Edit: of misschien is '
' toepasselijker.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Op zich ben ik vrij zeker van m'n zaak, maar even navragen geeft toch meer zekerheid misschien 
Ontzettend stom, omdat we altijd heel scherp erop letten dat we hem meteen terugplaatsen, soms voel ik 'm namelijk en halen we hem eruit. Ik werd om 09.00 wakker en schoot meteen omhoog, ik bedacht me ineens dat ik 'm vergeten was
We zijn rond 02.30 gaan slapen dus hij is er echt langer dan 3uur uit geweest. 
Het is nu alleen zo dat m'n ringperiode korter is dan gewoonlijk, geen 28 dagen maar 22 dagen, omdat ik dus direct nu m'n ringvrije week in heb laten gaan.
Raden jullie mij aan om voor de zekerheid alsnog een MAP te halen of alsnog extra bescherming te gebruiken?
Heb stukje uit de bijsluiter van internet gehaald en volgens mij heb ik dus goed gehandeld:
Wel is het zo dat ik nog seksueel contact heb gehad met m'n vriend na zaterdagochtend, dus zonder ring. Maar uit de tekst in de bijsluiter begrijp ik nergens dat ik eventueel extra bescherming dien te gebruiken wanneer ik m'n ring in de 3e week vergeten ben, terwijl dat bij week 1 en 2 wél genoemd wordt
Ik heb afgelopen 3 weken m'n ring gewoon onafgebroken gedragen en wacht nu m'n onttrekkingsbloeding af en wanneer ik vrijdagochtend m'n ring weer inbreng voor de komende 3 weken is het gewoon weer in orde, is mijn interpretatie tenminste?
!
?

shame, ik dacht toch echt dat ik had geleerd dat je eitje vrijkomt, maar wanneer deze niet wordt bevrucht die wordt afgebroken, of een soort van afsterven wat er dan weer voor zorgt dan je ongesteld wordt.

Hahaha ik heb heel iets gemist op school volgens mij

Ik weet nog goed hoe ze dat zei:

Overigens wist ze het niet precies en kon ik haar nauwkeuriger vertellen wat er in de bijsluiter stond dan zij zelf, toch een kwalijke zaak als doktersassisente 

Klinkt heel onromantisch, maar m'n vriend en ik zijn daar vrij nuchter in en laten we eerlijk zijn, het moet voor beiden even prettig blijven
Vervolgens laat ik de ring weer 3 weken zitten, haal de oude er op donderdagavond uit, plaats vrijdagochtend een nieuwe en ring dus weer 3 weken door en wordt dan pas weer ongesteld. Soms ring ik 2x door, maar heb dan wel erge krampen, overigens altijd al last van gehad, ook met de pil
Wel is m'n menstruatie 2 dagen even heftig maar daarna zo goed als over. Ik hoef tenminste nooit meer iedere dag aan m'n pil te denken, alleen dus opletten dat je je ring terugplaatst als je 'm er even uit hebt gehad, zoals ik dus ervaren heb nu