat ze ons wel voor een test laten komen, terwijl mijn vriend zaterdag nog gebeld heeft om aan te geven dat hij die test niet wilde afwachten. Geven ze als advies om dat wel te doen, maar er kwam helemaal geen test? Nou ja. De hond is terug en ik voel me zwaar ellendig...

|( |(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:21

Vind het ook zo jammer dat ze hun verantwoordelijk niet nemen en doen alsof ik het allemaal van te voren had kunnen weten en dat het mijn eigen fout is dat Jecko die hond gepakt heeft. Ik vind het gewoon heel oneerlijk. Ik werd afgeschilderd als 'daar heb je weer zo'n prutser die er niks vanaf weet'. Maar waarom is het asiel zo laks geweest met het meegeven van een probleemhond? Waar ligt hun verantwoordelijkheid in deze?

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:32

PW: Er valt jou niks te verwijten. Je hebt het geprobeerd. Ik denk dat het asiel zelf wat meer tijd in het dier had moeten steken om hem geschikt voor plaatsing te maken. Training en heropvoeding (voor zover mogelijk) is heel belangrijk. Mijn moeder ving vroeger moeilijke honden op en na veel werk herplaatste ze pas weer. Ze hadden jullie dit dier nooit zomaar mee moeten geven.

Heel vervelend dat de vrouw van het asiel je zo'n gevoel gaf. Probeer te bedenken dat dit niet terecht is! Je hebt niet gefaald, je hebt het toch geprobeerd? Ik heb dat trouwens ook altijd dat ik tijdens zo'n gesprek niet uit mijn woorden kom en achteraf bedenk wat ik had willen zeggen. Ik denk dat het weinig had uitgemaakt, vaak hebben ze dan toch al hun mening klaar.

Meis rust even uit, laat alles even betijen. :(:)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:36

Je hebt helemaal gelijk pw. Ze hadden betere info moeten geven en de hond uitgebreid moeten testen. Zeker omdat ze bij een gedragcentrum aangesloten zijn. Ik zou je zo graag komen troosten. Dit heb je niet verdient. Doe je je best krijg je nog commentaar ipv hulp geven. Demk niet at ik daar ooit een hond weg haal. Heel veel sterkte meid. Een dikke knuf, en huil maar lekker, lucht op.