[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guess001

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:28

Voor een MA-pil hoef je niet meer langs de huisarts, die kan je zo halen bij de apotheek of de drogist.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 18:37

Dan heb ik ook een vraagje Haha!
In de bijsluiter van de microgynon 30 stond dat je ook angstklachten kan krijgen.Nu staat het er niet meer in in de nieuwe bijsluiter.
Heeft iemand ervaring met de pil en angstklachten?
Ik heb namelijk het idee dat mijn pil dit verergerd.
Je mag ook pben uiteraard als je dat fijner vind!

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:06

Ik heb een beetje belachelijk tijdstip voor het slikken van de pil gekozen, half 7 's ochtends. Ik vind het zelf wel handig, dat is 1 van de weinige momenten dat ik zo ongeveer altijd in m'n bed lig, hoef ik um nooit mee te nemen enzo, behalve op vakantie. Maar nu heb ik al een paar keer gehad dat m'n wekker niet afging of dat ik door de wekker heensliep, dan word ik altijd om half 9 wakker, dus neem ik um 2 uur te laat. Die dag erna wel weer gewoon om half 7.

Mijn vraag: Is de pil dan nog betrouwbaar? dan zit er dus meer dan 24 uur tussen, maar die pil erna is wel weer op het juiste tijdstip.

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:08

[***] schreef:
Ik heb een beetje belachelijk tijdstip voor het slikken van de pil gekozen, half 7 's ochtends. Ik vind het zelf wel handig, dat is 1 van de weinige momenten dat ik zo ongeveer altijd in m'n bed lig, hoef ik um nooit mee te nemen enzo, behalve op vakantie. Maar nu heb ik al een paar keer gehad dat m'n wekker niet afging of dat ik door de wekker heensliep, dan word ik altijd om half 9 wakker, dus neem ik um 2 uur te laat. Die dag erna wel weer gewoon om half 7.

Mijn vraag: Is de pil dan nog betrouwbaar? dan zit er dus meer dan 24 uur tussen, maar die pil erna is wel weer op het juiste tijdstip.

Er mag maximaal 36 uur zitten tussen het slikken van 2 pillen dus dat is geen probleem!

noby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:57

ik heb ook een vraag.

ik weet dat er een centraal anticonceptie topic is,
maar ik wilde graag wat persoonlijke ervaringen.
oktober vorig jaar ben ik gestopt met de prikpil.
3 maand geleden werd ik voor de eerste keer lichtjes ongesteld.
daarna steeds maar elke keer 1 dag,
wel op de goede datum.
omdat ik van de dokter moest wachten met het gebruiken van de nieuwe pil.
heb ik andere voorbehouds middelen gebruikt.
maar ja,, er gaat natuurlijk wel eens iets mis....
dus morning after pil gehaald en precies een week later werd ik ongesteld.
maar niet normaal meer!!!!
en het leek ook niet op een normale menstruatie.
nu ben ik dus begonnen met de gewone pil.

maar nu dus mijn vraag:
zou deze zeeeeeeeer hevige menstruatie kunnen komen van het feit dat het nu pas goed doorbreekt
of van de morning after pil?
want anders moet ik misschien toch weer op zoek naar een ander middel van anticonceptie want als het met de pil zo blijft....
word ik niet vrolijk.
wie heeft hier ervaring mee???

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:54

sweetheart schreef:
Anoniem schreef:
nou het is inmiddels zaterdag,ik heb donderdagmiddag de mirena laten zetten.
een woord:afschuwelijk.
ik vond het echt vreselijk pijnlijk, de eendebek voelde ik niks van maar het aanhaken van de baarmoedermond en het plaatsen zelf...auwssss...
de rest van de dag(werd om 2 uur gezet)heb ik vreselijke pijn gehad en bloedverlies,nu gaat het allemaal wel.
Ben benieuwd,over 4 weken een echo,om te kijken of ie goed geplaatst is...wat moet ik me daarbij voorstellen?
Verder ben ik er nu iig nog erg blij mee,nooit meer pillen vergeten en meenemen enzo..

Over die echo dat kan ik je maandag vertellen... dan heb ik m gehad, ik begreep wel dat het inwendig was. En die pijn, ach joh gaat wel weer over Haha! (Zeg mevrouw lekker optimistisch Knipoog)

Okey, echo... buiten het feit dat ik een uur te laat geholpen werd stelt t geen ene *(%^&$#$$ voor. Haha! Hij brengt een cameratje in 1 blik op de monitor en klaar. Bij mij zat ie goed. En tja die camera is nou niet echt veel groter dan een doorsnede banketstaaf zegmaar Clown

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:55

Whahhaahhahaha de censuur... whahahahah je snapt wel wat ik bedoel he Knipoog

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:30

@noby, dat kan inderdaad te maken hebben met de MAP, ik zou het een tijdje aankijken.

Nou, ik ben zojuist ongesteld te worden dus ik zal morgen de huisarts maar eens bellen om een afspraak te maken voor het plaatsten van de Mirena (ik knijp hem nu al, whaha).

Ik denk dat ik morgen maar eens even langs de apotheek ga met de vraag: 'wat is het zwaarste verdovende middel dat jullie me mee kunnen geven, doe me dat maar'. Haha!

Edit: volgens mij is er wel een Mirena-rage onder de Bokkers, haha. Haha!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:12

Bealy schreef:
@noby, dat kan inderdaad te maken hebben met de MAP, ik zou het een tijdje aankijken.

Nou, ik ben zojuist ongesteld te worden dus ik zal morgen de huisarts maar eens bellen om een afspraak te maken voor het plaatsten van de Mirena (ik knijp hem nu al, whaha).

Ik denk dat ik morgen maar eens even langs de apotheek ga met de vraag: 'wat is het zwaarste verdovende middel dat jullie me mee kunnen geven, doe me dat maar'. Haha!
Edit: volgens mij is er wel een Mirena-rage onder de Bokkers, haha. Haha!

Vraag je huisarts erom! Ik kreeg nyproxfen ofzo.. geeft ie als het goed is gewoon mee. En echt te zetten valt best mee! Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:22

@Bealy: ik wilde je niet bang maken met mijn "pijnlijke ervaring". de huisarts zei mij ook wel dat ze nog niet iemand had gehad die er zoveel last van had. Probeer te ontspannen,GOED adem te halen en aan andere dingen te denken. Ik had een kwartiertje van te voren 2 ibu genomen,maar als ik dit wist,had ik wat sterkers genomen.
Succes hoor!!

En sweetheart: ok,die echo ga ik me dus niet druk om maken haha.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:22

Wat kan je nou t beste nemen als je regelmatig wilt worden ( en dus niet op vakantie ongesteld wordt, terwijl je normaal áls je ongesteld wordt altijd derde week en nu ineens een andere week) en beetje last hebt van pukkeltje op je rug en borst( niet veel hoor, heel weinig maar wel irritant, in gezicht weer helemaal niks), maarja heb t nu nog niet nodig, maar ook voor niet zwanger worden zeg maar.

Maar wil absoluut niet dikker of breder worden ofzo( sommige mensen krijgen ineens zo'n dikke kop enzo).

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:57

@Romana, toen ik ooit de pil ging slikken had ik 'm ook niet nodig voor anticonceptie. Ik was heel onregelmatig ongesteld en vond dat niet prettig. Ik heb toen van de dokter de pil voorgeschreven gekregen.
Ik heb van de pil nooit een dikke kop gekregen maar ben toen ik er mee begon wel een paar kilo aangekomen. Dit ging er na een tijdje ook wel weer af.

Ik heb dus sinds kort ook last van wat pukkeltjes (ook alleen een paar op mijn bovenrug en soms op mijn borst) en heb van de dokter hiervoor de diane35 gekregen. Maar ik heb begrepen dat er veel mensen zijn die van deze pil aankomen.

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 14:44

Ik ben van diane35 wel 5 kilo aangekomen!
Puistes op mn rug daarentegen zijn wel weg gegaan Lachen
Dus tsja dan neem ik die kilo's maar voor lief of ga wat meer bewegen Clown

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:34

die diane35 wordt het dan dus niet, ik heb er niet erg last van,. soms wat erger dan de andere keer, als ik er teveel aan zit ofzo..

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:40

hoi hoi,
ik hoorde van een vriendin j. dat een andere vriendin l. zei dat ze zwanger was geweest.
maar dat ze dat kind niet wilde en dat de abortus had gedaan.
maar L. is 15 en ze was met een andere vriendin van 16 naar die kliniek gegaan.
maar dat kan toch niet? daar voor moet je toch een ouder meej hebben?
of heb ik dat verkeerd ?

mii

misschien een domme vraag hooor

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:44

zoals ik al in je andere topic had gereageerd, lijkt het me niet dat iemand van16 dan zo mee kan gaan.
zijn heus wel regeltjes aan verbonden.
(zoals dat er dan een volwassene mee moet)

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:46

Nee dat hoeft niet Lachen

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:57

zeker weten want ik geloofde dit verhaal namelijk niet echt, want dit meisje liegt eigenlijk best wel vaak

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:19

Volgens mij hoeft het ook niet, als jij je kind niet wilt houden, kunnen ze je in nederland niet verplichten het te houden, het is je eigen keus, of je nu 15 of 50 bent.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:30

Wendy schreef:
Als je een pil vergeten bent minder dan een week na de stopweek is het wel een risico ja.
Ik zou voor de zekerheid gewoon bij de huisarts langs gaan voor eventueel een morning after pil als dat nog kan.

Daar was het sowieso voor de laatste keer gemeenschap zeker 3 dagen te laat voor, en voor de eerste keer gemeenschap zeker 9 tot 10 dagen.

Heb nu weer last van een hele kleine doorbraak bloeding (eigenlijk niet echt een bloeding te noemen, ik verlies niets, maar het is er wel, héél weinig), krijg weer lichtelijk puistjes etc.....
Ik slik deze strip af.... dat is niet zo lang meer, een weekje geloof ik, en dan neem ik weer een stopweek. Dan zien we dan wel verder. En ik ga vragen om een andere pil, want ik word moe van al die doorbraakbloedingen

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:35

Fairie, mocht je zwanger zijn, ben je dan van plan het kindje te houden?

En anders kun je volgens mij sowieso een vervroegde stopweek inlassen, o.a. om te kijken hoe het staat met de bloeding die dan zou komen

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:36

Zijn er mensen die na het stoppen vd pil (dan praat ik over 4 jaar pilgebruik) echt bijwerkingen hebben gehad?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:39

Geen bijwerkingen van het stoppen, ik bleek bijwerkingen te hebben van het slikken, die dus wegvielen toen ik stopte.
Mijn humeur kreeg een superoppepper in de weken nadat ik gestopt was, ik leek wel euforisch!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:49

Dat had ik dus ook Haha!

@fairie: een onttrekkingsbloeding is geen garantie dat je niet zwanger bent. Ik zou alsnog een testje doen!

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:50

Ik heb ook een vraagje eigenlijk..

Heb een tijdje geleden iets meer dan een week ofzo,
de MA-pil gehaald, en wel pas op de derde dag genomen.
Verder gewoon de pil doorgeslikt. Heb de MA-pil gehaald
omdat ik paar dagen ziekjes was geweest, en het niet
vertrouwde. Ben gisteren ongesteld geworden, nou kan
er toch geen kans meer zijn dat ik zwanger ben he?
Gewoon om het 100% zeker te weten...