Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:44

Melia schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn met klachten n.a.v. de booster.. ik zie er eerlijk gezegd wel tegenop, vorige keren ook behoorlijk last gehad van mijn arm. Mag over 1.5 week.

Tip direct na de vaccinatie veel gaan bewegen! Bewaar wat schoonmaakklusjes. Ik heb daardoor de tweede keer amper last gehad.

Melia

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:45

De dag zelf lukt helaas niet (werken en heb een kantoorbaan), maar de volgende dag zou dat zeker goed moeten komen :-).

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:46

Spenk schreef:
Hier in het noordoosten heb je niet op elke hoek een priklocatie zitten :)

Nee snap ik hoor! Ik heb er ook een uur voor gereden en vrienden 1,5u. Maar wij hadden daar tijd voor gelukkig :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:47

Ik van 89 en kon pas de 18e terecht. Eerder kon wel maar maar 3 dagen en bijna 3 kwartier rijden. Ik ben afhankelijk van iemand die rijdt en dan kwam die e dagen langer wachten en maar 15 minuten rijden beter uit. Verschillende keren geprobeerd. :') hetzelfde als 1e ronde dus, die enorme verschillen

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:48

... en met wat lukraak doorklikken heb ik mijn prik van vanmiddag in de app gezet.

Het ziet er naar uit dat ik Frankrijk niet in kom: ze hebben groot gelijk.

(Mijn Nederlandse qr code was geldig vanaf de dag dat de 2e prik er in zat: niet erg slim. Om over 'dansen met Jansen' maar te zwijgen.)

Mijn arm voelt iets zwaar als ik m voorwaarts gestrekt optil.
(Accoord, na de prik heb ik wat geschud en de vogeltjesdans gedaan, en daarna geborsteld en uitgemest.)

En hiephoi, ik kon op fietsafstand terecht. (Wel negen dagen tussen aanmelden en prik.)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:52

Ik heb weer flink bewogen en toch een zere arm. Verder ook niet helemaal lekker vandaag: rillerig, ijskoude handen en al twee keer een paar uur geslapen overdag. Dat had ik de vorige keren niet, alleen die zere arm.

Dus blij dat ik optie 3 op 1 januari 20 km verderop heb gepakt, en niet pas 14 januari bij de priklocatie om de hoek aan het begin van een lang weekend vrij met actieve plannen :D

Waarschijnlijk ben ik morgen wel weer oké, maar ik ben blij dat ik vandaag verder niets had gepland.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:56

Waarschijnlijk gaan ze binnenkort zelfs weer prikken zonder afspraak voor 18 +. Waarschijnlijk dus nog niet zeker.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:59

Ik heb vanmiddag nog ingelogd om te kijken of eind januari er al in stond. Maar elke keer als ik kijk, kan ik de volgende dag al terecht! Vanmiddag keuken ik om 12.30 en ik kon om 16.00 nog prikken als ik wilde...

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:13

Zebrastreep schreef:
Kan zijn omdat hier maar 1 vaccinatielocatie is in de omgeving dat ik wat langer moet wachten. Kon nog naar groningen maar door wegwerkzaamheden is het zo'n bende in Groningen momenteel.

Assen is maar 7 min voor mij rijden dus keuze snel gemaakt.

Heb voor deze week mijn werk geweigerd uit te voeren omdat ze mensen die eigenlijk in quarantaine horen laten doorwerken. Prima dat ze dat doen maar ik wil het risico niet lopen nu ik zo dicht bij mijn booster ben. Later kwam er wel begrip maar heb er even flink voor moeten knokken.

Ik kon meteen dezelfde dag in Assen terecht. Woensdag of donderdag gebeld. Ik kon niet, dus ik mag morgen.
Mijn man is vandaag geprikt in Assen en heeft 10 dagen gewacht.
Mijn zus belde en kon 30 minuten laten prikken in Assen afgelopen donderdag.
Snap soms niets van die planning

sureido

Er vallen ook vaak mensen uit denk ik zo

ikkeniet

Ik ben vrijdagmiddag geprikt en gisteren doodmoe en voelde me geradbraakt, vandaag fit en vrolijk opgestaan.
Alleen als ik mijn arm aanraak voel ik deze nog en beetje.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:14

Komt echt door de opschaling dat het nu zo snel kan.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:15

bigone schreef:
Komt echt door de opschaling da het nu zo snel kan.

Dat zou best kunnen inderdaad

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:18

En hier in de buurt diverse huisartsen met zo'n prikronde voor iedereen. Neem aan elders in het land ook wel. Die mensen hoeven niet meer naar het ggd.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:37

Meer dan een beetje stijve arm heb ik geen klachten gehad na de Pfizer prik van afgelopen vrijdag.
Niet hangerig, geen verhoging, alleen een beetje spierpijn.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:46

Ik heb Moderna als booster gehad, afgelopen donderdag, en er niet noemenswaardig last van gehad. Een beetje zere arm, een beetje hoofdpijn, en die avond en nacht had ik het heel koud. Mijn man was een dag eerder geprikt en die had alleen een zere arm.
Wel heb ik beide keren (mijn eerste prik was Jansen en dus ook de enige andere) meteen na de prik traumeelgel (geleend van paardlief) op de prikplek gemasseerd, en ik heb het idee dat dat wel een beetje scheelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:47

Justme_Lisaa schreef:
Hier mag ik m’n booster kaan afzeggen, vanavond 2 positieve zelftesten gehad -O-

Edit: natuurlijk staat voor morgenochtend de sneltest al gepland, ga geen onnodige risico’s lopen

Ik had vorig weekend ook zelftest positief, maar de PCR dag erna was gewoon negatief! Wie weet valt het mee..

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:55

Vraagje ik heb geen printer, kan je op de locatie een gezondheidsverklaring krijgen en invullen?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:57

Ja die krijg je op locatie

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:58

In de Jaarbeurs staan statafels vol met gezondheidsverklaringen. Ik neem stiekem aan dat dat overal wel zo is, voor een vlotte doorstroming.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:21

Cer schreef:
Over de ouderen… mijn moeder is as donderdag pas aan de beurt (70+) en ik kan me voorstellen dat dat voor meer ouderen geldt :j

Mijn opa en oma van halverwege de 80 hebben nog steeds geen afspraak kunnen plannen. Alles in de omgeving zit vol, en ze kunnen niet meer zo lang in een auto zitten.

Veel wintersport liefhebbers vinden dat ze voorrang hebben. ;-)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:47

Dat ligt dan echt aan je opa en oma. Die hebben de brief zeker afgewacht of zijn gaan bellen? Mijn vader van bijna 80 is een paar weken geleden al ingeënt. Maar hij heeft direct de afspraak online gemaakt toen hij het hoorde.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:48

Fitzroy schreef:
Dat ligt dan echt aan je opa en oma. Die hebben de brief zeker afgewacht of zijn gaan bellen? Mijn vader van bijna 80 is een paar weken geleden al ingeënt. Maar hij heeft direct de afspraak online gemaakt toen hij het hoorde.

Ze hebben (nog) geen brief gehad, en ze proberen inderdaad te bellen. Online een afspraak plannen... Ze hebben niet eens een computer _O-

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:50

Maar dat kan jij of iemand anders met een computer dan toch doen voor je opa en oma? En iemand kan ze dan met de auto naar een haalbare locatie in de buurt brengen?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 01:29

Weet iemand hoelang de booster geldig is in Europa? Ga in maart en eind juli/begin augustus naar Frankrijk dus moet hem wel nemen anders kan ik niet heen (anders had ik hem niet genomen want ben er een beetje klaar mee) maar wil niet zeg maar om de paar maanden een prik halen. Geboortejaar kan nu. Dacht eerst haal hem wel in februari maar stel ik krijg corona (heb het al wel gehad maar werk in de kinderopvang) dan mag ik voorlopig niet en kan ik alsnog niet naar Frankrijk in maart.. #twijfels