Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pabie

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:31

Vandaag is dan wel weer heel snel. Maar vervelend dat t nog een flinke rit is

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:33

Echt bizar! Ik kreeg zaterdagavond drie opties binnen 30km en dan twee voor maandag en een voor dinsdag. Uiteindelijk voor de meest vroege (& fijnste ligging) gekozen en binnen 11u had ik uitslag.
Vraag me af waar die verschillen vandaan komen. Heb al eens gedacht dat dit aan de sector ligt waarin je werkt? Ik heb geen idee.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:04

Ik heb afgelopen vrijdag een afspraak gemaakt en kon maandag terecht. Ook in Friesland.
Idd erg bizar die verschillen.
Net weer even gekeken, maar als ik nu inlog kan ik zaterdag terecht in Drylst. :+

Qua beroep geen idee, mijn beroep staat er niet tussen. Dus ik zet alles op anders. :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:06

Ik heb alleen een (elektrische) fiets en de dichtstbijzijnde is op 40km -O-
Nog een praktische vraag; ik ben hartstikke verkouden...
Spoiler:
dan trekken ze toch zo de slierten eruit :=
Of mag je wel neus spray gebruiken?
Ik weet overigens wel waardoor mijn verkoudheid komt (stressvolle week en nauwelijks slaap) maar ja dat kan ik mijn klanten niet wijsmaken natuurlijk.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:57

xSCWx schreef:
Spoiler:
Ik weet overigens wel waardoor mijn verkoudheid komt (stressvolle week en nauwelijks slaap) maar ja dat kan ik mijn klanten niet wijsmaken natuurlijk.

Neusspray zou geen effect mogen hebben op de test lijkt me.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:07

xSCWx schreef:
Spoiler:

Anders even informatienummer om te vragen van de neusspray. Daar ben je vaak snel aan de beurt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:41

Ik had ik ook een volle neus. Je moet eerst snuiten van te voren. Dacht dat er ook wel een hele sliert mee zou komen met het stokje maar dat was niet zo geloof ik :')

Volgens mij mag je ook neusspray gebruiken, had ik wel iig.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:04

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:01

Iemand die ik ken is in slaap gebracht en verplaatst naar de ic na al 4 weken in het ziekenhuis.

En dan te bedenken dat je van die domme 'bn'ers' hebt met hun #ikdoenietmeermee... :\

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:11

naomiiiii schreef:
Iemand die ik ken is in slaap gebracht en verplaatst naar de ic na al 4 weken in het ziekenhuis.

En dan te bedenken dat je van die domme 'bn'ers' hebt met hun #ikdoenietmeermee... :

Verschrikkelijk :(:)

Ik lees ook geen reacties meer bij corona berichten op Facebook.
Ook allemaal mensen die roepen dat het onzin is.
Ja ik baal ook dat we ons normale leven kwijt zijn, en er een hoop regeltjes zijn. En je niet meer zomaar kan doen en laten wat je wil.
Maar het is wel met een hele goede reden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:16

Ik kan me zo kwaad maken om dat soort mensen. Op mn werk ook, er mag maar 1 persoon mee naar de consultatieruimte ivm dat er anders geen 1.50m afstand te houden is. Hoeveel mensen hier moeilijk om doen. Vorige corona periode zat mn vriend middenin chemokuur, dan ben je gewoon voorzichtig en bang om iets mee te nemen waarvan hij doodziek kan worden, maar mensen denken vooral aan zichzelf. Best zielig tegenwoordig. Net als iedereen die het onzin vindt. Ik heb genoeg schrijnende verhalen gehoord wbt corona

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:20

naomiiiii schreef:

En dan te bedenken dat je van die domme 'bn'ers' hebt met hun #ikdoenietmeermee... :

Vreselijk
Jong?

Sterkte

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:40

naomiiiii schreef:

Ai, wat naar... Heel veel sterkte. Die acties op Social media snap ik ook echt niet. Sterker nog, de hele Social media is gewoon een *°=] up medium waarbij iedereen meningen voor waarheid kunnen plaatsen. Genoeg mensen die daar alleen helaas niet doorheen kunnen kijken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:43

tokedri schreef:
naomiiiii schreef:

Vreselijk
Jong?

Sterkte

35 en kerngezond.

@renske, inderdaad. Ik ging hiervoor elk weekend naar festivals of feesten, en doordeweeks zowat iedere dag naar vrienden. Nu al maanden niet omdat ik een doodzieke moeder heb. Maar je ziet het nu alweer aan die oplopende cijfers hoe mensen er nu mee omgaan... :(

@cemlys, ik ook. Ik wou net nieuws kijken maar het begon alweer met famke dus maar weer uit gezet. Sterkte met je vriend! Mijn moeder heeft ook kanker dus vandaar dat ik zelf al bijna de hele periode in mijn eigen lockdown zit. :+ Helaas heb je dan mensen van werk die bruiloften en enorme verjaardagen gaan geven. Onbegrijpelijk...

@weidebloem, social media is soms mooi en soms verschrikkelijk. Zo zijn er gelukkig ook genoeg mensen met groot bereik die duidelijk maken dat de actie onzin is.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:03

Herkent iemand ook dat de lucht die je inademt wat scherp voelt? Alsof je hele koude vrieslucht inademt

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:24

Love_Rosie schreef:
Herkent iemand ook dat de lucht die je inademt wat scherp voelt? Alsof je hele koude vrieslucht inademt

Ja dat herken ik. Niet zozeer de kou, maar wel de pijn die je ervan krijgt. Ik voel het voornamelijk in m'n luchtpijp.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:54

Ja ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.
Ik word morgen gebeld door ggd ivm contactonderzoek maar ben zo iemand die alles zo lekker 10x kan overdenken waar ik last van heb. + nieuwe baan waar ik steeds nog niet helemaal fit van ben, dus op gegeven moment weet je het ook niet meer.

Behalve mn keel heb ik ook niet echt ergens last van.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:56

Love_Rosie schreef:

Ja
In de corona groepen op fb wordt dat ook heel veel genoemd
Ben je pos getest?

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:02

Nee ik word gebeld omdat ik misschien in contact ben geweest met.
Klachten zijn vanmiddag wat komen opzetten.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:57

Love_Rosie schreef:
Nee ik word gebeld omdat ik misschien in contact ben geweest met.
Klachten zijn vanmiddag wat komen opzetten.

O bah zeg
Wat zijn je klachten?

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 22:38

Nou eigenlijk alleen dat ik de lucht wat scherp door mn luchtpijp voel gaan. Verkouden was ik al, dat wordt juist weer minder. Daar was ik ook al voor getest. Maar even afwachten hoe ik me morgen voel. Het is ook niet heel erg, ene moment wat meer en volgende moment niet. Voor de zekerheid maar eerder naar bed gegaan zodat ik niet meer beneden zit

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 22:44

Maar je bent dus recent negatief getest?

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 22:56

Love_Rosie schreef:

Mijn collega zei exact dit! En is positief getest

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 23:54

Napie schreef:
Maar je bent dus recent negatief getest?

2 week terug

Waar ik me trouwens over verbaas is dat mensen de dag na uitslag alweer naar buiten mogen. Dit zal te maken hebben met dat ze geen klachten meer hebben, maar dan nog. Waarom ga je dan testen. Bron & contactonderzoek loopt zo toch ook verschrikkelijk achter de feiten aan.