Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Aukelizzy schreef:Hoi allemaal,
Ik zie dat dit een wat ouder topic is maar ik wil hier toch even mijn vraag stellen gezien hier meer mensen zijn die een reconstructie hebben ondergaan.
Ik ben gisterochtend om 8.00 uur geopereerd en ben aan het einde van de dag naar huis gegaan. Ik heb pijnstillers meegekregen (paracetamol, tramadol en Naproxen)Van de tramadol en naproxen wordt ik erg ziek (vannacht en vanmiddag de hele middag gespuugd) dus die neem ik nu niet meer waardoor ik het enkel op paracetamol doe. Nu heb ik toch wel flink pijn in mij knie en met name in mijn scheenbeen bot. Is dit normaal zo vlak na de operatie? Hadden jullie ook veel pijn? Ik lees namelijk overal dat de operatie niet heel pijnlijk zou moeten zijn. Hoelang duurde het bij jullie voordat de pijn wat acceptabeler werd?
Ik heb trouwens zowel een VKB reconstructie gehad als een ALL.
Het herstel gaat bij mij gestaag door. De pijn en de zwelling zijn afgenomen en eigenlijk zit er voornamelijk nog wat zwelling in de knie zelf, maar dat is ook niet zo gek.
Maar voor jouw geruststelling: ja, het kan lang duren, ook zonder dat er iets niet goed zou zijn. Ik heb nog zelden last van mijn knie.
Maar fijn dat hij er voorzichtig mee is en als hij het vermoeden heeft dat het niet helemaal hoort, dan is een extra controle wel prettig natuurlijk.
, ik heb 19 januari een voorste kruisband reconstructie gehad bijna 5 jaar na mijn ongeluk. 3 ziekenhuizen verder eindelijk iemand gevonden die het serieus nam en me wilde opereren. De revalidatie gaat tot nu toe heel goed! Ik kan nu alweer meer pijnvrij dan voor de operatie, dat was het doel maar ik was ergens toch bang dat dat niet zou gebeuren. Na heel veel zeuren bij de fysio (was hij nou niet bepaald blij mee
) mocht ik na 3 maanden ook voorzichtig weer paardrijden en dat gaat ook steeds beter, alleen het lichtrijden gaat nog niet en galop heb ik nog niet geprobeerd. Hoe lang duurde het bij jullie voordat dat weer kon?