Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytail

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:49

Het is hier 'helaas' weer druk. Ook ik heb niet alles bijgelezen zit te vol in mijn hoofd (weer een weekendje thuis geweest). Heb besloten me voorlopig niet voor een master op te geven baal er zo van. Mijn droom is altijd al geweest biologie/ecologie te gaan studeren en nu geef ik het op.

Ondertussen moet ik mijn vriend en mijn beide partners in twee project groepen motiveren en van mijn project groepen hoor ik niets meer hoewel het morgen avond af moet! Baal er zo van dat ik nu weer moet knocken voor een kleine voldoende. vandaag ook nog vaccinaties moeten halen en het is ook weer de periode van de maand heerlijk weer..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:19

Hoi allemaal, ik heb me vandaag opgegeven voor vrijwilligerswerk op een manege en bij het bejaardenhuis. Lijkt me wel leuk en ik wil kijken of ik het weer aankan om te gaan werken. En de tijd die ik thuis zit nuttig besteden + het staat beter om mn CV.Ben benieuwd of het iets gaat worden.

PW succes morgen, komt vast wel goed, ze zijn er om je te helpen maar goed te begrijpen dat je zenuwachtig bent.

Sam, fijn zo'n goed gesprek maar wel een confronterende vraag ja.

Daijano, vervelend dat het even weer iets minder gaat, na regen komt ...... Probeer je minder druk te maken om anderen, althans ik denk dat dat beter is. Echte vrienden laten je niet vallen, al heeft een mens maar weinig vrienden die er altijd voor hem zijn. Dit is helaas ook mijn ervaring, ben 1 vriendin kwijt geraakt waarvan ik dacht dat ze er altijd zou zijn, kreeg een email, ze had er geen zin meer in, dit was overgens nog voor mijn ziek zijn.

Fairytail, jammer dat het minder gaat. Misschien dat, als je je weer beter voelt, je alsnog je Master kunt laten doen. Dan hoef je het niet op te geven maar stel je het uit. Lukt het nog om je opdracht af te krijgen?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:21

Mooi CIV dat je je hebt opgeven. Vrijwilligers werk heeft minder verplichtingen en vaak een prettige sfeer!
Met de opdracht vlot het niet echt, heb een spons hoofd en echt 0% concentratie.
Ik ben een nogal zwart-wit denker wat betreft sommige dingen. Ik zie het niet zitten om straks na een pauze weer aan een master te beginnen als enige oudere leerling..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:51

Fairytail, wat ik weleens deed als het 's avonds niet lukte met leren, dan ging er smorgen eerder uit om er weer met frisse moed tegenaan tegaan. Er zijn wel meer oudere leerlingen die nog gaan studeren, mijn moeder heeft op haar 50ste nog haar HBO gehaald via haar werk, dat wel. Een tante van mij studeert nogsteeds maar dat is met name thuisstudies, weet niet of dat een optie is? Succes in ieder geval met je opdracht en wel lekker proberen te slapen straks.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:01

Weet ik ook wel maar ik zie mezelf gewoon niet meer starten als ik eenmaal gestopt ben. Het gaat niet om leren daar kom ik niet eens aan toe. Het gaat nu puur om het productie werk. Slapen is momenteel niet mijn sterkste kant het ging de laatste tijd best goed maar het word nu weer minder.

Kan voormezelf ook geen deadlines maken. Ik ben nu met die opdracht bezig en hij moet af (vind ik) als dat betekend dat ik tot 3 uur door moet gaan kan ik dat zo doen zonder te realiseren dat ik misschien iets moet drinken of slapen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:14

Je moet wel goed voor jezelf zorgen en het feit dat je het nu zegt ben je je er ook wel van bewust alleen misschien niet op dat moment. Is ook goed even een korte pauze. Dat slecht slapen ken ik ook, lees verhalen van mensen die wel een hele dag zouden kunnen/willen slapen maar ik zou liever hebben dat er geen nacht zou komen. Kreeg ook altijd op bed paniekaanvallen. Het gaat nu wel iets beter maar ik lig nog wel veel wakker. Voel me dan overdag wel goed terwijl ik vroeger echt mn slaap nodig had.

Ik ben nog maar een paar jaar klaar met studeren en zou graag weer iets gaan doen maar het komt er ook maar niet van. Wie weet als ik straks weer werk heb, via mijn werk. Weet nu al dat het tegen zou gaan vallen. Maar ik hou je maar niet langer op want dan komt het misschien niet af, hoor morgen wel of het is gelukt met je opdracht. Ps, was wel gezellig zo :)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 00:33

Zo hier is het druk geweest :)

Ik heb echt alles netjes gelezen, en merk dat het weer een beetje down gaat hier met de mensen :( :(:) voor iedereen die het nodig heeft.

Ik heb vandaag een redelijk goede dag. Ik heb niet gewerkt vandaag ivm mn gesprek bij de dokter. Verder ben ik lekker gaan sporten. Voelde goeeed.
Daarna ben ik lekker mee geweest naar de paarden. Heb normaal toch zon angst op een paard, dat ik niet op stap? Vandaag heb ik zonder zadel dr opgezeten. Welliswaar met een band om waar handvaten aanzitten zodat ik me vast kon houden, maar heb het gedaan *\o/*

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:30

Daijano, ik herken veel van mezelf in jou post. Ik wil ook graag overal een beetje controle overhouden, zodat ik meestal kan weten wat ik kan verwachten. Of de situatie in de hand kan houden want dan heb ik iig nog iets waar ik grip op heb (ipv mezelf := )
Maar controle krijg je, door het juist los te durven laten heb ik gemerkt. Juist door soms te zeggen van nou, kom maar op met alle vervelende klachten die bij (mijn) paniekstoornis horen. Erg lastig, maar ik merk wel dat de klachten steeds softer worden, en dat het gejaagde gevoel weer wegtrekt. En dat zorgt bij mij uiteindelijk voor controle :)

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:17

Heb even geen tijd bij te lezen, beetje een inzinking :(
Gister de hele tijd doorggegaan om die opdracht af te maken krijg ik een mail: Lekker is dat nu heb ik allemaal werk voor niet lopen doen had je dit niet kunnen zeggen.
Ik had haar dus al 5 keer gemaild welk deel zij zou doen maar geen reactie. Goed dit haar gemeld zegt ze dat ze het wel gezegt heeft. Nu heeft ze de opdracht van internet gekoppierd en opgestuurd naar de groep dat alleen zij hem gemaakt heeft en alles wat ik gedaan heb heeft ze dus gewoon naar de prullebak gewezen :(
Vervolgens met de mededeling alleen naar mij dat ik niet zo moet stressen :S Hoewel zij om half 12 s'avonds wat laat horen voor een opdracht die vandaag af moet..

Kan mezelf wel opvreten

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:41

Kun je hier mee niet naar een docent stappen? Eventueel een vertrouwenspersoon, zodat je het kunt koppelen aan het feit dat je niet lekker in je vel zit?
Sterkte!! :*

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:15

Sam, goed dat je op het paard hebt gezeten, ging het goed en ga je het vaker doen? Wees maar trots op jezelf, als ik weer heb gereden en het is goed gegaan, dan ben ik ook trots. We moeten de positieve dingen benadrukken!

Petulan, klopt wat jij zegt, als je je er aan toegeeft, dan komen de klachten veel minder hard of zelfs helemaal niet meer. Als je er angstig voor blijft dan lijkt het wel of ze blijven komen. Die controle, dat was voor mij ook moeilijk, die was ik kwijt en ik blijk nogal een controlfreak te zijn. Nu denk ik we zien wel wat er komt.

Fairytail, kan me goed voorstellen dat je baalt, gisteren een hele avond ermee bezig geweest en nu dit. Kun je jou deel niet toevoegen of apart inleveren zodat ze dat ook beoordelen? Sterkte in ieder geval, probeer je er niet al te druk om te maken maar denk oplossingsgericht, wat kun je er aan doen? Succes :(:)

Met mij gaat het vanmorgen wel, zal zo weer eens iets gaan doen. Vanmiddag lekker wandelen met mn schoonzusje, de kleine en de honden en vanavond naar een vriendin. Ben benieuwd of ik iets van het vrijwilligerswerk hoor. edit: krijg net een email dat degene die erover gaat niet aanwezig is, donderdag weer. Jammer hoopte deze week al te beginnen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:32

Ik zit mezelf echt in de weg vanochtend. Heb wel een paar wassen gedraaid, maar meer krijg ik ook niet uit mijn handen. Zie echt zo op tegen vanmiddag. Allemaal vreemde mensen. Maar ja, het is voor mijn eigen bestwil en dat geldt voor iedereen denk ik dan maar. Echt geruststellen doet het alleen niet.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:29

Fairytail schreef:
Heb even geen tijd bij te lezen, beetje een inzinking :(
Gister de hele tijd doorggegaan om die opdracht af te maken krijg ik een mail: Lekker is dat nu heb ik allemaal werk voor niet lopen doen had je dit niet kunnen zeggen.
Ik had haar dus al 5 keer gemaild welk deel zij zou doen maar geen reactie. Goed dit haar gemeld zegt ze dat ze het wel gezegt heeft. Nu heeft ze de opdracht van internet gekoppierd en opgestuurd naar de groep dat alleen zij hem gemaakt heeft en alles wat ik gedaan heb heeft ze dus gewoon naar de prullebak gewezen :(
Vervolgens met de mededeling alleen naar mij dat ik niet zo moet stressen :S Hoewel zij om half 12 s'avonds wat laat horen voor een opdracht die vandaag af moet..

Kan mezelf wel opvreten

He wat rot :(:) Probeer idd in oplossingen te denken. Misschien idd naar de vertrouwenspersoon of leraar stappen van school?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:34

CIV schreef:
Sam, goed dat je op het paard hebt gezeten, ging het goed en ga je het vaker doen? Wees maar trots op jezelf, als ik weer heb gereden en het is goed gegaan, dan ben ik ook trots. We moeten de positieve dingen benadrukken!

Ben ik ook :j Het ging idd goed, heb wel echt maar heel kort dr op gezeten, maar ik vond het zo eng, dat ik er weer veel te snel vanaf ben gegaan. Vond het wel erg lekker zitten :j
Ik ga het zeker vaker doen, alle positieve dingen zijn meer mee genomen toch? :D

Citaat:
Met mij gaat het vanmorgen wel, zal zo weer eens iets gaan doen. Vanmiddag lekker wandelen met mn schoonzusje, de kleine en de honden en vanavond naar een vriendin. Ben benieuwd of ik iets van het vrijwilligerswerk hoor. edit: krijg net een email dat degene die erover gaat niet aanwezig is, donderdag weer. Jammer hoopte deze week al te beginnen.

Lekker naar buiten ben ik vandaag ook al geweest. Heb lekker gesport met een dinnetje. Dalijk samen met haar de kamer even op ruimen en dan lekker weer naar de paarden :+:
CIV, wel fijn dat je al zo snel antwoord kreeg op je mailtje, nu weet je wel dat ze het in behandeling hebben genomen en wanneer je waarschijnlijk weer iets kunt verwachten :j

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:09

Sam, lekker dat je ook van het weer hebt kunnen genieten. Hoe komt het dat je angstig bent (geworden) met paardrijden? Ikzelf had er vroeger nooit last van totdat ik een ongeluk heb gehad, toen zat de schrik er goed in, helemaal erover heen ben ik nooit gekomen maar het ging steeds beter, tot 2 jaar terug toen ik er naast lag en in het ziekenhuis uitkwam. Sindsdien ben ik weer bezig met mn vertrouwen op te bouwen, het paard waar ik toen vanaf ben gevallen ben ik uiteindelijk weer wel gaan rijden. Was super trots dat ik dat weer durfde :o. Rij nu dan mijn eigen merrie maar als ik niet zo angstig zou zijn zou het een stuk beter gaan. Heb goede begeleiding en neem er de tijd maar voor.

Mag trouwens morgenmiddag gaan kijken op die manege voor vrijwilligerswerk en misschien al wat helpen. Ben benieuwd en ik heb er zin in om mijn wereld weer wat te gaan vergroten.

PW, hoe is het bij jou gegaan vanmiddag? Is het meegevallen of juist niet?

Fairytail, al een oplossing gevonden?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:07

Ik ben angstig geworden nadat ik een keer of 7 mn rug gekneusd heb gehad, waarvan 6 keer na een val van een paard. Telkens weer gewoon opgestapt, tot de laatste keer.

IK was gewoon daarna weer opgestapt en heb gereden als nooit van te voren. Het paardje liep super lekker terwijl het normaal eigenlijk niet klikte. Toen ik daarna afstapte, ben ik door mn benen gezakt en hebben ze me een stoel gegeven. Toen de stal eigenaresse voor me stond, kon ik alleen haar benen zien. Had zoals ze dat ook wel noemen geloof ik, tunnelzicht. Zag alleen een rondje zeg maar, de rest was helemaal wazig :oo

Daarna ben ik gestopt met rijden, en daarna durfde ik helemaal niet meer op een paard te klimmen. Ben toen bij een van mn beste vriendinnen haar paarden gaan verzorgen, en die heeft me met veel geduld over mn angst heen geholpen, tot op zekere hoogte.

Ik ben toen nog een keer met haar paardje buiten een stap ritje gaan maken, en toen zijn ze aan de kletter gegaan, waarna ik geen eens angst had. Vanaf toen is het even beter gegaan, tot ik naar maastricht verhuisde.

Nu heb ik dus een paardje gevonden die zo rustig is dat ik er gerust op kan kruipen, en de eigenaresse dr van is nu een goede vriendin, die me vertrouwen geeft, en me verder duwt als dat ik zelf normaal zou gaan, zodat ik mn angsten overwin, langzaam maar zeker!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:34

Fijn dat je zo'n paard gevonden hebt met zo'n super eigenaar!
Ik heb niet echt een oplossing heb het gemeld aan een iemand in de groep die ook vind dat alles raar loopt en gewoon mijn versie opgestuurd naar de groep met de tekst: hier mijn gedeelte van de opdracht. Als ze boos word doet ze dat maar. Enige wat me nu kan schelen is dat het optijd af was. Ben al de hele dag dood op en kan wel slapen voor mijn gevoel maar veelste veel te doen, nog niet eens bij de paarden geweest..

Bedankt iedereen voor de steun en reacties!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:45

Fairytail, als je moe bent, ga dan lekker slapen! Dan ben je waarschijnlijk morgen een heeel stuk uitgeruster, waardoor je wel lekker naar de paardjes kan :j

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:52

OMdat ik nog deadlines te halen heb en toch niet kan slapen als ik nu in bed kruip. Moet zelfs nog de afwas doen :=

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:34

Hoi ladies!

Kom net terug van de psych, hij is echt helemaal tevreden en ik hoef pas over 2 maanden terug te komen! Mits het natuurlijk weer slechter zou gaan.

Ik voel me zo goed. De cognitieve therapie heeft zo goed voor me gewerkt :) Ik durf weer voor mezelf te kiezen, en als het moet ook met mijzelf de strijd aan te gaan vóór mezelf en niet meer voor anderen! :) Heerlijk!!! :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 17:01

Petulan dat is goed nieuws!!!

(Sorry dat ik weer niet heb bijgelezen, vind het zo ongeïnteresseerd overkomen, maar heb er gewoon geen energie voor)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 17:16

Fairytail schreef:
OMdat ik nog deadlines te halen heb en toch niet kan slapen als ik nu in bed kruip. Moet zelfs nog de afwas doen :=

Die afwas kan ook wel blijven staan :j Die loopt je de eerste 3 weken niet weg :n :D

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 17:21

CIV schreef:
Hier was ik weer, vanmiddag gaan kijken op die manege maar er was de eerste 2uur niets te doen voor mij. Er was ook niets te zien (pony's stonden op stal) dus ik ben maar naar huis gereden. Het komt ook net slecht uit met mn eigen paard kwa tijd. Als ik daar klaar ben heb ik 2 uur tot ze op de manege gaan lessen. Dat is te kort om naar huis te rijden en te lang om te wachten, vrees dus dat dat niets gaat worden. Buiten dat ik het maar voor 2 uur in de week en het is alleen maar ernaast lopen, de clienten doen zelf de rest. Ik ga dus nog maar even verder kijken voor iets anders. Had ook weer een afwijziging bij de post, valt toch altijd weer even tegen maar er komt vast wel iets.

Sam, wat fijn dat je iemand hebt gevonden die je zo goed helpt en een paardje waar je lekker op je gemak mee verder kan. Wees maar zuinig op zo'n goed plekje. Mijn merrie is helaas niet rustig maar ja, ze is nog maar 3. Hoop dat we ooit ook een goede/leuke combinatie gaan vormen. Rij je nu vaak?

Fairytail, gaat het alweer iets beter? Vandaag wel lekker naar de paardjes geweest? Je moet jezelf wel even rust/ontspanning gunnen. Jij moet goed voor jezelf zorgen want een ander doet het niet! Als ik straks weer ga werken zal ik proberen iets te zoeken zonder deadlines want dan ga ik daar ook teveel in op en loop ik mezelf zo weer voorbij. Pas goed op jezelf.

He, wat jammer! Maar goed dat je het niet toch gaat proberen omdat je zo graag wilt, want dan ga je je eigen alleen maar tegen werken.
Met je merrie gewoon lekker alles rustig aan doen, veel grondwerken en vertrouwen opwekken onderling, gaat het dalijk met rijden ook een heeeel stuk relaxter ;)

Ik rij zelf maar heel af en toe, het paard in kwestie is geleased, dus eigenlijk is het niet de bedoeling dat er anderen volledig op rijden, dus af en toe eens een kwartiertje. Zou wel meer willen rijden, maar ik weet ook dat ik niet veel meer moet gaan doen, en alles rustig op moet bouwen!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 17:21

Petulan schreef:
Hoi ladies!

Kom net terug van de psych, hij is echt helemaal tevreden en ik hoef pas over 2 maanden terug te komen! Mits het natuurlijk weer slechter zou gaan.

Ik voel me zo goed. De cognitieve therapie heeft zo goed voor me gewerkt :) Ik durf weer voor mezelf te kiezen, en als het moet ook met mijzelf de strijd aan te gaan vóór mezelf en niet meer voor anderen! :) Heerlijk!!! :D

Wat een super goed nieuws!!! Goed gedaan meid *\o/*

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 17:22

Pollewoppy schreef:
Petulan dat is goed nieuws!!!

(Sorry dat ik weer niet heb bijgelezen, vind het zo ongeïnteresseerd overkomen, maar heb er gewoon geen energie voor)

Nogmaals, wat niet gaat gaat niet, en je kiest iig voor je zelf omdat je niet moet ;) Goed hoor +:)+