Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseees

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:44

@Ymke: Er rust nog steeds een taboe op automutilatie en vooral hangt er veel onwetendheid rond. Als mensen er niets van weten gaan ze er meestal onverschillig over doen of ermee lachen. Als je er nooit mee in contact bent gekomen weet je ook niet wat het inhoudt .. Maar als volwassene had hij het idd wel anders kunnen aanpakken en zeker als leraar.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:14

Ymke: veel succes bij je praatmevrouw :)

Ik ben ook benieuwd waar ze nu mee gaan komen, ik denk dat ik zelf aan ga sturen op een opname... Want thuis gaat het ook voor geen meter, ik eet niet, snij mezelf helemaal open en ik kom amper nog uit bed tenzij het echt moet.

Maandag weet ik meer wss...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:43

@ PeePaardje: wat een botte opmerking :\ dat had hij beter anders aan kunnen pakken.. wel heel knap van je dat je zo rustig bent gebleven +:)+
@ Bromfiets: sterkte :(:)

Edit: volgens mij heb ik me nog niet echt voorgesteld.. is misschien wel handig (en fijner voor jullie) als ik dat eventjes doe :) Nja, ben dus Szan, 18 jaar oud..
Op dit moment ben ik niet heel veel meer met AM bezig, mede doordat ik vrij vroeg hulp heb gehad. Het is wel heftig geweest, maar gelukkig is dat een eind verminderd. Nu heb ik alleen nog op echte dip-momenten (vooral veel in de winter) dat ik me bij het minste geringste openhaal, maar dankzij de therapie die ik heb gehad is dat niet eens zo diep meer. Soms zelfs alleen maar krassen (niet altijd zo weinig, maar toch)! Dus wat dat betreft ben ik echt een hoop vooruit gegaan.. maar weg is het nog lang niet. Kan weken zonder AM doen, maar het komt (helaas) altijd terug, dus dat is nog een lange weg voor de boeg.. maar ben op weg :)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:53

Enne horseeees :(:) Misschien moet jeeens rustig gaan praten met die leerlingbegeleiders. Of zijn t net zulke vage mensen als bij mij op school? Er is op je hele school toch vast wel een andere leraar waarmee je zou kunnen praten en die je zou kunnen helpen...
Maar weetje, om geholpen te kunnen worden, moet je wel geholpen willen worden hea ;)

En bromfiets, je moet doen wat volgens jou het beste is voor je :j :(:)

Hoe ging het Ymke?

Welkom Szan :)

Weet zo niet meer wie het vroeg. Maar ik heb geen idee hoe het komt dat ik steeds zo moe ben.
Of njaa, als het niet gaat, is het het makkelijkste om in bed te gaan liggen, de dekens over me heen te trekken en nergens meer aan te denken. Maarja, daarmee los je niks op. Heb een jaar alleen maar in bed gelegen en daarna voelde ik me alleen maar poedersuiker :Y)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:57

Welkom Szan :)

Rebecca: :(:) Wil je kwijt waarom?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:02

Voor mij maakt het niet uit, ik kan mee voorstellen dat je met zoveel onrust in je hoofd niet aan reageren toekomt :(:)

Kun je niks doen waardoor ze wat stiller worden?

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:06

Niet druk maken omdat je niet op onze berichtjes reageert. Hoe het met jou gaat is voor jou belangrijker :j

Enne :(:) Probeer een beetje rustiger te worden. Ga tekenen, verscheur kranten, eet, schrijf, doe gewoon iets waar jij je beter van gaat voelen :j

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:49

Szan.. welkom :)

Rebeccaa.. dat is niet fijn...word je inderdaad onrustig van. Probeer dingen te doen waar je van ontspant.. ookal is dat heel moeilijk.

Bromfiets.. goed dat je zelf gaat aansturen op een opnamen.. ben trots op je !!!

Peepaardje.. ja, je paardje deed wel wat vreemd dan.. misschien pikte hij jou gevoel op en kwam dat er fysiek bij hem uit ??

Ik voelde me gisteren echt poedersuiker omdat ik zoo benauwd ben.. gisteren een middeltje bij de apotheek gehaald en een thermometer :+ .. kom ik thuis, heb ik 38.5 koorts. Hmm..toch maar naar de dokter gegaan vanmorgen.. geen bronchitis wat ik dacht maar alles is gewoon geirriteerd. heb nu een inhaler waardoor alle bronchien van gaan openstaan zodat ik geen zuurstoftekort meer krijg. Ben nu op mijn werk maar ben er niet bij met mijn hoofd.. ben duf , heb koppijn en verlang naar mijn bedje. Maar ik kan ook niet naar huis... 9 oktober loopt mijn contract hier af en het is nog niet zeker of ik daarna nog kan blijven.. dus wil ik alles op alles zetten om hier toch te kunnen blijven. En dan kan ik natuurlijk niet ziek naar huis.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:05

Sterkte vandaag dan wiebke :(:)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 14:48

men o men .. het is lang geleden dat ik me zooooo poedersuiker heb gevoeld ! als ik zo thuis kom ga ik linea recta naar bed. Mijn hoofd staat op ontploffen! en te snel opstaan moet ik ook niet doen.. trappen lopen is een hel. ben kapot.
Als die dokter me gewoon medicijnen had gegeven voor bronchitis was ik er binnen 4 dagen vanaf, maar nee, longen klonken goed, dus lijf mag het zelf oplossen! grr. krieblig word ik ervan!!

een leuk vooruitzicht.. ik had een leuke outfit besteld bij de pabo voor 'vriendjelief' :) die komt als het goed is vandaag binnen. Hopelijk is dat genoeg om mijn aandacht af te leiden.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:44

Beterschap wiebke, ik hoop dat je outfit wat verlichting brengt :D

Bij mij is vandaag voor het eerst thuishulp geweest, er zijn 9 vuilniszakken met rommel weggegooid := En een klein stukje van mijn woonkamer en keuken is weer schoon. Ik was heel zenuwachtig omdat ze zouden komen en heb daardoor ook gesneden. Ook de oproep van het UWV voor aankomende dinsdag helpt niet echt mee, zit me daar nu al druk over te maken...

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:51

Meld me hier ook eventjes. Heb lang getwijfeld om een reactie achter te laten, maar moet me er toch maar eens overheen zetten.

Ik heb vroeger (in en net na de pubertijd) ook erg gesneden in mijn lichaam. Met scheermesjes of scharen. Eerst in mijn arm, maar toen dat teveel op ging vallen in mijn buik en bovenbenen. Erg charmant, die littekens.
Dat doe ik sinds mijn 19e ongeveer niet meer en nu snap ik ook écht niet hoe ik dat ooit heb kunnen doen. Kan er met mijn verstand niet bij.

Heb nog wel dat ik in stressvolle situaties heel veel velletjes van mijn duim trek of bijt, tot bloedens toe. Mijn hele duimen zijn vaak kapot en probeer dat maar eens uit te leggen. Ook pluk ik alle korstjes eraf die ik heb, waardoor er ook hele littekens ontstaan. Maar of dat nou automutilatie is, of gewoon een aanwensel weet ik niet.

Ben blij dat ik reacties heb gelezen van mensen die hetzelfde hebben, want voelde me altijd echt abnormaal. Wist niet dat hier meer mensen last van hebben.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:03

Welkom Tjaldur, of dat plukken wat je nu nog doet automutilatie is hangt er denk ik een beetje vanaf of je het gebruikt als uitlaatklep voor je stress. Het kan natuurlijk ook een combinatie zijn van beide :)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:21

Beterschap Wiebke :(:)

Er zit een meisje in mijn mentor klas, echt precies Barbie, net zo nep en perfect.
Maar ik had al een paar x het idee gehad dat ze eigenlijk heel onzeker was.
Vandaag met mentoruur zat ze bij me en kreeg ik opeens de vraag waarom ik mezelf snij. Niet eens of ik mezelf snij, maar gewoon meteen waarom.
Eerst draaide ik er nog ff wat om heen, praat er nou eenmaal niet graag over in het echt. Heb uiteindelijk best wel chill met dr gepraat. Maar zij snapte echt niet dat ik vond dat die littekens bij mij hoorden. Daar kon ze gewoon niet inkomen.

Hoe zien jullie je littekens?

Voor mij staat elke kras die ik nog zie er eigenlijk voor dat ik leef :) Als ik me zo onwijs poedersuiker voel, kom ik op een moment dat ik echt niet verder kan, en dan heb ik infeite twee keuzes, ofzegmaar heel bot gezegt voor een trein springen :o of snijden en me dan weer goed voelen en verder kunnen... En elke keer dat ik snij kies ik infeite voor mn gevoel om te leven...

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:22

Welkom Tjaldur, ik heb ook regelmatig mn vingers tot bloedens toe open en bij mij is het zeker wel een vorm van am.

En bromfiets, beter dan dat je hulp krijgt :j

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:27

Mooi omschreven over die keuzes peepaardje, als ik er over nadenk is dat idd de keuze die je maakt :j

En uiteindelijk wel een fijn gevoel bij dat gesprek gehad?

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:53

Het is gewoon hoe ik het zie :j En daarom word ik ook niet verdrietig voor mijn littekens en schaam ik me er opzich ook niet voor. Het is een stukje van mij, en het heeft gezorgt dat ik hier nog zit :)

Weet niet echt wat voor een gevoel ik er nou over heb. Vooral
nog heel verbaasd. Ik weet niet, maar dat meisje is zo hard, en nep dat ik me eigenlijk niet gerealiseerd had dat zij ook gevoel heeft...

Heb trouwens as vrijdag een intake gesprek bij een psycholoog, samen met mijn ouders. Op aandringen van school en die psycholoog. Maar ze zeggen nu al dat ze het alleen bij een intake gaan houden...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:24

Zeggen je ouders dat? Ik zou zeggen dat het jouw keus is en niet die van hun :=

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:24

Knap dat je zo tegen je littekens aan kunt kijken... voor mij staan ze -op heldere momenten- vooral voor zwakheid. Op de niet-heldere moment natuurlijk voor het tegenovergestelde.
Maar idd, zelfde vraag als bromfiets, wie zegt dat?

bromfiets hoe gaat het bij jou nu? Kreeg je nou morgen meer te horen?

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 13:35

Kimmey, die moet je dan wel even showen he, ben erg benieuwd!

Mijn verjaardag was gisteravond, heb de meest vreemde cadeau's gekregen (dildo, opblaaspop, condooms, handboeien, sexdobbelstenen, een bratzpop, drank, shotglaasjes...) Ik voelde me soms een beetje een kinderoppas, maar ik zelf had ook niet al te weinig gedronken... Heb nu een enorme koppijn en ben enorm misselijk, maar het was erg leuk!

Rebeccaa, waarom ben je boos op jezelf?

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 15:45

Ahh Rebecca :(:) Niet boos op jezelf zijn hoor!

Jaa Kimmey, ik ben ook nieuwsgierig nu :j En stoer van je sollicitatie gesprek! :D

Leuk hea, verjaardagen Savasan ;)

Idd mn ouders bromfiets... En tja, zou niet weten hoe ik er tegen in moet gaan. Ben nu al doodzenuwachtig voor vrijdag.
Net een buitenritje gemaakt, maar Pless had weinig aan me. Voel me zo ontzettend poedersuiker. Ik duik nu ook maar weer mn bed in. Dit word niks... ;)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:03

Peepaardje: Probeer om je eigen gevoel te volgen, hoe moeilijk dat ook is :(:)

Rebecca: Ook een dikke knuf, niet boos zijn op jezelf :(:)

Kimmey: Foto van je tattoo :D

Savasan: Gefeliciteerd en leuke cadeaus :+

Ik ga het dinsdag inbrengen, dus dan weet ik hopelijk meer :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:17

Hallo dames! Alles goed hier? :)
Ik heb werkelijk waar een geweldig weekend gehad, had 'n festival gister waar vrienden van me moesten optreden. Was super!

Zo, nu even bijlezen. ;)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:34

Kimmey ben benieuwd naar een foto van je tattoo!
Savasan : Haha die cadeaus :')
Fiffill : Mooi dat je zo'n leuk weekend hebt gehad! :)

Hehe, beetje bijgelezen :j

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:35

Fijn dat je festival super was :D