GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:11

Ik vind in de avond het prettigst.. :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:14

Donderdag middag na het werken

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:52

fjordjes schreef:
Nouja zeg, blijkbaar zijn alle Nederlandse Facebook groepen over Wegovy/Saxenda/Ozempic/Mounjaro verwijderd. Ik was lid van 1 groep en die is inderdaad verdwenen. Anderstalige groepen zijn er nog wel

Ik zie het inderdaad. Wat raar??

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 08:16

fjordjes schreef:
Nouja zeg, blijkbaar zijn alle Nederlandse Facebook groepen over Wegovy/Saxenda/Ozempic/Mounjaro verwijderd. Ik was lid van 1 groep en die is inderdaad verdwenen. Anderstalige groepen zijn er nog wel

Dat is al eerder gebeurd, omdat er steeds medicatie te koop werd aangeboden. Zal nu ook wel weer gedaan zijn.

Ik spoot eerst op donderdag rond 18:00, maar nu op vrijdagochtend. In de ochtend ben ik in ieder geval altijd thuis dus dat is wel zo handig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 10:55

Ik elke woensdagochtend.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 12:43

De 1ml gisteren avond gespoten, ben benieuwd hoe dit gaat verlopen. Ik heb nog niet echt last van bijwerkingen en ook geen honger, wel net even een breaker als ontbijt genomen (uitgeslapen) en zo lunchen. Hopelijk werkt deze dosis goed ook in combinatie met de onregelmatige diensten.

Ik merk wel echt dat mijn darmen veel beter zijn sinds ik ozempic gebruik! Ik heb PDS en het was altijd feest, nu ben ik al blij als ik elke dag een keer naar het toilet moet :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 14:05

Ik heb dus echt honger vandaag, baal. Afgelopen week ook meer honger gehad. Ik zie het maar als een training want eens moet ik de medicatie afbouwen natuurlijk. En wil eigenlijk niet hoger dan 0,6 die ik nu doe. Als dit blijft ga ik denk ik 0,75 proberen. Maar liever niet. Maar je went er dus duidelijk wel aan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 14:52

Kan het niet een momentopname zijn?
Ik heb ook weleens honger gehad maar ik zit nog steeds op 2,5mg dus startdosis Mounjaro nu 7 weken lang.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 14:55

opisop_shop schreef:
Kan het niet een momentopname zijn?
Ik heb ook weleens honger gehad maar ik zit nog steeds op 2,5mg dus startdosis Mounjaro nu 7 weken lang.

Ik hoop het. Ga deze week proberen wat meer groenten te eten, misschien vult dat meer.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 15:07

Ik heb een aantal weken last gehad van obsipatie (dus hele week geen ontlasting of aandrang en dan tegen het weekend helemaal vast zitten). Elke keer op zaterdagavond laxeertabletjes ingenomen en dan kwam het in de zondag wel los. Dan nog een dag diarree en dan de hele week weer van voren af aan. Maar nu heb ik al 3 dagen achter elkaar gewoon uit mezelf nr. 2 kunnen doen. Dus blij mee. Krijg altijd van die krampen van die laxeertabletjes, maar vastzitten is ook geen pretje.

Jammer dat die fb groepen weg zijn. Zag inderdaad dat er wel eens wat aangeboden werd, niet handig.

Ik spoot altijd op zondagochtend, maar sinds vorige week een dag verschoven en nu op maandagavond. Wil eigenlijk naar de donderdagavond toe, ik merk dat ik in het weekend altijd iets meer moeite heb met snaaien.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 16:07

Hoe wisselen jullie eigenlijk af met prikplekken? Ik heb nu 1x links en 1x rechts in m'n buik(vet) geprikt..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 16:08

Setteli schreef:
Ik heb een aantal weken last gehad van obsipatie (dus hele week geen ontlasting of aandrang en dan tegen het weekend helemaal vast zitten). Elke keer op zaterdagavond laxeertabletjes ingenomen en dan kwam het in de zondag wel los. Dan nog een dag diarree en dan de hele week weer van voren af aan. Maar nu heb ik al 3 dagen achter elkaar gewoon uit mezelf nr. 2 kunnen doen. Dus blij mee. Krijg altijd van die krampen van die laxeertabletjes, maar vastzitten is ook geen pretje.

Jammer dat die fb groepen weg zijn. Zag inderdaad dat er wel eens wat aangeboden werd, niet handig.

Ik spoot altijd op zondagochtend, maar sinds vorige week een dag verschoven en nu op maandagavond. Wil eigenlijk naar de donderdagavond toe, ik merk dat ik in het weekend altijd iets meer moeite heb met snaaien.

Obstipatie is ook een beetje mijn angst, maar ik moet zeggen dat mijn nr2's nu juist gelijkmatiger en beter zijn.. :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 16:10

Setteli, vraag even aan de huisarts of je micragol zakjes kan krijgen, die neem je in de ochtend en avond en helpt grandioos. Ik neem het ook en het maakt echt een wereld van verschil. Je krijgt er geen diarree van.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 16:24

Rennie89 schreef:
Setteli, vraag even aan de huisarts of je micragol zakjes kan krijgen, die neem je in de ochtend en avond en helpt grandioos. Ik neem het ook en het maakt echt een wereld van verschil. Je krijgt er geen diarree van.

Ja heb ik liggen, maar ik vind die zo goor. :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 16:25

Setteli schreef:
Rennie89 schreef:

Gewoon nemen, helpt goed, in een klein beetje water mixen (half glas) en het is zo op haha.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 16:39

Beetje limonade erdoor kan ook helpen

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 16:44

Stille meelezer hier.. afgelopen vrijdag de 2e keer ozempic gespoten. Vandaag helaas al de hele dag kotsmisselijk. 3 keer flink overgegeven. Net een banaan gegeten komt er een paar minuten later weer uit... Meer mensen hier last van gehad?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 16:48

Vandaag had ik een verjaardag en omdat we vroeg weg moesten stoppen we onderweg voor een broodje en wat drinken. Ik had een broodje gezond en melk nou was blij dat ik het op had. Op de verjaardag heb ik denk ik 5 happen van de taart gehad maar ik kreeg het niet op, maar aan m'n man gegeven. Niks van de hapjes gegeten want ik had echt geen honger, tussen de middag was er soep en broodjes, wilde een klein beetje soep maar kreeg toch nog best veel, kon geen broodje meer eten. En nu nog geen honger. Blijft gek. En m'n zus maar zeggen, oh je eet wel weinig, op mijn verjaardag ook al (zij weet het niet en hoeft het ook niet te weten)

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 16:51

Setteli schreef:
Rennie89 schreef:

idd, beter alternatief is psyllium husk in capsules

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 17:48

Pomski schreef:
Stille meelezer hier.. afgelopen vrijdag de 2e keer ozempic gespoten. Vandaag helaas al de hele dag kotsmisselijk. 3 keer flink overgegeven. Net een banaan gegeten komt er een paar minuten later weer uit... Meer mensen hier last van gehad?

Nope. Niks. Scheelt wel dat je nu geen honger hebt. :')

Prikplek wissel ik links en rechts in de buik af.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 18:10

Annelies_VG schreef:
idd, beter alternatief is psyllium husk in capsules

Top, daar ga ik even naar kijken

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 18:19

Ik tik al bijna de -3 kilo aan *\o/*

Tot nu toe nog echt nergens last van qua bijwerkingen. Wel heel benieuwd hoe het gaat als ik omhoog ga qua dosis. Merk het verschil nu al zo goed :=

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 18:24

Pomski schreef:

Ik ben vooral de 1e week heel erg misselijk geweest, vanaf de 2e week ging het beter. Maar het is een bekende bijwerking die wel overgaat.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:13

Berdien schreef:
Ik tik al bijna de -3 kilo aan *\o/*

Tot nu toe nog echt nergens last van qua bijwerkingen. Wel heel benieuwd hoe het gaat als ik omhoog ga qua dosis. Merk het verschil nu al zo goed :=

En wat gebruik jij, ozempic of mounjaro?

Gaat dus goed met je andere medicatie?

Ik ben er inmiddels uit,vanmiddag heeft manlief zich er ook een beetje in verdiept ;-)
Ik vind de maandelijkse uitgave toch behoorlijk en vind dan wel dat hij er in ieder geval een beetje achter moet staan
Ik beslis natuurlijk zelf,maar zouer toch niet zonder zijn medeweten aan willen beginnen.

Nu twijfel ik alleen nog tussen ozempic of mounjaro. Wat zijn jullie overwegingen geweest om toch voor het wat duurdere mounjaro te gaan? De werking schijnt beter te zijn,zijn de bijwerkingen wel hetzelfde als bij ozempic? Wat is jullie ervaring?

Ik ga overigens over 1,5 week een kleine week naar texel met vrienden. Ik wil daar niet misselijk oid zijn,dus wil 6 juni beginnen, ben benieuwd.

Nu alleen nog beslissen welke ik neem.

Alleen manlief en jullie weten het ,ik vertel het verder aan niemand. Heerst toch nog een beetje een taboe op merk ik
Laatst bijgewerkt door karrij op 18-05-25 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:14

Ga je het via de huisarts doen? Dan zou ik persoonlijk voor ozempic/wegovy gaan. Scheelt een hele hoop in kosten :D

Edit; zie nu dat je getwellis gaat doen, wel al bij de huisarts geweest om te kijken of hij/zij het kan voorschrijven? Weet niet of je bmi 30+ is en of je andere gewicht gerelateerde klachten hebt maar het scheelt aanzienlijk in de kosten. Ik betaal 110 per maand.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 18-05-25 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt