Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:11

Ik vind het allemaal heel erg dubbel en steeds lastiger. Ik ben om medische reden bezig met een carrière switch of althans aan het kijken welke richting,maar ik lees dat er zoveel studenten zitten zonder stage. Ik heb een huis, voor mij is alleen een werken /leren opleiding een optie. Maar als er al zoveel onbetaalde stages te kort zijn, dan zakt de moed mij in m'n schoenen betreffende het vinden van een werk/leer plek.
Daarnaast is reizen mijn passie maar ook mijn manier van mijn hoofd leeg maken, dat dit ook niet zomaar kan en er zowel voor carrières als voor reizen nog geen positief vooruitzicht is dat raakt me heel erg.

Overigens hou ik me netjes aan de regels hoor, maar ik kan wel stellen dat ik me hoe hierdoor best ongelukkig voel.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:24

moonsparkle schreef:
Ik vind het allemaal heel erg dubbel en steeds lastiger. Ik ben om medische reden bezig met een carrière switch of althans aan het kijken welke richting,maar ik lees dat er zoveel studenten zitten zonder stage. Ik heb een huis, voor mij is alleen een werken /leren opleiding een optie. Maar als er al zoveel onbetaalde stages te kort zijn, dan zakt de moed mij in m'n schoenen betreffende het vinden van een werk/leer plek.
Daarnaast is reizen mijn passie maar ook mijn manier van mijn hoofd leeg maken, dat dit ook niet zomaar kan en er zowel voor carrières als voor reizen nog geen positief vooruitzicht is dat raakt me heel erg.

Overigens hou ik me netjes aan de regels hoor, maar ik kan wel stellen dat ik me hoe hierdoor best ongelukkig voel.

Ik snap echt dat je je rot voelt, dus neem dit bericht niet als 'minimaliseren' van het probleem. Maar ik wilde even meegeven; probeer het als een kans te zien om te ontdekken op wat voor manieren je nog je hoofd kan leegmaken. Hoe je jezelf kan ontstressen zonder dat je een reis nodig hebt.

Ik heb zelf erg veel meegemaakt deze periode. Mooie en slechte dingen. Zowel mijn vader als zus hebben kanker, ontdekt in maart en april. Maar ik ben ook met mijn vriend gaan wonen (sneller dan verwacht vanwege Corona zodat ik mijn ouders kan helpen vanop afstand) en dat is super leuk. Ik ben ook bijna afgestudeerd en op zoek naar mijn eerste job. Al die emoties, goed en slecht, komen in dezelfde emmer en ik heb sinds een week of twee enorme heftige fysieke reacties op de stress: migraines die echt overgaan in overgeven en flauwvallen. En ik merk dat ik nu echt even naar mezelf op zoek moet, want ik ben te lang blijven doorgaan zonder stilstaan.

En dat is hard, maar ik ben ook dankbaar dat ik dit ga moeten leren nu, en dat ga kunnen meenemen in het werkenleven, want er gaan altijd dingen op je blijven afkomen. Ik ben dus actief bezig met zoeken naar manieren om beter met stress om te gaan en zaken wat meer van me af te laten glijden. En ik zie dat niet als iets negatief.

Blue_Eyes

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:22

Bedankt Imandra, jouw lange post scheelt mij een uur typewerk :) Helemaal mee eens!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:47

Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat elk verkoudheidje of loopneusje onder corona word weggeschoven....

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:48

purny schreef:
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat elk verkoudheidje of loopneusje onder corona word weggeschoven....

Met of zonder een positieve (dus persoon is besmet) test?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:49

Dat denk ik niet, want dan zou niet 94% van de mensen die zich laten testen, negatief testen. Ervan uitgaande dat je alleen komt voor een test als je corona-achtige klachten hebt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:52

purny schreef:

Nee hoor, maar de regel is; gewoon laten testen en tot die tijd niet werken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:22

Dat is ook bijna ondoenbaar voor sommige mensen met een pollen of (fijn)stof gevoeligheid. Die kunnen elke week wel een loopneus of niesbui hebben.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:25

Babootje schreef:
Dat is ook bijna ondoenbaar voor sommige mensen met een pollen of (fijn)stof gevoeligheid. Die kunnen elke week wel een loopneus of niesbui hebben.

Nou ik kan me toch wel voorstellen dat je dat wel zelf kunt inschatten dan? Ik was vanmorgen op een stal waar het heel stoffig was en daardoor echt moest niezen en hoesten, dan ren ik ook niet direct weg en laat ik een test doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:36

Babootje schreef:

Klopt.

Mijn zus is erg allergisch en is meerdere keren per jaar ziek met loopneus enz.
Haar huisarts was ervan overtuigd vorige week dat ze weer last had van haar allergie. Maar haar werkgever wilde echt dat zij zich liet testen.
Uitslag negatief, gewoon dus haar pollenallergie en hooikoorts.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:33

Tot die tijd niet werken is dan lastig als je ZZPer bent. Dan kan je bij iedere nies of loopneus een week niet werken. Niet te doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:34

Babootje schreef:
Tot die tijd niet werken is dan lastig als je ZZPer bent. Dan kan je bij iedere nies of loopneus een week niet werken. Niet te doen.

Ja dat is wel zoals het hoort. Dat is het risico van ZZP-er zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:43

Ik vind niet dat dat het risico is van ZZP'ers hoor... dit zouden we als land echt samen moeten doen, waarbij ook ZZP'ers gewoon ondersteund worden. Het is tenslotte ook een dienst die je naar anderen bewijst.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:15

MarlindeRooz schreef:
Babootje schreef:

Ja dat is wel zoals het hoort. Dat is het risico van ZZP-er zijn.

Serieus? Corona is wel echt iets waar niemand zich voor had kunnen indekken of totaal geen soort van voorspelbaar risico.

Dit kun je echt niet terugleggen bij zzp’ers zelf en die allemaal over de kop laten gaan :n zeker niet in een sociaal land as Nederland.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:32

Ja echt ..wat een uitspraak -O-
Want alle zzp-ers verdienen bakken geld en kunnen makkelijk 9 maanden of meer zonder inkonen en hebben geen kredieten /investeringen af te betalen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:33

Helemaal niet alle zzp-ers hebben al 9 maanden geen werk. En tuurlijk moet de overheid daarin helpen. Dat is ook gedaan door ze. Maar de gemiddelde mens / zzp-er hoeft echt niet elke maand een Coronatest te doen hoor?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:35

MarlindeRooz: dat weet ik eigenlijk niet. Ik denk dat als je inderdaad klachten als voornaamste bron hebt dat er heel veel mensen heel vaak verkoudsheidsklachten hebben. En dat zovaak testen dus niet gek is - dus misschien hadden we wat meer van het testnetwerk moeten maken.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:19

Als iedereen netjes afstand houdt van elkaar worden de seizoensgebonden verkoudheidsvirussen ook veel minder aan elkaar overgedragen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 06:28

Astorga schreef:
Als iedereen netjes afstand houdt van elkaar worden de seizoensgebonden verkoudheidsvirussen ook veel minder aan elkaar overgedragen.

Toch merk je dat onder mijn collega’s nog niet :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:58

MarlindeRooz schreef:
Helemaal niet alle zzp-ers hebben al 9 maanden geen werk. En tuurlijk moet de overheid daarin helpen. Dat is ook gedaan door ze. Maar de gemiddelde mens / zzp-er hoeft echt niet elke maand een Coronatest te doen hoor?

Er is een hele industrie aan ZZP-ers die nog steeds niet tot amper kunnen werken.. ik heb niet het idee dat die nu heel veel steun krijgen.. heeft niks met verkouden of iets te maken.. gewoon met het stilleggen van de evenementenindustrie met, imo, een bijzonder slechte uitleg..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:30

besita schreef:
Ja echt ..wat een uitspraak -O-
Want alle zzp-ers verdienen bakken geld en kunnen makkelijk 9 maanden of meer zonder inkonen en hebben geen kredieten /investeringen af te betalen

Inderdaad. Mijn man ZZPer (en diabetes) zit al een half jaar zonder werk en ik ZZPer vang de boel op. We hadden een reservepot (o.a. voor pensioen en normale ziekte risico's) maar die is er inmiddels doorheen. Vakantie dit jaar was er echt niet bij. Voor mij zelfs niet een vrije dag, want dat kost teveel geld.
Financiele steun was er in de eerste maanden maar dan ook nog beperkt. Een paar maanden op bijstandsniveau maar het was iets. Dat is er nu niet meer. We moeten ons maar redden. Doen dat gelukkig tot nog toe ook. Maar nu COVID-19 weer om zich heen slaat heb ik daar best pijn in mijn buik van. Want als we nu ziek worden is er echt een probleem. Er is geen vangnet.
Mijn dochter MOET nu naar school (van de school) 3 halve dagen, maar denk niet dat de jeugd zich aan de door de school opgestelde regels van 1,5 meter afstand houdt. Die doen dat gewoon niet. Wanen zich onaantastbaar. De oudjes en risicogroepen moeten zich gewoon maar opsluiten / afzonderen als ze geen COVID-19 willen oplopen. Maar dat lukt in onze situatie niet, tenzij mijn dochter weigert naar school te gaan. Maar ze zit in een examenjaar en de school wil niet alle lessen online aanbieden.
Die hebben de hele vakantie niks anders gedaan dan wat tafeltjes uit de klassen halen zodat er minder studenten in kunnen en looproutes op de grond plakken (waar de jongeren zich toch niet aan houden).
Van "samen de schouders eronder zetten" tot er een medicijn of vaccin is, is niks meer over. Onze maatschappij is nu voor "25 x ikke en daarna misschien nog een beetje voor een ander".

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:44

Babootje, ik snap je frustratie maar de dingen die je zegt over scholen zijn érg kort door de bocht. Wij hebben de zomer gewoon doorgewerkt om online onderwijs te kunnen faciliteren maar het is echt niet zo eenvoudig als gewoon een zoomcall aanmaken en gaan.
Ik sta voor de klas in het eerste jaar van het hoger onderwijs en ik schrik me echt dood van de achterstand die studenten nu al hebben door online onderwijs en het feit dat ze in maart voor het laatst in de klas zaten.

In deze is het toch echt: je kunt het nooit goed doen :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:55

Magrathea schreef:
Babootje, ik snap je frustratie maar de dingen die je zegt over scholen zijn érg kort door de bocht. Wij hebben de zomer gewoon doorgewerkt om online onderwijs te kunnen faciliteren maar het is echt niet zo eenvoudig als gewoon een zoomcall aanmaken en gaan.
Ik sta voor de klas in het eerste jaar van het hoger onderwijs en ik schrik me echt dood van de achterstand die studenten nu al hebben door online onderwijs en het feit dat ze in maart voor het laatst in de klas zaten.

In deze is het toch echt: je kunt het nooit goed doen :)

Tja de ene school zal de andere niet zijn, maar bij de school van mijn dochter vind ik het allemaal erg "knullig" gaan. Er is qua online onderwijs nog niet echt vorderingen gemaakt t.o.v. van wat er voor de zomer werd aangeboden. Eerst kregen we te horen dat het allemaal online zou worden, maar vervolgens plempten ze de hele dag vol met aaneengesloten online lessen. Dat is natuurlijk niet te doen voor de studenten want online vergaderen / lessen volgen is veel intensiever dan fysiek. Daar zullen wel klachten op zijn gekomen en nu moeten de kinderen dus dan naar school en is er geen toezicht op de routes door de gangen en loopt alles op en door elkaar. Vreselijk onprofessioneel.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:57

Om even terug te komen op de allergie kwestie waarvan je gaat niezen/hoesten/snotteren etc. Daar zijn ook richtlijnen voor wbt testen. Vaak heb je allergie tabletjes oid, als iemand belt voor een test en aangeeft denkt gewoon last te hebben van een allergie vraag ik diegene eerst of hij of zij al medicatie heeft genomen. Zo niet vraag ik om dat te doen, even een tijdje in te laten werken en als het niks qua verschil maakt terug bellen. daarnaast is het beleid zo dat als iemand aangeeft bekend te zijn met allergie en diegene zegt dat de klachten precies dat zijn we vaak maar een keer testen, als de test dan negatief is hoeft die persoon niet terug te komen tenzij de klachten erger worden of veranderen.

Heel toevallig kwam dit laatst een paar keer aan bod tijdens mijn werk en hebben we dit daarom nagevraagd bij de supervisors, deze gaven bovenstaand als antwoord.

Nu is het natuurlijk zo dat er word gezegd neem liever het zekere voor het onzekere, maar dat je bij ieder niesje of snottertje gelijk moet testen terwijl je bekend bent met deze klachten ivm allergie en er dan een hele week uit ligt hoeft dus niet direct waar te zijn.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet goed weet waar ik zelf voor zou kiezen als mijn allergie weer op speelt.. gelukkig heb ik nu medicijnen die goed werken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:18

Maar hoe weten we dat allergiemedicatie niet ook de reactie op het virus onderdrukt? (En dat als de klachten dan dus weggaan dat het niet betekent dat er ook geen virus is, maar vooral dat de reactie daarop vermindert)?