Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dinopino schreef:Ik hoop dat er gewoon nog iemand na mij een zinnig bericht plaats zonder een of andere groep aan te vallen, maar gewoon zijn visie schrijft dat inenting een zinnig iets is collectief voor iedereen. En wat de gevaren zijn wanneer je dit niet doet. Dan kan iedereen die iets wil weten over vaccinatie gewoon lezen.
Dinopino schreef:Ik hoop dat er gewoon nog iemand na mij een zinnig bericht plaats zonder een of andere groep aan te vallen, maar gewoon zijn visie schrijft dat inenting een zinnig iets is collectief voor iedereen. En wat de gevaren zijn wanneer je dit niet doet. Dan kan iedereen die iets wil weten over vaccinatie gewoon lezen.
Dit is dan ook mijn laatste bericht want iets zinnigs heb ik niet te melden. Ik weet dat is een inkoppertje:-) Heb je uberhaupt wat zinnigs gemeld.Mijn antwoorden heb ik gevonden.
secricible schreef:Tmr001, ik heb niet de wijsheid maar heb wel redelijk wat ervaring met omgaan met weerstand in de zorg.
Uiteraard moet je (nogmaals) onderscheid maken tussen de mensen die gewoon verloren zijn en mensen met oprechte twijfels zoals (in dit geval) dinopino.
Bij die laatste groep is het noodzaak om echt het gesprek aan te gaan denk ik.
secricible schreef:Onderbuikgevoelens versla je niet met ratio. Die versla je met begrip. Je deelde zelf deze link een tijd terug: http://bokt.digidip.net/visit?url=https ... start%3D75
Karl66 schreef:@Secricible, leuk dat je jezelf een provaxxer vindt en dat jij je kinderen hebt ingeënt. Maar ondertussen ben jij vooral bezig de antivaxxers geloofwaardigheid te geven en te vertellen dat er echt wel wat in hun verhalen zit. Iemand als Maxima zal niet snel door een twijfelaar serieus genomen worden, daarvoor is ze gewoon veel te extreem. Maar jij, met je continue verhaal dat we redelijk moeten zijn en dat we de antivaxxers serieus moeten nemen, met het zoeken naar acceptabele elementen in hun verhaal, jij bent wel iemand die twijfelaars serieus het pad op stuurt om antivaxxer te worden. Jij vertelt al die twijfelaars die hier meelezen namelijk de hele tijd dat er best wel een kern van waarheid in hun verhaal zit en dat het redelijk is om te twijfelen. Daarmee ben jij dus veel gevaarlijker dan iemand als Maxima.
Citaat:Waarden mogen dan doorslaggevend zijn in de keuze om wel of niet te vaccineren, door artsen, beleidsvoerders en andere deelnemers aan het debat wordt nog steeds gedaan alsof het een feitelijke discussie is. Of het nu off- of online is, overal wordt gepoogd om de niet-vaccineerder te overtuigen met wetenschappelijke argumenten.
Dat zal echter niet lukken, integendeel: het werkt averechts. In een Amerikaans-Engels onderzoek uit 2014 probeerden wetenschappers op verschillende manieren misinformatie over vaccins te ontkrachten, maar geen enkele methode was effectief: uiteindelijk stonden de ouders die deze informatie tot zich namen, juist argwanender tegenover vaccins dan vóór de studie.
Dit is dan ook mijn laatste bericht want iets zinnigs heb ik niet te melden. Ik weet dat is een inkoppertje:-) Heb je uberhaupt wat zinnigs gemeld.Mijn antwoorden heb ik gevonden.
Karl66 schreef:Een twijfelaar is iemand die zegt: "Ik begrijp dat vaccineren belangrijk is, maar ik hoor allerlei andere geluiden." Dinopino komt alleen maar aanzetten met alle theorieën uit het antivax kamp met het verhaal dat wij dat maar eens moeten gaan ontzenuwen. Dat is het standaardgedrag van antivaxxers en niet van twijfelaars. Lees nou gewoon eens haar reacties door, dan zie je dat ze maar één kant van het verhaal als de waarheid aandraagt. En dan kan je jezelf wel twijfelaar noemen, maar als dat standaard gevolgd wordt door het woord maar, dan ben je geen twijfelaar, dan ben je gewoon een antivaxxer.
Pocca_Locca schreef:Vaccineren. Zwaar overschat.. en dat is dan nog de milde kijk erop. De nog iets realistischer kijk is -wat mij betreft- dat het veel te vaak schade toebrengt bij mens en dier. En dat de gevestigde medische wereld keihard de deur dichtslaat wanneer je met overduidelijk bewijs van oorzaak- gevolg aankomt wat betreft vaccinatieschade.
Pocca_Locca schreef:Vaccineren. Zwaar overschat.. en dat is dan nog de milde kijk erop. De nog iets realistischer kijk is -wat mij betreft- dat het veel te vaak schade toebrengt bij mens en dier. En dat de gevestigde medische wereld keihard de deur dichtslaat wanneer je met overduidelijk bewijs van oorzaak- gevolg aankomt wat betreft vaccinatieschade.
IMANDRA schreef:Pocca_Locca schreef:Vaccineren. Zwaar overschat.. en dat is dan nog de milde kijk erop. De nog iets realistischer kijk is -wat mij betreft- dat het veel te vaak schade toebrengt bij mens en dier. En dat de gevestigde medische wereld keihard de deur dichtslaat wanneer je met overduidelijk bewijs van oorzaak- gevolg aankomt wat betreft vaccinatieschade.
Alsjeblieft, deel dat overduidelijke bewijs van oorzaak-gevolg met ons wat betreft vaccinatieschade.
Pocca_Locca schreef:IMANDRA schreef:
Alsjeblieft, deel dat overduidelijke bewijs van oorzaak-gevolg met ons wat betreft vaccinatieschade.
Nou dan ga ik je eerst even wat gortdroog huiswerk opgeven. Bestel het boek “ Vaccinatie, het einde van een mythe” van Viera Scheibner. Uitgeverij Lemniscaat. Lees het. Misschien wel eens verfrissend naast alle voorgekauwde en op angst gebaseerde praat van de “ officiële instanties “ e.d.
En als je te lamlendig bent om moeite te doen, kan ik je ook verwijzen naar het verhaal over Freek Hagoort, een hartverscheurend verhaal over een jongen die een dag na een cocktail- vaccinatie van DTKP en BMR plotseling dood in bed lag. Een verhaal dat helaas absoluut niet op zichzelf staat. Ik ben toevallig bevriend met zijn moeder. Misschien kun je even met haar bellen, dan kun je het van een ervaringsdeskundige zelf horen
NatasjavE schreef:Pocca_Locca schreef:Vaccineren. Zwaar overschat.. en dat is dan nog de milde kijk erop. De nog iets realistischer kijk is -wat mij betreft- dat het veel te vaak schade toebrengt bij mens en dier. En dat de gevestigde medische wereld keihard de deur dichtslaat wanneer je met overduidelijk bewijs van oorzaak- gevolg aankomt wat betreft vaccinatieschade.
Wisselen jullie elkaar af of zo?
NatasjavE schreef:Er is steeds een anti-vaxxer tegelijk hier. Er komt dan een hele berg informatie die niet klopt. Die informatie wordt door een aantal andere hier ontkracht en dan komt de volgende anti-vaxxer en begint het hele riedeltje weer over nieuw.
Pocca_Locca schreef:Ik dacht dat mijn kritische kijk op vaccinatie allang gemeengoed was hier op bokt. Niet dus. Het is dus toch een “unpopular opinion”