Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 07:38

Gezellig Maaike en Thami :j

Ben op het moment niet heel veel online , tenminste te kort om te echt iets te posten . :o
Ben sinds maandag in Almere , druk druk .
Gisteren was echt pokkeweer , echt regen de hele dag .Pas eind van de dag kwam de zon er wat door .
Zit in een homestay sinds gisteren , echt super leul .Hele leuke mensen .
En wat blijkt , hun dochter woont in mijn dorp een paar straten verderop :D
Hoe klein is de wereld , wat een toeval .

MarliesV

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 07:29

Wat leuk Time, lekker toch als je weinig online bent, vind ik altijd een goed teken, als dat is omdat je buiten bezig bent of fijne andere bezigheden hebt.

Hier maandag dry needling gehad in de nek/rug en gisteren op de weg gefietst. Vind dat echt geen zak aan maar ja, je moet iets als je nog niet op de mtb het vertrouwd. Dus braaf rondje op de weg gedaan, wederom natuurlijk met een bak wind -O-

Zondag lekker weer op de mtb, voor nu een gravelachtig rondje staan, lekker kilometers trappen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:57

Ik ben de hele dag wel bezig :j
Heb vandaag al een paar bekende atleten , maar ook juryleden gezien .
Morgen komt een grote groep Kika atleten onder begeleiding van mijn coach registreren .
Dus daar heb ik ook even mee afgesproken .
Het is hard werken , maar ook een gezellige bedoeling .
Al speelt het weer niet helemaal mee .

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:46

Nou Time, zeg dat. Wat een treurig weer hier. Wij hadden de laatste 2 dagen in Palma al regen, maar hier is het ook niet best. Hopelijk krijgen we nog wat droge uurtjes en wordt het een mooi evenement. Veel plezier in ieder geval.

Beterschap met je rug Marlies!

Wij hopen morgen een rondje te kunnen doen. Even de vakantie kilo eraf fietsen :')

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 23:19

Ik zit op dit moment in Londen op een congres. Super tof, ik heb daar mogen spreken en zit dus op uitnodiging in een super luxe hotel aan de Westminster Bridge, alle reiskosten vergoed. Van het weekend weer terug, hopelijk is het weer goed genoeg voor een fietsrondje.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 00:16

maaikemuis schreef:
Ik zit op dit moment in Londen op een congres. Super tof, ik heb daar mogen spreken en zit dus op uitnodiging in een super luxe hotel aan de Westminster Bridge, alle reiskosten vergoed. Van het weekend weer terug, hopelijk is het weer goed genoeg voor een fietsrondje.

Wat gaaf! Beetje te doen met de stakingen? Of is dat alweer voorbij?

Ik zit in Schotland momenteel. Zonder fiets helaas. Zitten in een wintersportgebied dus ik zie heel veel mountainbikes. Al durf ik hier echt niet te mountainbiken. Het is veelte ruig.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 07:02

I.v.m een hoosbui en te verwachte onweer werd de kinder/jeugd triatlon start een uur verschoven .
En er werd niet gezwommen .In in dag was het water 1,5 graden afgekoeld -O-
De business relay heeft dan weer wel gezwommen .
Voor morgen ziet de voorspelling er niet echt goed uit . Toch nog maar een gebed richting de
weergoden doen .

Lijkt me wel gaaf Schotland @ Zebrastreep .

Wauw @ Maaike lekker luxe onderweg .
Waarover ging het congres / moest je spreken ?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-25 09:09

Het is een Europees urologisch roboticongres en mijn spreekbeurt ging over een techniek om bij prostaatoperaties de zenuwen meer gespaard blijven zodat na de operatie mannen minder last hebben van erectiestoornissen en incontinentie. En dan ging het over de techniek, de voordelen, maar ook de nadelen. Super interessant onderwerp (vind ik dan).

Straks weer terug. En we gaan maar weer lopend naar het station, want de metro’s doen het nog altijd niet!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 09:20

Oh ja Londen metro's staken idd. Super onhandig! Wel tof dat je mag spreken op zo'n congres Maaike!

Time, ik duim voor goed weer voor jullie.

Vraagje, iemand hier lid van de KNHS, die voor mij 2 kaarten voor Military Boekelo wil bestellen met korting?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 09:12

maaikemuis schreef:
Het is een Europees urologisch roboticongres en mijn spreekbeurt ging over een techniek om bij prostaatoperaties de zenuwen meer gespaard blijven zodat na de operatie mannen minder last hebben van erectiestoornissen en incontinentie. En dan ging het over de techniek, de voordelen, maar ook de nadelen. Super interessant onderwerp (vind ik dan).

Als je idd in dat wereldje zit , zal het heel interessant zijn :j

@Marlies ; ik ben geen lid van de KNHS

Ik ben sinds gisteren avond weer thuis , toch fijn weer in je eigen bedje slapen .
Het was een pittige dag voor de atleten zaterdag .Met veel wind , qua regen viel het mee .
Maar wel twee fikse buien , maar dat liet wel de atleten erg afkoelen .
Ik had er 1 op mijn verzorg post met een lichaamstemperatuur van onder de 35 graden .
Die rilde over het hele lijf dus die ging in onze bus met een reddingsdeken .
Ik had net de centrale post aan de lijn toen toevallig de EHBO langs kwam rijden .
Verder wel uitvallers , maar geen grote incidenten .
En 1 alteet die voor de 35 X de lange afstand in Almere deed _/-\o_
Het was weer een geweldige ervaring , en zo fijn de dankbaarheid van de atleten te voelen .
Volgend jaar weer .

Wat plaatjes ;
Afbeelding

Een stukje van mijn home stay <3
Afbeelding

Afbeelding

Shoppen met de bankpas en pin van de baas :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 21:02

Hoe is het hier met iedereen?

Hier een week niet lekker geweest maar gelukkig sinds vrijdag weer ok. Vrijdagmiddag lekker in de tuin gewerkt en zaterdag wezen fietsen, mtb Vorden en Lochem, kleine 50km samen met de dame waar ik de Dutch Masters 100km in november ook mee fiets.

Gisteravond voelde ik me prima, dus nog even op het laatste moment een ritje met een nieuwe dame hier uit de omgeving gepland. Zij is nog vrij nieuw op de fiets en heeft in mei haar man heel heftig zien vallen (7 nek/rugwervels en borstbeen gebroken).
Ze wil graag weer fietsen maar durft het echte mtb-en niet alleen nog. Dus lekker met haar een rondje gedaan vanmorgen. Ging goed! Sommige dingen zijn spannend maar ze doet het wel. Leuk om te zien dat iemand langzaamaan vertrouwen krijgt.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 05:17

Hier wel goed :j

@Marlies jij bent de eerste die na 7 dagen na mijn laatste post reageert -O-
Van het weekend weggeweest met een collega naar Ermelo in een super leuk huisje .
Lol gehad , nat geregend op de stadsfiets _O-
Wat een lompe fiets is dat zeg , als je alleen maar je carbon fietsen bent gewent :=
Vandaag weer werken , drie weken .Dan heb ik weer twee weken vakantie :D

Ai , Dat is een vervelende val geweest dan , heftig -O-

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 06:32

Ha Time, en dan niet eens reageren op je post er boven, sorry! Had dat wel gelezen maar op een of andere manier 0 aandacht aan gegeven :o
Terwijl het juist zo heerlijk is om jouw berichten te lezen en foto's te zien. Ik heb echt respect voor jouw inzet en mindset met sporten en vrijwiligen.

Lekker naar Ermelo! Die omgeving verveeld nooit. Ik wou zeggen, je had er mooi weer bij, maar nat geregend ja, beetje jammer ;)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 11:14

Goedemiddag!
Ik zat ook nog in de vakantiemodus, dus wel af en toe bijgelezen, maar niets gepost. Wij hebben na onze vakantie hier in NL 1x gefietst, verder was het zeikweer helaas. Manlief heeft de gravelbike alweer klaargezet.

Heel gaaf Time en zo fijn dat je dit doet. Er is zoveel vraag naar vrijwilligers tegenwoordig. Zulke evenementen kunnen niet plaatsvinden zonder. Mooie foto's ook weer :j
En ik snap je helemaal. Ik moest pas een snelle boodschap en had de opoefiets gepakt. Stom, stug ding en je trapt je suf met het gevoel amper vooruit te komen :')

Fijn dat je je weer wat beter voelt Marlies. En dat je er een nieuw fietsmaatje bij hebt. Altijd gezellig!

Ik ga weer verder om mijn vakantiemailtjes weg te werken. Over 3 weken een personeelsreisje naar Lubjana, dus daar mag ik weer naar uitkijken :D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-25 12:34

Ik heb het de afgelopen week zo druk gehad dat ik eerlijk moet bekennen dat ik alleen even vluchtig gekeken heb, maar niet gereageerd. Ik moest wel enorm lachen om de foto van Time, het is net alsof ze met 3 man op de fiets zitten. Die foto is echt op het juiste moment gemaakt.

Wel fijn dat het beter gaat Marlies. Pijn in je lijf is gewoon ruk. 100 km op de mtb is veel! Dan wil je wel lekker in je lijf zitten.

Ik heb afgelopen weekend de afsluitende rit van het seizoen gereden denk ik. Een prachtige 108 km door het Limburgse landschap. Het was heerlijk! Gisteren trouwens gelachen. Op een Strava segment was ik 2de geworden (ik moest wat sprintjes trekken van mijzelf) en nu sta ik dus achter Puck Pieterse. The game is on! Captain Slow gaat proberen om dat segment nu te winnen *\%/*

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 16:48

MarliesV schreef:
Ha Time, en dan niet eens reageren op je post er boven, sorry! Had dat wel gelezen

Oh , maakt niet uit hoor .Het ging er meer om dat er al een hele week geen actie was geweest .
Het zou jammer zijn als het topic inslaapt . -O-
We zijn ook naar Garderen geweest naar de zandsculpturen , dat was echt wel gaaf .
Echt super mooi gedaan , en vooral wat een werk . :j

Idd het weer was niet echt lekker Padoertje
Ik wil zelf graag ook wedstrijden doen , en dat gaat niet zonder vrijwilligers .
Daarom draag ik zo een steentje bij , dmv van jureren , en als volunteer .
Dat zouden meer sporters moeten doen , zien ze eens wat er allemaal bij komt kijken .
Voordat men begint te roepen waarom het startgeld zo hoog is .

@Maaike ; Die foto is echt geniaal idd :j
Dan captain slow , go go go *\o/*
Aan Puck Pieterse voorbij . ~~}>

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 17:51

Om het topic in leven te houden ook maar even wat posten.

Ik zit helaas 'ziek' thuis. Meer mentaal dan lichamelijk maar het is al vervelend genoeg. Ik begon paniekaanval te krijgen, en ben de hele dag door gespannen en angstig. Het begon met weer teveel letten op overslagen die ik al mijn hele leven heb. Mijn hoofd is er weer behoorlijk in doorgeslagen en daardoor functioneer ik bijna niet. Heb inmiddels van alle werken spanning ook lichamelijk last van het middenrif wat voor hele vervelende klachten zorgt.

Sporten zit er niet in , eerlijk gezegd durf ik dat nu ook niet. Ben al 3x gecheckt rondom het hart maar daar vinden ze echt niks. Ervaar wel hevige stress en voel mij niet fijn. Inmiddels heb ik ook flinke hyperventilatie waardoor alles nog 10x erger wordt.

Al met al dus in de lappenmand. Mogelijk is er toch iets van een burnout en is mijn lijf er nu echt klaar mee. Na een best wel zware vakantie waar ik meer stress heb gerkegen dan rust zit ik nu braaf als ik moet ben op de bank en slaap overdag zo nodig. Probeer wel elke dag even kort naar buiten te gaan en wat te doen.

Volgende week kan ik in ieder geval naar een psychomatische fysio. Als ik nu kan fietsen zijn het korte stukjes op de weg. Deed ik een aantal weken terug al en dat ontspande wel. Maar echt fanatiek dat zit er nu met name mentaal niet in.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 20:55

Zebrastreep ik had ook al in je topic gereageerd. Vind het echt naar voor je dat je zo psychisch in de knoop zit. Wens je rust in je hoofd en lijf, sporten komt wel weer. Luister goed naar jezelf en de professionele hulp. Hopelijk krijgt je de juiste hulp en ondersteuning, knuff!

Maaike ik zag het. Jij rijdt alleen maar binnen in de winter toch?
Voor mij begint het net qua gevoel haha.

Heb een afspraak bij de huisarts gemaakt voor vrijdag. Ben het zat dat ik ondanks een eenfase pil, menstrueert en allerlei vage klachten heb, slecht slapen bij vlagen, hoofdpijn enz. poedersuiker hormonen -:(-

Morgen even de weg op. Heb de wegbandjes nog op de gravel. Vriendin is op vakantie en ik ben poezen en planten oppas op woensdag. Dus 20 heen en terug lekker op de fiets.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 06:45

Ach Zebrastreep :(:) , dat klinkt allemaal heel naar .
Al kan ik me niet voorstellen hoe dat allemaal voelt .
Ik hoop iig dat je hulp krijgt en snel weer in een positieve flow komt . :j
Heel veel sterkte .

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 09:10

Hè Zebrastreep dat is niet fijn. Hoop dat je snel hulp kunt krijgen. Dikke knuffel vanuit hier en dat je maar snel meer rust in je hoofd en lijf krijgt :knuffel:

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-25 15:35

Ach jeetje Zebrastreep, wat ontzettend naar dat je je zo naar voelt in hoofd en lijf. Ik weet heel goed hoe dat voelt en het is gewoon heel naar. Maar het hoeft niet voor altijd zo te blijven; mijn laatste paniekaanval is 13 jaar geleden. Ik hoop dat de paniek ook bij jou snel minder wordt en dat je weer wat lekkerder in de vel komt te zitten.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 20:15

Wat een prachtige dag was het vandaag .
Vanochtend naar ‘s-Gravendeel gereden om met wat team maatjes en coach lekker 80 km door de Biesbosch te fietsen . *\o/*
Met koffiestop en appeltaart was het genieten
Na fietsen een kort loopje , en daarna samen geluncht.
Wat een fantastische dag !
Jullie ook het mooie weer goed benut ?

Afbeelding

Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-25 06:29

Lekker ritje Time! En volgens mij bar gezellig! Je mag mij bedanken voor het lekkere weer, want ik ben op vakantie en zoals alle bij ontsnappingspogingen dit jaar, is het hier vrij matig weer en koud en bij jullie lekker weer!

Let wel, ik zit op Sicilië waar het niet warmer lijkt te worden dan 16-19 graden en waar we inmiddels al een dag volledig weggespoeld zijn. -O-

Maar het is wel mooi hier!

Afbeelding

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 06:47

Gaaf Maaike, wel jammer van het weer!

Lekker Time, ziet er mega gezellig uit.

Hier druk bij mijn ouders in de weekenden. Gisteren eigenlijk rustdag (want moe), maar had mijn derailleur vervangen, dus even een test ritje op de mtb route van Hellendoorn gedaan. Ach 20km mag op de rustdag wel haha. Het was zalig weer!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 09:35

Ziet er gezellig uit Time!
Wij hebben zaterdagochtend een ritje gemaakt. Maar na de koffie, werden we niet meer warm. Geen zon meer gezien helaas. Gisteren was indd een mooie dag, maar toen moest ik de hele dag jureren.

Maaike, mooie omgeving! Hopelijk loopt de temperatuur nog een beetje op voor jullie.