Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 21:36

Afbeelding

Heb voor de verandering mijn diffuser een keer gebruikt :')
Föhn mijn haar echt nooit, omdat het supersnel opdroogt altijd.
Heb nog wel lichte cast erin, maar dat is er na het slapen wel uit.
Meer volume maar wel lichte pluis.

Fotolijstje, je mag mij ook altijd pb doen, maar ervaringsdeskundige ben ik natuurlijk ook niet :)

Edit: kapper heeft mijn bovenlaag best kort geknipt, dus het model ziet er nu een beetje gek uit vind ik zelf. Kan niet wachten tot ik weer lang haar heb.

Hoe doen jullie dat trouwens in de zomer met zwemmen bv.
Chloor lijkt me nou niet echt heel fijn voor krullen.

poes

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 22:27

Ik zwem zelden dus geen issue haha :)

Wel interessant hoor alle ervaringen hier! Ik liep vandaag lekker thuis te werken met een vettig kopje, morgen wassen :D :+

Jorex: en heel weinig product gebruiken? Drie erwtjes op jouw haar is mss te veel? Ik kan wel echt niet zonder diffusen.

Claudia: jij hebt ook echt leuke krullen. Heel fijn haar ook?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 22:31

Ik zwem ook niet veel hoor, maar wij hebben wel een zwembad in de tuin haha.
Spoiler:
Afbeelding

Ik heb fijn, dun haar, maar wel heel veel haar.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 22:36

Ja ik heb ook heel fijn haar. Niet simpel om daar robuuste krullen in te houden. Ze erin krijgen is niets haha

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 22:40

Even je foto's terug gekeken, maar inderdaad beetje hetzelfde qua structuur en dikte als ik heb.
Ik wilde niet aan de gel maar heb het wel nodig om de krul er in te houden.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:12

ClaudiaHS schreef:
[ [url=m/4iVl5I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb voor de verandering mijn diffuser een keer gebruikt :')
Föhn mijn haar echt nooit, omdat het supersnel opdroogt altijd.
Heb nog wel lichte cast erin, maar dat is er na het slapen wel uit.
Meer volume maar wel lichte pluis.

Fotolijstje, je mag mij ook altijd pb doen, maar ervaringsdeskundige ben ik natuurlijk ook niet :)

Edit: kapper heeft mijn bovenlaag best kort geknipt, dus het model ziet er nu een beetje gek uit vind ik zelf. Kan niet wachten tot ik weer lang haar heb.

Hoe doen jullie dat trouwens in de zomer met zwemmen bv.
Chloor lijkt me nou niet echt heel fijn voor krullen.

Vlechten in doen tijdens het zwemmen en na her zwemmen meteen je haar op zijn minst goed uitspoelen, eventueel zelfs uitwassen, en er wat nieuw product in doen. Chloor droogt je haar goed uit namelijk :=
Vanuit daar je normale haarroutine doen.

De vlechten zijn beschermende manieren om je haar te dragen. Dus het beschermd je haar het beste tijdens het zwemmen

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:27

poes schreef:
Jorex: en heel weinig product gebruiken? Drie erwtjes op jouw haar is mss te veel? Ik kan wel echt niet zonder diffusen.

Als ik minder doe heb ik maar in 1/3de van mijn haar gel zitten hoor, dan kneed ik niks door de rest. Ik heb best een flinke hoeveelheid haar. Bij mij wordt dus met diffusen alleen maar meer pluis. Maar misschien doe ik het wel verkeerd ofzo. Ik kan ook echt alleen maar filmpjes met lang haar vinden, dus dat is ook lastig. Net als dat ik niet kan ploppen met mijn haarlengte.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 00:41

LoveGlove schreef:
Heeft hier iemand met het merk noughty als haarproduct? Het spreekt me erg aan namelijk maar ik zie geen reviews helaas.

Jep me :D Bevalt me goed. Ik heb de hello wave als shampoo en de to the rescue als conditioner. Niet als leave in, dat is dan weer te zwaar voor mijn haar. En ik heb ook de to the rescue als masker. Had hiervoor ook de Yari geprobeerd, maar die is ook te zwaar voor mijn haar. De shampoo schuimt *\o/* wat ik wel heel fijn vind. En na de conditioner is mijn haar super zacht en goed door te kammen. Kom maar zelden een klit tegen. Zelfs niet als ik van rechtop het voorover gooi voor de styling.

Ik ben overigens een 2A type. Met dun haar maar veel daarvan. En ik ben niet super veel proteïne nodig.
Voor het begin van CG :P
Afbeelding

Na wat zoekwerk in de richting van wat ik graag wil. Dat wil me overigens ook niet elke dag lukken. Er zijn dagen dat ik die mooie grove krul niet voor elkaar krijg.
Afbeelding

Wat ik op het moment gebruik is dus de hello wave als shampoo. De rescue als conditioner. En dan droog ik mijn haar wel een heel klein beetje met een katoenen doek, omdat mijn haar heel veel water vasthoudt. Als ik dat niet doe en het haar voor het diffusen nog een keer moet drogen is alles wat ik erin gestopt heb weg. Ik gebruik dan of van Yari de curl activator of van aunt jackies curl lala (beide overigens eigenlijk te zwaar voor mijn haar, maar ik ben nog niet zo lang bezig). Plus als versteviger syoss keratin mouse. Scrunchen en met de diffuser drogen. Niet pixie maar hoveren. Ik gebruik pixie pas als het gros al bijna droog is en de cast er is. Doe ik dat niet veranderen al mijn grove clumbs naar kleintjes. Met dit als effect.

Afbeelding

Ik was mijn haar eigenlijk nog te vaak, maar zweetie zweetie wil graag schoon naar bed, en doordat ik zoveel van dat dunne haar heb is dat vaak na een dag werk ook zeiknat.

Jorex schreef:
Als ik minder doe heb ik maar in 1/3de van mijn haar gel zitten hoor, dan kneed ik niks door de rest. Ik heb best een flinke hoeveelheid haar. Bij mij wordt dus met diffusen alleen maar meer pluis. Maar misschien doe ik het wel verkeerd ofzo.

Ga hoveren ipv pixie diffusen. Kan zelfs op de hoge snelheid, je blijft nl met de diffuser bij je haar weg. Droogt het dus van afstand zeg maar. En echt blijf van de Yari af. Die is voor jou haar echt te zwaar. Snot overigens ook. Haal een fles syoss Keratine mouse en probeer het daar maar eens mee. Niet de curl control pakken, die is niet stevig genoeg :P Jep ook al getest. De keratine is echt heel stevig maar niet zwaar voor je haar, geeft een fijne cast die er ook makkelijk uit te scrunchen is.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 07:34

rina schreef:
LoveGlove schreef:
Heeft hier iemand met het merk noughty als haarproduct? Het spreekt me erg aan namelijk maar ik zie geen reviews helaas.

Jep me :D Bevalt me goed. Ik heb de hello wave als shampoo en de to the rescue als conditioner. Niet als leave in, dat is dan weer te zwaar voor mijn haar. En ik heb ook de to the rescue als masker. Had hiervoor ook de Yari geprobeerd, maar die is ook te zwaar voor mijn haar. De shampoo schuimt *\o/* wat ik wel heel fijn vind. En na de conditioner is mijn haar super zacht en goed door te kammen. Kom maar zelden een klit tegen. Zelfs niet als ik van rechtop het voorover gooi voor de styling.

Ik ben overigens een 2A type. Met dun haar maar veel daarvan. En ik ben niet super veel proteïne nodig.
Voor het begin van CG :P
[ Afbeelding ]

Na wat zoekwerk in de richting van wat ik graag wil. Dat wil me overigens ook niet elke dag lukken. Er zijn dagen dat ik die mooie grove krul niet voor elkaar krijg.
[ Afbeelding ]

Wat ik op het moment gebruik is dus de hello wave als shampoo. De rescue als conditioner. En dan droog ik mijn haar wel een heel klein beetje met een katoenen doek, omdat mijn haar heel veel water vasthoudt. Als ik dat niet doe en het haar voor het diffusen nog een keer moet drogen is alles wat ik erin gestopt heb weg. Ik gebruik dan of van Yari de curl activator of van aunt jackies curl lala (beide overigens eigenlijk te zwaar voor mijn haar, maar ik ben nog niet zo lang bezig). Plus als versteviger syoss keratin mouse. Scrunchen en met de diffuser drogen. Niet pixie maar hoveren. Ik gebruik pixie pas als het gros al bijna droog is en de cast er is. Doe ik dat niet veranderen al mijn grove clumbs naar kleintjes. Met dit als effect.

[ Afbeelding ]

Ik was mijn haar eigenlijk nog te vaak, maar zweetie zweetie wil graag schoon naar bed, en doordat ik zoveel van dat dunne haar heb is dat vaak na een dag werk ook zeiknat.

Jorex schreef:
Als ik minder doe heb ik maar in 1/3de van mijn haar gel zitten hoor, dan kneed ik niks door de rest. Ik heb best een flinke hoeveelheid haar. Bij mij wordt dus met diffusen alleen maar meer pluis. Maar misschien doe ik het wel verkeerd ofzo.

Ga hoveren ipv pixie diffusen. Kan zelfs op de hoge snelheid, je blijft nl met de diffuser bij je haar weg. Droogt het dus van afstand zeg maar. En echt blijf van de Yari af. Die is voor jou haar echt te zwaar. Snot overigens ook. Haal een fles syoss Keratine mouse en probeer het daar maar eens mee. Niet de curl control pakken, die is niet stevig genoeg :P Jep ook al getest. De keratine is echt heel stevig maar niet zwaar voor je haar, geeft een fijne cast die er ook makkelijk uit te scrunchen is.

Oh danlje voor de info. Dan ga ik die eens uitproberen. Ik moet wel echt van product wisselen uiteindelijk

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 09:19

ik heb deze techniek gisteravond gedaan. Daarna met diffuser gedroogd, maar niet helemaal droog. Nog een paar uur aan de lucht laten drogen en voor het slapen in een pineapple. Onder de indruk hoe het nu zit. En dit is een eenvoudige techniek. Routine: gewassen en Ecoslay Rice pudding leave in, met vingers door het haar verdeeld (terwijl ik nog in de douche stond). Even handdoek erover en aangekleed. Toen curl activator erdoor en gel erdoor. Met borstel haar doorgeborsteld. Toen haar dus verdeeld zoals in het filmpje en daarna met Denham van die delen nog kleinere plukken gemaakt en plukken in Denham omhoog getrokken/schudden en laten vallen. Daarna per deel gescrunchd en toen met diffuser gedroogd. Na m'n bezoek bij 't Salonnetje vorige week ben ik erachter gekomen dat je je haar echt moet verdelen als je een dikke bos hebt. En ik gebruikte de Denham eigenlijk niet, maar daarvan krijg je toch echt meer slag. Hierbij moet je echt kleine plukjes nemen. Overigens bij het toevoegen van curlactivator en gel echt je haar goed nat maken met een spray bottle. Het moet niet zo nat zijn dat je haar gaat druppen, maar wel zo nat dat je bij het scrunchen 'het' geluid hoort :)
https://www.youtube.com/watch?v=71viBTa4MI8

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 09:36

Handig filmpje Kinke.
Ga ik ook een testen.
Moet zeggen dat ik mijn haar de laatste tijd al op de kop style, scruch en borstel met de denman.
Dat geeft echt mega veel volume.
Heb je ook zo'n grove kam gebruikt?
Die wilde ik zelf ook nog gaan kopen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:42

nee, alleen waterbrush gebruikt om alles door te kammen en de Denham per plukje omhoog getrokken

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:46

Komen weer goeie tips voorbij!

Ik zit nog steeds te worstelen met de vettigheid. Inmiddels 3 weken geleden dat ik begonnen ben en heb gisteren nog een keer een final wash gedaan omdat ik het echt niet fijn vond.

Mijn haar ruikt ook nog steeds naar shampoo na bijna een week én een final wash later, dus ik zit me af te vragen of ik alle shampoo er wel goed uit was. Tegelijkertijd spoel ik het zo grondig uit dat ik me dat eigenlijk niet kan voorstellen. Zelfs na de final wash was het nog niet écht schoon. Vóór CG had ik echt nooit vettig haar en toen waste ik maar één keer per week.

Tot zover dus nog geen succes. M'n haar ziet er aan de onderkant overigens wel top uit, meer pijpenkrullen en het valt veel mooier. Maar de bovenkant en vooral de onderste laag.. -O-

Vanmiddag krullenkapper.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:59

Kinke schreef:
ik heb deze techniek gisteravond gedaan. Daarna met diffuser gedroogd, maar niet helemaal droog. Nog een paar uur aan de lucht laten drogen en voor het slapen in een pineapple. Onder de indruk hoe het nu zit. En dit is een eenvoudige techniek. Routine: gewassen en Ecoslay Rice pudding leave in, met vingers door het haar verdeeld (terwijl ik nog in de douche stond). Even handdoek erover en aangekleed. Toen curl activator erdoor en gel erdoor. Met borstel haar doorgeborsteld. Toen haar dus verdeeld zoals in het filmpje en daarna met Denham van die delen nog kleinere plukken gemaakt en plukken in Denham omhoog getrokken/schudden en laten vallen. Daarna per deel gescrunchd en toen met diffuser gedroogd. Na m'n bezoek bij 't Salonnetje vorige week ben ik erachter gekomen dat je je haar echt moet verdelen als je een dikke bos hebt. En ik gebruikte de Denham eigenlijk niet, maar daarvan krijg je toch echt meer slag. Hierbij moet je echt kleine plukjes nemen. Overigens bij het toevoegen van curlactivator en gel echt je haar goed nat maken met een spray bottle. Het moet niet zo nat zijn dat je haar gaat druppen, maar wel zo nat dat je bij het scrunchen 'het' geluid hoort :)
https://www.youtube.com/watch?v=71viBTa4MI8

Ohja met veel en ook dik haar is het goed om in delen te werken met je haar. Dat moet ik ook. Zo verdeel je alles veeel beter over je haar

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:27

zeker. Maar ik heb chronische nekproblemen, dus ik vind het al snel teveel gedoe :)
Maar deze variant lukt wel

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 23:03

Begonnen aan filmpje maar ik kan haar niet verdragen en krijg haar filmpjes nooit uitgekeken :D

Goeie haardag hier vandaag :) een keer wat grovere krullen gezet.

Afbeelding
Afbeelding

Vergelijking met fijnere krullen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jorex: ik vind spelen met hoeveelheid product wel echt de moeite. Wel doe ik alles in kletsnat haar. Dan verdeelt het sowieso wel.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 11:30

Afbeelding
Afbeelding

Weet niet meer waar, maar kwam deze olie ergens tegen als tip.

Afbeelding

Haalt iig de pluis goed weg en maakt niet super vet. Ben benieuwd hoe het gaat als ik dit langer gebruik.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 11:33

Poes wat bedoel je met grovere krullen gezet, met een krultang of zo iets.

GekOpFjorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:50

Ik ben nieuw hier en in shock na mijn eerste probeersel vandaag
Ik wist wel ergens dat ik krullen had maar niet hoe ik er mee om moest gaan.
Ik heb nog een hoop te leren maar voor de eerste keer vind ik het goed gelukt

Afbeelding

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 10:34

Er zit zeker verschil!! FjordOtis

Poes, ik vind je krullen altijd zo mooi <3

Ik vind de hoeveelheden uitkiezen altijd zo intens lastig. Ik heb wel vrij veel haar maar niet dun of dik.
Ik vandaag naar kruidvat om te kijken voor lichtere producten want mijn krullen vallen er telkens uit :(
Ik heb ook al gekeken voor een diffuser maar weet niet of deze hier in de winkel ligt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 10:40

Dank je wel :)

Diffuser zou ik online kopen :j

Hoeveelheid: met duim en wijs haar je haar omsluiten, niet knijpen. De grootte van je rondje is een richtlijn voor hoeveelheid per product :j

Marleen: grove krullen: hoogstens 1 keer door borstelen eens er product in zit en vooral scrunchen, niet stijlen met denham.

Kleinere krullen: met denham pluk voor pluk (naja gewoon op de tast hoor haha) stijlen.

Dus eigenlijk beetje spelen met hoe groot de clumps worden/blijven. Beide zijn leuk.

Édit: nog ideeen qua model van kapsel? Ik ga over een week en zie nu wel dat ik toe ben aan wat meer lagen of zo.
Vorige keer was het nog te nieuw om echt krullen model te knippen.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 11:27

is er trouwens een verschil tussen gel en cream?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 18:21

Vandaag heeft mijn haar er minder zin in. Maar dat vind ik niet perse minder mooi :=

Afbeelding

Het is nog een beetje vochtig hiet maar bijna helemaal droog. Heb vandaag allern conditioner gedaan. Maar misschien is dat juist fout :=

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 19:14

Ik vind dat wel mooi zo LG, lekkere losse krul.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 19:39

fotolijstje schreef:
is er trouwens een verschil tussen gel en cream?

Cream wordt dacht ik afhankelijk van welke je gebruikt niet hard en gel wel. Denk ik hoor.