Sneeuwelfje schreef:* zucht * na een tijdje Topamax opgebouwd te hebben, waarbij alles goed ging (hoezo, waarom reageerden ze er hier op bokt zo erg over?) kreeg ook ik ineens last van de bijwerkingen. Vermageren was al een tijdje aan de gang (en ik ben al vrij smal van bouw), ineens kwamen slaapstoornissen, concentratiestoornissen en depressie ook om de hoek kijken. Dus nog es een bezoekje aan de huisarts, en die was er ook wel over uit dat deze medicatie niet geschikt was voor mij en ik deze beter af kon bouwen. Maar wat nu proberen? "Een beta-blokker misschien? Eentje met minder bijwerkingen?" En dus kreeg ik Sibelium voorgeschreven. Een beetje opzoekingswerk toont echter dat Sibelium soms kan leiden tot de ziekte van Parkinson, en dat het zeker niet de meest aangewezen behandeling is voor migraine * voelt zich soms een proefkonijn* ...
Ik heb helemaal niet opgebouwd, mijn neuroloog heeft mij vanaf het begin af aan (gestart in juli dit jaar) op een behandeling van 2x 25 per dag gezet en verder niet omhoog. Ik heb mezelf de eerste week terug gezet naar 1x 25mg Topamax omdat ik er helemaal dizzy van werd. In de tweede week 25 erbij en dat gaat best goed,
Naast de tintelingen, wat moeheid, beetje opvliegend
, wat kortademig en paar kilo's afgevallen gaat het best goed, het is al veel minder als in het begin moet ik zeggen.
Kiezen tussen 10 tot 15 aanvallen per maand of tot nu toe in bijna 3 maanden tijd maar 5
, waarvan 3 in het begin, ik vind het heel bijzonder. Ik hoop echt dat ik op deze onderhoudsdosis, desnoods op 1-tje minder het vol kan houden, ik doe het ook voor een paar aanvallen per maand
.
Misschien is dat voor jou ook een optie?