Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 10:39

Mijn rondje begon weer vroeg vanochtend.
Wilde een meetmoment voor mezelf. Even kijken hoe ver ik geheel zonder last van mijn knie kon lopen zonder wandelen.
Ben tot 3,5 km gekomen. Toen begon de knie wat te zeuren en ben ik meteen gestopt. Ben er wel tevreden mee. :)
Natuurlijk zou het leuk geweest zijn als ik 5K pijnvrij aan 1 stuk had kunnen lopen, maar heel realistisch is dat niet. Ook gezien de verdere belasting van afgelopen week.

Heb overigens mijn inschrijving voor de marathon omgezet naar de 10,5 km :j
Of ik dat wel ga halen, dat weet ik niet. Maar mijn fysio zei gisteren "weet je, het duur nog even hè". En dat is ook zo.
Wordt waarschijnlijk ook wel wandelen tussendoor. Maar dat geeft niet. Ik wil er gewoon graag bij zijn en eens kijken hoe de sfeer is.
Dat ik er mogelijk anderhalf uur over doe, zal mij een zorg zijn :')

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 12:23

De sfeer is altijd een van de leukste dingen bij zo’n evenement. :j 10,5 km is altijd nog een kwart marathon! Komt vast goed, Dilan! :j

Ik heb vanochtend 8 km gelopen, samen met mijn partner. Lekker rustig aan, kletsen over van alles.

Foxy, zat te denken. Je hebt een tijdje terug toch corona gehad? Misschien dat je daar nog wat last van hebt? Sorry als deze opmerking niet goed valt. Y;(
Hoop dat je gauw weer je plezier terug kan vinden. Maar ik herken het wel hoor, toen ik de eerste keer last had van mijn blessure wilde het lopen voor geen meter en was mijn plezier ver te zoeken.

Fanatiek, Musli!

Respect dat je gisteren gelopen hebt, Kylan. Wat een pokkeweer! :=

Beterschap SV!

Succes vandaag, poes!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 13:49

Denk ook idd wel dat het goed komt :j
Rijdslimiet is 1 uur en 20 minuten. Dus zelfs met wandelen tussendoor moet dat lukken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 13:57

Weekje rust gehad en vandaag weer gelopen

Ik krijg nog steeds blaren …… toch andere sokken zoeken
Inmiddels wel van 3.5km met blaar naar de 5.5km met blaar gehaald :')

In bos gehobbeld want ik word ziek…of ik heb het eruit gezweet 7:15 min/km en hijgen als een bos paard zo irritant dit.

Hopelijk lukt het om de 10 van Otterlo te halen

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 14:32

Dilan slim om hem om te zetten naar de 10km, dan maar wandelen tussendoor. Ben je er toch bij.

Hopelijk gaan je blaren over met andere sokken tita. Zou anders echt zonde zijn.

Dat gevoel dat jij had met lopen, tita, dat had ik ook vandaag. Heuvelop hijgen als een dood paard.
Samen met mijn vriend een korte trail gelopen van 12.5km. Tussendoor stukjes gewandeld, want ik ben echt niet fit.
Vannacht mijn hemdje nog gewisseld omdat ik hem vol had gezweet en net voor de 3e keer in 3 dagen een stokkie in mijn hersenpan geduwd. Nog steeds negatief. Wel genoten in het bos.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 14:38

Vervelend zeg SV. Hopelijk knap je snel op.
Wel mooie foto's :D

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 17:12

Leuk vooruitzicht Dilan! Zie meer aankondigingen van evenementen die door gaan en kan mij voorstellen dat veel mensen de sfeer en entourage gemist hebben.

Rot van je blaren Tita, had je wel gewacht tot je vorige weg was?
5,5 km is een mooi vooruitgang toch?

Balen SV, vervelend dat je je belabberd voelt en dapper dat je toch bent gaan lopen. Beterschap en hopelijk blijft Corona ver van je vandaan #)

Helaas hier ook niet zo fit, overal spierpijn maar weet niet waarvan.
Lopen ging vanmorgen ook echt als een krant. 5,5 km, mijn oude korte rondje met veel pijn en moeite.

En Foxy dat het soms niet helemaal lekker gaat kunnen we ook allemaal over meepraten hoor. Laat je niet uit het veld slaan en laat dat schema je hardloop plezier niet verpesten. Misschien maakt mijn verhaal nog iemand aan het lachen:

Ik had vanmorgen ruzie met mijn Apple oortjes en iPhone.
Einde van de straat nog niet aan de praat en bleef melden: “accessoire wordt niet ondersteund”
Ondertussen was ik wel al begonnen met lopen en na 300 meter galmde mijn-hardloop dreun-muziekje om 7.15 door de straat en riep Runkeeper “keep moving Maggot!”
Op speaker dus.... _/-\o_
Zonder muziek rennen kan ik dus echt niet.... -O-
Het kwam niet meer goed en werd nog erger toen mijn IPhone na 2 km er ook mee ophield. “Dit mobiele apparaat kan niet gebruikt worden, wacht 1 minuut...”
Een mentaal dingetje, zeker geen wereld probleem maar toen mijn vriend eenmaal thuis vroeg hoe het ging konden jullie mijn boze hoofd vast voorstellen.
Wat een sh*t rondje!

Maarrrr hey sh*t happens en hopelijk morgen weer beter. Denk na over een rondje elders of een rustdag. Vind het altijd “zonde” als ik vrij ben en tijd heb om niet even te gaan...
Iemand nog leuke rondjes in noord Holland toevallig?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 17:34

BB80, zonde dat je muziek het niet deed.
Ik kan gelukkig goed zonder muziek lopen.

Net wezen boulderen. Echt compleet buiten mijn comfortzone. Ben 1x eerder mee geweest naar een boulderhal, maar dat was toen ontzettend druk en ik durfde niet meer. :')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 17:38

Afbeelding

Bloedblaar
Heb week niet gelopen en de vorige door geprikt dus was pijnvrij

Of voortgang is zo voelt dat niet ik heb geen vertrouwen meer in deze schoen

Ik mag nieuwe afspraak maken maar we hebben ook contact gehad met kennis die hardloopwinkel heeft en hij krijgt wel trailschoenen van new balance
Terwijl starshoe zei wordt dit jaar niet geleverd

Ik baal zo ik wil gewoon rennen heb momenteel zoveel stress en onrust in mijn leven ik merk dat ik moet opletten met werk en kids is gewoon allemaal teveel

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 17:51

Ik heb ook zoveel last van blaren gehad op die plek, waardoor ik dacht dat ik nooit verder zou komen dan een halve marathon.
Je eelt daar zover mogelijk weghalen helpt ook.

Wel fijn dat je een nieuwe afspraak hebt. Hopelijk zitten de new balance beter.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 18:00

New balance hebben zij niet waar ik deze schoen heb gekocht

Om nu weer paar te kopen vind ik eng := dadelijk ben ik paar honderd euro armer en geen schoen heb ook rare voet

Wat heb jij gedaan om je blaar weg te krijgen
Op die plek zit geen eelt er boven wel maar daar kan ik niet meer weg halen

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 18:35

Gewoon op een gegeven moment had ik geen blaren meer. De juiste schoenen gevonden denk ik.
Hoop dat jij er ook uitkomt. Echt een vervelend probleem.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 21:01

Supervixen schreef:
Dilan slim om hem om te zetten naar de 10km, dan maar wandelen tussendoor. Ben je er toch bij.

Hopelijk gaan je blaren over met andere sokken tita. Zou anders echt zonde zijn.

Dat gevoel dat jij had met lopen, tita, dat had ik ook vandaag. Heuvelop hijgen als een dood paard.
Samen met mijn vriend een korte trail gelopen van 12.5km. Tussendoor stukjes gewandeld, want ik ben echt niet fit.
Vannacht mijn hemdje nog gewisseld omdat ik hem vol had gezweet en net voor de 3e keer in 3 dagen een stokkie in mijn hersenpan geduwd. Nog steeds negatief. Wel genoten in het bos.

[ [url=m/xkD7yh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ObnMwL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UU4adp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tNgJkr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Tosy8L.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cLbCXG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie foto's weer! Balen dat je je niet helemaal 100 voelt. Hopelijk trekt dat gauw weer bij...

Hier net dag 4 van mijn 5 daagse pyramide plannetje afgevinkt. 4,5km vandaag. Supervies buiten en wat een woei -O- blij dat het erop zit.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 22:50

Beterschap SV. Desondanks weer mooie plaatjes!

De Appel op de hobbel, BB80? :=

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 23:06

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 02:02

Rondje Retie!

Afbeelding

Afbeelding

Veel gewandeld maar fijn buiten geweest!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 09:20

Ik heb gisteren een kort rondje door Enkel diepe blubber gedaan, was soms niet te zien wat sloot was en wat pad :') na 100 meter al zeiknat te voeten maar was echt leuk. Voelde meer als krachttraining dan cardio :) Goede nieuws is dat mijn enkel er totaal geen reactie op heeft gegeven.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:01

Dat is fijn gaucho!

Ik ga morgen toch maar even door de teststraat. Hele nacht gezweet en gehoest. Zo kan ik me niet op mijn werk vertonen. Straks maar even de directie bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:03

Ik heb even mijn schoenen nagekeken: het zijn asics cumulus 15 dus inderdaad waarschijnlijk al gewoon compleet vergaan wat demping betreft :')

Voor mensen die covid gehad hebben: het kan tot maanden na een besmetting nadelige effecten hebben op ademhaling, spieren en algehele conditie. Zelfs al had je niet meer dan een hele lichte besmetting, de nasleep kan een tijdje duren.

Iedereen loopt in zulke mooie omgevingen! Moeten jullie daarvoor de auto nemen of is dat vlakbij?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:11

Ik ga altijd met de auto.

Ik heb helaas een positieve zelftest en ben uit de running (pun intended).
Morgen een testbij de ggd.
Voel me heel verkouden en heb verhoging. Zo mijn vriend op boodschappenjacht sturen. Hij gaat nooit mee met boodschappen doen, dus hij heeft er zin in :') .
Van de week maar wat laten bezorgen.

Ik merkte afgelopen woensdag eigenlijk al dat er wat mis was. Toen was ik na 8km trail al kapot. Vrijdag kreeg ik klachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:12

Verzorg jezelf en veel beterschap alvast :(:)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:24

Beterschap @SV.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:45

Puera schreef:
Beterschap SV. Desondanks weer mooie plaatjes!

De Appel op de hobbel, BB80? :=

Hahaha kende deze uitdrukking niet, dacht waar is het misgegaan met autocorrect _/-\o_
Is dat Fries voor weg met die rommel?

Maar nee ben Apple fan, heb juist besloten om airpods pro aan mijzelf cadeau te geven zodat ik voortaan draadloos on the run ben! Ook handig met thuiswerken.

Het weer heeft vandaag voor mij besloten niet te gaan hardlopen. Amsterdamse bos staat nog wel hoog in mijn favo lijstje.
Bedankt voor de tips MuSli, altijd leuk ervaringen van anderen.

Ook ik stap in de auto, droge kleding mee en gaan! Echt een aanrader - levert mooie plaatjes op en loopt daardoor toch nét een stukje leuker.

Aaiiii Balen SV, leek alsof het eraan zat te komen. Met al die besmettingen in het onderwijs (en de kinderopvang) sta je ook wel in de vuurlinie.

Beterschap en zorg goed voor jezelf! Of eigenlijk laat goed voor je zorgen!! :knuffel:

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 12:50

Beterschap SV.

Ik ben op familiebezoek.
Vandaag geen loopje gepland. Maar goed ook want het is echt prutweer.
Heb wel spierpijn van het boulderen gisteren :+

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:58

Gister nog even gebruik gemaakt van het mooie weer. 25 minuut gelopen. Traag natuurlijk maar laatste 4 minuten wat vlotter en laatste minuut zelfs soort van sprintje!

Maw er zit weer vooruitgang in!

Afstand stelt nog weinig voor hoor, 3.5km inclusief 5 minuut opwarmen en 5 minuut cooldown. Maar dat komt vanzelf goed zodra ik vlotter kan gaan lopen :D