Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 16:12

Jeetje wat is bokt weer on tour. En het dan gek vinden als het topic gesloten gaat worden. Is het nou zo moeilijk enkel TS te steunen en voor de rest gewoon je mond te houden?

Echt zo fijn voor je dat je weer kan eten zonder misselijk te zijn. Ik hoop dat je doordat je weer langzaam maar zeker wat eet, je weer snel een beetje opkrabbelt!

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 16:15

Mijn hemel. Kunnen jullie stoppen?

Dit slaat echt nergens op.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 16:17

Gaan we weer zo beginnen? Internet dokters die menen alles omtrent de gezondheidssituatie van TS beter weten, maar zodra TS aangeeft dat ze het topic links gaat laten liggen nog geen ‘veel sterkte en beterschap’ uit hun vingers getypt krijgen? Lekker negeren alsjeblieft, de muur luistert beter.

Daphne, ik hoop dat het eten snel weer beter gaat en dat je weer iets meer op krachten komt! Vraag bij twijfel vooral na bij je eigen diëtist, of bij Secricible als degene met professionele ervaring ;)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 16:19

Petpa schreef:
En dan vind ik dat er wat moet gebeuren!

Je weet wat ze zeggen ‘wat je vindt mag je houden’
Zo jammer dat topic weer dezelfde kant op gaat.

TS ik ben zo blij om te lezen dat het eindelijk langzaam met baby stapjes de goede kant op gaat! En vooral no hoelang geduurd heeft kost dat tijd. Maar je mag trots zijn op jezelf met hoe je ermee omgaat!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 16:29

Zeg kleine kinderen... zullen we het gezellig houden voor TS.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 16:57

Amado7 schreef:
Jeetje wat is bokt weer on tour. En het dan gek vinden als het topic gesloten gaat worden. Is het nou zo moeilijk enkel TS te steunen en voor de rest gewoon je mond te houden?

Echt zo fijn voor je dat je weer kan eten zonder misselijk te zijn. Ik hoop dat je doordat je weer langzaam maar zeker wat eet, je weer snel een beetje opkrabbelt!

Hier sluit ik me helemaal bij aan, 100%

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 17:24

Gianti schreef:
Petpa schreef:
En dan vind ik dat er wat moet gebeuren!

Je weet wat ze zeggen ‘wat je vindt mag je houden’
Zo jammer dat topic weer dezelfde kant op gaat.

TS ik ben zo blij om te lezen dat het eindelijk langzaam met baby stapjes de goede kant op gaat! En vooral no hoelang geduurd heeft kost dat tijd. Maar je mag trots zijn op jezelf met hoe je ermee omgaat!

Jammer dat je mijn bericht niet volledig quote en daardoor volledig uit de context haalt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 17:33

Petpa schreef:
Sorry maar ik lees nergens dat iemand TS adviseert het anders te doen dan de diëtist zegt.

Op basis van je reactie dat de diëtist betrokken is en adviezen heeft gegeven en er bij TS afgeweken is van het advies in de folder concludeer ik dat jij de behandeld diëtist bent. Wellicht is het handig gedurende een consult TS wat duidelijkheid te verschaffen.

Bijzondere conclusie :+
Ik ben diëtist maar niet die van TS.

Het enige wat ik zeg is dat TS (blijkbaar) al vaste voeding mag eten (dat geeft ze namelijk zelf aan). Als er dan in een folder (die al dan niet bedoeld is voor TS haar operatie, aangezien niemand hier precies weet welke ingreep er gedaan is, behalve dat het doel was een middenrifbreuk op te heffen) staat dat TS langer vloeibaar moest eten is het niet zo lastig concluderen dan de diëtist van TS blijkbaar heeft afgeweken van de folder toch?

Dar vervolgens bokkers haar blijven pushen dat ze moet eten volgens de richtlijnen in de folder en niet het individuele advies vab haat eigen professional vind ik echt bizar.
Overigens lees ik in de folder ook dat TS ook op geleide vd klachten vaste voeding kan opbouwen. Wat TS met een professional heeft gedaan. Dat is niet ivm de maag maar ivm eventuele passagproblematiek vd slokdarm, waar ts geen last van heeft

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:07

Daphne, ik weet niet precies waar je woont in het noorden maar evt heb ik wel een rollator te leen van mij vader… aangeschaft na een operatie, nooit gebruikt :+

Ook heb ik als je je over een paar maanden weer fit genoeg voelt wel een pony die knuffelen/borstelen zeer braaf met rijden is voor je staan om weer eens een keer paardenlucht op te snuiven.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:18

Wat lief Sas.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:36

Dat is een tof aanbod sas. Echt iets om naar uit te kijken, hopelijk kan dat een keer voor Ts gerealiseerd worden!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 20:15

Ontzettend fijn voor TS om van vitamine P te genieten.
Ze heeft gelukkig zelf meerdere paarden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 21:07

Petpa schreef:

Jeeeezes zeg moet jij nou echt op alles antwoorden in de ts haar plaats????

Je bent net terug in het topic na pagina's afwezigheid en het topic maakt gelijk alweer een ellendige u-turn naar een nare bijsmaak en een onprettige sfeer

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 21:33

Little_Gift schreef:
Petpa schreef:

Jeeeezes zeg moet jij nou echt op alles antwoorden in de ts haar plaats????

Je bent net terug in het topic na pagina's afwezigheid en het topic maakt gelijk alweer een ellendige u-turn naar een nare bijsmaak en een onprettige sfeer

Tjee meid.
Slechte dag gehad?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 21:42

Je verpest Daphne haar topic.
Dat siert je niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 21:48

Misschien stoppen met op elkaar reageren. Dat helpt ook al. Ok?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 21:52

Little_Gift schreef:
Je verpest Daphne haar topic.
Dat siert je niet.

Nee, jij verpest Daphne haar topic

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:02

Ik lees al een poosje mee, maar jeetje TS, wat ben jij door een hel gegaan! :oo

Ik was echt opgelucht om afgelopen week te lezen dat je een geslaagde operatie hebt gehad en weer wat kunt eten.

Vanaf deze kant wens ik je heel erg veel sterkte en gezondheid toe in je herstelproces! Ik hoop dat je je snel weer wat meer jezelf voelt :(:)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:06

Post gewijzigd, verwijderen kon niet.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 07-11-24 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:17

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om het geruzie met elkaar hierbij te stoppen. Persoonlijke aanvallen zijn tegen de Bokt regels.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:58

Wat goed om te lezen TS dat het al zoveel beter gaat. Opbouwen gaat altijd trager dan afbreken maar ook me kleine stapjes kom je er wel. Had je eigenlijk geen last van benauwdheid (bij momenten) of was de breuk niet heel groot. Ik heb al jaren last van reflux door of een slecht sluitende sfincter of door een maagbreukje, en ik zie eigenlijk al op tegen het onderzoek, maar als je dan leest hoe ziek je kunt worden van zo 'n breuk, dan kijk je er toch weer anders naar.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 00:11

Blij om te lezen dat het steeds wat beter met je gaat TS! Hopelijk sterk je snel verder aan.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 09:15

Doe waar je je goed bij voelt TS… als een rollator je letterlijk houvast biedt en het is relatief makkelijk te regelen lekker doen.
Het is superfijn dat je herstel is ingezet en natuurlijk wil je het liefst dat je met sprongen vooruit gaat maar het heeft tijd nodig. Maar als je ziet waar je nu staat in verhouding tot paar weken terug dan wauw, dan zijn die sprongen al heel groot. Vertrouw op jezelf en de medici die je begeleiden; je komt er wel

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 11:33

Pallatin schreef:
Doe waar je je goed bij voelt TS… als een rollator je letterlijk houvast biedt en het is relatief makkelijk te regelen lekker doen.
Het is superfijn dat je herstel is ingezet en natuurlijk wil je het liefst dat je met sprongen vooruit gaat maar het heeft tijd nodig. Maar als je ziet waar je nu staat in verhouding tot paar weken terug dan wauw, dan zijn die sprongen al heel groot. Vertrouw op jezelf en de medici die je begeleiden; je komt er wel

Dit vind ik een hele goede post. Ik ben het er ook mee eens. Het heeft tijd nodig en stapje voor stapje kom je er wel.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 15:19

En maak het jezelf makkelijk. Ik snap als geen ander hoe het is om in je hoofd de knop om te moeten zetten naar hulpmiddelen zoals een rollator. Maar als je merkt hoeveel profijt je ervan kan hebben, zal je jezelf afvragen waarom je het niet eerder hebt gedaan. Via medipoint kan je trouwens ook een soort bureaustoelen lenen, dan kan je jezelf zitten vooruit schuifelen. Valt ook onder de verzekering.
https://www.medipoint.nl/product/vela-t ... 3KEALw_wcB