4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:40

Zo, net naar de fysio geweest en het valt gelukkig redelijk mee. Als in, ik hoefde geen foto's te laten maken of iets in die trant. Vermoeden is dat de hamstring een tik gehad heeft en even niet mee wil werken. De knie buigt al beter dan toen ik een uur geleden naar de fysio onderweg was. De komende dagen heb ik oefeningen en vanaf vrijdag moet ik ook 20 á 30 minuten per dag op mijn gewone fiets gaan fietsen op ongeveer 70% inzet

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:17

Mara, ik ben trots op je dat het zo goed gelukt is om aan je eetplanning te houden! Ik vind dat ook extreem lastig als ik moe ben, heb dan altijd meer honger en minder energie om mezelf in te houden.

Dilan, ik vind Teams best fijn werken. Vanmorgen vergadering gehad die 3 uur duurde met 9 mensen en dat ging gewoon goed de hele tijd. Hiervoor werkten we met een ander systeem dat helemaal ruk was. Dus het was al snel een verbetering.
En leuk dat zo goed gaat met Mattvey! Hopelijk is morgen je knieholte helemaal over.

Mjwb, fijn dat je er alweer at positiever tegenaan kijkt. Zonde om teveel energie aan te verspillen.

Lis_ol, snap dat je even flink moest wennen aan nachtdiensten nadat je een tijd geen volledige diensten gewerkt hebt. Is ook helemaal niet erg als niet lukt met alles bijhouden, het is hier zo druk vaak :')

Kimmie, heel benieuwd wat je van Lampje gaat vinden! Is mijn favoriete boek wat ik in 2019 gelezen heb <3 Ik lees zelf ontzettend veel, dus mag altijd graag vragen wat anderen ook lezen.
Gelukkig maar dat het niks blijvends is voor je bijrijder, al zal ze er vast nog wel tijdje last van houden. Ongeluk zit in een klein hoekje, maar is natuurlijk wel ontzettend schrikken. Snap dat je daardoor teveel gegeten hebt.

Maanlicht, ga niet echt tijd hebben om te wandelen. Maar denk dat ik nog even klein rondje doe nadat ik bij sportmasseur geweest ben.
Heel net lijstje voor vandaag. Gelukt om je er aan te houden tot nu toe?

Twilight, brood met wat andere ingrediënten dus om de macro's interessanter te krijgen voor de marketing :') smaakt het ook net zoals gewoon vers brood?

Imay, gelukkig dat bij jou meevalt! Je mag (moet) dus wel blijven bewegen. Dat is heel fijn al.

Wel duidelijk veel blessures ook hier. Zal toch wel komen door gebrek aan begeleid sporten en veel stilzitten/gezeten hebben?

Ik mag vanavond om 19.00 uur naar de sportmasseur. Heel benieuwd hoeveel verschil dat gaat maken. Met het thuiswerken, oftewel niet op een goede bureaustoel zitten, gebrek aan sporten en dan ook nog gekneusd stuitje zit mijn rug echt helemaal vast. Dus is wel wat werk aan te verrichten volgens mij :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:26

@Dilan: Ja, daar heb je gelijk in, maar ik wil mezelf ook niet tekort doen door te weinig te eten.

@Kim: Oei, dat klinkt niet best nee.. Vervelend.

@IMAY: Ah gelukkig! Fijn dat je oefeningen hebt meegekregen, hopelijk helpen ze goed.

@Lino: Een klein rondje is ook al iets, het is gewoon fijn om even buiten te zijn natuurlijk :). Het is me goed gelukt om me aan mijn planning te houden tot nu toe. Ik heb wel nog een chupa chup lolly gehad (45 calorieën) en net 10 gram ongebrande amandelen (60 calorieën) omdat ik een beetje slap was. Alsnog zit ik voor vandaag maar op 1450 calorieën dus er mag op zich nog wel iets bij.

Travel_me

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:29

@Kimmie: Lekker Milka oreo! Je avondeten klinkt inderdaad heel vullend, dus snap wel dat dat flink veel calorieën waren. Maar ach 1 keertje toch?
Ohjee dat klinkt echt naar van je bijrijder! Hopelijk is ze snel weer opgeknapt

@Linoleum: Ja heb Google ernaast en de stagaire, want anders kwam ik er echt niet uit..
Heel fijn dat het goed ging en dat je het zonder moeite weer op kon pakken.

@Marlinde: Succes met de laatste loodjes! Pas je wel een beetje op jezelf?

@Twilight: Oei spierpijn, balen! Maar inderdaad lopen is dan erg fijn (als je eenmaal op gang bent)

@Mara: In principe kijkt de docent het inderdaad ook na, maar mijn cijfer telt als een groot deel mee. Ik heb gewoon 7’s gegeven en hoop dat de docent niet teveel de reden vraagt (we hebben namelijk maandag een eindgesprek met de docent). Probleem is dat ik dit meisje op de werkvloer wel begeleid heb, maar tot half april niks met haar verslagen enzo te maken had. Dit is mij toen opeens in de schoenen geschoven. Maar ga iig aangeven dat ik dat niet met een nieuwe stagaire wil. Kost mij echt veel tijd en krijg er niks extra’s voor.
Super fijn dat je een makkelijke dag had! Ga zo door :)

@Dilan: pff nee ik vind dit weer ook niks. Beter is het snel weer minder benauwd. Wel fijn dat je knieholte wat beter gaat. Even voorzichtig aan doen nog maar.

@Mjwb: Oh backpacken moet je echt zeker weten doen! Echt het leukste ooit! Het liefst zou ik eind van het jaar nog een maand of 2/3 weg gaan, maarja nu nog te onzeker..
Oei die monchou koek.. Is maar goed dat ik die niet kan maken XD Op verjaardagen at ik altijd gerust de hele dag monchou taart (als ontbijt, lunch en tussendoor)

@Lis: Niet teveel dingen tegelijk, dus je eten komt dan wel weer. Eerst maar even weer goed je ritme terugvinden :) Je lijstjes zien er prima uit :)

@Maanlicht: Ja eigenlijk wel. Dus ik snap er inderdaad niet veel van. Voordeel is wel dat ik flink slap kan banketstaaf op papier dus dat heb ik dan maar gedaan…
Netjes gister en succes alvast vrijdag :)

@Immay! Gelukkig. Hopelijk is het snel weer weg.

--------------------------------

Hier een raar dagje op het werk. Het was een soort van hollen en stilstaan. Niet heel chill, maar we hebben het weer gehad. Eigenlijk zou ik kickboks training hebben, maar het is echt slecht weer hier. Afgelast en dus maar even zelf wat oefeningen gedaan.
Mijn huisgenootjes hebben nu keihard de muziek aan beneden, dus hoop dat dat niet tot heel laat doorgaat (heb hier 2 huisgenootjes die continue vriendinnen hier hebben. Ik hou van gewoon rustig mijn eigen gang gaan, dus dat is echt flink irritant.. Hopelijk snel een eigen huisje)

Mijn lijstje:
O: 350 gr kwark met chocolade cruesli
T: Klein stukje brownie (we moesten proeven of het nog verkoopbaar was XD)
L: Tosti kaas zonder saus en een broodje pindakaas
A: Salade met kip, komkommer, tomaat en avocado
T: Bakje ijs en 200 gr skyr

B: half uur core stability en 8 uur werk (horeca)
Totaal: 1960

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:16

Maanlicht, met zo weinig kcal kan de lolly en de nootjes ook.

Travel_me, goede tactiek voor de verslagen :') en zo vervelend om een brownie te moeten testen.

Ik net weer thuis van de sportmasseur. En het was heel erg fijn. En pijnlijk tegelijkertijd. M’n hele rug, schouders en nek zitten helemaal vast, dus hij had er nogal werk aan. Volgende week volgende sessie en zoals nu lijkt gaan erna nog wel aantal komen..

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 07:01

@Imay fijn dat de fysio oefeningen mee heeft gegeven hopelijk gaat het gauw weg!

@linoleum, maar goed dat je geweest bent dus!
Ik vind het brood lekker, ik leg het altijd in de vriezer en haal er uit wat ik nodig heb. Ik kan nu bijna elke dag wel 2 boterhammen eten en met volkoren brood lukte dat niet door de koolhydraten dus ik ben er erg blij mee!

@travel_me dat was vast geen straf brownies proeven haha. Lastig van je huisgenootjes.
En lekker lijstje!

Lijstje voor vandaag;
O: 300g magere kwark met 50g blauwe bessen
T: 150g komkommer, 75g paprika
L: 1 fitbrood met 100% pindakaas en 1 ei
T: 300g magere yoghurt en eiwit shake
A: 200g sperziebonen, 200g kip, 130g varkensschnitzel en 30g zaanse halfvolle mayo
T: breaker high proteïne vanille

Nog geen 1400 kcal dus als ik iets meer van iets doe dan kan dat prima.

B: werken(kdv), thuis training 40min, paardrijden

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:42

@Dilan, Fijn zeg dat je stappen maakt met je paard! Goed gevoel is dat.

@_mjwb, Ik heb een vrij brede opleiding (bachelor psychologie & gezondheid met een extra minor in sociale psychologie en vervolgens de master arbeids- & organisatiepsychologie). Ik werk nu als HR-Adviseur, maar kan in principe nog heel veel kanten op. Of ik echt iets in mijns studierichting wil weet ik echter niet, ik heb echt nog geen idee. Hoe was de bacon koek, daar ben ik echt mega benieuwd naar!

@Lis_ol, Ik kan me voorstellen dat je weer flink moest wennen aan je nachtdiensten. Is het uiteindelijk wel goed gegaan, ondanks dat het veel van je vroeg? Een weekend zoals je omschrijft is super herkenbaar! Inderdaad nu weer verder waar je gebleven was :)

@Kimmie, Oei wat een naar ongeluk met je bijrijder zeg, dat is even schrikken! Fijn dat ze nog wel door wil gaan met verzorgen en je alleen de komende dagen zelf extra in hoeft te vallen.

@Maanlicht, Ik heb het recept voor de koeken hier uitgetypt: https://koken-maar.jouwweb.nl/alle-rece ... arkkoekjes. Ik ben langzaam toch begonnen wat receptjes online te zetten, maar heb het verder nog bij niemand onder de aandacht gebracht haha, het is echt nog 'under construction'. Het havermouttaartje met wortel is eigenlijk hetzelfde als die met zoete aardappel. Alle ingrediënten goed mengen (zonder de helft van de kwark) met ongeveer 3 el water en dan ongeveer 25 minuten op 180 graden in de oven. Het restje kwark doe ik er dan achteraf op. Ik was alleen wat uitgeschoten met de kaneel helaas, dan krijg je zo'n gek mondgevoel.
Ik snap wel dat je gevoelsmatig wat magerder wil eten deze week voor je shoot. Wel super leuk dat je dat gaat doen!

@IMAY, Fijn dat je wat bent opgeschoten bij de fysio en er niets echt kapot is. Op naar een snel herstel!

@Travel_me, Brownie <3 Ik kan me wel voorstellen dat het op een bepaald punt irritant wordt dat je met huisgenoten woont als je er aan toe bent om op jezelf te gaan. Ben je actief op zoek naar een huis of dat niet?

@Linoleum, Zo goed dat je bent gegaan dus! Hopelijk merk je al snel resultaat van de behandeling.

@Twilight, Fijn idee wel he, om wat kcal over te houden om in te zetten wanneer je er behoefte aan hebt!

Ik moet vanmiddag voor het eerst weer eens op kantoor werken omdat ik een afspraak heb die niet via skype in te richten was. Toch weer even gek om na te denken over eten dat goed mee te nemen is en aan alle eisen voldoet (wij mogen bijv. geen producten met sporen van noten meenemen omdat het ook een productielocatie is).

Lijstje voor vandaag:
O: 200gr Melkunie protein
T: Een appel-kaneel-kwarkkoek en een appel
L: 1 boterham met 2 eieren en 300gr magere kwark met 10gr whey crispy
T: Smart bar crunchy + 1/2 appel-kaneel-kwarkkoek
D: 2 batbots met gehaktvulling en een salade met rucola/wortel/komkommer en rozijnen
T: 125ml Halotop ijs
Totaal 1813 kcal

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:17

Lis - Lekkere lijstjes! Jammer van je avonddiensten, maar wel tof van je dat je weer bent gaan werken!

Kimmie - Oh wat pijnlijk! Sterkte voor je bijrijdster en voor jou natuurlijk!

Maanlicht - Tot nu toe alleen nog maar mislukkelingen dus ik hou even een pauze tot volgende week. Mijn ingredienten en geld is op dus ik moet even wachten :') Ik heb ook al zoveel koeken geproefd dat ik de zoetigheid even niet meer aan kan := Maar ideeën genoeg! De smaak is echt perfect, alleen de structuur nog niet.

Succes vrijdag met je shoot!! Heel herkenbaar van het snaaien, dat kan ik ook maar al te goed. De laatste dagen waren voor mij ook echt niet goed.

IMAY - Gelukkig!!

Linoleum - Wel fijn dat het opgelost kan worden. Succes bij alle volgende sessies!

Twilight - Heel leuk! Ik zou wel eens door Azië willen backpacken maar voorlopig gaat dat nog niet denk ik.
Die monchou koek was echt heel erg heftig dus ik ga proberen om hem iets minder machtig te maken.
Vervelend van die muziek, echt heel herkenbaar!

Ik ga even een paar dagen minder eten want ik heb zoveel koeken op. Echt niet normaal :')

Lijst van gisteren:
M - twee bagels met philadelphia, roerei en avocado
T - halve likeur koek
A - poké bowl
T - banaan koek

Het lijkt weinig maar echt heel veel kcal :=

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:57

Lino, fijn dat je het gezond eten na twee mindere dagen weer kunt oppakken! Ik zal je het laten weten als ik hem uit heb! Bij de eerste zin moest ik even slikken (heel beschrijvend), maar ik zit ondertussen al helemaal in het verhaal. Een klein rondje is natuurlijk al beter dan niks en iig fijn om even buiten te zijn {:} Goed dat je geweest bent dus! Wel fijn dat het opgelost kan worden.

Marlinde, gelukkig mag je herkansen. Succes met de laatste loodjes!

Twilight, mooi lijstje! Au, spierpijn. Balen! Fijn dat je kcal overhoudt die je kan inzetten waar en wanneer je wil!

Mara, ik snap dat het lastig is om niet te eten als mensen speciaal voor jou eten hebben gehaald. Heel knap van je dat je je goed aan je eetplanning hebt gehouden! Ik gok dat ik mijn paard nog wel een tijdje zelf zal moeten verzorgen (mijn bijrijder deed het allemaal wat minder ernstig voorkomen dan het was), maar dat gaan we vanzelf zien. Ik regel wel wat icm mijn tentamens.

Lis_Ol, lastig dat ritme met die nachtdiensten, het lijkt me heel zwaar. Ik snap dat je er weer flink aan moest wennen, omdat je natuurlijk een tijd lang geen volledige diensten hebt gehad. Niet te veel dingen tegelijk willen, alles stap voor stap. Gezond eten komt wel weer. Lekkere lijstjes!

Jip, helemaal prima toch? Met zo weinig kcal zijn die lolly en nootjes helemaal niet erg. Succes vrijdag met je shoot!

Mjwb, fijn dat je er alweer wat positiever tegenaan kijkt.

Dilan, ik werk zelf ook met Teams en werkt in principe prima. Er zijn al een aantal updates geweest, waardoor het ondertussen steeds beter is gaan werken. Eerlijk gezegd vind ik dit weer heerlijk :') Maar ik kom nu natuurlijk niet veel buiten, omdat ik veel binnen zit om te studeren. Als ik dan eenmaal buiten ben, ben ik helemaal blij. Fijn dat je vooruit gaat met je paard!

Imay, gelukkig dat het allemaal meevalt! Fijn dat de fysio oefeningen heeft meegegeven en hopelijk is het snel helemaal over!

Inderdaad opvallend veel blessures hier.

Leoni, oeps twee keertjes :D Goede tactiek voor de verslagen. Dat was vast geen straf, brownies proeven :9

Gisteren een gewone dag gehad. Bijna alleen maar slechte keuzes := maar wel goed uitgekomen qua kcal. Voor de zekerheid ook nog maar eens gekeken naar mijn lengte ed. Ik ben nu 1.75m lang, weeg 68.3 kilo (toch nog 300 gram afgevallen :') ) en mijn BMI is 22.2. Echt prima nu dus.
O: twee lichte crackers spelt met ongezouten roomboter en vruchtenhagel en nutella. (294)
L: twee lichte crackers spelt met zoete pompoenhummus en roomboter met vruchtenhagel. (270)
T: milka oreo en cola zero. (280)
A: vier boterhammen met filet americain, grilworst, nutella en halvarine met hagelslag. (638)
T: melkchocolade met hazelnoot, melkchocolade en knoppers. (288)
B: 3000 stappen, 60 minuten paard verzorgen en 45 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 1770.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 15:59

@linoleum: Hopelijk helpt de massage snel en heb je komende tijd minder knopen

@Twilight: Hahaha nee die brownie proeven was zeker niet erg.. En ja als je dan al er een stukje af hebt gehaald, dan is die uiteraard niet meer te verkopen. Dus maar gedeeld met de stagaire XD
Mooi lijstje!

@Mara: Ja wel opzoek en opzich sta ik bij sociale huur ook wel hoog, maar das andere kant van het land. Mijn contract loopt nog tot aug sws en daarna weet ik niet zo goed wat ik wil. Ik wou in eerste instantie tot dec blijven en dan beetje sparen. Dan een maand of 2 op reis en dan gaan kijken naar n nieuwe opleiding. Alleen ja reizen is een groot ? nu en ik werk te weinig uren om echt te kunnen sparen.. Lastige dilemma's...
Dat lijkt mij lastig zonder sporen van noten, maar zo te lezen is het gelukt :)

@Mjwb: Hahah ja dat krijg je met bakken en uitproberen.. Alles even proeven XD

@Kimmie: Nee zeker niet XD
Prima BMI en gewicht! Wel netjes uitgekomen met veel slechte dingen. Maar zie toch ook nog aantal best gezonde dingen er tussen staan. Zo'n dagje moet kunnen toch?

---------------------
Ik heb vandaag niet heel veel gedaan. Vanochtend even 5 km hardlopen (eerste keer zonder wandelen. Jeej). Ben nu een maand geleden begonnen met sporten en gaat steeds beter :)
Daarna even richting de stad gelopen voor pasfoto's en rijbewijs vernieuwen.. Ging weer geld...

Lijstje:
O: Brinta met magere kwark en water + halve banaan, pindakaas en witte chocopasta
T: 3 rijstwafels met smeerkaas
L: 2 gebakken eieren en 2 rijstwafels met chocopasta
T: meloen met rauwe ham
A: Gevulde paprika met ui, tomatensaus, knoflook, gehakt en kaas
T: 200 gr Skyr

B: 30 min hardlopen en 2 uur gewandeld
Totaal: 1944

Merkte wel dat mijn ontbijt echt heerlijk was, maar wel giga veel calorieën (700) en dat die minder vulde als mijn kwark met cruesli. Dus dit is voor af en toe

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:00

Twilight, hoeveel koolhydraten mag jij per dag als ik vragen mag? Lijkt zo weinig in je lijstje. Ik mag 130 gram of ( 160 op trainingsdagen). Minder zou ik echt niet fijn vinden. :=

Mara, succes op kantoor! Wel opletten dan als je niet alles mee mag nemen.

Mjwb, ohh lekker, pokebowl! Had ik zondag op :9

Afbeelding

Kimmie, prima gewicht idd :j

Vandaag is mn vrije dag, dus vanochtend op buitenrit geweest met mijn schoonvader. Die heeft daarna ook nog Mattvey even vastgehouden, zodat ik mn hupsjes naast m kon doen. Pony kan nog wel eens enorm gespannen raken als hij denkt dat er iets gaat gebeuren. Zo nu ook. Komt een 2e persoon bij m staan, meteen veel spanning, want er kan wel eens iets vreselijks gebeuren.

Gelukkig had ie vrij gauw door dat ik niks anders deed dan maandag, maar dat iemand anders het touwtje nu vast hield.

Net even krachttraining gedaan, zo nog stofzuigen en even naar de winkel wandelen.

O: custardpudding met blauwe bessen
T: eiwitreep van Foodspring
L: wrap met hummus en cottage cheese
T: bananenbrood met pindakaas, eiwitshake van foodspring.
A: pastinaakpasta, groenten, vegan kipstukjes en saus
T: melkunie protein karamel

Kcal: 1480

Die eiwitshake van Foodspring is trouwens echt smerig. Blij dat ik proefzakjes besteld heb ipv een grote zak

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:12

Twilight, mooi dat je het brood zo goed in je macro's past! Je bent sowieso wel echt lekker bezig met je macro's of niet?

Mara, dat lijkt me wel lastig dat je zo goed moet nadenken over wat voor eten je mag meenemen naar kantoor, maar wel logisch dan denk ik. Wat zijn batbots?

Mjwb, ben je nou de hele dag door koeken aan het bakken?! Dapper als je op je kcal wil letten :')

Kimmie, als je goed uitkomt met kcal is het toch ook niet zo'n slechte dag! Lekker van genieten dan. En oehhh Knoppers, die heb ik echt lang niet gehad.

Travel_me, 5km hardlopen is verre van niet veel doen _/-\o_ Lekker gevulde paprika! Moet ik binnenkort ook weer eens maken..

Dilan, je pokébol ziet er echt heerlijk uit <3 En lekker gereden met je vader, gezellig!

Ik ben vanmorgen naar Ikea geweest, 2 boekenkasten gehaald en die vanmiddag in elkaar gezet. Helemaal blij met het resultaat, eindelijk mijn boeken een fatsoenlijke plek en niet meer in grote stapels op mijn ladekasten :')
Kan wel goed merken dat ik nog last heb van mijn stuitje. De pakketten van de boekenkasten waren nog geen 20 kg en dat kostte me al veel moeite en gaf pijn. Dus denk dat het nog wel weer even duurt voor ik straks kan deadliften en squatten. Maar goed rustig opbouwen. Verder voelt mijn rug wel stuk beter in de spieren op moment.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 17:16

Kimmie - Zoals je al zegt je BMI is echt gewoon prima zo! Je lijstje ziet er nog net uit, ondanks je foute keuzes. Ik vind jouw boterhammen altijd zo lekker klinken!

Travel - Super van het hardlopen! En dat in deze hitte. Super knap! Ik had het vanochtend om 6 uur al warm met werken en rond 9 uur verging ik zo wat. Ik kan echt niet tegen warm weer.
Stom he dat het zoveel geld kost!

Dilan - Ziet er heerlijk uit! Komt helemaal goed met Mattvey, zo te horen ben je echt goed bezig!
Beter van de zakjes, anders zat je nu met een grote hoeveelheid. Ik vind alle eiwitshake’s echt om te kokhalsen, daarom maak ik er maar een smoothie van. Ik drink het niet met liefde haha.

Linoleum - Haha ja, ik heb al over de 40 koeken gebakken, maar ik hou het netjes. Ik probeer ze low kcal te maken en ikzelf proef maar een hapje. Het uitproberen laat ik aan mijn ouders en broertje over :D Ik moet gewoon de perfecte koek bakken!
Zo te horen al een hele workout! Ik vind het ook altijd zo fijn als al mijn boeken mooi staan. Geeft zo’n satisfying gevoel.

Ik ben gelukkig niks aangekomen de afgelopen dagen en weeg nog steeds 59. Vandaag alleen even wat gezondere keuzes maken ipv weer een koek eten. Ik ben ze wel een beetje zat.

Lijst voor vandaag:
M - drie geroosterde boterhammen waarvan 1 met philadelphia, surimi en avocado en 2 met philadelphia, zalm en avocado
T - bolletje bananenijs (hoorntje aan de vogels gegeven)
A - Iglo maaltijd met zalm
T - melkunie protein toetje

Werken (21.000 stappen), paard gelongeerd en nog een stukje gewandeld (3 km), met mijn moeder gewandeld (3 km) en vanavond nog hardlopen (5-8 km, even kijken hoe lang ik het vol hou in dit weer) en een abs workout (Chloe Ting challenge en nog zelf wat oefeningen).

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 17:31

Linoleum, oehh en uitje naar Ikea. Was t niet enorm druk?

Mjwb, ja ik vind eiwitshakes ook niet heel lekker idd :+ Maar om t spul te testen drink ik ze met amandeldrink. Tot nu toe vind ik Orangefit en Scitec de fijnste vegan opties hebben

Ik had ook een hoera-momentje vandaag. Paar weken terug een broek in maat 36 besteld. Zat toen net niet fijn. Vandaag past ie netjes :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:09

Mjwb, wauw waarom zoveel koeken :') wel netjes op gewicht gebleven!

Dilan, nee viel heel erg mee, maar was er wel bewust om 10.10 uur. Dus iets na openingstijd. Wist al wat ik wilde hebben en in welke stelling het lag, dus heb grotendeels de binnendoorroute gepakt. Alleen bij kassa wel tijdje staan wachten, de zelfscan was gesloten. Maar was verder goed te doen!
Gefeliciteerd met je broek :D

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:24

Dilan - Amandelmelk is nog wel te doen. Gefeliciteerd van je broek!

Linoleum - Ik had al 6 bestellingen. 2 van 3 koeken, 3 van 5 koeken, 1 van 2 koeken. Dus ik moest sowieso al 23 koeken bakken en dan heb je nog de mislukte baksels en die blijven dan over. De vriezer ligt vol :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:38

@Travel_Me: Ohh vervelend, huisgenoten. Heb je nog wel een beetje rust gehad uiteindelijk? Ik ben zo blij dat ik een eigen appartement heb. Ik heb nog getwijfeld om er een huisgenoot bij te nemen, het is ruim genoeg en dat scheelt best wat geld, maar ik ben teveel gesteld op mijn privacy. Helaas is mijn herrie-onderbuurman gister en vandaag weer flink hardstyle aan het pompen. Ik houd echt niet van klagen en ik heb de vorige keer anoniem een klacht ingediend, heb wel zijn telefoonnummer gekregen toen. Zodra ik app, weet hij natuurlijk dat ik het ben die klaagt.. Beetje dubbel dus. Goed dat je hebt hardgelopen zonder tussendoor te wandelen! Trots op je :).

@Lino: Oeh lekker een wekelijkse sportmassage! Ik ben jaloers.

@Twilight1: Dat fitbrood klinkt best interessant. Hoe zien jouw macro's er gemiddeld uit?

@m9ara: Leuk! Dankje. Heb je ook al een Instagram pagina? Dat is misschien wat overzichtelijker en leuk om te volgen! Ik ga zeker wat van je receptjes maken binnenkort. Fijn lijstje vandaag!

@_mjwb: Ik snap best dat je de zoetigheid een beetje zat bent. Ik probeer me gewoon heel hard in jou in te leven zodat ik mentaal die misselijkheid ook ga ervaren en geen H&C koeken in de oven gooi. Ik moet zeggen dat ik de structuur van de H&C koeken ook niet altijd top vind. Soms proeven ze alsof ze net aan wel of net aan niet helemaal gaar zijn. Je poké bowl zag er prachtig uit! Jij maakt ook altijd kunstwerkjes van je eten. Wel knap dat je niet aangekomen bent, dat vind ik al een prestatie op zich.

@Kim: Slechte keuzes zijn af en toe niet heel erg. Moet gewoon kunnen, vooral als het goed binnen je calorieën past. Ik heb echt een zwak voor die Milka repen. Gaan hier altijd in 1 keer op. Vooral die met Daim <3

@Dilan: Jouw poké bowl ziet er ook top uit! Ga ik toch ook eens maken. Fijn dat je broek nu goed past! Altijd leuke overwinningen. Mooi lijstje! Jammer dat die eiwitshake van Foodspring niet lekker was.

Hier een beetje een rommelig dagje qua eten. Ik ben met mijn broertje naar Zwolle geweest om voor hem te kijken voor een studio. Daarna hebben we heerlijk samen geluncht en door de stad gelopen. Hele dag onderweg dus en niet het meest fantastische lijstje, maar wel nette calorieën en macro's.

Lijstje van vandaag:
O: Grenade Carb Killah Birthday Cake eiwitreep
L: pizzette (soort half-krokante tortilla) met creme fraîche, gerookte zalm en pesto dressing.
T: Magnum Ruby
A: salade van komkommer, radijs, gekookt ei, sperziebonen, paprika en dille
T: eiwitshake met magere kwark en 250 gram aardbeien
B: uur CrossFit en 7 km wandelen

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:42

@travel_me, wat leuk dat jij ook nieuw gestart bent met hardlopen! En knap hoor nu al 5km achter elkaar hardlopen.
Ik wil eigenlijk ook wel wat vaker hardlopen in het weekend (doordeweeks red ik dat niet) maar de komende weekenden staan alweer volgepland.

@dilan, ik mag 135 of 151 koolhydraten.
Toen ik net begon zag ik dat ik er mega snel overheen zat en nu ik elke dag vooruit plan lukt het mij om er goed op te zitten. Soms iets meer en soms iets minder.

Fijn dat je paard het weer begreep haha

@linoleum, ja ik krijg steeds meer grip op de macro's en zie het als een spelletje dat ik steeds beter begrijp.
Vandaag had ik nog 1 rijstwafel met pindakaas erbij genomen en had ik weer bijna alleen maar groene balkjes!

Vervelend dat je er weer achter kwam dat je stukje nog zo snel pijn doet wel cool dat je 2 boekenkasten kan vullen!

@mjwb, dat is een hoop beweging vandaag!

Eiwitshake van performance drink ik gewoon met water en smaakt een beetje naar milkshake vanille ik drink hem graag.

Mijn macro's voor vandaag:

Afbeelding

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:27

Maanlicht - Ik stuur al mijn misselijkheid jouw kant op haha! Klopt helemaal van de HC koeken. Ik denk dat het bij mij vooral komt omdat het beslag te nat is, dat ze daarom indeuken. Die oreo koeken zijn heel goed gelukt, maar dat komt doordat een oreo koekje minder snel smelt in de oven. Ik had er eentje met banaan als vulling gemaakt maar die was helemaal gesmolten :=
Alles voor de foto :') Nee grapje, ik haal daar echt mijn plezier uit en ik ben een beetje perfectionistisch. Ik heb gisteren wel alles door elkaar gemengd na de foto, want dan smaakt het veel lekkerder. Mijn broertje is zelfs zo dat zijn eten elkaar niet mag aanraken, dus dat moet nog perfectionistischer neergelegd worden :')
Klinkt als een hele leuke dag, lekker genieten! Je lunch zag er echt heerlijk uit!

Twilight - Goede macro’s!! Ik kan dat echt niet. Een shake met water drinken :oo

Ik ga nu even een rondje hardlopen want ik zit voor de tv te wachten totdat het gaat regenen (dan kan ik beter ademen) maar krijg alleen maar trek. Ik wil echt gaan snaaien dus ik moet maar snel het huis uit gaan haha

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:03

@Dilan: Oeh die pokebowl ziet der echt heel lekker uit! CHill ook van je broek!

@Linoleum: Hahah dat dacht ik ook. Een maand geleden voor het eerst hardlopen en binnen 100 meter stonden mijn longen in de fik en heb toen in het rondje van 5 km een keer of 12 gewandeld.. Nu een maand later was het plan voor vandaag om 1x te wandelen, maar had een lekker ritme te pakken en om nou vlak voor het einde nog te wandelen vond ik zonde.
Wat naar van je stuitje! Echt vervelend iets dat.. Duurt zooo lang. Wel fijn dat je rug/schouders wel iets losser aanvoelen..

@Mwjb: Ja ik kan normaal ook niet goed tegen dit weer. Mijn hoofd wordt ook giga rood en knalt dan bijna uit elkaar. Maar op 1 of andere manier ging het vandaag wel (liep wel al om 7.30)
Zoo lekker dagje heb je qua stappen en sportief zijn! Goed bezig! Ook fijn dat je nog t zelfde gewicht bent

@Maanlicht: Ja snap ik! Als ik een eigen appartementje had, dan zou ik hem ook niet zo snel delen. Of je moet het net treffen qua huisgenoten. Ik ben der alleen ook niet zo van. Ben ook nogal op mijn eigen privacy gesteld en ga gewoon graag mijn eigen gang.. En als dan de woonkamer weer helemaal vol zit met vreemden als ik wil eten koken (open keuken), dan baal ik daar gewoon van. Vooral als ik 8 uur heb gewerkt en dus gepraat en politieagentje heb gespeeld XD
Lekker oliebol die buurman. Ik zou het denk ik ook liever hebben dat die niet weet van wie de melding komt..
Druk dagje jij! Maar wel leuk :) Zwolle is ook een mooie stad!

@Twilight: Ja lastig. Moet je echt tijd voor vrijmaken voor het lopen. Ik doe het altijd net nadat ik wakker ben. Maar ben iedere dag voor 7 uur wakker (zonder wekker).. Dus ook als ik moet werken kan het, want moet half 9 weg.
Prima lijstje!

-------
Ik heb uiteindelijk nog een half uurtje benen getraind thuis in de avond. Verveelde mij en teveel energie. Wou eerst naar het bos, maar op het moment dat ik zou gaan begonnen het te stortregenen, dus dan maar thuis

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:32

@mjwb ik kan je echt die eiwitshake van mij aanraden je gaat echt verbaasd zijn hoe die smaakt.

@travel_me, ik vertrek naar werk tussen half 7 en half 8 en kom ook in de avond pas om half 11 thuis dus wil niet nog vroeger op staan maar misschien als ik straks weer student ben!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 07:36

Oh nee dat zou ik ook zeker niet doen! Pfff das echt een lange dag!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 08:14

Mjwb, wel dapper om bestellingen aan te nemen na één keer bakken :+

Maanlicht, ik zag een foto bij Brasserie Jansen voorbij komen! Leuk hè Zwolle :D

Twilight, snap wel met die gekleurde balkjes dat het een sport wordt om alles groen te krijgen. Ik hou het wel wat bij, maar niet met zo'n mooi overzicht. Ik ben een sucker voor grafieken en overzichten.

Travel_me, heel net begin. Ik kan ook niet meer dan 100 meter hardlopen voor de longen m'n lichaam uitbranden, maar ik geef dan ook op na één keer proberen. Focus toch op krachttraining en vind het kunnen hardlopen verre van noodzakelijk, dus dan blijf ik liever gewoon wandelen.
Gebeurt mij nou nooit, dat ik uit verveling thuis ga sporten. Niet helemaal waar trouwens, want ik ga dan wel naar de sportschool als ik me verveel, maar dat kan op moment niet.

Vanochtend toen de wekker ging werd ik wakker met gigantische pijn in mijn onderrug en stuitje. Blijkbaar was ik in mijn slaap op mijn rug gaan liggen, wat mijn stuitje echt nog niet leuk vind. Dus nu maar even wat pijnstillers ingenomen voor ik ga werken. En kijken of me lukt om wat vaker tussendoor van de stoel te komen en paar keer heen en weer te lopen in huis.

Gisteren iets hoger lijstje, maar wel heerlijk avondeten gehad. Zat overdag te twijfelen om in de stad te lunchen, maar blij dat ik dat niet gedaan heb met mijn kcal-rijke avondeten.
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: 3 gebakken eieren met kaas, festini peer ijsje, klein bakje pombär chips
A: aardappelgratin, gebakken pangafilet in olijfolie en salade
Totaal 1.844 kcal

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:05

@_mjwb, Ik kan me voorstellen dat de koeken even je neus uitkomen. Welnetjes dat je ondanks alle koeken niets bent aangekomen!

@Kimmie, Zo'n dagje moet ook wel eens kunnen toch, helemaal als je prima zit qua kcal! Vervelend dat het toch erger bleek dan verwacht met je bijrijder. Hopelijk knapt ze snel op.

@Travel_me, Oh ja ik snap dat je dan nog niet zo goed weet wat je wil, dan is het ook lastig om echt fanatiek op zoek te gaan naar een huisje. Goed bezig hoor met hardlopen! Binnen een maand dus al veel progressie geboekt!

@Dilan, Mjam die pokebowl ziet er heerlijk uit! Super van die broek, dat zijn de leukste resultaten!

@Linoleum, Batbots zijn marokkaanse broodjes, in dit geval dus gevuld. Ze waren echt heel lekker, dus vandaag een mee voor de lunch :D Genieten is dat he, als je iets hebt ingericht wat je al lang voor ogen had! Vind volle boekenkasten ook echt altijd mooi staan in huis. Wel super balen van je stuitje..

@Maanlicht, Nee nog geen instagram pagina. Wil eerst alleen een beetje netjes ingericht hebben en mijn foto-skills eigenlijk wat verbeteren. Lekker dagje heb je gehad! Je lijstje ziet er ondanks het lunchen buiten de deur hartstikke prima uit.

@Twilight, Leuk om steeds meer inzicht te krijgen inderdaad! Ik kan me voorstellen dat die groene balkjes een extra boost geven. Wat een lange werkdagen maak jij trouwens zeg!

Ik was gisteren op kantoor en daar lagen nog paaschocolaatjes ( :+ ) op me te wachten. Ik heb in tijden al geen zwak moment gehad en vind die chocolaatjes nieteens lekker, maar ik ben er compleet de mist mee ingegaan. Uiteindelijk het halve bakje op (+/- 75 gram) en kotsmisselijk. Daarom de rest van de dag mijn tussendoortjes geskipt en mijn portie bij het avondeten wat kleiner gemaakt. Uiteindelijk op 1950 kcal uitgkomen. Vandaag was mijn balansdag van 1600 kcal, maar wil de kcal die ik gisteren boven mijn doel van 1800 zat proberen te compenseren en ik denk dat dat wel gaat lukken!

O: 250gr magere kwark met 50gr aardbeien en 15gr whey crispy
T: Stukje zelfgebakken gezonde chocoladecake + een nectarine
L: 1 batbot en 2 beschuit met in totaal 1 plak jonge kaas
T: 150gr Kvarg
D: Boterham met kroket en salade van komkommer/tomaat/sla/cottage cheese (vriend wil perse friet eten maar ik hou niet zo van zo vaak die vette hap, dus neem als compromis alleen de kroket)
T: Smart bar crunchy
Totaal 1447 kcal

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:14

@Twilight: Grappig, jouw macro's lijken heel erg op die van mij.

@_mjwb: Ja, ik herken dat perfectionistische wel. Is leuk om het mooi op de foto te zetten, en het vervolgens alsnog door elkaar te mixen omdat het dan lekkerder is. Shakes met water komen er hier ook niet in, krijg dat echt niet weg. Ik vind het een stuk lekkerder om er magere kwark aan toe te voegen, en extra eiwitten!

@Lino: Ja, Brasserie Jansen is echt top! Ik ga er bijna altijd wel heen als ik in Zwolle ben. Zo'n leuk concept, jammer dat we dat niet in Hilversum hebben.

@Travel_me: Lekker dat je nog even benen hebt getraind gisteravond, wat doe je dan?

@m9ara: Ja, mijn dag viel erg mee gister, zat van de Magnum zo vol dat ik heel licht heb gedineerd dus dat scheelde wel. Oei, vervelend van de chocolaatjes. Weet je ook waarom je de mist in bent gegaan? Bij mij heeft dat toch vaak te maken met stress oid. Wel super lekker die kroket! Heb ik al heel lang niet gehad.

Hier een klein feestje, ik ben weer 0,5 kilo afgevallen, dus dat vieren we met Ben&Jerry's, H&C koeken en Snickers. Maar dan alleen mentaal :+. Stond de hele maand al stil qua gewichtsverlies en dat vond ik niet persé heel erg want ik heb geen haast, maar wel lastig om op die manier je doel te bereiken, haha! Ik voel me ook een heel stuk fijner als ik net wat lichter ben, ik merkte het gister al toen ik op de bank lag en vanmorgen bevestigde de weegschaal het ook. Ik zit nu op 61,5 kg.

Vandaag heb ik een rustdag, en morgen kan ik ook niet trainen vanwege die fotoshoot. Ik heb super veel spierpijn en heb ook 5 dagen achter elkaar getraind nu dus ik heb eigenlijk zin om helemaal niets te doen qua beweging, maar stilvallen is ook niet goed dus ik ga sowieso vanmiddag een stuk wandelen en wat squats doen met licht gewicht. Even die spieren licht triggeren voor herstel. Verder bestaat mijn hele dag uit leren en ik wil eigenlijk nog een artikel publiceren, maar misschien dat ik dat dit weekend doe.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: banana chocolate peanutbutter protein oatmeal
L: 130 gram kabeljauwhaasje in zelfgemaakte tomatensaus met 100 gram sperziebonen
T: 125 gram aardbeien
A: 220 gram kipfilet met guacamole, 200 gram broccoli, 150 gram mini krieltjes
T: 125 gram aardbeien, chupa chups lolly
B: 7 km wandelen