De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:47

cursebreaker schreef:
Nogal een statement om te maken; 'bedrijf uit Zeewolde heeft medicijn tegen coronavirus'

https://zeewolde-actueel.nl/algemeen/be ... LFu3lYI57I

'het lijkt te werken' staat er dan in...

Ja, zou best kunnen werken. Ik drink nu al vaker gin tonic, daar zit het ook een beetje in. Oke, in zulke hoeveelheden dat het toch niet zou helpen haha

Anoniem

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:49

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:51

Echwel schreef:
Ik meld mij even, longinhoud van 30%
altijd 3x pw aan de AB en de nodige extra kuren vanwege longontstekingen.

WEIGER om mee te doen aan paniekvoetbal als het mijn tijd is ga ik, anders pest ik nog ff door.

Dagelijks vallen er meer slachtoffers en toch stapt iedereen in de auto.

Zeldzaam wijze post.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:52

safina schreef:
Geen publieksevenementen in de grensstreek van zuid Limburg: https://www.ad.nl/limburg/ggd-schrap-ev ... ~a21bff21/

Oeh ja dat was idd wachten op...
Maar een voetbalwedstrijd valt toch ook wel onder een publieks evenement. Maar ze zullen wel flink tegengas krijgen van 'hoge' mensen die het veel geld gaat kosten als zo'n wedstrijd niet door kan gaan natuurlijk.

Zit zelf ook 15min van de Duitse grens bij Gangelt dus benieuwd of het nog verder aangescherpt gaat worden binnenkort.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:53

Even uitleg over mijn werk en de besmette man uit Loon op zand.

Ik werk in de schoenencentrum, dat is in Nieuwegein. Alle merken hebben daar een showroom en klanten (veelal schoenenwinkels) komen daar voor de inkoop die nu bezig is. Het is dus druk en er zijn veel beurzen, 1 2 en 3 maart ook weer.
Deze man komt daar (waarschijnlijk) ook, omdat er maar liefst zo'n 600 merken zijn.
Maar dat ik hem afgelopen week ben tegen gekomen daar, die kans is nihil, ik was een weekje vrij. Maar ik weet niet of hijzelf wel daar geweest is en mensen heeft besmet...
De kans is klein, ik weet het, maar ik word er toch een beetje ongerust van.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:56

imaudy schreef:
karuna schreef:
Ok, huisarts gaat weer ggd bellen. Complete onduidelijkheid. :? Zij vinden me risico en willen me niet langshebben. ggd ziet geen probleem -O- erg helder weer allemaal.

Beetje bang aangelegde huisarts geloof ik..Heb je koorts eigenlijk?

Temperatuur is hoger dan normaal :j . Vandaar dat ik vanmorgen contact op nam met huisarts. Ken mijn longen goed genoeg. Inmiddels twee telefoontjes verder weer van huisarts met weer meer vragen over waar ik ben geweest afgelopen weken. Maar ben nog niks wijzer over hoe en wat. Enige dat hoeft te gebeuren is longen luisteren en een sneltest mbt ontstekingswaardes voor ja of geen ab. :') dit is niet de eerste keer maar gemiddeld 2 keer per jaar. Was ooit 8 keer per jaar toen ik jong was dus het gaat vooruit. :P

maar wacht dus weer op een bericht terug.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:00

Storm schreef:

Ik werk in de schoenencentrum, dat is in Nieuwegein. Alle merken hebben daar een showroom en klanten (veelal schoenenwinkels) komen daar voor de inkoop die nu bezig is. Het is dus druk en er zijn veel beurzen, 1 2 en 3 maart ook weer.
Deze man komt daar (waarschijnlijk) ook, omdat er maar liefst zo'n 600 merken zijn.
Maar dat ik hem afgelopen week ben tegen gekomen daar, die kans is nihil, ik was een weekje vrij. Maar ik weet niet of hijzelf wel daar geweest is en mensen heeft besmet...

Nou als hij in het schoenencentrum geweest is dan zou ik voorlopig daar niet aan het werk gaan... Dan is er gewoon een risico dat andere mensen daar ook besmet zijn. Vooral omdat je een weekje vrij bent geweest en dus niet echt risico hebt gelopen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:05

Whale schreef:
Maar als er een gebied in quarantaine wordt gezet mag je gewoon boodschappen doen hoor.

Klopt, maar als er een gebied in quarantaine gezet wordt doen ze dat niet voor niets, en zit er ook een kans in dat je zelf binnen het gebied persoonlijk in quarantaine wordt gezet omdat je het hebt, en dan mag je de deur weer niet uit. Bovendien weet je niet om wat voor gebied het eventueel gaat. Als het mijn dorp bijvoorbeeld is kun je het wel vergeten qua boodschappen, zit enkel maar een klein kruidenierswinkeltje die niet eens het dorp kan voorzien. Is het ons dorp niet maar de buurplaatsen kan ik ook geen boodschappen doen. :+ Ik woon in een kleine plaats zonder voorzieningen. Dat is ook de reden waarom ik zonder veel moeite dus ruim 2 weken zonder boodschappen kan doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:07

Karuna: Je kan het ook opzoeken. Het is net zoals dat wanneer je je ziek voelt.
Vorig jaar was ik ziek en ik zag er gewoon echt niet uit. Toen ik te horen kreeg van m'n collega's dat ik er echt ziek uitzag voelde ik me nog zieker.

Gewoon anders voor de zekerheid 2 weken binnen blijven en lekker uitzieken. Als je niet in een risico gebied bent geweest zou ik me nergens druk over maken

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:08

karuna schreef:
imaudy schreef:

Temperatuur is hoger dan normaal :j . Vandaar dat ik vanmorgen contact op nam met huisarts. Ken mijn longen goed genoeg. Inmiddels twee telefoontjes verder weer van huisarts met weer meer vragen over waar ik ben geweest afgelopen weken. Maar ben nog niks wijzer over hoe en wat. Enige dat hoeft te gebeuren is longen luisteren en een sneltest mbt ontstekingswaardes voor ja of geen ab. :') dit is niet de eerste keer maar gemiddeld 2 keer per jaar. Was ooit 8 keer per jaar toen ik jong was dus het gaat vooruit. :P

maar wacht dus weer op een bericht terug.

Ws heb je hetzelfde als anders, maar de huisarts durft geen risico met zichzelf te lopen. Snap ik ook wel, met vliegtuig geweest, nu koorts en luchtwegklachten. Als ggd zegt "geen risico" dan hoor je gewoon bij de huisarts terecht te kunnen. Hadden ze maar geen huisarts moeten worden, ze staan nu eenmaal in de frontline. Ben benieuwd hoe het opgelost gaat worden.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:10

Ik mag niet meer reizen voor m'n werk, heb alle geplande vluchten moeten cancellen. Hele bedrijf mag niet meer internationaal reizen. Dat geldt voor veel bedrijven hoor ik om me heen.
En iedereen die afgelopen periode in risico gebied was ( China, Italie etc ) , moet twee weken vanuit huis werken.

Zowel ik als mijn man als helaas zelfs mijn 12 jarig zoon zijn risico groep.
Dus hoewel zeker niet in paniek letten we wel op. Even extra handen wassen , desinfectie gel mee naar werk en school.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:13

imaudy schreef:

Ik snap goed dat ze heel voorzichtig zijn. Stel het wordt een epidemie in Nederland, dan hebben we alle artsen hard nodig, dan kunnen we het niet hebben dat de artsen ook allemaal ziek zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:16

Storm schreef:

Hij was pas vanaf dinsdag besmettelijk lees ik net. Of hij daarna nog in Nieuwegein is geweest weet ik natuurlijk niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:16

imaudy schreef:
Hadden ze maar geen huisarts moeten worden, ze staan nu eenmaal in de frontline. Ben benieuwd hoe het opgelost gaat worden.

Het gaat niet persee om de huisarts zelf. Als je in de wachtkamer zit met meerdere zieke mensen een verzwakt afweersysteem en je hebt het wél... Dan lopen deze zieken ook kans om ziek te worden. Je wil al zieke mensen niet met nog een virus opzadelen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:17

Echwel schreef:

WEIGER om mee te doen aan paniekvoetbal als het mijn tijd is ga ik, anders pest ik nog ff door.

Verstandige post !

Jij pest lekker nog even door. Jouw tijd is nog lang niet gekomen :D

En stress is slecht voor de weerstand trouwens :+

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:19

Winged schreef:
Het gaat niet persee om de huisarts zelf. Als je in de wachtkamer zit met meerdere zieke mensen een verzwakt afweersysteem en je hebt het wél... Dan lopen deze zieken ook kans om ziek te worden. Je wil al zieke mensen niet met nog een virus opzadelen.

Ja natuurlijk. Maar het is voorgelegd aan de GGD, als die zegt "geen" risico, dan moet ze gewoon bij de huisarts terecht kunnen. Hij kan haar ook als laatste patiënt voor het weekend laten komen. Het zijn geen andere klachten dan normaal he.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:20

Trui schreef:
Chubby schreef:
Mag het misschien niet zeggen, maar mensen boven de 70 moeten ergens aan dood gaan he. We denken dat we God zijn en iedereen wil eeuwig leven als dat gezond en fit kan, maar zo werkt het nog steeds niet.

ja zo denk ik er ook over, zie bericht 2(?) pagina’s terug.. we proberen iedereen maar eindeloos in leven te houden maar zien niet dat nederland (ook andere landen overigens) maar voller en voller raakt, we zeuren over vergrijzing....

Er zijn dan ook geen jonge mensen die tot de risico groepen behoren < zucht >
Die mensen zit het al tegen qua gezondheid, maar van jullie mogen ze wel nog eerder overlijden, goed tegen de overbevolking.
Echt, hoe egoïstisch kun je zijn...

Echwel

Pandora2 schreef:
Echwel schreef:

Verstandige post !

Jij pest lekker nog even door. Jouw tijd is nog lang niet gekomen :D

En stress is slecht voor de weerstand trouwens :+

Neemt nog een biertje en viert het leven.
Lechaim. :D

Winged

imaudy schreef:
Winged schreef:

Ja natuurlijk. Maar het is voorgelegd aan de GGD, als die zegt "geen" risico, dan moet ze gewoon bij de huisarts terecht kunnen. Hij kan haar ook als laatste patiënt voor het weekend laten komen. Het zijn geen andere klachten dan normaal he.

Als HA slim is gaat hij/zij een huisbezoek doen lijkt mij :)

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:21

Pocca_Locca schreef:
Echwel schreef:

Zeldzaam wijze post.

Er is een verschil met paniekvoetbal en het serieus nemen. Het gaat niet eens zozeer om de dodelijkheid , het gaat om het compleet instorten van de economie, recessie.
Het gaat erom dat ons gezondheidsstelsel het niet kan hebben als tegelijkertijd 20% van de bevolking ziek is.
Dat we het virus niet kennen, niet weten of het gaat muteren ( zoals corona bij katten ).

En als er geen actie wordt genomen verspreidt het zich in een hoog tempo, en dus zijn er maatregelen nodig. Niet omdat we twee zieken hebben in Nederland, maar om te zorgen dat het er geen 200.0000 worden, want dat gaat heel snel als elke patiënt gemiddeld 4 anderen besmet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:25

Huisarts heeft hele middag contact gehad met de ggd erover. Dus geen beslissing die kennelijk snel genomen is. En nog eigenlijk niet echt duidelijk. :n Maar ik kan langskomen als laatste patient maar zij moeten wel beschermingsmaatregelen voor zichzelf nemen. Ik mag de deur niet zelf openen ook. Mocht er ab nodig zijn moet de apotheek het brengen en buiten neerzetten.

Dubbel dus, geen afzondering geen quarantaine maar wel toch extra maatregelen, idd voor het geval dat. Wat ik ook kan begrijpen trouwens, als zij uitvallen door griep of wat ook is hier een flink probleem, kleine plaats en weinig huisartsen.

Ik ga zelf ook uit van het voor mij normale geprut. Maar heb alleen maar respect voor de zorgvuldigheid van de huisarts en de ietwat laksigheid van de ggd en de slechte bereikbaarheid ook voor de huisarts geeft nou niet echt veel geruststelling. Ik heb om 1015 de huisarts gebeld en nu pas is er wat duidelijk. -O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:33

Ik ben ook vooral benieuwd wat ze met scholen gaan doen hier, nu ze publieke evenementen aan't afzeggen zijn in de omliggende gemeentes. Kinderen zijn toch een van de meest onhygiënische wezentjes die snel van alles kunnen verspreiden en zeker nu er al verkoudheid heerst en je ze overal met snotneuzen ziet rondrennen en gehoest zonder hand voor de mond enz. brr

Het kantoor van m'n man is vandaag dus een test dag aan't houden om te kijken of ze tegen problemen aanlopen als al het kantoor personeel van thuis uit werkt.

Maar de fabriek... als die stil komt te liggen gaat dat ook grote gevolgen hebben. Hij werkt bij een bedrijf wat medische apparaten en spullen maakt voor ziekenhuizen door heel Europa (Boston Scientific). Dat wordt allemaal vanuit Kerkrade verstuurd. Zo zie je dat 1 bedrijf wat stil komt te liggen al grote gevolgen kan gaan hebben, laat staan meerdere bedrijven. Het lijkt die kant wel uit te gaan nu. Ze zijn er intern al heel serieus mee bezig nu om te kijken hoe dit verder moet en hebben al gezegd dat het heel reeël kan zijn dat productie dus stil komt te liggen binnenkort.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 28-02-20 16:36, in het totaal 3 keer bewerkt

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:34

Karuna, het GGD had eerder vandaag toch al gemeld dat je geen risico bent?
Wat is nu het probleem ?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:36

moyra schreef:
Karuna, het GGD had eerder vandaag toch al gemeld dat je geen risico bent?
Wat is nu het probleem ?

Hypochondrie :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:37

Trui schreef:
Chubby schreef:
Mag het misschien niet zeggen, maar mensen boven de 70 moeten ergens aan dood gaan he. We denken dat we God zijn en iedereen wil eeuwig leven als dat gezond en fit kan, maar zo werkt het nog steeds niet.

ja zo denk ik er ook over, zie bericht 2(?) pagina’s terug.. we proberen iedereen maar eindeloos in leven te houden maar zien niet dat nederland (ook andere landen overigens) maar voller en voller raakt, we zeuren over vergrijzing....

WTF?? :roll:
Jullie ouders, opa’s en omas kunnen zeker gemist worden?