Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mriek1990

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:26

Wow Gnome, dan had je lijf die rust en slaap ook wel even nodig. Voel je je vandaag weer wat fitter?
Wat heb je de boel al mooi voor elkaar zeg, geweldig. Tof hoe alles zo goed bij elkaar past. En fijn dat je het hemeltje nog kwijt kon bij iemand :)

Azmay fijn dat je een leuke inhoud had in de doos. Hoe vond je de film? Heb je nog moeten huilen? (Ik wel haha ;))
Mooi kamertje, schiet ook al lekker op.

Nicje wat rot dat je ineens niet lekker werd. Wel echt goed om jezelf denken en het optijd aangeven. Ik ben echt te lang doorgegaan terwijl ik eigenlijk gesloopt was en dat merk je nu wel echt.
Voel je je vandaag weer wat beter?
Toffe kinderwagen!

Melanie wat fijn dat de 13 weken echo goed was. Gelukkig dat jullie je niet druk maken over de groei van de kleine. Leuk ook die 3D beelden!

Jenkins goede tip over de kolf, bedankt! Zal het eens checken bij mijn verzekering. :)
Als je geld kan besparen is het zonde als we dat niet doen natuurlijk.

Dondon oooh zo spannend! Kan me voorstellen dat die envelop aan het branden is haha.
Maar, misschien een héle domme vraag...hoe weet je welke kleur confetti je moet kopen als je het geslacht niet weet? Of geef je de envelop dan aan iemand?
Wel leuk, wanneer gaan jullie het bekijken?

Sting, dat filmpje is echt geniaal haha. Heb 'm ook doorgestuurd naar mijn vriend. Die is docent biologie en net bezig met het onderwerp voortplanting. :D
Fijn dat de check goed was. Waar ga je heen op je weekend weg? In elk geval heel veel plezier!

Hier weeer terug van het ziekenhuis van de diabetes test. Het is goed gegaan! *\o/* Echt zo blij mee. Werd wel weer wat misselijk, maar het drankje bleef er gelukkig in deze keer.
Nu wel weer kapot, dus ben stiekem blij dat school mij een dag vrij heeft gegeven. Doe zo lekker even de ogen dicht denk ik. O:)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:50

Mooie kamer Gnome! Ik ben ook nog op zoek naar een schommelstoel. Op Insta kwam deze website ineens voorbij https://www.furndaily.com/product-categ ... elstoelen/

Goed naar je lichaam luisteren Nicje :j Verstandig dat je het in de gaten gaat houden.

Hilarisch dat filmpje Melanie :D Ik heb al weken last van misselijkheid en spugen en heb hierdoor echt een soort van pijnlijke maag. En dat terwijl de baby pas 3cm groot is :+ Mooi dat jouw 13 weken echo goed was.

Mooi dat de test goed is gegaan Mriek.

Mijn verloskundige gaf aan dat je met kolven de 1e 2 weken een sterke pomp moet hebben. Zij gaf aan dat je daarna prima met een andere verder kan. Die sterke kolven zijn aardig duur dus zij gaf als tip die te huren. Ik ben aan het kijken op de Amerikaanse Amazon, daar heb je het type Elvie voor veel minder geld met hele goede recensies.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:11

mriek1990 schreef:
Dondon oooh zo spannend! Kan me voorstellen dat die envelop aan het branden is haha.
Maar, misschien een héle domme vraag...hoe weet je welke kleur confetti je moet kopen als je het geslacht niet weet? Of geef je de envelop dan aan iemand?
Wel leuk, wanneer gaan jullie het bekijken?

Ik ben net naar de Prénatal geweest en hun hebben voor mij in de envelop gekeken en de juiste ballon gepakt. Ben net langs werk gereden en hun hebben hem voor mij opgeblazen, dus hun weten het al!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 15:49

Oh spannend DonDon!

En fijn dat het nu goed is gegaan Mriek!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 15:50

Bij VidaXL hebben ze ook schommelstoelen voor rond de 150 volgens mij

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:14

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 18:42

Mriek wat fijn dat het nu goed gelukt is!!

Net terug van de gynaecoloog. Gesprek gehad. Even alles doorgenomen. En echo gehad. Alles wat helemaal top.

Nog even zit ik bij de verloskundige hier. Vanaf week 34 sta ik onder volledige controle bij de gynaecoloog. En ik week 37 datum bespreken wanneer ik wordt ingeleid.

Eind april gesprek met de verloskundige daar. Om alles door te bespreken en hoe het zou gaan.

Heb mij druk gemaakt om niks.

Voor de rest veel gedaan vandaag. Dus nu op de bank ploffen want mn buik vind het genoeg.

Schommelstoel klinkt ook lekker! Wij hebben beneden een mooie grote witte stoel staan. Misschien dat ik die in het kamertje zet.

Oehh geduld hebben no Dondon :+ lukt dat een beetje? Wanneer hebben jullie dan de gender reveal?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 19:00

DonDon schreef:
@gnome ik wil de kleur wel graag weten :D

De kleur is van Flexa. D6.50.40

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 19:00

Freekieee schreef:
Mriek wat fijn dat het nu goed gelukt is!!

Net terug van de gynaecoloog. Gesprek gehad. Even alles doorgenomen. En echo gehad. Alles wat helemaal top.

Nog even zit ik bij de verloskundige hier. Vanaf week 34 sta ik onder volledige controle bij de gynaecoloog. En ik week 37 datum bespreken wanneer ik wordt ingeleid.

Eind april gesprek met de verloskundige daar. Om alles door te bespreken en hoe het zou gaan.

Heb mij druk gemaakt om niks.

Voor de rest veel gedaan vandaag. Dus nu op de bank ploffen want mn buik vind het genoeg.

Schommelstoel klinkt ook lekker! Wij hebben beneden een mooie grote witte stoel staan. Misschien dat ik die in het kamertje zet.

Oehh geduld hebben no Dondon :+ lukt dat een beetje? Wanneer hebben jullie dan de gender reveal?

Misschien gemist maar heb je een hoog risico dat het via het ziekenhuis loopt? Fijn dat alles in orde was!!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 19:03

Nee dat niet. Maar vanwege het weigeren van bloedtransfusie als dat zou moeten. Dus daardoor ook een ander ziekenhuis dan ik eigenlijk zou gaan.
Deze ziekenhuis accepteert het. Alleen willen ze dat ik overdags beval dat stel er iets is. Alles gereed staat.

Maar ze gaan er niet van uit. Kans is zooo klein

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 19:06

Zo vandaag voor het werk weer op pad geweest.. Weer 3 uur in totaal en wat een afschuwelijk weer zeg. Zag sommige stukken amper wat. Merk wel dat m'n rijgedrag nu anders is.. Vond vroeger van die vw polo bumperklevers totaal niet interessant.. Laat ze er maar op knallen dacht ik altijd maarja dat is nu wel anders. Nu 2x gehad dat ze een file veel te laat zagen waardoor ik ze bijna achterin had. Ga dus vanavond nog een trekhaak uitzoeken.. Laat ze zichzelf daar maar stuk op rijden.

Verder gaat het z'n gangetje hier. Lees veel tips over de schommelstoelen. Heel fijn! Meeste zijn echter online dus dan wordt uittesten wel lastig. Denk dat we maar gewoon een keer naar de Ikea rijden en wat gaan proberen.

Ook veel gelezen over kolven. Zit zelf enorm in twijfel. Paar maanden terug wilde ik nog voor borstvoeding gaan in combinatie met kolven zat mijn man ook kon helpen met de voedingen maar neig steeds meer naar gewoon lekker flesvoeding. Niets in mij schreeuwt er iets romantisch ofzo bij maar als ik dat hardop uitspreek voel ik me gelijk weer zo'n loedermoeder %) ook omdat ik er helemaal niet veel over na denk hoe het straks wordt met z'n drietjes en ondanks dat ik me hartstikke goed voel, ik nog steeds geen roze zwangerschapswolk voel ofzo. Herkenbaar of gewoon loedermoeder is spe? :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 19:07

Freekieee schreef:
Nee dat niet. Maar vanwege het weigeren van bloedtransfusie als dat zou moeten. Dus daardoor ook een ander ziekenhuis dan ik eigenlijk zou gaan.
Deze ziekenhuis accepteert het. Alleen willen ze dat ik overdags beval dat stel er iets is. Alles gereed staat.

Maar ze gaan er niet van uit. Kans is zooo klein

Helder. Spannende keuze maar laten we er niet vanuit gaan dat het nodig is inderdaad.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 19:11

Ik herken dat gevoel hoor Gnome! Ik heb heel erg getwijfeld tussen borstvoeding en flesvoeding.
Maar doen waar jij je fijn bij voelt. En ja misschien krijg je commentaar omdat je flesvoeding geeft. Maar jou kind jou leven!

Ik begin wel, maar denk dat ik al gauw overstap.

Lastig dat veel online is hè! Ind Ikea en misschien nog wat andere woonwinkels? Weet niet of loods5 iets heeft.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 19:37

We krijgen een jongetje! Ik was echt overtuigd dat het een meisje was maar schijn bedriegt haha.

@gnome bedankt!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 19:44

DonDon schreef:
We krijgen een jongetje! Ik was echt overtuigd dat het een meisje was maar schijn bedriegt haha.

@gnome bedankt!

Hahaha mooi is dat. Toch van harte gefeliciteerd!

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 19:47

Mooi dat alles geregeld is met de gynaecoloog Freekie. Ik vind het wel een soort van spannend voor je maar heb er alle respect voor. Ik heb zelf een paar jaar geleden een paar liter bloed gekregen na een zwaar ongeluk.

Haha Gnome, jij loedermoeder :') Ik sta er hetzelfde in met borstvoeding. Moet er niet aan denken dat er continue iets aan mijn tepels zuigt := Kolven vind ik nu dan weer helemaal niet bezwaarlijk.

Wat leuk DonDon, gefeliciteerd! Bij ons gaat een van ons gelijk krijgen, we hebben allebei een ander gevoel :+

Hoe ging het bij jullie met het misselijk zijn, tot wanneer had je er last van? Ik ben nu al 5 weken (kots)misselijk en nu ruim een week ook aan het overgeven.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 19:55

Charlotte446 schreef:
Mooi dat alles geregeld is met de gynaecoloog Freekie. Ik vind het wel een soort van spannend voor je maar heb er alle respect voor. Ik heb zelf een paar jaar geleden een paar liter bloed gekregen na een zwaar ongeluk.

Haha Gnome, jij loedermoeder :') Ik sta er hetzelfde in met borstvoeding. Moet er niet aan denken dat er continue iets aan mijn tepels zuigt := Kolven vind ik nu dan weer helemaal niet bezwaarlijk.

Wat leuk DonDon, gefeliciteerd! Bij ons gaat een van ons gelijk krijgen, we hebben allebei een ander gevoel :+

Hoe ging het bij jullie met het misselijk zijn, tot wanneer had je er last van? Ik ben nu al 5 weken (kots)misselijk en nu ruim een week ook aan het overgeven.

Ik denk dat ik nu nog zou kotsen als ik geen accupunctuur had gedaan. Ben vanaf week 7 gaan overgeven tot 11 ongeveer, het extreme tenminste. Toen heb ik een behandeling gedaan en nam het overgeven met 80% af dus ik zou dat echt gaan proberen als ik jou was. Daarna met 15 weken ongeveer helemaal vrij van overgeven.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 20:05

Wat naar Charlotte! Ik kan er niet echt over meepraten. Hier van week 4 tot 7 misselijk, maar niet overgeven. En daarna stopte het en was ik alleen moe en had ik honger. Maar heb het echt zo te doen met iedereen die dot wel heeft, hoe beroerd moet je je dan voelen…sterkte! Ik hoop dat het snel beter wordt!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 20:36

DonDon schreef:

@gnome bedankt!

Gefeliciteerd!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 20:37

Fijn dat het meeviel Freekie!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 20:41

Dondon gefeliciteerd!

Charlotte, hier heb ik op een gegeven moment via de huisarts emesefane gekregen. Dat hielp iets.

Voor de rest zoveel mogelijk drinken wel. Water ging er lastig is. Dus dan maar wat wel goed ging. En eten waar je zin in hebt.

Ben ook zo ziek geweest tot week 13. Maar vooral proberen wat je wel kan/lust om te eten. En eventueel verloskundige/HA om iets vragen

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:03

Dat zou ik kunnen proberen Gnome. Ik heb het een tijd geprobeerd voor mijn darmproblemen/ziekte maar dat heeft helaas niet geholpen.

Ik hoop dat het vanzelf nog over gaat Ballard maar ik hoor allemaal verschillende verhalen/weken. Van 9 tot 25 weken. Die laatste trek ik niet :+

Die emesefane heb ik ook gekregen van de huisarts, maar werkt helaas nog niet echt. Moest je daar een spiegel van opbouwen Freekie of werkte het gelijk? Eten gaat gelukkig nog aardig maar geuren en geluiden zijn triggers. Er moeten hier in huis nog wat dingen gebeuren, zo ook met de babykamer en het irriteert me dat dat nu niet lukt. We hebben nu gelukkig nog wel tijd zat.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:12

Mmmm balen. En reispilletjes? Die je gewoon bij de Kruidvat kan kopen bijv. Ik heb niet opgebouwd. Gebruikte ze in t begin elke dag echt. Tot het steeds beter ging en toen heel af en toe. Vanaf week 13 gestopt.

Hoe ver ben jij nu ?

Geur trigger herken ik. Ik stond op een gegeven moment met afzuigkap en mondkapje op te koken :+

Ik hoop voor je dat het gauw over is! Leuk is het echt niet. Enige wat je kan doen is aan toegeven. Ik ben toen ook amper van de bank gekomen omdat niks binnen bleef.

Sterkte!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:23

Charlotte, wat naar dat je zo misselijk bent! Had je al aan de verloskundige gevraagd of ze misschien iets hebben voor je maag?
Ik ben misselijk geweest tot 16 weken. Moest standaart elke ochtend overgeven en vaak overdag ook nog een keer. Was toen wel van de één op de andere dag ineens over. Daarna nog sporadisch een keer moeten spugen, maar niet meer elke dag. Hoop dat jij je snel wat beter voelt.

Nicje mooie co sleeper. Goede koop! :)

Freekieee wat fijn dat je een ziekenhuis hebt gevonden die aan jou wensen voldoet. Dat is toch wel het fijnste en meest vertrouwd om te bevallen.

Gnome weer een drukke dag gehad. Wat je zegt over het auto rijden herken ik wel. Je voelt je nu al zo verantwoordelijk hé?
Je bent zeker geen loedermoeder hoor. Alleen maar goed dat je nadenkt over wat jij fijn vindt. Flesvoeding is tegenwoordig ook gewoon goed.
Enne ik vind juist dat jij het allemaal zo goed voor elkaar hebt al. Met de kamer, lijstje en dat je zo goed doorhebt wat je allemaal nog moet hebben. Kan ik nog wat van leren haha ;)

Dondon gefeliciteerd met een jongetje! Hebben jullie de reveal met veel mensen gedaan?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 22:10

Charlotte, wat vervelend zeg… ik ben wel misselijk geweest maar niet veel hoeven overgeven. Bij mij werd het vanaf 12 weken echt minder en nu met 16 weken helemaal over. Alleen mijn vermoeidheid is nog niet over helaas…

Dondon, oh wat leuk ook een jongetje :)) even schakelen denk ik als je zo overtuigd was van een meisje ?

Gnome, och ik herken mij zo in jouw verhaal! Borstvoeding is hier nooit in mij opgekomen, met de fles worden ze ook wel groot :j
Vooral het ontbreken van de roze wolk is enorm herkenbaar! Ik denk niet dat het te maken heeft met moedergevoels ofzo, bij mijzelf spelen nog zo veel andere (hele stressvolle) dingen dat ik er gewoon nog niet volop mee bezig ben. Lijkt misschien nog wat “ver van mijn bed show” …. :?