Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 08:14

Hier -0.3, dat is eigenlijk wel netjes. Schommel erg op het moment.

BMI is nu 'normaal', dus val ook wat minder snel af, of ik zou met mijn kcal nog wat verder omlaag moeten.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 08:24

Hier ook -0.3. Nog 200 gram en ik zit weer onder de 70 *\o/*

Deze week niet hardgelopen, m'n enkel voelde niet helemaal lekker. Die voelt nu weer goed dus ik kan er nu weer tegenaan.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 08:35

Hier wat opstart problemen met hardlopen vanochtend. Gisteren flink eind gewandeld en dat kon ik goed voelen in mijn benen. Gelukkig geen gewrichten die opspeelden dus kon het er aardig uit lopen.

Dustinlover

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 08:56

Ik had vd week eens met mijn ponys hard gelopen om te oefenen voor de keuring. Nou 2x de bak rond en de volgende de dag spierpijn en helemaal gebroken.. met Zo veel gewicht is het niet echt fijn nog.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:05

Dan is stevig wandelen voorlopig beter denk ik inderdaad

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:59

Hardlopen begin ik niet eens aan, wandelen is ook goed. :o

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:15

Ik vind het hard lopen nu heerlijk! Vrijdag avond laat nog een rondje gedaan, even goed zweten :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:16

De orthopedisch chirurg raadde wandelen al af bij mij
Denk dat ie bij het voorstel hardlopen niet eens de moeite neemt om te antwoorden :')
(Ik heb een rotte knie)

Dus verder dan gewoon lopen, fietsen etc ga ik maar niet :+
Dus moet ik het voedingstechnisch gewoon goed in de hand houden

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:10

Nou mijn doel is om volgend jaar zomer mijn eigen ponys voor te kunnen brengen en als het even kan februari misschien een hengst maar dan moet ik veel harder en echt flinke ronde kunnen. Geen idee of dat rendabel is.. voorheen deed ik minis voorbrengen Maja toen woog ik ook 80/85 kilo haha

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:38

Ik had me woensdag gewogen voor mijn training zodat ik in ieder geval wist waar ik ben begonnen. Heb de afgelopen dagen goed mijn best gedaan en vanochtend bleek er al 1,5 kilo vanaf te zijn. Dat was wel een hoop meer als ik had gedacht. Heb nou ook een app waarmee ik mijn eten allemaal invul zodat ik een beetje meer ga inzien wat voor calorieën overal inzitten. Maar het begint al lekker.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:52

Dustinlover schreef:
Mijn standaard smoothie is: spinazie, advocado(smerig om zo te eten), aardbeien, banaan, yoghurt en wat water. Zo heb ik genoeg voor 1L. Gooi er soms beetje zoetstof of scheutje ranja doorheen maar ik heb zo mijn groente binnen plus vocht gezien ik vaak vergeet om te drinken.
Eet dit dan als ontbijt(halve liter) en dan in de middag met 2 crackers of als ik 2 boterhammen eet dan is dit savonds mijn tussen doortje wat echt super lekker smaakt en goed vol zit door de yoghurt, banaan en advocado.

Het klinkt misschien niet lekker, zo ziet het er ook niet uit, maar dat is het wel!

Heb je wel eens uitgerekend hoeveel calorieën daar in zitten? Lijkt mij best veel door de banaan en avacado?

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:06

Wat handig zo’n meetlijstje landvrouw.
Ook voor als de weegschaal keer minder positief is want dan blijkt er misschien in cm’s niks aan de hand.

Hier gaat t zomaar traag. We gaan maar stug door. Hopelijk komt er dan weer schot in.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:22

SandyJorgen
Een banaan zal tussen de 100 en 150 kcal zitten afhankelijk van het formaat

100 gram avocado een 160 kcal

Tel daar wat yoghurt ,aardbeien en spinazie op
Ik denk dat het nog best meevalt

Ik pak smorgens bijvoorbeeld een smoothie met een portie proteine poeder, kwart cup havermout
Een 150 gram banaan en sojamelk
Daar kom ik mee op 470 kcal
Wat zelfs nog onder mijn max is voor ontbijt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:37

Maar een hele avocado zit véél meer in. Ik doe elke ochtend kwark met havermout, soms wat chia/lijn zaad en calorie arm fruit. Kom ik op nog geen 200 calorieën met gemak de ochtend door, incl 1.5 fitness.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:42

Ik heb gemerkt dat ik beter de dag door kom met een stevig ontbijt, zit voor mij dus meestal rond de 400 kcal. Bij minder neem ik om 10.00 een tussendoortje.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:25

Vulina schreef:
Maar een hele avocado zit véél meer in. Ik doe elke ochtend kwark met havermout, soms wat chia/lijn zaad en calorie arm fruit. Kom ik op nog geen 200 calorieën met gemak de ochtend door, incl 1.5 fitness.

Ligt aan het formaat ;)
Maar ik kom serieus op 200 kcal niet ver hoor :n
Dat is een snack, geen maaltijd ;)
Dan scheur ik om 10 uur van de honger
Maar ik heb ook gewoon zo 2500 kcal die ik mag eten en nog steeds mee af val(vorige week een kg kwijt)
Ik ben erg actief , rommel daarnaast wat op stal en loop zo 10 km per dag met de honden
Dat telt allemaal mee in de kcal in, kcal uit verhouding
Maar ik probeer ook gewoon alleen maar drie maaltijden te eten en geen tussendoortjes
Al die eetmomenten met tussendoortjes er bij geven mijn suikerspiegel weet een opdonder en dat werkt bij mij averechts

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:30

Ik heb trouwens net even de drie avocado’s gewogen die ik heb liggen(komt zelden voor want ik maak er alleen guacamole van of verstop het in een salade , heel klein gesneden avocado op zich vind ik geen bal aan)

Maar die wegen welgeteld 88, 102 en 11 gram inclusief pit en schil

Theorethisch zou ik ze juist heel goed door van alles en nog wat kunnen prakken want ik eet plantaardig en zo veel mogelijk “whole foods”.
Mijn proteinepoeder is ook 1 met weinig rommel ondanks dat het een bewerkt product is
Dan valt er heel veel calorie rijk voedsel af

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:43

Vast even voorbereiding voor een gezonde week:

Afbeelding

Dat werkt voor mij goed. Hoef ik niet nog 's avonds als ik trek heb te bedenken wat ik ga eten en boodschappen te doen, en dan uiteindelijk voor iets makkelijks maar minder gezond te kiezen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:57

Mijn ontbijt zit zo rond de 250 calorieën. Ik maak 1 liter aan en dan heb ik in de ochtend en middag een smoothie.

Ik werk thuis vanuit de bank dus kan het prima volhouden op zo'n smoothie in de ochtend.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:08

Wow ik vind een ontbijt van 200/250 kcal echt weinig. Hoe eet je dan je benodigde kcal de rest vd dag?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:16

Het is maar net hoe je het verdeelt toch. Ik ontbijt vaak ook zo licht of zelfs niet en haal het in met lunch of avondeten.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:25

Verschilt echt per persoon inderdaad, ik eet 's avonds vaak een vrij lichte maaltijd. Er zijn ook mensen die het prima doen op 2 maaltijden per dag.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:22

Ik zit sowieso laag in de calorieën, dus met 200 voor ontbijt is dat prima voor mij. Ik functioneer er goed op, ook met fanatiek sporten, 3 jonge kids en een lichamelijk druk/groot bedrijf. Ik ben best streng, maar ik wil ook echt heel erg graag mijn doel behalen en dit werkt voor mij goed ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:59

Je moet idd doen waar je het goed op doet
Ik zou er echt heel slecht op gaan , zulke lichte ontbijtjes
Als ik eet, moet het een goede maaltijd zijn, anders is het de 100 meter sprint met aan de finish een eetbui
Maar! Mijn ontbijt kan ik wel net Zo goed uitstellen tot lunchtijd
En dan functioneer ik gewoon prima :j
Maar als ik eenmaal gegeten heb
Dan wil mijn lijf daarna wel na een x aantal uur weer wat hebben (als ik ontbijt uitstel dan pak ik alleen lunchtijd en avondeten tijd en een tussendoortje
Als ik niet uitstel dan gewoon ochtend, middag, avond)

En wat voor mij werkt
Werkt voor de volgende misschien weer totaal niet

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 07:32

Ik zit gemiddeld op 1750/1900 calorieën. Tussendoor pak ik een snack a jack, smiddags smoothie met 2 crackers of 2 boterhammen en dan savonds de smoothie als tussendoortje. Savonds eet ik vandaag bijvoorbeeld 2 stukjes kabeljauw met iets van aardappel puree. Normaal is dat 2 stukken vlees oh en ook nog wat mayo en curry haha. De ene keer is de smoothie 250 en de andere keer 350. Ligt er beetje aan hoe ik die maak.