Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:52

Goede avond,

PW rustig aan misschien is het ook even veel voor het moment, je wordt nu erg geconfronteerd met alles, en met weinig slaap ben je nog meer gevoelig voor prikkels, is ook niet niks zo een week met veel nieuwe ervaringen laat het rustig op je inwerken
en probeer de belangrijke dingen eruit te filteren. Niet alles opslaan. SLaap lekker ik hoop dat het een goede nacht wordt!

Angela, je mag best complimenten aannemen, ik vind je sterk in je schoenen staan , je geeft het niet op!
Nu heb je zelfs een brief geschreven wat te maken heeft met je diepste verdriet, je paardje was je alles en je schrijft hun je verhaal. ik vind het zo knap van je, je bent op de goede weg , cijfer jezelf nooit weg, en laat je nooit minder aanpraten! je bent een mooi mens en probeer jezelf ook iedere dag zo te zien.

Civ lekker in bad weer , heerlijk lijkt mij dat.
Lief van je vriend dat je nog een mailtje hebt gehad, is toch wel even fijn te horen dat hij er zo over denkt!
Goed dat er op je werk ook mensen zijn waar je het ove rkan hebben, geeft wat meer rust en is prettig als er begrip is voor je.

Hier gaat het wel, had vanavond les en brak in tranen uit, was te driftig en kon niks met hem beginnen , toen werd ik terug gefloten en moest rustig opnieuw beginnen en niet boos worden, we zijn goed geeindigt ,maar voel me nu weer schuldig tegenover mijn paard dat ik zo boos ben geworden.. baal ervan.
Schouders zijn nu weer pijnlijk eigenlijk de hele dag door alweer, kan ze niet los laten..
Ga zo wel proberen ontspannings oefeneningen te doen, hopen dat het helpt

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:16

Pilipa, hoop ook dat ontspanningsoefeningen je wat rustiger kunnen maken. Voel me ook altijd schuldig tegenover mn beestjes, als ik een slechte dag heb krijgen hun het op der bord. Ergens denk ik weleens dat ze het begrijpen, je reageert je af op diegene die het dichtste bij je staan maar ik kan er ook slecht tegen als ik het heb gedaan. Gelukkig heb je het goed afgesloten, is voor jou en je paard prettig.

Ik voel me weer wel iets gespannen, buitenlicht ging net kapot, vind het maar niks dat het nu donker is voor, niet dat ik er kom maartoch. Ga zo naar bed en hoop wat te slapen, ben wel moe.

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:59

@ Pilipa: Wat vervelend dat het niet zo goed ging. Probeer je niet schuldig te voelen, je hebt het goed afgesloten en dat is belangrijk.

Hielpen de ontspanningsoefeningen een beetje? Hou het in de gaten he, laat je schouders niet helemaal verkrampen, dat is niet fijn.

@ CIV: Lekker geslapen? Kan me wel voorstellen dat je iets gespannen was door het kapotte buitenlicht.

@ Angela: Wat leuk he! Misschien ga ik samen met mijn vriend wel kijken. Het lijkt me wel heel leuk. Het is al snel he?

Ik heb wel aardig goed geslapen. Kon een beetje uitslapen want ik heb straks pas een gesprek met mijn behandelaar en ergotherapeut. Gaat over mogelijkheden van ergotherapie voor mij. Ben benieuwd. Dit gesprek vind ik niet zo heel spannend. Laat het gewoon op me af komen. Daarna even lekker sporten en verder rustig aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:40

PW: Onze omgeving is erg leuk voor een dagje uit moet ik zeggen. Je kunt heerlijk lopen met de hond! Wij wonen echt heerlijk, al zeg ik het zelf.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:20

Hoi dames,

ben ik ook weer. Heb een poging gedaan om terug te lezen maar moet zeggen dat er weinig is blijven hangen. Zondagavond tot en met gisteren mijn moeder en tante op bezoek gehad en was eerlijk gezegd toch te veel en te snel zo direct na de vakantie. Ben nog steeds niet volledig uitgerust van de rit terug, maar komt wel in orde de komende dagen hoop ik :).

Angela: heb idd de indruk dat het met jou toch best goed gaat. Had inderdaad schrik voor een erge terugval na vorige week, maar chapeau hoe sterk je je gehouden hebt onder heel de situatie. Petje af ! Ben ook benieuwd hoe de nieuwe eigenaren van Sietske reageren op je brief. Had je nog een goed contact met hun ?

CIV: gaat het al wat beter met je ? En let je goed op jezelf. Is al goed dat je zelf weet wanneer je een pasje terug moet nemen. Super. Moet dat ook nog echt gaan leren, anders red ik het niet met een fulltime baan ernaast vrees ik...

Pollewoppy schreef:
Dit gesprek vind ik niet zo heel spannend. Laat het gewoon op me af komen.

PW: besef je wel hoe relaxed deze opmerking van jou is. Enkele weken geleden had je toch best nog stress voor alles wat nieuw was niet ?

Pilipa (ben zelfs moeten gaan terugkijken voor je naam, moet nog even wennen :o ): het belangrijkste van je les is idd dat je het goed hebt kunnen afsluiten. Ik kan zelf ook zo verkeerd uitvallen naar mijn dieren als ik teveel stress heb. Vroeger had ik een Engels volbloed pismerrie eerste klas. Daar kroop ik zelfs niet meer opals ik slecht gehumeurd was of te moe of teveel stress had, want ik wist dat ik het geheid op haar ging af reageren en dat gaf mij nog een slechter gevoel. Maar dieren zijn niet zoals mensen en blijven onvoorwaardelijk van je houden gelukkig... Wat niet wil zeggen dat we ze maar als uitlaatklep moeten gaan gebruiken natuurlijk.

Heb de indruk dat het voor de rest redelijk gaat met iedereen, buiten hier en daar spanningsklachten? Wou iig even laten weten dat ik dus nog leef :D .

Tot later

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:42

@ Flappie: Inderdaad, het komt wel heel relaxed over. Scheelt ook dat ik de ergotherapeut ook al ken en mijn (tijdelijke) behandelaar ook. Zijn allebei ook hele aardige en rustige mensen. Verder had ik al wel een idee wat er besproken ging worden dus ik had ook gewoon geen reden om me druk te maken ;) Het gaat ook steeds beter.

Mijn gesprek morgen zie ik meer tegen op en er zijn nog wel nieuwe dingen waar ik vreselijk tegen op kan zien, maar je kan ook niet alles in 1x veranderen he. Dus je hebt gelijk, het is weer een mooi stapje vooruit!

Wanneer begin je ook alweer met je nieuwe werk Flappie? Volgende week al toch? Pak zoveel mogelijk je rust de komende dagen, zodat je zo fris en uitgerust mogelijk kan beginnen. Het is inderdaad belangrijk om een goede balans te gaan vinden, zeker straks als je weer fulltime werkt.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:52

Even een algemene vraag aan jullie allemaal: heeft er iemand van jullie ervaring met yoga en zo ja, helpt dit jullie.
Ik besef dat ik ergens een manier ga moeten vinden om mezelf lichamelijk beter te gaan 'vinden' en her- en onderkennen wanneer ik weer 'te ver' aan het gaan ben en nu kreeg ik net een informatiegids van de gemeente in de bus met allemaal sporten die beginnen per september/oktober waaronder dus yoga.
Of zijn er nog andere sporten/fitness die jullie me aan kunnen raden (heb nl ook erg snel last van rugpijn en ga terug veel in de auto moeten zitten voor mijn nieuwe baan...)

PW: ja volgende week moet ik er weer klaar voor zijn. Spannend. Succes iig voor morgen !

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:59

Ik fitness zelf en het doet me erg goed. Maar daar leer ik niet van om mijn grenzen te bewaken. Ik denk inderdaad dat yoga daar wel heel goed voor is. Zat er zelf ook aan te denken om yoga te gaan doen, maar ik moet oppassen dat ik niet teveel ga doen, omdat ik ook al drie keer in de week sport.

Dus als je echt wil leren om je lichaam beter te gaan aanvoelen (en dan vooral de signalen op tijd leren herkennen) denk ik dat yoga geschikter is dan fitness. Fitness helpt weer heel goed om je conditie en energieniveau op te bouwen. Fitness heeft bij mij in ieder geval zeker mee gewerkt (en nog steeds) aan mijn lichamelijke herstel.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:04

Ben ook erg aanhet twijfelen om bovenstaande redenen. En zag nu ook nog net pilates staan en vraag mij af of dat niet een beetje de combinatie is van beide. Mijn energieniveau lichamelijk moet ik zeker wat aan gaan doen, ik blijf zo verschrikkelijk moe ondanks dat ik erg weinig doe. Hormonaal zit ik ook wel niet erg lekker in elkaar op het moment en dat speelt ook wel mee vrees ik.
Heb dit al lang in mijn hoofd, maar door dat ik eigenlijk niemand kan vinden die ik mee kan nemen is de grens om het te doen zo hoog. Zou veel gemotiveerder zijn moest ik dit met zijn 2'en kunnen doen... (maar iedereen die ik hier ken heeft paarden en die gaan naar hun beestje 's avonds en ik geef ze geen ongelijk).

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:10

Pw, laat het indd op je afkomen. Er is nu weinig wat je kan doen voor je gesprek morgen. Geniet van vandaag en morgen is nu nog niet! Snap wel dat je een beetje zenuwachtig bent , maar ik denk dat het gewoon weer een stap verde rvoor je is.

Flappie , hey fijn dat je wee rback bent, hou je een beetje rustig zeker omdat je volgend eweek weer aan de slag gaat en dan moet je ook goe dop jezelf passen!
Yoga doe ik zinds 2 jaar en vind het heerlijk, je komt zo bij jezlef terug naar d ebasis en je leert goeie oefeningen om je rust te pakken. Er zijn een verschillende soorten yoga, even googelen en dan op het gemak door lezen welke vorm het beste bij je past, ik kan het wel aanraden , heeft me enorm geholpen in mijn herstel!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:13

Zit net te denken dat yoga vooral wel iets voor je is in combinatie met je nieuwe drukke baan. Ik weet niet of het dan handig is om je 's avonds ook nog eens te gaan uitsloven in de sportschool en of je daar dan nieuwe energie van krijgt. Misschien dat alles bij elkaar dan juist teveel wordt en zoals Pilipa zegt leer je bij yoga om je rust te pakken. Als ik zo jouw situatie bekijk, zou ik in eerste instantie voor yoga gaan. (Pilates is net zoiets volgens mij en kan ook wel)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:14

@ Pilipa: Ik ben een kleine beetje zenuwachtig voor morgen, maar ik kan het gelukkig wel goed van me afzetten. Heb vanmiddag lekker gesport en voel me nu wel goed eigenlijk :)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:28

Pwklein beetje is niet zo erg, zolang het maar een beetje positieve zenuwen zijn

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:30

Dat zijn het ;)
(Zal morgen wel veranderen, maar dat is vroeg genoeg)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:33

;( Net de papieren van de arboarts gekregen.. Erg confronterend.. Bah, en ik voelde me al niet zo lekker vandaag.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:36

Was het ook zo'n heel pakket?
Toen ik het 14 aug mee kreeg en het door zat te lezen werd ik er ook niet vrolijk van. Het hele dossier van de afgelopen anderhalf jaar kreeg ik mee. Kan me dus goed voorstellen hoe je je voelt. Is het een actueel oordeel enzo?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:51

Stress!!! Kan nergen het inentingsboekje van de hond vinden. Begrijp er niks van. Voel mezelf meteen weer heel dom dat ik niet weet waar ik het gelaten heb. Heb alles al op z'n kop gehad, maar het is nergens.. Zucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:51

Ja, gewoon mijn hele geschiedenis staat erin, en alles is weer even opgerakelt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:52

Sorry dames, ik lees straks even bij.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:54

Angela_ schreef:
Ja, gewoon mijn hele geschiedenis staat erin, en alles is weer even opgerakelt...

Dat maakt je verdrietig he? Was bij mij tenminste wel.
Klote in ieder geval.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:05

Pff ben helemaal gefrustreert dat ik dat boekje niet kan vinden..
Eigenlijk belachelijk dat ik daar zo van over de zeik raak.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:08

Krijg je dat pakket van de arbo-arts als je naar het UWV door moet, want heb eigenlijk nooit die papieren ontvangen besef ik net. Ik heb inderdaad wel iets van een volmacht terug moeten opsturen voor het vrijgeven hier van en nog eens gebeld, maar nooit iets gezien.
Dat wordt dus niet rechtstreeks naar het UWV doorgestuurd, maar naar je thuis als ik het zo lees ?

Iig sterkte Angela, kan begrijpen dat dit even confronterend moet geweest zijn voor je. Kan je niet even naar Garuna om je hoofd te legen ?

PW: ik kan ook erg gestressed geraken van dingen die ik niet vind. Aard van het beestje zullen we maar zeggen zeker. Succes met zoeken. Kan je je nog herinneren wanneer je het de laatste keer nodig hebt gehad en zo stap voor stap verder denken...

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:09

Over UWV gesproken trouwens: die hebben bij mij gelukkig netjes betaald zonder moeilijk te doen en ze moesten me zelfs niet zien. Waarschijnlijk omdat ze weten dat ik al weer werk in het verschiet heb, dat ze niet moeilijk doen denk ik.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:12

Fijn dat ze je netjes betaald hebben.
Die papieren heb je inderdaad nodig voor het UWV :j

(Ik kan me herinneren dat het in een bepaald laatje lag, maar nu dus niet meer..)