Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:46

Niet schuldig voelen samantha :n Nergens voor nodig.
Spannend je nieuwe huisje!! Laat je even weten als je het bezichtigd hebt?

@ Sifra: Mijn hond is idd al oud, hij is 17. Ben zo blij met hem. We hebben hem pas sinds september.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:49

Is goed, zal ik doen :j Zal ook misschien wel snel fotos plaatsen :D

Ik kan er niks aan doen, maar dat schuldig voelen gebeurt gewoon. Weet nu niet meer wat er bij jullie speelt, en dat spijt me :o

Ik denk iig wel nog veel aan jullie.

Ga nu rennen naar de bus!!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:53

Dat je aan ons denkt is al hartstikke lief :j

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:06

Sam voel je niet schuldig hoor!! Is idd al helemaal lief dat je aan ons denkt! Veel succes met je huisje.

PW, weet je al wat meer?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:08

Hoop dat mijn vriend nu aan het bellen is...
Wacht nog even af en dan bel ik hem

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:17

Pw ik vind niet leuk voor je,... ik duim mee!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:19

Lief van je. Kreeg net de voicemail van mijn vriend. Hopelijk heeft hij de juiste persoon aan de telefoon en kan hij me zo meer vertellen :j Ben zo gespannen...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:21

ik hoop dat hij indd iemand gesproken heeft die dit nou even duidelijker kan maken!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:22

@ Daijano: Hoe gaat het met jou vandaag?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:25

PW, spannend hoor. Ik ben benieuwd!

Had gister een discussie op school, over de egocentrische samenleving. Dat mensen alleen maar leven voor hun eigen doelen en doorbij te weinig rekening houden met een ander. Iemand gaf aan dat hij het ronduit schandelijk vond om een bekende/vage kennis voorbij te lopen in bijvoorbeeld de stad zonder te begroeten...
Ik reageerde vol vanuit mn gevoel en vertelde hem dat ik dat ook wel eens doe, omdat ík het wil. Ik hoef mij niet verplicht te verplaatsen in het beeld wat de maatschappij heeft van algemeen wenselijk toch? Kreeg ik even enorm iedereen over me heen, dat het arrogant was en asociaal..

Mag je dan niet meer voor jezelf kiezen? Of je gevoel volgen in plaats van het ratio van allerdag? Dit is juist waar ik nu mee bezig ben bij haptonomie, en ik vond dat ik heel goed bezig was op het moment dat ik mijn punt inbracht. Helaas dacht de rest daar anders over.. Dat was echt een moment dat anderen vol over mijn normen en waarden gingen, wat een aantal tranen (niet zichtbaar voor hen) teweeg bracht. Ben ik dan echt zo anders dan de rest? Of weet ik gewoon even niet aan welke kant ik moet staan om de juiste keuzes te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:35

Goedemiddag dames!

En PW? Heb je je vriend al gesproken? Wat ongelofelijk goed dat je een oudere hond heb genomen. Komt hij uit het asiel?

Fairytail: ik was jou ook kwijt idd, Zie je tegen je stage op? Hoe gaat het verder?

DC: Is je bedrijfsarts een onafhankelijk persoon? Zo niet, kun je er op staan een onderzoek te krijgen door een onafhankelijk persoon. Een die niet in dienst is van jou werkgever bijvoorbeeld.

Samantha: Wat goed!!!! Ik ben benieuwd of het je bevalt!

Petulan: Ik vind het juist heel knap wat je hebt gedaan! Echt top meid! Dat mensen verwachten dat je je aanpast aan hun, dat is pas arrogant en aso!!!!

Ik heb vanmorgen gebeld met een vriendin die in Portugal woont, ze doet veel met EFT. Ik heb mijn eerste sessie gehad, en het was heel heftig. We hebben het probleem 'Sietske' aangepakt. Ik wist niet dat dat verdriet zo diep zat.

Ik ben toch zo blij met haar, ze is echt een kanjer! Wat een schat van een mens is het toch, dat mensen zo om je kunnen geven en met je mee kunnen leven is echt geweldig!
Daarna was ik super moe en heb van 11 tot 14 geslapen. Nu gaat het wel weer, en ik voel me ook redelijk.

Heeft er hier iemand ervaring met EFT?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:35

Petulan schreef:
PW, spannend hoor. Ik ben benieuwd!

Had gister een discussie op school, over de egocentrische samenleving. Dat mensen alleen maar leven voor hun eigen doelen en doorbij te weinig rekening houden met een ander. Iemand gaf aan dat hij het ronduit schandelijk vond om een bekende/vage kennis voorbij te lopen in bijvoorbeeld de stad zonder te begroeten...
Ik reageerde vol vanuit mn gevoel en vertelde hem dat ik dat ook wel eens doe, omdat ík het wil. Ik hoef mij niet verplicht te verplaatsen in het beeld wat de maatschappij heeft van algemeen wenselijk toch? Kreeg ik even enorm iedereen over me heen, dat het arrogant was en asociaal..

Mag je dan niet meer voor jezelf kiezen? Of je gevoel volgen in plaats van het ratio van allerdag? Dit is juist waar ik nu mee bezig ben bij haptonomie, en ik vond dat ik heel goed bezig was op het moment dat ik mijn punt inbracht. Helaas dacht de rest daar anders over.. Dat was echt een moment dat anderen vol over mijn normen en waarden gingen, wat een aantal tranen (niet zichtbaar voor hen) teweeg bracht. Ben ik dan echt zo anders dan de rest? Of weet ik gewoon even niet aan welke kant ik moet staan om de juiste keuzes te maken?

Jammer voor de anderen... loslaten
Je bent niet anders, je wordt jezelf bewust van je eigen ik !!!!! En dat is het mooiste wat een mens kan overkomen!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:38

Mijn vriend heeft gebeld en we weten inmiddels iets meer.
De dagbehandeling gaat 4 of 5 dagen in de week worden en mijn begeleider is ook bekend. Hopelijk kan ik deze week nog starten, moet nu weer wachten op een telefoontje van mijn persoonlijk begeleider. Maar eerst moest er nog wat overlegd worden.

Ben wel blij dat er iets meer bekend is, maar zit vooral te wachten tot het moment dat ik kan beginnen. Ik zit mezelf thuis zo in de weg...

@ Petulan wat vervelend dat je iedereen zo op je dak kreeg. Vind het vreemd dat er zo heftig op jou gereageerd werd. Dat zegt meer over hun dan over jou! Wat maakt het uit dat je niet altijd je vrienden / bekenden groet. Ik doe dat ook niet altijd hoor, soms heb ik gewoon haast of er even geen zin in. Moet toch gewoon kunnen?

Ik ga denk ik even mijn bed in...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:41

Angela_ schreef:
Wat ongelofelijk goed dat je een oudere hond heb genomen. Komt hij uit het asiel?

Hij komt idd uit het asiel, helemaal aan de andere kant van het land.
Het is echt een toppertje voor ons (niet voor anderen) en hij houdt het nog lang vol. Ik zeg altijd maar: Zijn taak zit er nog niet op, we hebben hem vooral voor mij genomen, zodat ik weer wat regelmaat zou krijgen en wat gezelligheid in huis. Jaja, dat gesnurk van zo'n oude kerel is heel rustgevend :+

Angela_ schreef:
Ik heb vanmorgen gebeld met een vriendin die in Portugal woont, ze doet veel met EFT. Ik heb mijn eerste sessie gehad, en het was heel heftig. We hebben het probleem 'Sietske' aangepakt. Ik wist niet dat dat verdriet zo diep zat.

Ik ben toch zo blij met haar, ze is echt een kanjer! Wat een schat van een mens is het toch, dat mensen zo om je kunnen geven en met je mee kunnen leven is echt geweldig!
Daarna was ik super moe en heb van 11 tot 14 geslapen. Nu gaat het wel weer, en ik voel me ook redelijk.
Heeft er hier iemand ervaring met EFT?

Ik heb er geen ervaring mee, maar wat fijn dat jij er zo'n goed gevoel over hebt. Logisch dat je daarna moe was. Goed dat je er even aan toegegeven hebt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:53

Super dat je meer weet PW!!!! Ik ben zo blij voor je, en wie weet kun je deze week nog starten! Hou je ons wel op de hoogte over je vorderingen?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:08

Wat goed dat je wat meer weet nu PW. Hoop dat het allemaal doorgaat en je deze week nog kunt starten.

Vind het juist heel goed van je Petulan, wat je hebt ingebracht!

Ik ben wel een poosje met EFT bezig geweest Angela, eigenlijk nadat Himyar erover begonnen was in het vorige topic. Ik had er ook een goed gevoel over en ik pas het nog wel eens toe, maar ik ben er niet zo intensief meer mee bezig als eigenlijk de bedoeling was. Meer ook omdat ik dan met allemaal verschillende dingen tegelijk bezig was. Maar ik sta er wel positief tegenover en pak het denk ik wel weer een keer wat meer op (als ik andere dingen heb afgerond).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:45

dag meiden...
ik zit nu ziek thuis.
de bedrijfsarts vond dat ik me direct ziek moest melden. ik kan niet werken vond hij.
dus nu ben ik thuis.
en ga ik zo even slapen....
ook loopbaantraject moet even wachten
ik mag wel 4x3 uurtjes werken,maar níet op de groep. dus ik mag mijn teamleidster helpen met wat administratieve taken,dat vind ik wel prettig.
en ik heb een verwijzing gekregen voor een psycholoog voor wat gesprekken,hij denkt aan posttraumatisch stress syndroom
als ik me wat beter voel,mag ik pas aan de gang met loopbaan,wel gericht op een nieuwe werkplek.
maar voorlopig dus even niks....

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:46

Angela_ schreef:
Hou je ons wel op de hoogte over je vorderingen?

Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:49

Darkchrystal wat vind je er zelf van?
Ik denk dat het wel goed is zo voor je. Zo kan je tenminste echt even tot rust komen. Hopelijk heb je wat aan de gesprekken met de psycholoog. Kan je je vinden in het PTSS?
Weet je al wanneer je terecht kan?

Sterkte he, en slaap lekker ;) Ik heb net geprobeerd te slapen maar het wou niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:55

Anoniem schreef:
dag meiden...
ik zit nu ziek thuis.
de bedrijfsarts vond dat ik me direct ziek moest melden. ik kan niet werken vond hij.
dus nu ben ik thuis.
en ga ik zo even slapen....
ook loopbaantraject moet even wachten
ik mag wel 4x3 uurtjes werken,maar níet op de groep. dus ik mag mijn teamleidster helpen met wat administratieve taken,dat vind ik wel prettig.
en ik heb een verwijzing gekregen voor een psycholoog voor wat gesprekken,hij denkt aan posttraumatisch stress syndroom
als ik me wat beter voel,mag ik pas aan de gang met loopbaan,wel gericht op een nieuwe werkplek.
maar voorlopig dus even niks....

Meid, je beseft het waarschijnlijk nog niet, maar dit is toch supernieuws!!!!! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:58

Ik voel me raar. Het eerste wat ik dacht was"maar dat kan helemaal niet want ik heb vandaag dienst hoor!"".
Maar toen begon ik me toch een partij te janken,vreselijk.
ben nu moe en heb hoofdpijn.
Er zit teveel oud zeer zei die arts. Klopt ook wel.
heb al eerder thuis gezeten,jaren terug,dankzij iets dat gebeurt is en dat "iets"maakt me nu dus weer de kop gek.
Dus ik ga die hap aanpakken en werk zoeken waarbij ik er niet steeds mee geconfronteerd wordt...al moet ik nu even niet aan werk denken..althans,niet fulltime.
dat ik mijn teamleidster voor nu gewoon kan ondersteunen vind ik prettig,want thuiszitten is niks voor mij.
maar de groep mag ik niet op voorlopig.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:07

Dc

Nou ik denk dat dit even het beste is , nu kan je je op jezelf richten en even tot rust komen.
Het komt heus wel weer goed maar nu even tijd voor DC. :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:27

Precies daijano, heel mooi gezegd.

Nog even over je boek, wat een mooi vergelijk met het tomatenplantje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:29

Brrr, onweert het bij jullie ook zo? Wat een vreselijk noodweer!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:32

Nee hier nog niet, werd wel grijs. Heb eerst nog maar even een rondje met de hond gedaan voor het begint te regenen. Van mij mag het hier wel gaan onweren, vind het altijd wel wat hebben. Moet het niet zo heftig zijn als laatst 's nachts, dan vind ik het niet leuk meer ;)