Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 18:03

S_imonee schreef:
Even een ego post:
Heeft iemand nog tips voor een verstopte neus?
Neusspray met oxymetazoline wordt geloof ik niet aangeraden tijdens de zwangerschap. Al lees ik op internet andere dingen :+
Neusspray met alleen zout oplossing werkt helaas niet. Het zit zo pot en potdicht, ik word er gek van ;(

Ik gebruik neusspray met xylometazoline voor baby's. Veel lagere dosering!

Heb je al geinhaleerd met zout water?
Heel goor, maar helpt hier vaak wel.
Theekopje vullen met warm water, flinke scheut zout erin, roeren en dan inhaleren door de neusgat, komt er in je keel weer uit dus ff opletten met kokhalzen en uitspugen.

S_imonee

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 18:05

Klinkt goor inderdaad. Dat heb ik nog niet geprobeerd.
Zal eens kijken of dat lukt. Mijn neus doet het gewoon niet meer :+
Wat een ellende

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 18:10

S_imonee schreef:
Klinkt goor inderdaad. Dat heb ik nog niet geprobeerd.
Zal eens kijken of dat lukt. Mijn neus doet het gewoon niet meer :+
Wat een ellende

Ff doorzetten, zout weekt echt een hoop los.
T is goor, irritant, wekt kokhalzen op.
Maar het verlicht bij mij vaak wel.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 18:11

Of inhaleren met rhinocaps(als dat mag in de zwangerschap)
Dat doe ik altijd als ik extreem verkouden ben en alles cast zit

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 18:12

S_imonee schreef:
Even een ego post:
Heeft iemand nog tips voor een verstopte neus?
Neusspray met oxymetazoline wordt geloof ik niet aangeraden tijdens de zwangerschap. Al lees ik op internet andere dingen :+
Neusspray met alleen zout oplossing werkt helaas niet. Het zit zo pot en potdicht, ik word er gek van ;(

Neus douche met 0,9% NaCl (keukenzout) oplossing :))

Als je interesse hebt, ik heb vanwege onze zoon en zijn ziekenhuisopname meerdere manieren op papier gekregen hoe je dat kan doen. Kokhalzen is niet perse nodig :o

Anders misschien overleggen met de VK of xylo een optie is? Ik weet niet of vaporub of dat kinder spul (luvv?) mag maar dat helpt bij mij ook. Maar ik ben dan niet zo gevoelig voor een volle neus. Ook heb je tegenwoordig zoutspray met menthol of calendulan misschien dat dit je ook beter ondersteund.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 18:33

Zolang je xylo niet meer dan 7 dagen achter elkaar gebruikt is er weinig aan de hand volgens mij.
Ik gebruik het dan in 1 neusgat voor de zekerheid.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 18:38

Het gaat mij ook voornamelijk om de nacht. Vannacht heb ik het uit pure frustratie wel gedaan, inderdaad ook in het neusgat die het ergste dicht zat.

Daar heb ik wel interesse in Renee. Zonder te kokhalzen is het proberen waard.

Morgen bel ik sws de VK. Ik hoopte hier nu even een tips voor verlichting te krijgen. Ik ga nu eerst stomen, in de hoop dat het wat los komt en dan inhaleren met zout water. Inhaleren lukt nu niet eens haha.

Dat had ik inderdaad ook gelezen Jitske. En niet vaker dan 3x per dag. Dat zou ik sowieso al niet doen. Dat doe ik normaal ook niet als ik verkouden ben. Hooguit voor de nacht indien nodig

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 18:54

Ik mocht het ook max 5 dagen gebruiken en spaarde het inderdaad op voor de nacht, dat was het ergste moment. Verder stomen in de douche? Wel ellendig he!

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 20:31

Afbeelding
Medimama app zegt ook dat het zeven dagen kan.
Ook voor de middelen met die oxy... erin

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 20:32

Ik heb het vorige zwangerschap ook gewoon gebruikt, en nu weer! Is vaak ook maar 2 dagen dat ik het echt "nodig" heb.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 20:41

Jolliegirl: Ah wat vervelend van de pijn. Hopelijk bij de dierenarts alles gelukt.

Venthe: bloed geprikt, hopelijk goede uitslag

Hagelslag: vervelend van de vermoeidheid door de suikerbieten laden. Wel goed bezig met bank, kinderkamer meubels!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 21:19

hagelslag schreef:
Of inhaleren met rhinocaps(als dat mag in de zwangerschap)
Dat doe ik altijd als ik extreem verkouden ben en alles cast zit

Ik heb deze ook al een keer gebruikt, die mogen inderdaad gewoon en werken geweldig!

Hier is de blaasontsteking na 4 ab kuren eindelijk weg! *\o/*

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 21:20

Rhinocaps inhaleren is best smerig....
Maar werkt bij mij wel echt goed....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 09:05

Mlj wat fijn dat de blaasontsteking weg is!

Ik heb besloten te gaan stoppen met werken... Straks gesprek hierover.
Vandaag nog twee cliënten doen verkort en dan is het mooi geweest.
Het ongemak overheerst momenteel

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 19:41

Xylometazoline mag tijdens de zwangerschap gebruikt worden. Over het algemeen wordt aangeraden een neusspray met deze werkzame stof niet langer dan zeven dagen achtereen te gebruiken, of je nu zwanger bent of niet.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 14:08

Jolliegirl schreef:
Mlj wat fijn dat de blaasontsteking weg is!

Ik heb besloten te gaan stoppen met werken... Straks gesprek hierover.
Vandaag nog twee cliënten doen verkort en dan is het mooi geweest.
Het ongemak overheerst momenteel

Hopelijk viel het gesprek mee?

Ik kreeg net ook nog een uitnodiging van mijn diensthoofd voor een functioneringsgesprek halverwege januari... heb maar laten weten dat ik niet zeker weet of ik er überhaupt wel geraak (halfuur fietsen naar station en dan uur treinen naar kantoor), voor hetzelfde geld ben ik dan al bevallen 8)7 mannen zeker :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 15:28

Mannen snappen het toch niet..
En waarom is dat gesprek nodig tijdens je verlof.. niet doen dus.

Hier was het gesprek erg fijn en zeer begripvol.

Straks naar de bekkenfysio, ben benieuwd.

We zijn even bij h&m geweest voor nog twee fijne zwangerschapsbroeken en merk dat het lopen gewoon al teveel is.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 15:41

Mooi buikje heb je, Solleke_Noah! Je bent al mooi een eind op weg :D
Haha, mannen denken daar niet echt over na :+
Zo wilde mijn vriend onze bevriende tuinman vast inplannen voor volgend jaar. Eind maart, begin april wilde hij doen. Laat dat nou net mijn uitgerekende periode zijn, haha.

Vervelend dat je zo'n pijn hebt Jolliegirl. Ben je inmiddels bij de bekkenfysio geweest?
Edit: ik lees dat je zo gaat, ben benieuwd!
Fijn dat je gesprek fijn was. Goed dat je zo aan jezelf denkt! Rustig aan doen de komende tijd.

Venthe inmiddels al uitslag van het bloedprikken?

Gister heb ik contact gehad met de VK en de HA wat betreft de neusverkoudheid. Xylometazonline mag inderdaad, liever niet vaker dan 1 á 2 keer per dag en niet langer dan 7 dagen.
Gisteren overdag heb ik vooral gestoomd en gespoeld met zoutoplossing. Dat werkt op zich wel voor even. Vannacht met de neusspray en eucalyptusolie in de diffuser heerlijk geslapen. Helaas verder nog ziek, dus we brengen de dag door van de bank, naar bed enzovoort. Vanavond is op het werk de kerstviering, maar helaas kan ik daar niet bij zijn dit jaar :(

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 17:18

Jolliegirl, fijn dat je werk zo begripvol is

Simone, gelukkig een goede nacht kunnen maken! Hopelijk knap je snel helemaal op.

Bloedonderzoek was helemaal goed dus geen cholestase gelukkig. Gewoon een irritant kwaaltje dus…
Vandaag ging het hardlopen echt voor geen meter.. bah
Gelukkig vanavond lekker even ontspannen tijdens zwangerschapsyoga. Echt een aanrader om te gaan doen!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 18:16

Wat een opluchting dat het geen cholestase is!
Volgende keer gaat het hardlopen misschien beter. Wel knap dat je dat nog kunt doen.
Fijn vooruitzicht om lekker te gaan ontspannen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 08:38

@venthe bij mij ging het hardlopen gisteren ook totaal niet. Komt misschien door de harde wind die er stond?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-24 09:15

Wat fijn dat het geen cholestase is Venthe! (Ondanks dat je de vervelende klachten wel nog steeds hebt).

Hier een controle van de VK. Alle waardes zijn nog helemaal mooi. Er is iets dieper in mijn bekken gaan liggen alleen de vraag is: is het een hoofdje of zijn het de billetjes. Onze dame laat zich niet zo makkelijk voelen dus mogelijk moet er nog een liggingsecho gedaan worden.

Wel nu regelmatig hier een wat doof en pijnlijk gevoel in mijn rechterarm. Als ik dan ga kijken zie ik echt vochtophopingen te zien bij mijn schouder/elleboog gewricht en in mijn hand. Dus waarschijnlijk wat last van zenuwbeknelling.

Wel gelukkig wat stabilisatie van het bekken door dat ons meisje lekker is gaan nestelen voor de bevalling. Ook is het geheel wat rechter gekregen door de fysio en blijven staan. Dus ik heb van de week een klein wandelingetje buiten kunnen maken met onze zoon <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 12:18

Jolliegirl schreef:
Mannen snappen het toch niet..
En waarom is dat gesprek nodig tijdens je verlof.. niet doen dus.

Hier was het gesprek erg fijn en zeer begripvol.

Straks naar de bekkenfysio, ben benieuwd.

We zijn even bij h&m geweest voor nog twee fijne zwangerschapsbroeken en merk dat het lopen gewoon al teveel is.

Ik werk door tot 20 januari dus het is opzich nog niet in mijn verlof, maar ik had eerder thuiswerken in gedachten voor die laatste weken en niet fysiek op kantoor een functioneringsgesprek gaan houden :+

Superfijn dat het gesprek zo begripvol was!

@Venthe: super nieuws, gelukkig geen cholestase!

@Renee: top van de controle en zeker dat je nu iets minder last hebt van je bekken. Die vochtophopingen klinken dan weer minder gezellig.

@iirrssjjee: sowieso respect dat je nog aan het hardlopen bent :D

@S_imonee: dankje! Haha ja mannen, lijken soms op een andere planeet te leven wat betreft zwangerschap :') beterschap nog, wel balen van je kerstfeestje!

Gisteren was infomoment op de school van mijn zoontje, hij start 6 januari. Geen goeie combi met zwangerschapshormonen, ben er helemaal emotioneel van. Morgen dan ook meteen zijn laatste crèche (opvang) dag, want de kerstvakantie zit ertussen. Too soon! Ik vind het ook wel heftig voor hem hoor, 6 januari starten met school en dan eind januari ineens een baby erbij..

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-24 12:31

Het is ook een grote stap, naar de basisschool. Ze worden dan toch “ineens” zo snel groot. Wij moeten ook echt wat scholen gaan bekijken en kijken wat we willen. Het liefste willen we een vrije of montessori school maar dat is gewoon echt niet praktisch vanwege de afstand. Afstand met niet alleen school is veel maar ook met vriendjes en vriendinnetjes. Hier in de buurt zijn wel andere typen scholen waar we willen kijken. Die vast ook fijn zijn voor onze kindjes.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 15:47

Wat fijn dat je even buiten hebt kunnen wandelen, Renee!

Venthe, opluchting dat het geen cholestase is, hopelijk gaat het snel weer over.

Solleke, heel leuk maar ook wel heel spannend lijkt me, twee grote veranderingen dicht op elkaar. Denk dat jouw zoontje opeens heel groot lijkt, op de basisschool en naast een kleine baby.

Met mij gaat alles prima, lekker aan het genieten. Inmiddels wel mijn bijrijder gevraagd vanaf januari vaker mijn paard te gaan doen (hadden we eerder al zonder datum afgesproken) en vandaag op werk met kerstlunch heel veel vragen gekregen over wanneer ik met verlof ga en wie het dan van mij over neemt. Nu ga ik pas over drie maanden met verlof en vanaf januari wordt alles bij ons anders ingedeeld, dus mentaal ben ik bezig met opstarten ipv afronden (naast dat ook nog niet bekend is wie mij gaat vervangen).