Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:30

Ik mag morgen 2de az
Je hoort nergens meer iets over trombose of wat dan ook van 2de, dus dat is gerustellend

Dan nog 2 weken en dan zijn we toch mooi beschermd, las laatst zelfs da az hoge bescherming gaf

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:40

AZ geeft niet de hoogste bescherming om alsnog Corona te krijgen maar wel om het niet zodanig te ontwikkelen dat we het ziekenhuis in moeten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:54

Dat is toch het allerbelangrijkste
Dat doen in principe alle vaccins

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 18:17

Vanmiddag Pfizer gehad. Beetje beurse plek tot nu toe. De corona check app is steeds overbelast maar wil graag weten of ik me qr code krijg omdat ik niet positief ben getest bij de ggd maar ergens anders..

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 18:29

Volgens mij krijg je die pas na de tweede vaccinatie, dus wanneer dit je eerste was moet je denk ik nog even wachten

Ik heb vanmorgen tweede gekregen, heb nu weer dat wattige gevoel in mijn hoofd, hoop niet dat dat de voorbode is dat het hetzelfde gaat verlopen als bij de eerste. Dat begon wel ook zo. Nouja, maar lief afwachten, zit niks anders op

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 18:35

xxxmh schreef:
Vanmiddag Pfizer gehad. Beetje beurse plek tot nu toe. De corona check app is steeds overbelast maar wil graag weten of ik me qr code krijg omdat ik niet positief ben getest bij de ggd maar ergens anders..

Bij mij (Janssen) zeiden ze dat ik over een week die code kreeg.

Ik heb hoofdpijn en ben een beetje misselijk en nog steeds spierpijn in mijn nek en rug. Lang leve Netflix :+

Anoniem

Al je corona hebt gehad hoef je maar 1 prik luxx :) , zijn je gegevens wel doorgegeven aan de GGD xxmh? Je positieve test.

Swanzie

Dan ga ik voor je duimen, luxx... -O-

Had je van de eerste erg veel last?

Ik heb ook verhalen gehoord van mensen die, ook bij pfizer, van de eerste veel last hadden en van de tweede bijna niet

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 18:39

xxxmh schreef:

Ik kon hem al krijgen via de app, heb alleen de 1ste van Pfizer gehad

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 18:42

Ja bij de 1e 6 dagen ziek geweest. Had daar ook totaal niet op gerekend en dacht dat ik de dag erna lekker mijn huishouden zou doen. Dat werd hem dus niet. Maar deze keer heb ik alles spik en span, vanmorgen nog bedje verschoond, dus ik heb me er iig op voorbereid. Hoop dat het net zo is als wanneer je met een paraplu op stap gaat en dat het dan nooit regent :D en inderdaad zijn er legio mensen die de eerste keer wel en de tweede keer niet ziek worden. Daar reken ik maar op, maar ben wel als een slimme meid voorbereid deze keer, dus zelfs al wordt ik ziek hoef ik lekker niks!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 18:42

luxx schreef:
Volgens mij krijg je die pas na de tweede vaccinatie, dus wanneer dit je eerste was moet je denk ik nog even wachten

Ik heb vanmorgen tweede gekregen, heb nu weer dat wattige gevoel in mijn hoofd, hoop niet dat dat de voorbode is dat het hetzelfde gaat verlopen als bij de eerste. Dat begon wel ook zo. Nouja, maar lief afwachten, zit niks anders op

Hoef er als het goed is maar 1!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 18:43

Spenk schreef:
Al je corona hebt gehad hoef je maar 1 prik luxx :) , zijn je gegevens wel doorgegeven aan de GGD xxmh? Je positieve test.

Ja en ook bron en contact onderzoek gehad en een dossiernummer dus ergens moet ik wel geregistreerd staan en ben ik hopelijk nu volledig gevaccineerd.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 18:44

Dit is ook een antwoord wat helemaal niet over mij ging, gaat lekker :')

Nee ik was ziek van de vaccinatie, niet van covid, volgens mij moet je er dan gewoon twee. Heb het ook gemeld vanmorgen maar er was geen sprake van geen tweede
Laatst bijgewerkt door luxx op 01-07-21 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 18:45

xxxmh schreef:
Spenk schreef:

Ja en ook bron en contact onderzoek gehad en een dossiernummer dus ergens moet ik wel geregistreerd staan en ben ik hopelijk nu volledig gevaccineerd.

Ik geeft antwoord maar ik weet helemaal niet hoe dat gaat in Nederland :')

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:39

Ik heb inmiddels mijn internationaal vaccinatiebewijs (heb de QR code even geblurd :o ) *\o/* Wel zo handig aangezien ik volgende week naar België moet. Ik vind een geprinte versie fijner dus heb deze dan ook meteen in 6-voud uitgeprint. :D Via de CoronaCheck app lukte het nog steeds niet trouwens.
Afbeelding

Ik heb van beide vaccinaties geen enkele last gehad. Ik ben sowieso nog nooit in mijn leven ziek geweest (afkloppen), dus ik weet ook niet hoe koorts voelt. := Ik heb alleen als klein kind de bof gehad maar daar weet ik niks meer van. Waarschijnlijk heb ik een heel apart immuunsysteem. :+

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 08:37

Wat fijn astridj... ik ben jaloers op je!

Ik las dat het maximaal een aantal weken kan duren totdat het vaccin volledig uit je lichaam is...is per vaccin wat verschillend...maar voor vaccins in het algemeen is dat volgens mij max 6 weken..tot die tijd kun je de klachten die je krijgt relateren aan het vaccin..

Ik denk dat het ene lichaam wellicht wat sneller afbreekt dan het andere lichaam... waardoor de een korter en de ander langer last blijft houden

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 08:39

Ik overweeg om wat langer in te laten zitten tot de volgende vaccinatie.... ben nu 3 weken verder en voel me al veel beter maar nog niet helemaal 100%

Even overleggen met mijn huisarts of dat kan... ik wil mijn lijf eigenlijk wat meerde tijd geven om te herstellen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 09:17

Ik ga toch ook even naar de huisarts voor mijn enorm gezwollen spatader sinds Janssen :( Misschien geen verband maar het is wel toevallig .

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 09:21

Verstandig om te laten controleren.

Ik zit net de gezondheidsvragenlijst voor mijn tweede vaccinatie in te vullen, maar buikpijn, diarree, overgeven en misselijk lijkt niet zozeer onder de bijwerkingen geschaard te worden, als wel onder een allergische reactie. Dus voor degene die daar last van heeft: Overleg even met je arts of een anti-histamine een optie zou kunnen zijn.

Verder voor mij dus straks de tweede Moderna.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 09:21

Ik ben sinds begin juni 2 maal gevaccineerd met Astra Zeneca. Echter staat in de corona check app 3 maal een bericht van mijn eerste vaccinatie. De tweede staat er niet in waardoor ik dus geen QR-code kan aanvragen.

Hoop eigenlijk wel dat het opgelost voor 11 juli, eerste festival *\o/*.
Dit probleem staat nergens in de vragendesk, dus heb geen idee hoe ik dit kan oplossen, bij wie ik moet zijn of dat het zichzelf oplost.

Iemand hier ervaring mee?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 09:28

Fitzroy schreef:
Ik ga toch ook even naar de huisarts voor mijn enorm gezwollen spatader sinds Janssen :( Misschien geen verband maar het is wel toevallig .

Dat is raar ! Hoe lang geleden was je Janssen prik ?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 09:31

Morgen 5 weken geleden, maar dat hij is opgezwollen is al een paar weken.
En ook al is het niets, dan heb ik toch een verwijzing nodig want hij jeukt ook en hij moet eruit.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 09:41

Heb op aanraden van de arts paracetamol genomen sinds de prik en het gaat best goed, goed geslapen ook. Voel me wel niet gewoon zeg maar, ook wat moe maar niks vervelends, heel goed mee te leven. Had gisteren wel iets raars, was natuurlijk een kwartier blijven zitten, nog een kwartiertje gelopen, toen was ik in het centrum van ons dorpje, daar moest ik plassen, plassen deed zeer, voelde branderig en afvegen deed ook zeer. Later thuis zag ik dat ik ook heel iets bloed verloren was, ik heb de overgang al achter me liggen dus dat is echt uitzonderlijk en het voelt als een schaafwondje dus denk niet dat dat van binnenuit komt. Heb een beetje zitten zoeken maar kan er niks over vinden, wel bloedend tandvlees en ook hevige menstruatie bloedingen maar daar heeft dit niks mee te maken. Het is trouwens nog steeds een beetje pijnlijk, ben van plan om zometeen even met een spiegeltje te kijken of er iets aan te zien is

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:22

Niqui schreef:
Uit de echo kwam dat het geen trombose is. Ze denken nu aan een auto-immuun reactie op het vaccin en dan richting vasculitis. Dat zou de bloeduitstortingen kunnen verklaren. Het Pfizer vaccin zou de trigger zijn voor deze reactie. Als ik op internet kijk, dan wordt ik hier niet direct blij van.. Ik hoop maar dat het wegtrekt en wegblijft, maar ben nu toch een beetje bang dat het weer terugkomt Ze hebben mijn nier waardes nagekeken en die waren 3 dagen geleden in ieder geval in orde. Ik moet het nu rust geven en afwachten en wordt vrijdag weer gebeld.

Niqui, hoe gaat het nu met je?

Wat vreemd, luxx. Weet je inmiddels wat er aan de hand is?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:28

Nee geen idee, heel raar, nog steeds gevoelig. Niks aan te zien ook trouwens