Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 20:42

Oh god joh... Wat denken ze dat het is? Heel erg veel sterkte nogmaals, had op ander nieuws gehoopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:44

Oh jeetje wat vervelend die onzekerheid courses. Sterkte en beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:00

Hèhè, eindelijk kan ik zeggen dat we onze eerste krachttraining hebben gehad. Ik vond het heel fijn om zo te doen, samen met m'n vriend en met een personal trainster. Ze deed het hartstikke goed en motiveerde op de juiste manier. We zitten nu allebei te trillen op de bank, dus hij was goed :') Doelen zijn voor ons allebei ook duidelijk, we gaan ervoor! Keileuk *\o/*

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 11:27

Ahh courses wat poedersuiker zeg, hoe is het nu? :(:)

Renee, wat fijn dat het zo goed beviel! Inmiddels nog vaker geweest? :D

Hier over 2 weken wedstrijd, m'n vriend/coach had zich verkeken op een week dus heeft me deze week per ongeluk een week te vroeg 1RM's gegeven :') Ach, ik doe deze wedstrijd vooral voor de lol, en dan in Oktober hoop ik nog een wedstrijd te hebben waar ik me beter op voor kan bereiden. Heb er wel echt zin in! Gister squats en bench, m'n nieuwe squat 1RM is 122.5 waar ik echt heeeeel blij mee ben! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:04

Ja gisteravond voor de tweede keer! Voor het eerst kennis gemaakt ook met een assault bike aan het eind. De paasei, ik was misselijk en mijn vriend (dunnetje) trok wit weg :') Wat een kaa uu tee apparaat is dat.
Maar de PT bevalt goed! Erg leuk om te doen en je voelt steeds wel dat je behoorlijk wat hebt gedaan.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:12

Omg ja ik kan het me voorstellen, ik haat assault bikes zo erg :') Maar goed eigenlijk haat ik alle cardio :')

Fijn dat het zo goed bevalt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 17:41

Ja ik ook haha, daarom ben ik krachttraining gaan doen :') Maar dit was echt aan het eind drie keer 20 seconden.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 16:04

Niet zo super-actieve boktposter meldt zich als dat mag!

Vanavond ga ik voor het eerst onder begeleiding van een fysio fitnessen *\o/*
Vroeger had ik een paard en daarnaast danste ik nog op hoog niveau, dus ik ging van paardenrug naar dansschoenen op 1 dag vrijwel elke dag. Toen ik samen ging wonen ging dit niet meer, dus dansen ging op een laag pitje en tijdens mijn zwangerschap de zware keuze gemaakt paard te verkopen.
Dat is nu 10 jaar geleden. Sindsdien meer en meer last gekregen van de breuk in tussenwervelschijf in mijn rug, paar keer hernia gehad ook (want minder en minder spieren om het geheel te ondersteunen), intussen 2 kindjes (1 van 9 jaar en 1 van 6 maanden) rijker en dus niet meer gesport de laatste jaren.
Dus ook de nodige kilo's aangekomen en veel te vaak heel moe, veel snoepen (emo eten), voelde me best down en dat was ik echt ineens gewoon zo ontzettend zat!

Ben vorige week naar dietiste geweest (was een hele stap) omdat ik graag anders wil gaan eten maar dat lastig vind ivm (vermoedelijke, niet geteste) lactoseintolerantie en allergie voor allerlei fruit als reactie op hooikoorts. Bleek uit de gesprekken dat ik ook vooral veel te weinig at en dronk en daardoor ging aanvullen met snoep/koekjes/chips e.d.
Heb een eetschema gekregen waarbij ik eigenlijk vooral op de momenten en hoeveelheden moet letten en een hele lijst met wat ik daarbinnen allemaal kan eten, en dat is echt toch heel erg veel gelukkig. Ben dit nu een kleine week aan het doen en hoewel de porties nog steeds groot lijken, merk ik nu na een paar dagen al verschil met dat ik niet meer ineens een vreetbui krijg en niet meer zo opgeblazen ben heel de dag. Wat een verademing! Omdat ik zoveel gewoon zonder problemen kan kiezen om te eten ga ik het denk ik ook makkelijk volhouden, het is bepaald geen crashdieet :')

Daarnaast klein APK-tje gehad bij de huisarts, ook dat was een hele stap en heb een behoorlijk vitamine B12 tekort dus de eerste stap is nu aanvullen met tabletten en over 6 weken opnieuw bloedprikken. De extreme moeheid en somberheid zou daarvandaan kunnen komen, dus de moeite waard om te proberen dit op te krikken.

En nu dus vanavond fitnessen!
Ik heb aangegeven dat ik uiteraard graag minder rugklachten wil, maar ook echt een mooi lijf wil krijgen waarbij je best het een en ander aan spier mag zien. Mijn paardrij/danslijf was erg slank, maar dat was het dan ook en het lijkt mij mooi om de natuurlijke vormen die ik heb (ik vind mijn vet nu echt veel teveel maar mijn bouw echt heel mooi, heel blij mee) te gaan benadrukken. Dus gaan aan de slag met zoals hij het noemde toning en daar mogen best spierballen bij horen die je kunt zien. Als het maar niet 'te' wordt.

Mijn nieuwe eetschema, extra wandelen en dit gaan hopelijk ook zorgen voor het verlies van de kilo's, want ik heb een hekel aan home- en crosstrainers :') als het moet dan moet het, maar als t ff niet hoeft..... :Y)

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 16:18

Iedereen heel goed bezig zie ik! Ik ga proberen iets actiever te zijn in dit topic!

Spannend eulogy! Gaaf je RM! Denk je daarmee goed mee te kunnen draaien?

Renee ook begonnen zie ik! Fijn joh die begeleiding, minimaal jaloers wel hahaha.
Hoevaak per week trainen jullie nu met PT?

Welkom Wenni! Wat een goede stappen heb je al genomen. Breed wordt je als vrouw gelukkig niet zomaar. Succes vanavond!

Ik heb eens vijf dagen rust genomen en kon meteen goed door m’n plateaus heen! Toch niet zo eigenwijs doen dus. Conventionals nu op 6x55 kilo dus bijna lichaamsgewicht bereikt! Adrenalinekickje was dat. Kan nu ook richting 30 gaan met bench. Heb ineens een super stabiele bench, en met de polsbandjes klappen m’n polsen niet meer om:)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 20:51

Hier zit er echt iets niet goed in mijn rug. Al weken pijn in mijn linkerbeen en bil. Met mijn hernia verleden maak ik me dus wel een beetje zorgen.

Het rare is, is dat ik met sporten geen pijn heb.Maar boksen en iets waar ik mijn benen hoog op moet tillen gaat niet. Hardlopen ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:04

Super goed Wennii, inderdaad best pittig om de feiten onder ogen te zien en het aan te gaan, maar des te knapper dat je het ook echt gaat doen +:)+

L_Flo, we doen nu twee keer per week PT, de derde keer in de week wielren ik een uur of pak ik thuis de gewichten.

Ik vind het echt super leuk om te doen en in de zwaarte van de gewichten zit blijkbaar bij ons allebei al progressie. Vanavond weer geweest en qua energie he-le-maal leeeeeeeeeg :+

Jeetje wat balen van je rug Lous! Loop je bij een fysio?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:33

De laatste 4 jaar ging het prima met mijn rug, dus geen fysio meer nodig. Maar we hebben fysio bij de sportschool, dus ik ga morgen maar even met hun in overleg. Het blijft echt een vreselijk gevoel als je lichaam je in de steek laat.

Gelukkig gaat zitten en liggen wel gewoon goed en kan ik pijnvrij slapen. Dat was 4 jaar geleden wel anders. Slapen zonder morfine was toen niet mogelijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:39

Lous schreef:
Hier zit er echt iets niet goed in mijn rug. Al weken pijn in mijn linkerbeen en bil. Met mijn hernia verleden maak ik me dus wel een beetje zorgen.

Het rare is, is dat ik met sporten geen pijn heb.Maar boksen en iets waar ik mijn benen hoog op moet tillen gaat niet. Hardlopen ook niet.

Fysio is wel een aanrader om te kijken waar het vandaan komt.

Lees evt even of de symptomen van een ischias bij je klachten passen.

(Ik heb dit ook (ook oude hernias trouwens) en door een gekartelde heupkop (als ik paard was had ik een OCDtje) is een diep gelegen spier beschadigd die doorvlochten is met veel zenuwen. Die zenuwen zijn mee geïrriteerd geraakt en protesteren als mijn been opgetild moet of mijn knie vanuit die gebogen positie naar binnen moet draaien richting rechterschouder. Heel stom want squatten, geen probleem, legpress op volle kracht geen centje pijn. Maar langdurig moeten autorijden vindt mijn heup/bil/linkerbeen niet goed, die wil strekken.)

Daar zijn oefeningen voor en sportmassage is ook fijn om de omliggende spieren los te houden, want die verkrampen gezellig mee.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 12:11

Hoi allemaal. Ik ben heel slecht in het structureel reageren in topics maar volg er wel een paar waar ik dan af en toe door de bocht kom met een post. Mag dat hier ook? :D

Ik doe nu zo’n 2,5-3 jaar aan krachttraining (crossfit) met wel een lange tijd ook niks gedaan door een blessure (ALPSA laesie en frozen shoulder). Ben nu sinds een maand of 3 weer aan het opbouwen en langs de diëtiste geweest voor een schema. Doel is een vetpercentage van ca. 20,5% (zat bij laatste meting op 26,9) maar vooral weer lekker trainen en lekker in mijn vel zitten.

Mijn gewichten waren voor de blessure zo rond de 50 overhead (push press), 50 clean, 40 snatch (en toen ging mijn arm uit de kom), 100 deadlift en benchen deed ik bijna nooit dus volgens mij iets van 30. Ik kon net mijn eerste pull-up ook toen. Nu zit ik ongeveer op de helft met alles, snatch doe ik alleen nog met lege stang en hangen kan ik nog niet. Heb nu vakantie dus lekker veel trainen :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 13:25

Nieuwe mensen, gezellig! Ik zal straks even wat uitgebreider reageren, ik ben inmiddels weer wat ziekenhuis bezoeken verder en mag van de antibiotica af. In principe is trainen geen probleem maar ik moet wel erg opletten dat ik mezelf niet voorbij ga (wat nou juist het punt is bij kracht trainen, haha).

Thanks voor alle zorgen en update vragen, lief van jullie! Hopelijk snel weer op de been (zaterdag ben ik jarig, dus idealiter voel ik me dan ietsjes beter haha).

Hebben sommige hier het kracht onderdeel van de Olympische Spelen nog bekeken? Zag ook wat NL wedstrijden Powerliften voorbij schieten op Instagram, tof om te zien.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 13:57

Gewichtheffen heb ik idd wel teruggekeken. Love it.
Kan het zelf echt niet. Dus diep respect voor wat die mensen tillen.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:14

Hallo!

Ik lees alweer even mee maar ik heb niet gereageerd. Sinds 1,5 maand ben ik begonnen met crossfit. Ik deed wel eens fitness vroeger, maar vooral ter ondersteuning van het voetballen. Door de COVID stond ik al bijna 1,5 jaar weer stil, wat te zien was in mijn lichaam.

Ik ging de eerste paar keer kapot met crossfit maar het gaat steeds beter! Nu heb ik al direct een vraag, namelijk in hoeverre onderstaand beeld normaal is. We gingen hip thrusts doen (was mijn eerste keer) en later zag ik dit in de spiegel. Het voelt wat beurs, maar ik heb het opgemerkt door de spiegel en niet door de pijn. Het is de afdruk van het bankje (Mijn heupen zijn ook blauw, maar dat vind ik niet zo vreemd).
Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:26

Jeetje, dat heb ik echt nog nooit gehad met hipthrust.
Wél met bankdrukken en dan bij m'n oksels op m'n rug zeg maar.
Denk dat het toch door de druk komt.
Maar nogmaals, ík heb dit met hipthrust echt nooit gehad en thrust boven de 100kg voor hh.
Misschien een te hard bankje?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:48

Ik heb weleens van zulke bloeduitstortingen waar mijn sportbh zit (ik hip thrust meestal op een step up bankje, dus redelijk hard), maar niet zo extreem als jij nu hebt!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 18:10

Allemachtig, ik doe al zeker 2 jaar solide hiptrusts 3x per week maar dit heb ik nog nooit gezien. Mag ik vragen wat voor setup je gebruikt?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 20:54

Heb het ook wel eens gehad met hacksquat. Trekt vanzelf weer weg! Zou me er geen zorgen om maken. Ik denk een reactie van je bindweefsel :j

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 20:59

Ik was bij mijn Crossfit gym. Daar heb ik een vrouwen halter van 15 kg gebruikt, met aan beide kanten 10kg. Dus 35kg in totaal. Met daarbij zo'n bankje, met zacht schuim bovenop. Dus gewoon zo'n standaard bankje waarmee je ook kan benchen etc. Op de manier van dit filmpje: https://youtu.be/b_-aw9M2vXE

Dus naar mijn idee niets speciaals. We deden ofc eerst zonder gewicht, daarna 5kg en daarna aan beide kanten 10kg. Dan 4x 8 reps met na de 8e rep 30 seconden bovenin vasthouden.

Het vreemde vind ik dat dit dus echt totaal geen pijn deed. Mijn heupen begon ik wel te voelen en de laatste 8 reps heb ik daar zo'n zachte mat tussen gelegd wat veel scheelde. Maar hierboven bij mijn rug had ik dus echt totaal geen last of iets.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 21:06

Bij bench voel ik het ook niet. Eerste keer schrok ik me ook rot toen ik het ineens bij toeval zag na het douche. :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 21:21

Ik voel het ook nooit dus dat vind ik niet zo gek!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 00:08

Wat gek! Ik heb het nog nooit gehad, maar wel andere gekke beurse plekken. Ik denk dat het niet echt kwaad kan, krijg je normaal snel blauwe plekken?