Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 22:09

Ja, hier ging afgelopen nacht ook weer top. Duimen voor vannacht :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 20:41

Even omhoog schoppen, hoe gaat het hier met de mama's en kindjes?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 21:14

Hier gaat het inmiddels weer goed. Vorige week zondagochtend zijn we met Bodi bij de hap en de kinderarts geweest, vanwege behoorlijk benauwdheid. Hij had wss het RS virus, dus we zijn naar huis gestuurd met een pufje en neusdruppels. Nu gaat het gelukkig weer goed, hij is alleen alles nog flink aan het loshoesten en soms horen we hem nog ademen.

Hij had alleen ook beide oma's aangestoken, dus die zijn vorige week ook ziek geweest. :')

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 08:49

Schrikken Nicole_Floor! Gelukkig gaat het alweer wat beter.

Hier gaat het best goed. Mees is over het algemeen heel tevreden. Slapen blijft een dingetjes 's nachts, maar gaat gelukkig wel vooruit. Ik vind alleen het werken in combinatie met zorgen best pittig. Zoek nog naar een goede balans.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 08:59

Oh wat schrikken Nicole_floor. Je kunt ook zelf zo weinig doen. Hier is ze ook al 2,5 week flink Aan het hoesten. De uien en zoutspray is niet aan te slepen maar komt nog niet echt los. Ga straks de huisarts bellen voor tips.

Hier is verder ook alles goed, altijd blij. Ze geniet van de opvang. Ook hier is slapen nog een ding de 2e helft van de nacht. Vorige week ging het goed en nu hoest ze zichzelf wakker.

En net zoals jij merel, moet ik heel erg zoeken naar een balans werk-kind-huis. Heb ook best de angst om dingen fout te doen, niet alleen met Isa maar ook met paardrijden bv. Zal blij zijn als die hormonen minder worden, zal mn geheugen ook goed doen :')

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 09:27

Redbutton wat zielig dat ze bij jou ook nog steeds zo snotterd. Lastig dat je bang bent om iets fout te doen.

Merel fijn dat het goed gaat!

Ik vind het soms ook lastig om balans te vinden tussen werk, kind, huishouden en dan ook nog paard.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 10:43

Stil geweest hier inderdaad!

Farjen hoe gaat het met jullie?

Nicole_floor wat schrikken, fijn dat het nu weer beter gaat. Ook sneu dat de oma's ook ziek waren :=

Merel fijn dat het slapen steeds beter gaat

redbutton heerlijk dat het zo goed gaat, dat de opvang ook goed gaat. Beterschap voor de kleine

Hier gaat het wel goed ook. Ze is sinds vorige week aan het wennen op de opvang, steeds een stukje langer. Gisteren zou haar eerste volle dag zijn (830-1730) maar ze had toch wat meer tijd nodig om te wennen, dus ze is wat later gebracht en eerder gehaald. Donderdag gaat ze wel voor een volle dag :( Ik vind het zo moeilijk, zeker omdat ze dus nog wat moeite ermee heeft. Ik ben deze week nog vrij, maandag moet ik weer aan het werk.
Verder kan ik niet klagen, ze slaapt 's nachts goed en is meestal vrolijk, al heeft ze wel flink temperament :+

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 11:00

Wat schrikken nicole_floor!

Redbutton beterschap voor je kleine!

Sneu al die zieke kindjes.

Ah dat lijkt me heel lastig lien, hopelijk went ze snel wat meer!

Hier gaat het ook goed, alleen afgelopen maandag hele dag al onrustig en snachts echt 5 uur lang gegild achter elkaar, op een gegeven moment de huisartsenpost maar gebeld. Na zetpil wilde hij wel slapen. En volgende morgen alles weer oké, geen idee wat het nou was.

Hij gaat vanaf deze week ook 2 dagen naar de opvang, afgelopen 3 weken steeds wendagen gehad. Maar hij vindt het er heel leuk gelukkig en slaapt en drinkt ook goed daar.
Ik ben ook 2 weken aan het werk en is wel even wennen, vooral erg moe van hele dagen staan en lopen. Maar ook heel fijn weer.

De oudste 2 zijn alleen erg van slag. Oudste vanwege sint, verjaardag en kerst en daarna naar de basisschool. Middelste wil smiddags niet meer slapen nu hij geen speen meer mag en hij is pas 2 en kan dat nog niet op alleen snachts slapen

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 14:44

Nicole-Floor, Ach arme Bodi :(:) Gelukkig gaat het al beter!

MerelV, wat gaat er lastig met het slapen?

Redbutton, ook al ziekjes.. Spoel je ook het neusje?
Nog zoveel last van je hormonen?

Lien, hier was ons meisje de eerste keren ook wel onder de indruk van de opvang, maar inmiddels gaat ze al 2 maanden en is het afzetten en oppikken met de glimlach. Ze moeten wel even wennen inderdaad. Veel indrukken, drukte, ....
Zie je het zitten om terug te gaan werken? Nog aan het solliciteren?

Jasz, phoe 5u lang gegild -O- Zo irritant dat je niet wat er scheelt en ze helemaal uit hun normale doen zijn!

Ik kan eindelijk zeggen dat ik nieuw werk gevonden heb *\o/*
Ik kijk er wel naar uit om buiten de 4 muren te komen, maar ik vind de balans nu soms al lastig en ik werk nog niet.. Vanaf Januari ga ik weer 4 dagen werken en hebben we maar 3 dagen opvang dus dat gaat al een gepuzzel worden.
Ik ben vandaag ook bij de kinderarts op consultatie gegaan. Ze is al anderhalve week verkouden maar sinds zondag maakt ze opeens koorts. Net nu we bij de kinderarts op consultatie mochten, is de koorts beter natuurlijk :') Maar we moesten toch nog andere dingen bespreken en ze is nog eens gewogen en gemeten.
Ze zit op de groeicurves steeds boven het gemiddelde, dus ze doet het eigenlijk super.
Enkel haar hoofdje (of ja zeg maar hoofd) zit nog net binnen het randje van de curves.. De kinderarts heeft me al een aanvraag meegegeven voor een echo te laten maken van haar hoofdje. Een waterhoofd is het niet volgens haar omdat haar fontanel erg zacht/soepel is, maar soms kan er ook wat vocht aan de buitenkant zitten. Iemand hier al van gehoord, ervaring mee?
Voor nu mocht ik nog even afwachten tot onze consultatie bij het CB en de meting daar, mocht het nog altijd bovenaan de curve zijn, moet ik de echo laten uitvoeren.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 15:57

Wat fijn een nieuwe baan Farjen! Ik heb ook 3 dagen opvang en 4 dagen werk. Ik werk 1 dag thuis, maar is eigenlijk niet ideaal. Wat gek van haar hoofdje, daar heb ik geen ervaring mee. Hopelijk geeft de echo duidelijkheid en is er niets aan de hand.

Een hoop verkouden/zieke baby's ook, heerst ook echt en ze nemen steeds iets mee van de opvang. Beterschap in ieder geval!

Wat betreft het slapen wordt Mees gewoon heel veel wakker en jengelt hij een beetje. Vannacht was het gelukkig maar 1x, maar soms kan het ook ieder uur zijn. De laatste dagen gaat het in ieder geval vrij goed.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 16:57

Lien lastig dat het zo moeilijk gaat op de opvang. Bodi moest eerst ook wennen hoor. En hier gaven ze aan dat het met heel veel baby's zo was, vooral als ze het eerste kindje zijn.

Jasz wat naar dat hij snachts zo moest gillen. Wel fijn dat het op de opvang zo goed gaat.

Farjen wat fijn dat je een nieuwe baan hebt! Dat met haar hoofdje is wel gek, ik heb er gelukkig geen ervaring mee.

Merel vervelend dat hij dan steeds wakker wordt en dan ook begint te huilen. Hier wordt Bodi de laatste nachten ook steeds wakker. Dan kletst die even en valt vervolgens weer in slaap.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 19:28

Hier heeft ze het van de opvang, elke keer een ander snottertje. Maar ze heeft maar 1x koorts gehad. Vandaag even de huisarts gebeld en die had als tip vsm tussikind dus dat gehaald.

Die nachtelijke onttroostbaarheid is echt verschrikkelijk, hadden we laatst ook nacht. Kon hij de dag erna niks nieuwe jasz? Isa kon de dag erna omrollen dus denk dat dat het euvel was.

Fijn dat je een nieuwe baan hebt farjen! Het loopt wel los. Elke dag is een dag en als er dingen blijven liggen is het ook prima. Hier kan het thuis best een bende zijn maar de dag erna is er vaak meer tijd.

Isa geniet van de opvang, maar die kijkt heel graag om zich heen. Dus ze hebben daar een stoeltje voor die hele kleintjes en dan kan ze vanaf haar troon iedereen in de gaten houden :') het buiten slapen vind ze ook fijn, dat vond ik even spannend.

En ik heb nog last van mn hormonen, ik vergeet echt alles en wordt daar wat onzeker van. Maak er maar de hele dag grapjes over maar baal er wel van dat ik dingen gewoon na 10 minuten totaal vergeten ben. Ik bel klanten om een afspraak en dan zeggen ze dat ze al teruggeappt hadden dat het goed was. Dan weet ik totaal niet meer dat ik 2 dagen ervoor al een appje gestuurd had

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 23:09

Wat vervelend alle zieke kindjes. :(:) Freek sloot ook aan in de rij. Een avond ademde hij zo slecht dat we zelfs de hap hebben gebeld en langs konden komen. Uiteindelijk zelfs doorgestuurd naar het ziekenhuis. Maar was niets ernstigs en toen in de nacht naar huis. Vriend en ik werken beide vier dagen en beide kinderen zitten drie dagen op de opvang. Ik ben wel blij om in het ritme te zitten. Wel doorwerken ook, maar gelukkig heb ik zo drie (!) Weken vakantie.

Gefeliciteerd met je baan Farjen!

Dat drukke van je oudste kinderen klinkt heftig jasz, gelukkig bijna voorbij december.

Hier een bijna doorslaper. Hij slaapt in met een speen en die wil die af en toe.

Fysiek blijf ik ook vooruitgaan. Wel haat ik hormonen. Nu veel haaruitval en zweten. Lekker charmant, ontzwangeren.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 14:45

Pff nou echt hé Fenn. Dat nachtelijke zweten heb ik ook en ook nog wel veel last van hormonen. Vooral rond mn menstruatie echt down en heel prikkelbaar. Maar heb helaas altijd al wel wat last van m'n hormonen gehad.

Ook tijdje bij de bekkenfysio gelopen, had best lang nog klachten. Nu alleen nog soms een wat gespannen bekkenbodem, maar ik weet nu in ieder geval wat het is en ook wat ik kan doen.

Wel fijn om me steeds wat meer weer mezelf te voelen

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 16:36

Dat ziek zijn is inderdaad, een week goed, een week ziek, ...
Ik vind dat vooral heel spannend als ik weer ga werken, want ziek mogen ze niet naar de opvang natuurlijk. Ik heb geen idee hoe we dat steeds gaan oplossen -O-

Qua slapen mogen wij echt niet klagen. Middagdutjes en s'nachts gaat allemaal vlot *hout vasthouden*
Ook weinig gemerkt van de 4 maanden slaapregressie gelukkig

De mega haaruitval lijkt hier voorbij, wel nog steeds een beetje. Maar een tijd geleden kwam het echt met plukken := En sinds een week wordt ik weer elke nacht wakker nat in het zweet. Ik lijk wel weer net bevallen zo, ik had verwacht dat na 5 maanden het ergste wel zou gepasseerd zijn. Maar ik lees dat jullie hetzelfde ervaren...
Vooral heel irritant is mijn menstruatie, ik heb sinds September een spiraal. Maar ik bleef doorbraakbloedingen hebben, dus even de mini pil er bij gekregen om de boel echt stil te leggen. Hormonen zijn sindsdien helemaal van slag en ik heb eigenlijk sindsdien nog geen dag geen menstruatie gehad :( En ik voel me echt zo'n piep-wijf met een kort lontje :=

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 16:52

Ooh dat zweten is ook herkenbaar, toevallig vannacht nog een uitbraak.

Hier breng ik de ook snotterig naar de opvang, als ze maar blij en geen koorts heeft.
Toevallig heb ik dr net voor het eerst opgehaald, ze was huilerig en 38.3. Ook 2 rompers onder gepoept dus ik denk dat er tandjes aankomen :+ maar ik had haar niet perse hoeven halen want ze was ook nog wel blij. Maar kon eerder weg van het werk en heb een rot week dus was ook even toe aan even kroelen met mn meisje

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 00:25

Hier mogen ze idd alleen niet naar de opvang als ze koorts hebben. Ik heb hem alleen nog vorige week maandag thuis gehouden, omdat hij toen nog om de 4 uur een pufje kreeg. Gelukkig heeft mijn leidinggevende zelf ook kinderen, dus het was geen probleem dat ik die dag ook thuis bleef.

Kwa hormonen en vergeetachtigheid is het hier ook verschrikkelijk. Ik hoor van mensen om mij heen die een spiraaltje hebben, dat zij ook (bijna) geen menstruatie hebben.

Wij willen eigenlijk de fles van 23 uur eraf halen, want hij slaapt dan eigenlijk altijd nog heel diep. Maar ben ook bang dat die dan midden in de nacht komt. :')

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 07:53

nicole_floor schreef:
Hier mogen ze idd alleen niet naar de opvang als ze koorts hebben. Ik heb hem alleen nog vorige week maandag thuis gehouden, omdat hij toen nog om de 4 uur een pufje kreeg. Gelukkig heeft mijn leidinggevende zelf ook kinderen, dus het was geen probleem dat ik die dag ook thuis bleef.

Kwa hormonen en vergeetachtigheid is het hier ook verschrikkelijk. Ik hoor van mensen om mij heen die een spiraaltje hebben, dat zij ook (bijna) geen menstruatie hebben.

Wij willen eigenlijk de fles van 23 uur eraf halen, want hij slaapt dan eigenlijk altijd nog heel diep. Maar ben ook bang dat die dan midden in de nacht komt. :')

Twijfelen wij ook over. Ze drinkt nu 3x 210 en 2x 180. Maar soms is ze overdag te druk en drinkt ze minder en drinkt ze juist om 23u de 180cc helemaal op. Maar gisteravond moest ik dr wakker maken, en dronk ze 90cc en ze slaapt goed dus dan vraag ik me af waar ik het voor doe haha.
Maar nu ze wat ziekjes is ga ik nog maar even door met de avond fles

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 10:38

Ik bekijk het altijd een beetje per dag. Ook net wanneer hij z'n fles voor het slapen had. Als dat al rond 6 uur was, dan maken we hem wel wakker. Maar pas 8 of 9 uur laten we hem vaak liggen en kijken dan hoe laat hij komt. Maar wij hebben dus ook geen strak schema, ik doe het op verzoek.
Hij drinkt de laatste fles en de fles snachts wel bijna altijd op, juist de ochtendfles laat hij vaak wat van staan

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 13:59

Daar heb ik bewondering voor jasz! Ik heb zelf wat behoefte aan een ritme, al doe ik wel veel op vraag. Maar om uit uit bed en een fles en 19u/19.30 gaat ze naar bed. De flessen en dutjes tussendoor zijn op vraag.

Wij vertrekken morgen op vakantie en ik zie zo op tegen vliegen met een baby. Heb deze week slecht geslapen van wat ik allemaal mee moet nemen, ga liever kamperen want dan kan alles mee haha

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 14:39

Oh dat lijkt me ook wel spannend!

Ja ik hou meer het ritme van de oudste 2 aan en ik denk dat het ook scheelt dat het al m'n derde is. Dat gaat ook gewoon makkelijker

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 15:48

redbutton schreef:
Daar heb ik bewondering voor jasz! Ik heb zelf wat behoefte aan een ritme, al doe ik wel veel op vraag. Maar om uit uit bed en een fles en 19u/19.30 gaat ze naar bed. De flessen en dutjes tussendoor zijn op vraag.

Jaa hier precies hetzelfde. En wij hebben vaak rond half 7 7 uur het eten op en dan moet meneer de fles. :')

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 20:46

Hier geen nachtfles, gaat prima. Rond kwart over zes de laatste fles en dan naar bed. Hij doet het er prima op. Meestal in de ochtend een fles, overdag drie flessen en dan dus voor naar bed gaan. Inmiddels beetje hapjes tussendoor. Niet heel fanatiek.

Vind ook dat het wel scheelt bij de tweede. En scheelt per kind denk ik ook. Freek is een chille. De oudste sliep veel moeilijker in, die maakten we nooit wakker. Als ze wakker werd was de enige manier haar te laten slapen een voeding.

Snap dat vliegen spannend is redbutton! Komt vast goed.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 19:55

Ja scheelt per kind inderdaad veel. De oudste sliep heel goed altijd, dronk alleen z'n flessen heel moeilijk. De tweede sliep heel slecht en wilde nog 2 of 3 nachtvoedingen tot 9 maanden. Die dronk overdag ook slecht en haalde dan in. Dante is tot nu toe super chill en dan kan je er zelf ook relaxte mee omgaan denk ik

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 18:57

Nou wij zijn weer terug van vakantie, maar ik denk niet dat ik nogmaals met zo een kleintje en grote groep op vakantie ga. Het is prima gegaan maar door alle prikkels sliep ze snachts niet altijd even goed dus het was vermoeiend. (En ze wilde niet slapen in het vliegtui, maar denk dat je vooral zelf er het meest mee zit dat ze 5 minuten huilt).
Maar we hebben genoten van de zon, zee, strand en familie.

Afbeelding