Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:57

Ik moet per se de mayo van Remia. En dan echt de mayonaise, niet de frietsaus. :+ Daar is geen suikervrije versie van geloof ik. :+
En ik heb 1 reep BonBonBloc (melk met praline) per week, dus 2 stukjes per dag. Ik weet dat ik beter puur kan hebben maar die is gewoon niet zo lekker. :')
Ik pas dus niet alles aan want het leven moet ook gewoon leuk blijven maar ik ben al heel goed bezig vind ik.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:07

Van Remia heb je Friteslijn! Persoonlijk vind ik die erg lekker. Deze heb je ook in knoflook en truffel variant.
Zelf eet ik trouwens ongeveel 100gr pasta per persoon.
En wat betreft de Cruesli, ik doe half cruesli en half gepofte spelt. Dan heb je de smaak en vulling, maar toch minder calorieën.

Ik heb pijn aan mijn knieën van het squatten op maandag, die ladder training was misschien toch iets te veel van het goede :Y) .

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:12

Cruesli eet ik niet, vind dat paardenvoer. _O- En daar zit van alles in wat ik niet lust, ik ben geen hele makkelijke eter. :+

Friteslijn? Ik zal er eens naar kijken morgen in de supermarkt.

Heb je een ladder 100x op en af gelopen? :P

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:30

Die friteslijn is zeker een aanrader! De truffel-, knoflook-, en siracha smaak zijn alleen bij de AH te koop trouwens.

Squat ladder, wat moet ik mij daarbij voorstellen?

Wij hadden gisteren een wod met onderstaande. En ik heb met behouden van techniek mijn PR weer kunnen verbeteren naar 40kg. Ik heb alleen vandaag wel intense spierpijn, want er kwam ook nog eens een amrap van 12 min gas geven achteraan dat ook gericht was op het bovenlijf. _O-

Elke 2:00 x6
1 Muscle clean
1 Push press
1 Power clean
1 Push jerk

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:33

Je praat latijns voor mij. :=
wod? PR? amrap?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:38

Oh sorry, CrossFit termen. Ik vergeet regelmatig er uitleg bij te zetten. _O-

WOD = workout of the day
PR = personal record
AMRAP = as many rounds of possible
EMOM = every minute on a minute

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:51

Ah, dank je wel. :D
Ik doe geen crossfit. Is dat op machines?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:54

CupCakes_ schreef:
Oh sorry, CrossFit termen. Ik vergeet regelmatig er uitleg bij te zetten. _O-

WOD = workout of the day
PR = personal record
AMRAP = as many rounds of possible
EMOM = every minute on a minute

En hyrox training termen :D

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:06

Nee CrossFit is voornamelijk met losse gewichten, maar wel een roei-, ski machine, een bike en de duivelse echo bike.

Ik zit bij een CrossFit box waar ze voornamelijk groepslessen doen. Daar had ik eerst mijn twijfels over, maar de begeleiding is top, je naait elkaar als groep toch wel op om een tandje harder/zwaarder te gaan. Maar je kan ook zelf naar de open Gym gaan, dan kan jezelf trainen.

Hyrox is voornamelijk ontstaan na CrossFit dacht ik? Het lijkt erop maar net niet helemaal. _O-

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:06

Bellatrix schreef:
Ah, dank je wel. :D
Ik doe geen crossfit. Is dat op machines?

Nee juist zonder!

Ik ben geen 100x een ladder op en af gelopen nee :D .
We moesten deze les focussen op één lift, ik koos de Front Squat.
De ladder die wij deden was 10 herhalingen op 30% van je PR gewicht en dan toewerken naar 1x op 100% door er steeds gewicht bij te doen maar het aantal herhalingen verminderen. Dus werken naar je PR, nou zat ik daar iets onder maar na vele squats voel ik het behoorlijk.

Daarna nog met lege stang "Sally up, Sally Down gedaan", dan was ook een mooie finisher :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:13

Dat klinkt heel zwaar. :=
Ik denk niet dat ik van de groepslessen ben, het kan wel bij ons, ik mag gewoon opgeven en meedoen maar ik weet het niet. :')
Voorlopig maar de e-gym en wat op de loopband/fiets als ik zin heb. Ik moet eerst een heel stuk sterker worden in mijn spieren voor ik wat anders wil doen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:39

Je maakt het natuurlijk qua gewicht zo zwaar als je zelf wilt. Al blijft het aantal herhalingen wel hetzelfde.
Maar dat is typisch iets van crossfit, zitten vaak erg veel herhalingen in. Ik sport eigenlijk op dezelfde manier als CupCakes.
Zelf heb ik wel groepsdruk nodig om te sporten, maar snap het ook als mensen het liever individueel doen.

Morgenavond ga ik weer hardlopen, hopelijk is mijn conditie niet te ver weg gezakt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:06

Wij hebben geen crossfit geloof ik.
Hardlopen is niets voor mij, ik heb wel altijd veel respect voor mensen die hardlopen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:42

CupCakes_ schreef:
Nee CrossFit is voornamelijk met losse gewichten, maar wel een roei-, ski machine, een bike en de duivelse echo bike.

Ik zit bij een CrossFit box waar ze voornamelijk groepslessen doen. Daar had ik eerst mijn twijfels over, maar de begeleiding is top, je naait elkaar als groep toch wel op om een tandje harder/zwaarder te gaan. Maar je kan ook zelf naar de open Gym gaan, dan kan jezelf trainen.

Hyrox is voornamelijk ontstaan na CrossFit dacht ik? Het lijkt erop maar net niet helemaal. _O-

Geen idee. Ik doe beide, en die termen worden ook bij hyrox trainingen gebruikt.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:28

@Josien ja ik doe ook gepofte spelt! En Holie cruesli die vind ik wel erg lekker. Zitten geen rare dingen in ofzo.
Pittige squat training! Wel leuk om te doen zo.

@Cupcakes jeetje, intense wod zeg!
Ik heb een periode CrossFit gedaan maar vond het te intens, zat altijd richting het gevoel van misselijk worden als we zo’n intensieve training hadden en dat vond ik niet echt fijn :=
maar krachttraining vond ik wel erg leuk dus dat doe ik nu gewoon op eigen tempo met soms een intensievere finisher :D

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:40

Ik ga juist goed op de intense trainingen. In de sportschool vond ik geen uitdaging en op deze manier is het een uur flink gas geven. Maar er zitten ook rustigere workouts tussen hoor :D

Die squat training klinkt ook wel lekker trouwens!

Lois, maar dan ging je misschien teveel boven je eigen tempo? De workouts zijn voor iedereen geschikt. Je kan namelijk omlaag schalen dat het haalbaar is en dat je niet kots misselijk wordt. Ik ben bijvoorbeeld nog opbouwend na een longontsteking, dus moet ik sommige workouts echt aanpassen, maar daar is dan wel alle ruimte en begeleiding voor.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:49

Crossfit is inderdaad ook makkelijk aan te passen aan intensiteit. Dan doe je een herhaling minder of minder gewicht. Als je misselijk ervan wordt is het niet goed...

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:18

Ik vond het high tempo trainen gewoon niet fijn.
Dus de timer ging aan, de wod begon en het was tempo erop zeg maar.
Wij hadden best vaak amrap wods ook dus dan zie je iedereen om je heen ook gewoon versnellen.
Minder gewicht maakt dan weinig uit, en ik zat sowieso al op het laagst :Y)
Merkte dat m’n techniek verminderde en omdat je dus hoog in je hartslag gaat ging het niet goed bij mij.
Maar ik deed het dus ook in groepsvorm.

Was echt niet elke keer zo heftig, maar ik vond het gewoon geen prettige vorm van training en focus me liever in alle rust op mijn oefeningen :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:37

Dat kan ik me best voorstellen hoor!
Wij hebben in onze box verschillende type lessen, die ladder was bijvoorbeeld van een les : Lifts.
Daarin ga je dus focussen op enkele oefeningen en werk je in rust aan je techniek en gewicht.
Dat is anders dan in een WOD, waar het inderdaad vaak om tijd of het aantal herhalingen gaat.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:46

Interessant om te zien dat het per CrossFit box ook verschil in het aanbod zit.