Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:02

Achterom schreef:
Ik vind het ook lastig, daarom was ik een beetje trots :')
Laatst ook, had ik toch maar taart genomen omdat ik geen zin had in gezeur, nam de jarige zelf niet eens taart van ja, al zoveel gesnoept afgelopen tijd... toen dacht ik, oké, dat doe ik dus niet weer. Dan maar risico op gezeur.

Ik pak juist gewoon taart enzo maar kleinere hoeveelheden.
Dus ipv een normale punt taart vraag ik om een halve punt en ipv geregeld een handje chipjes ofzo te pakken pak ik een paar chipjes of pak ik bijvoorbeeld vaker een plakje komkommer ofzo.

Met mijn ex (tevens goede vriendin) nu ook afgesproken dat we tijdens film/spelletjesavonden meer gezondere dingen neerzetten zodat het voor mij makkelijker is om wat te snacken zonder schuldgevoel.
In principe neem ik het dan zelf mee daarheen. :)
Qua drinken pakte ik meestal al spa, water of thee.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:06

Dieuwke_ schreef:
Ik vind dat gezeur altijd zo jammer. Het zou zoveel schelen als mensen je dan steunen.

Het zou erg veel schelen dat klopt. Ondertussen heb ik door alles wel geleerd om er echt schijt aan te hebben. Ik doe het voor mijzelf. Door mijzelf. Als anderen dat niet accepteren is dat niet meer mijn probleem.

Offtopic, hi ik herken je nu pas. :wave:
Je weet wel waar ik op doel dan haha.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:09

Ik vind verjaardagen wel makkelijker dan op stap gaan. Ik ga elke week uit en dan drink ik best veel... Vanavond weer. Maar heb met mezelf afgesproken dat ik maar twee biertjes mag pakken. Ook eet ik alvast wat minder zodat ik niet iets van 2500kcal naar binnen werk vandaag.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:12

Neverland schreef:
Ik vind verjaardagen wel makkelijker dan op stap gaan. Ik ga elke week uit en dan drink ik best veel... Vanavond weer. Maar heb met mezelf afgesproken dat ik maar twee biertjes mag pakken. Ook eet ik alvast wat minder zodat ik niet iets van 2500kcal naar binnen werk vandaag.

En als je bijvoorbeeld een kommetje volle kwark eet vlak voordat je weg gaat? Dan zit je zo verzadigd dat het vast ook beter gaat.

Vanochtend weer gewogen en de 800 gram van het familieweekend is er weer af. *\o/* Me happy. <3

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:48

Het gaat mij niet om het eten maar om het drinken (alcohol)

Eten en drinken staat bij mij ook los van elkaar. Ik kan hartstikke vol zitten van het eten en nog steeds enorm veel drinken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:55

magda_90 schreef:
Dieuwke_ schreef:
Ik vind dat gezeur altijd zo jammer. Het zou zoveel schelen als mensen je dan steunen.

Het zou erg veel schelen dat klopt. Ondertussen heb ik door alles wel geleerd om er echt schijt aan te hebben. Ik doe het voor mijzelf. Door mijzelf. Als anderen dat niet accepteren is dat niet meer mijn probleem.

Je doet het inderdaad voor jezelf, maar ik krijg soms het idee dat een aantal mensen het lastig vindt omdat ik al slanker ben dan zijzelf. Mijn moeder bijvoorbeeld, die betrok het laatst echt op zichzelf, terwijl ik dan denk: mam, je bent goed zoals je bent!
Maar goed, je hebt helemaal gelijk Magda, niet door van de wijs laten brengen :j

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:58

Morning!
Oké net mijzelf een schop onder de kont gegeven en gaan wegen
Sinds zondag 1,1 kg eraf klinkt veel, maar zal veel vocht zijn geweest ivm hormonenetc.
Maar het is een begin. (Schrok wel van mijn buikomvang, die moet echt naar beneden)
En nu doorrrrr
Ik wilde vanmorgen gaan hardlopen maar werd echt heel laat wakker :z

Ga zo huis bezichtigen met mijn zoon dus heb besloten om erna te gaan hardlopen.

Drank is bij mij ook een enorme valkuil, maar stapje voor stapje gaat het steeds beter

san4nie

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:21

Jullie gaan zo goed!

Ik heb echt even een dip. Zó zat van het studeren. Zin in lekkers.
Ga maar even een wrapje maken met zuivelspread, kip en spinazie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:25

Hier ook hoor san4nie. Ook aan het studeren en heb het echt compleet gehad. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik tussen de 1500 en 1700 kcal op een dag eet dus pak gewoon iets extra als ik zo'n dag heb :o

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:35

Achterom schreef:
magda_90 schreef:

Je doet het inderdaad voor jezelf, maar ik krijg soms het idee dat een aantal mensen het lastig vindt omdat ik al slanker ben dan zijzelf. Mijn moeder bijvoorbeeld, die betrok het laatst echt op zichzelf, terwijl ik dan denk: mam, je bent goed zoals je bent!
Maar goed, je hebt helemaal gelijk Magda, niet door van de wijs laten brengen :j

O dit is precies waar ik ook last van heb. Twee goede vriendinnen van mij zijn obees en roepen wel elke keer dat ze moeten afvallen, maar doen het niet. Dat is prima, dat mag, ik vind ze nog steeds net zo aardig. Maar ze laten mij dan niet in mijn waarde dat ik wel wat gewicht kwijt wil raken, wat gezonder wil doen en wil sporten.

Dingen als 'fitgirl' etc heb ik al meermaals op een negatieve manier naar mijn hoofd geslingerd gekregen. Nu ben ik sowieso niet snel onder de indruk van dat soort dingen en ik ken ze lang genoeg dat ik weet dat ze wel blij voor me zijn, maar leuk is natuurlijk anders.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:37

Die zijn gewoon jaloers Sanne :o

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:51

Sannens schreef:
O dit is precies waar ik ook last van heb. Twee goede vriendinnen van mij zijn obees en roepen wel elke keer dat ze moeten afvallen, maar doen het niet. Dat is prima, dat mag, ik vind ze nog steeds net zo aardig. Maar ze laten mij dan niet in mijn waarde dat ik wel wat gewicht kwijt wil raken, wat gezonder wil doen en wil sporten.

Dingen als 'fitgirl' etc heb ik al meermaals op een negatieve manier naar mijn hoofd geslingerd gekregen. Nu ben ik sowieso niet snel onder de indruk van dat soort dingen en ik ken ze lang genoeg dat ik weet dat ze wel blij voor me zijn, maar leuk is natuurlijk anders.

Precies dit..... ik heb ook een paar wat stevigere vriendinnen die roepen dat ze moeten afvallen. Eentje heeft me zelfs gevraagd om samen te gaan afvallen omdat het haar zou helpen. ik moest haar dus ook motiveren mee te gaan wandelen. maar smoes na smoes... tips die ze negeert.. ja dan bekijk het. maar ga dan niet lopen klagen dat je echt wil afvallen maar dat het niet lukt. En als ik dan vertel dat ik weer zo veel kilo kwijt ben, in huilen uitbarsten..

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:53

Herkenbaar Sanne :(:)
Ik hou mijzelf ook maar voor dat ik het echt voor mijzelf doe, gelukkig steunt mijn man mij (nu) wel
Hij snapt nu beter dat het echt belangrijk voor mij is. In zijn ogen ben ik op elk gewicht prachtig, maar hij ziet dat ik dat ik er nu niet blij mee ben

Yonker

Jullie beseffen jullie wel dat die mensen andere problemen kunnen hebben zoals een eetstoornis? Ik bedoel mijn relatie is ook fiets up met eten en ik roep ook al jaren dat ik weer af moet vallen. Ben er nu ook weer mee begonnen..... maar besef je wel dat sommige mensen wel willen maar het gewoon echt niet lukt omdat er iets in het hoofd niet goed zit.

Anoniem

Bij mensen met (veel) overgewicht zit er vaak een heel groot mentaal aspect achter dat jullie nu een beetje overslaan. Als er een paar kilo af moet kan dat zijn van een tijdje niet helemaal netjes eten, maar bij echt obees gewicht zit er een patroon achter dat je echt niet zomaar kan doorbreken. Dus voor de een klinkt het misschien als smoesjes, voor de ander is het een heel serieus probleem in de vorm van bv een eetverslaving of een eetstoornis waar ze heel graag vanaf willen komen maar wat nou eenmaal niet zo makkelijk is.

Dat maakt niet dat ze het recht hebben om gemeen te doen tegen mensen die wel slank zijn overigens, uiteraard.

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:56

Yonker schreef:
Jullie beseffen jullie wel dat die mensen andere problemen kunnen hebben zoals een eetstoornis? Ik bedoel mijn relatie is ook fiets up met eten en ik roep ook al jaren dat ik weer af moet vallen. Ben er nu ook weer mee begonnen..... maar besef je wel dat sommige mensen wel willen maar het gewoon echt niet lukt omdat er iets in het hoofd niet goed zit.

Dat besef ik me zeker. mijn diëtiste had me uitgelegd dat het echt een ziekte/stoornis kan zijn. maar in mijn geval: die vriendin weigert hulp te zoeken. ze wil niet naar de dokter om waardes te laten controleren, niet naar de diëtiste, de tips die ik als afvalmaatje geef wil ze ook niet toepassen. ja dan houd het op...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:57

Denk dat dat ook niet bedoeld wordt. Maar als het je zelf niet lukt moet je al helemaal niet zeuren over mensen die wel afvallen vind ik.

Ik heb vandaag bijzonder weinig eetlust. Snap er niks van waarom ik geen zin heb om te ontbijt/lunchen. Misschien komt het zo als ik naar buiten ga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:58

BlackBeautyZ schreef:
Yonker schreef:

Dat besef ik me zeker. mijn diëtiste had me uitgelegd dat het echt een ziekte/stoornis kan zijn. maar in mijn geval: die vriendin weigert hulp te zoeken. ze wil niet naar de dokter om waardes te laten controleren, niet naar de diëtiste, de tips die ik als afvalmaatje geef wil ze ook niet toepassen. ja dan houd het op...

Maar dat is ook weer een van de onderdelen van hoe moeilijk het is. Toegeven dat je hulp nodig hebt is toegeven dat je een probleem hebt en dat is ontzettend moeilijk. Jij hoeft haar niet te helpen natuurlijk, het is je goed recht om te zeggen dat je daar niet op zit te wachten, maar het is echt niet zo makkelijk.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:58

Emmaa_ schreef:
Hier ook hoor san4nie. Ook aan het studeren en heb het echt compleet gehad. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik tussen de 1500 en 1700 kcal op een dag eet dus pak gewoon iets extra als ik zo'n dag heb :o

Gelukkig ben ik niet de enige. Het leed delen verzacht het toch enigszins.

Ik denk dat we hier allemaal wel weten dat afvallen niet heel makkelijk is. Anders waren we hier niet aan het schrijven. Samen doen is fijn als het helpt, maar je bent wel vriendinnen en geen hulpverleners. En gemene opmerkingen maken hoeft natuurlijk nooit. Hoe dik of dun iemand ook is.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:01

MarlindeRooz schreef:
Denk dat dat ook niet bedoeld wordt. Maar als het je zelf niet lukt moet je al helemaal niet zeuren over mensen die wel afvallen vind ik.

Ik heb vandaag bijzonder weinig eetlust. Snap er niks van waarom ik geen zin heb om te ontbijt/lunchen. Misschien komt het zo als ik naar buiten ga.

Het is anders behoorlijk frustrerend om andere wel te zien afvallen en jezelf niet. Erover "zeuren" is natuurlijk nooit goed maar als je goede vriendinnen bent dan accepteer je toch als de ander aangeeft het moeilijk te vinden om dat te zien. Ik heb daar een aantal jaar geleden bij mijn beste vriendin ook echt moeite mee gehad terwijl ik ook superrrrrrrrrr trots op haar was en het haar echt gunde maar ik voelde me daardoor echt wel een nog dikkere koe :j Ik heb het later daar wel eens met haar over gehad en no hard feelings ofzo :)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:01

MarlindeRooz schreef:

Dit is het precies. Ik vind die twee vriendinnen van mij prachtig. Zijn ze te zwaar? Ja, wel degelijk. Maar dat is niet wat iemand typeert. Het zijn twee super lieve meiden met het hart op de juiste plaats, die in hun verleden ook de nodige mentale schade hebben opgelopen. Ik ben niet voor niets al tien jaar vriendinnen met ze.

Maar dit maakt niet dat ze mij mogen 'uitschelden' omdat het mij wel lukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:03

Sannens schreef:

Maar dat ben ik helemaal met je eens he. Je eigen frustratie afgeven op iemand anders is nooit goed en daar mag je als vriendin best iets van zeggen imo. Het gaat me meer om het 'geen advies willen aannemen en niet naar de dokter willen'. Ik kan je vertellen dat er weinig is wat slechter is voor je zelfvertrouwen dan naar een dokter moeten stappen omdat je bang bent dat je eetstoornis je gezondheid verkloot heeft.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:08

Emmaa_ schreef:
Sannens schreef:

Maar dat ben ik helemaal met je eens he. Je eigen frustratie afgeven op iemand anders is nooit goed en daar mag je als vriendin best iets van zeggen imo. Het gaat me meer om het 'geen advies willen aannemen en niet naar de dokter willen'. Ik kan je vertellen dat er weinig is wat slechter is voor je zelfvertrouwen dan naar een dokter moeten stappen omdat je bang bent dat je eetstoornis je gezondheid verkloot heeft.

O zo, nee ik vind het niet mijn taak om mijn vriendinnen advies te geven daarover. En al helemaal niet als ze er niet om vragen. We studeren alle drie geneeskunde, we weten alle drie de basis van afvallen etc vanuit onze opleiding.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 13:18

Afbeelding
*\o/*

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:19

Goed bezig!! *\o/*