Ik ben transgender

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 15:48

Soesita: mijn 17 jaar jonge vriend R. (sedert 2 jaar) is 46 jaar en geboren in Zuid Afrika, in Bloemfontein (witman, niet zwart, dat zeg ik er met nadruk bij omdat het voor het verhaal belangrijk is), die is gay maar dat kon daar helemaal niet, zwaar verboden, BIJNA net zo gediscrimineerd als zwarten, sterker nog: zijn ouders hielden er nog zwart huispersoneel op na (mijnbouwfamilie). Hij is gedwongen met een jeugdvriendin te trouwen, en snel kinderen te krijgen, hij heeft er 2 (nog in Z-Afr.)die nu volwassen zijn. hij moest zijn vader opvolgen in de mijnbouw, die wereld kon hij totaal niet aan, hij is na een gay-schandaal gevlucht uit Z-A en in Berlijn gaan wonen, daar wéér met een vrouw getrouwd, zo gehersenspoeld was hij. Met een Nederlandse vriend (maat) ging hij touren met diens band als inval-gitarist. Logeerde wel eens bij hem in Assen. Ik kwam hem 2,5 jaar geleden tegen op een parkeerterrein bij de JUMBO supermarkt in hartje Zuidlaren, hier in Drenthe , het was of de bliksem insloeg, echt een gevalletje eerste blik BAM RAAK. Hij is binnen drie maanden gescheiden. Is nu succesvol zelfstandig personal fitness trainer ipv getrouwde huisman. We wonen officieel niet samen, maar zijn het in de praktijk wel voortdurend... die jongen heeft zo ontzettend NIET zichzelf mogen zijn... dat hij het op het laatste gewoon niet meer durfde. Dacht dat het zondig was. DAT doet bekrompen denken en vooroordelen met medemensen.

Avalanche

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 15:57

En zoveel van die jongens komen niet eens zover........ die plegen zelfmoord omdat ze het niet meer aankunnen :(:)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 16:16

Ik heb al die oordelen en vooroordelen echt nooit begrepen.

Wat gáát het een ander aan, wie wat wanneer hoe en met wie doet, in bed of waar dan ook?
Boeit je toch ook niet wie waar en wanneer wat op tafel heeft staan qua eten en met wie dat geconsumeerd wordt? Hoewel sommige FB en Insta-posts met foto's van borden in restaurants anders doen vermoeden, dat dan weer wel :))

En dat zelfde geldt voor abortus. Gaat je geen barst aan wat iemand medisch wel of niet uit laat voeren.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 16:39

Avalanche en Ibbel: daar heeft hij idd ook meerdere malen over gedacht. Overigens zijn er ook best akelig veel transmannen en transvrouwen die uit het leven stappen. ik alleen al ken er al 3 in mijn omgeving. Dat vind ik schocking. Die voelden zich niet volwaardig (geen spijt van transitie), maar je gaat juist die trasitie in om je geaccepteerd te voelen, door jezelf, door de maatschappij? toch blijf je vaak "die trans"of "die androgyne whatever, want niet iedereen transiteert uiterlijk succesvol of geloofwaardig. Zo heb ik ook nog een vrij androgyne look, want ik had als startpunt helaas een mega vrouwelijk gezicht, ik ben zelfs nog een paar jaar vrouwelijk fotomodel geweest toen ik 16-18 was... ik was er mager genoeg voor, haha, ik at gewoon niks om geen rondingen te krijgen, maatje 34 wilden ze wel... zó ongezond achteraf en tot vorig jaar had ik nog heel lang zilvergrijs haar in een staart (ouwe rockers stijl), ik heb het recent voor het eerst in heel mijn leven afgeknipt... niet om het transgedoe, ik vond dat het te dun werd, en dat ónderhoud... Als transman hoef je echt niet per se een militaristische crew cut te hebben hoor. Ook niet perse een bulk spieren, het gaat meer om je hele silhouet en uitstraling. Nu ik 63 ben word ik nog wel eens bij een kassa als mevrouw aangesproken. Ik heb het zelfs wel eens gehad dat iemand zei : "Dat is dan 47,50 mevrouw" (BRRRRRR), toen zei ik :"Ik bén geen mevrouw" kijkt die kassajuf op en zegt: ""Oh sorry , juffrouw, dan."Ja toen dacht ik: Laat maar, het is het gedoe niet waard. ik lach er nu maar om, dahaag, geef me gewoon maar mijn wisselgeld/boodschappen en dan kan ik weg hier. Het is een gekke belevingswereld als trans, vaak. Maar je bent niet alleen "een trans", je bent nog veel meer, trans moet niet je identiteit zijn, zoals je heden ten dage vaak ziet gebeuren in de media. je bent een heel individu, met vele karakterfacetten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 16:47

Ach ja, ik werd hier regelmatig met meneer aangesproken toen ik mijn haren nog kort had. Ik loop nl altijd in een broek, en dat is hier op de bible belt not done :))
Dus van achteren gezien: korte haren + broek = man.
Met brede schouders en relatief smalle heupen heb ik idd geen vrouwelijk silhouette, dat klopt wel, maar die vooroordelen.... :+

En afgezien van vooroordelen, mensen zijn ook gewoon niet erg opmerkzaam of oplettend.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 17:52

terpentijn schreef:
Avalanche en Ibbel: daar heeft hij idd ook meerdere malen over gedacht. Overigens zijn er ook best akelig veel transmannen en transvrouwen die uit het leven stappen. ik alleen al ken er al 3 in mijn omgeving. Dat vind ik schocking. Die voelden zich niet volwaardig (geen spijt van transitie), maar je gaat juist die trasitie in om je geaccepteerd te voelen, door jezelf, door de maatschappij? toch blijf je vaak "die trans"of "die androgyne whatever, want niet iedereen transiteert uiterlijk succesvol of geloofwaardig. Zo heb ik ook nog een vrij androgyne look, want ik had als startpunt helaas een mega vrouwelijk gezicht, ik ben zelfs nog een paar jaar vrouwelijk fotomodel geweest toen ik 16-18 was... ik was er mager genoeg voor, haha, ik at gewoon niks om geen rondingen te krijgen, maatje 34 wilden ze wel... zó ongezond achteraf en tot vorig jaar had ik nog heel lang zilvergrijs haar in een staart (ouwe rockers stijl), ik heb het recent voor het eerst in heel mijn leven afgeknipt... niet om het transgedoe, ik vond dat het te dun werd, en dat ónderhoud... Als transman hoef je echt niet per se een militaristische crew cut te hebben hoor. Ook niet perse een bulk spieren, het gaat meer om je hele silhouet en uitstraling. Nu ik 63 ben word ik nog wel eens bij een kassa als mevrouw aangesproken. Ik heb het zelfs wel eens gehad dat iemand zei : "Dat is dan 47,50 mevrouw" (BRRRRRR), toen zei ik :"Ik bén geen mevrouw" kijkt die kassajuf op en zegt: ""Oh sorry , juffrouw, dan."Ja toen dacht ik: Laat maar, het is het gedoe niet waard. ik lach er nu maar om, dahaag, geef me gewoon maar mijn wisselgeld/boodschappen en dan kan ik weg hier. Het is een gekke belevingswereld als trans, vaak. Maar je bent niet alleen "een trans", je bent nog veel meer, trans moet niet je identiteit zijn, zoals je heden ten dage vaak ziet gebeuren in de media. je bent een heel individu, met vele karakterfacetten.

Dit is me uit het hart gegrepen Terpetijn. Hoe vaak ik hier in Frankrijk niet zeg :" ik ben niet die Nederlandse, ik ben Pien en het Nederlands zijn is een deel van mijn identiteit, maar ik ben veel meer". Zo is dat ook met transman of vrouw zijn. Natuurlijk vormt het ook , maar je bent veel meer als dat.

Ik ben verbaasd overigens over dat mensen niet zien dat je een man bent. Wel eens vaker foto's van je gezien met je paard zonder de transkennis van nu en echt nog nooit extra gekeken , laat staan getwijfeld of zo, Gewoon niets.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 17:57

"We" (of liever: "ze" :P ) willen mensen maar in hokjes stoppen hè.
Hadden mijn man en ik het toevallig vandaan nog over. Eén op de tien is ziek, één op de zes is achtergesteld, één op de drie is dit, één op de vijf is dat.
Maw, iedereen valt wel ergens in een hokje, niemand zit in alle hokjes, niemand zit ook in precies dezelfde hokjes, hé, weet je wat? Misschien zijn mensen wel uniek.

Of zoals Harrie Jekkers zou zeggen: "weet je wat het is met statistiek? Eén op de zes mensen hep vijf anderen om zich heen" (haags dialect erbij denken graag :+ )

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:14

Terpentijn: ben jij eventuele rondingen nog kwijtgeraakt ook? Ik merk dat ik daar de meeste dysforie van heb. Als ik met een androgyn lijf eindig ben ik een gelukkig mens.
Het kwartje begon bij mij te vallen toen ik in een topic zat waar meerdere mensen aan krachtsport deden en hun borsten begonnen te verdwijnen....... ik was daar super gelukkig mee en ik viel van mijn stoel toen anderen hun borsten lieten vergroten...... toen pas viel het kwartje dat ik misschien niet helemaal cis was.
Mijn ouders zijn er redelijk relaxed mee nu, en met Kerst vonden ze een broekpak ook prima. En na een hoop piekeren en dit topic meelezen, besluit ik dan nu zelf ook maar uit de kast te komen := maar het vervolg weet ik nog niet zo goed.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:39

Het is een serieus onderwerp AVa, maar ik dacht jeetje, eerst blijk haar vrouwelijk paard monster een hij te zijn (bewezen aangetoond) en nu kom jij erachteraan.
Dat is toch wel speciaal.

Enfin gewoon rustig aankijken hoe dit zich ontwikkelt. En fijn de reactie van je ouders. Komt wel goed!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:40

Thanks <3 ik denk dat dit paard om een reden bij mijn kwam....... ik denk dat echt

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 22:39

Avalanche schreef:
Terpentijn: ben jij eventuele rondingen nog kwijtgeraakt ook? Ik merk dat ik daar de meeste dysforie van heb. Als ik met een androgyn lijf eindig ben ik een gelukkig mens.
Het kwartje begon bij mij te vallen toen ik in een topic zat waar meerdere mensen aan krachtsport deden en hun borsten begonnen te verdwijnen....... ik was daar super gelukkig mee en ik viel van mijn stoel toen anderen hun borsten lieten vergroten...... toen pas viel het kwartje dat ik misschien niet helemaal cis was.
Mijn ouders zijn er redelijk relaxed mee nu, en met Kerst vonden ze een broekpak ook prima. En na een hoop piekeren en dit topic meelezen, besluit ik dan nu zelf ook maar uit de kast te komen := maar het vervolg weet ik nog niet zo goed.

Ik ben niet Terpentijn, maar in mijn geval: ja, en dat heeft ook niet heel idioot lang geduurt. (ik zit nu een dikke twee jaar aan de testosteron, maar het is een proces dat een jaar eerder ook wel al zichtbaar was en ook nog wel door zal gaan.)
Aan het formaat van je botten verandert niets, dus bijvoorbeeld heupbotten worden nooit weer kleiner, maar ik dacht altijd dat er bij mij niet heel veel vet zat wat daar nog vanaf kon gaan en dat dat dus wel nooit beter zou worden, en toch is er in die twee jaar best wat verandert. Een deel daarvan zal optisch zijn omdat mijn schouders breder zijn geworden (gratis spiergroei van de T, ik ben niet meer gaan sporten dan ik daarvoor deed), maar ik heb ook broeken die opeens te wijd waren en shirts die nu wel over mijn heupen gaan, dus er moet toch iets gebeurt zijn :+

Dit is wel iets dat voor iedereen heel anders is, ik was zelf altijd al vrij androgyn gebouwd en weet niet hoe dit gaat als je meer rondingen hebt. Het is dus ook voor een best deel afhankelijk van je bouw (want daar verandert dus niets aan) en bij de een gebeurt er meer en sneller dan bij de ander. Ik ben ooit wel eens een filmpje tegen gekomen van een transman die vertelde dat na 8 jaar (!!) zijn vetverdeling toch opeens nog begon te veranderen. Het is ook een vrij traag iets, net zoals met veel veranderingen door testosteron valt het je niet op op het moment dat het gebeurt, vaak zie je het zelf ook niet tot iemand anders je erop wijst of je oude foto's terugkijkt. Ik kan me wel voorstellen dat je het ook wel kan bespoedigen door veel te sporten, spieren an sich maken je ook al hoekiger natuurlijk.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 23:11

Thanks. Dat maakt HRT dan wel erg aanlokkelijk

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 23:41

Wat een mooie verhalen hier <3

Hier inmiddels 4 jaar aan testosteron en ik had beste heupen en bovenbenen (waar ik ook veel dysforie van had) maar mijn schouders zijn een stuk breder geworden en de rest is naar mijn buik gegaan :Y) vroeger had ik echt een vrouwlijk figuur met een duidelijke taille/kont verhouding, maar ik ben nu echt vierkant :D ik word er elke dag nog zo blij van als ik in de spiegel kijk

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 00:46

Avalanche schreef:
Thanks. Dat maakt HRT dan wel erg aanlokkelijk

Ik twijfelde zelf heel erg van tevoren, ik wilde vooral heel graag een mastectomie en wist niet zeker of ik testosteron dan ook nog noodzakelijk zou vinden: ik voel me/ben ook vrij androgyn en was lang bang dat hormonen mijn lijf juist te mannelijk zouden maken, en dat ik vervolgens dysforie de andere kant op zou krijgen.
Mijn psych weigerde alleen om eerst die mastectomie te laten doen en daarna misschien testosteron, omdat de meeste mensen die dat zeggen na die mastectomie tóch alsnog hormonen wilden dus hielden ze tegenwoordig altijd maar de gewone weg aan, dus eerst hormonen it was. %) (nu is dat wel veranderd geloof ik, volgens mij is er bij het VU nu ook een route waarbij ze vrij snel eerst de mastectomie doen, maar pin me er niet op vast. De organisatie waar ik liep bestaat sowieso niet meer).

Ik stond dus al op de (behoorlijke lange) wachtlijst voor een endocrinoloog toen ik werkelijk behoefte aan die testosteron kreeg in plaats van er vooral heel erg bang voor te zijn, maar pas toen ik er eenmaal mee begonnen was bleek dat het me zo veel beter deed dan dat ik van tevoren ingeschat had. Alleen al de onmiddellijke rust in mijn hoofd die het bracht maakt het het waard, maar ook veranderingen die ik niet verwacht had dat ze echt zouden gebeuren (zoals die veranderde vetverdeling), of veranderingen waar ik in eerste instantie niet per se op zat te wachten die ik nu toch wel heel erg blijk te waarderen of eigenlijk zo erg niet zijn (haar :') ). Het blijkt (voor mij) ook een stuk makkelijker om androgynie te kunnen benaderen vanuit een meer mannelijk lichaam, in plaats van altijd maar bezig te zijn met Niet Als Vrouw Overkomen. Het is veel aangenamer, makkelijker en leuker om met dat soort dingen kunnen te spelen door veranderbare dingen zoals kleding vanuit een lichaam dat in de basis goed past, dan alleen maar bezig te zijn met compenseren voor een lichaam dat niet past.

Maargoed, dit lijkt een beetje een promopraatje zo, dus again: ook dit zal voor iedereen anders zijn. Mijn "grens" ligt verder naar het mannelijke dan ik dacht toen ik hieraan begon, maar ik er zijn ook mensen die wel weer gestopt zijn met testosteron omdat ze sommige veranderingen niet passend bij zichzelf vonden. Dat is ook gewoon iets wat mogelijk is, dat maakt je ook niet meteen "spijtoptant" of "gefaald" (waar ik destijds wel van overtuigd was, wat mijn transitie een jaar of 3 uitgesteld heeft omdat ik dacht toch wel echt heel zeker te moeten zijn :x Nu was dat ook wel precies in de periode dat het begrip "transtrenders" heel erg negatief boven kwam de hele tijd. Wat dat betreft is er de afgelopen paar jaar ook al veel veranderd denk ik, er is veel meer ruimte om ergens in het midden te zitten of heen en weer te gaan).

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 12:29

Allereerst; ik ben geen transgender, heb geen genderdysforie oid maar volg het topic omdat ik het zeer interessant vind hoe alles in zijn werk gaat etc. :)
Wel ben ik altijd wat mannelijker geweest qua voorkeuren etc en heb ik toen ik een borstamputatie zou ondergaan nog even getwijfeld om er niets meer voor terug te laten plaatsen en vanaf daar verder te kijken.
Echter het geen borsten hebben maakte me doodongelukkig en ik kwam na veel nadenken, therapie etc tot de conclusie dat ik 'gewoon' het geslacht ben waarmee ik geboren ben.

Ik heb ivm hormoongevoelige borstkanker medicatie gehad die de oestrogeenhuishouding platgooide en de opmerking over rust in het hoofd herken ik heel erg.
Ik heb daarom uiteindelijk ook mijn eierstokken laten verwijderen, waardoor ik nu wel iets oestrogeen aanmaak maar zo weinig dat mijn hoofd rustig blijft, geen gigantische moodswings meer heb etc.
Ik heb nu ook plattere heupen en kont en meer buik :'), das wat minder voor mij maar niet iets waar ik echt mee zit.

Lang verhaal kort: hormonen en de aanwezigheid of afwezigheid doen ontzettend veel met je lijf en emoties etc.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 14:49

Avalanche: ja ik ben die rondingen - onder invloed van de testosteron uiteraard -die ik al haast niet had wegens heel mager proberen te zijn - geleidelijk aan.. kwijtgeraakt, jaar na jaar verplaatste zich vetweefsel van dijen en heupen en andere "female places" , ik werd merkbaar sterker ook, maar wat de toestand echt spectaculair kan versnellen is een sportdieet en sport/krachttraining . Je botstructuur wordt niet anders, dus je heupen kunnen qua botstructuur niet smaller worden, maar ook al ben je bijv. brandmager, zoals ik geweest ben, dan NOG verandert je body compositie (= vet-spier verhouding) nog jarenlang geleidelijk aan door, dus worden je heupen alsnog rechter en mannelijker. Taille is meestal een doorn in het oog van elke FTM trans, zo ook bij mij, maar geduld is the name of the game, langzaam - zeker als je gaat trainen! - gaan ook je schuine buikspieren en je middel heel subtiel maar onmiskenbaar andere vormen aannemen. Met trainen - ik blijf het zeggen - kun je gericht op je mindere punten gaan trainen, vooral met krachttraining. Vóór je met gewichten gaat gooien raad ik echter aan met je eigen lichaamsgewicht te gaan trainen: Calisthenics, daarmee "sculpt" je je gehele lijf, wat daar bepaald wel op zit te wachten, want die testosteron spieren zijn er voor gemaakt om getrained te worden. Ik heb zelf niet zo veel aanleg voor bulking muscles, hoeft ook niet om "man" te zijn, maar ik zie er graag atletisch en fit, vitaal en nog wel een beetje smakelijk uit. Ik ben ondanks FTM van 63 jaar nl. nog wel behoorlijk ijdel, ik wil niet doorgaan voor "ouwe senior zak", ik steek veel tijd in mezelf ook in mijn gezicht, ik zie mezelf na al die jaren nog steeds als "a work in progress", dat ik dagelijks weer her-evalueer: wat is waar nu weer nodig? Ik ben zo arm als de kerkratten, dus heb nergens poen voor, maar ben na al die jaren wel SAVVY in wat werkt en niet werkt. En daar blijkt meer inzet dan poen voor nodig. Zoals dus: juiste powerfoods eten, creatinepoeder, gezond leven, bewegen (x3) en fitness/krachttraining. Het houdt je krachtig, jong, vitaal... en zo zien we graag een leuke man toch. Foto vanochtend met één van mijn Dobermanns, 63 jaar he (ik, niet de Dober, hahaha, die is 5 jaar)
Afbeelding

Een van de dingen die ik wel oneindig jammer vind is : ik krijg geen baardgroei, ik heb een hysterisch snel groeiende snor, twaalf kleurloze ijsbeerharen onder mijn kin en that's it. Na al die jaren! Ik had op dat wijvensmoel zo graag een stoppelbaardje (tegenwoordig zo hip!) willen kunnen laten staan. Ik was vroeger helaas een héél knappe meid om te zien, ben zelfs nog een blauwe maandag female fotomodel - ook op de catwalk -geweest (overcompensatie, en ik was er dun genoeg voor ook). Maar dat is simpelweg een genetische aanleg, kennelijk heb ik daar gewoon de receptoren daarvoor niet op mijn kakement zitten waarop die Testosteron kan aanpakken. ik smeer overigens al jaren Androgel, elke ochtend. Eerst prikte ik elke 3 weken Sustanon maar daarvan kreeg ik enorm ups en downs, de eerste week super agressief, puisten op mijn rug, etc. de week er na zakte dat af, week drtie was ik meeh meuhhh en moe, tot het weer tijd was voor de volgende injectie. Androgel is veel gelijkmatiger, wat ook wel beter is op mijn leeftijd. Ik heb een T-gehalte van ruim 21,5 in mijn bloed overigens (kunnen andere FTM transen dat vergelijken).
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 08-03-23 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:14

Je ziet er super uit. Jongensachtig :) mooi!!!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:19

Avalanche: ik voel me ook nog echt geen 63 maar een stoute fitte rebel van een jaartje of 45, ik ben ook al 2 jaar mega gelukkig met mijn 17 jaar jongere cis-vriend (al dan niet bi/hetero/pan/gay) van 46 jaar die personal fitness trainer met zijn eigen sportloods is. Die viel ook wel van zijn stoel toen hij er achter kwam dat ik - bij ontmoeting - 61 bleek. Hij dacht dat ik het over mijn gewicht had, HAHAHAHA!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:23

:= Terpentijn overdrijven is natuurlijk ook een kunst. Je bent een aantrekkelijke man, ook voor hetero vrouwen, een opmerking waar je waarschijnlijk niet blij mee bent, je bent gezond (helaas halen teveel mensen onze leeftijd niet), je hebt een relatie met een lieve vriend, en je zit goed tussen je oren dankzij misschien wel Japie die in je leven was of is (sorry weet ik echt niet). Wat wil een mens nog meer?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:39

Pien-2010 Japie is er nog, hoor, die verhuist eind deze maand naar Tinkerplein in Noordlaren, op semi-pensioen, de beelden zullen wel weer komen in een nieuw topic, hij wordt deze zomer 19 jaar. Overdrijven kan ik al schrijvende altijd wel goed, hahaha. Ik viel ook wel op vrouwen hoor, ik heb diverse relaties met leuke jongedames gehad, maar naarmate ik ouder werd verschoof dat richting mannen, niet mannen van mijn leeftijd, die zie ik hier in dit Drentse dorp dagelijks om me heen..het merendeel is totaal niet fit (hoe ze het voor elkaar krijgen? want vrijwel al die Drentse mannen zijn fervente handige klusmannen...en zijn de héle dag bezig, die helaas geen lor om hun eigen conditie of voorkomen geven... even generaliserend, maar toch : uit eigen waarneming en ervaring: werken, speklappen vreten, bier zuipen, pens kweken, neuken, klaar) nee niet dat soort mannen graag. ja ik overdrijf alweer, maar het is niet bezijden de realistische werkelijkheid. Ik heb altijd gedacht: als ik eenmaal uiterlijk een man ben, dan alsjeblieft niet ZO een, zo wanhopig ben ik niet. Dat is me wel gelukt , ik ben hier in het dorp een slanke uitzondering. Overigens heb ik geen idee wie er hier in dit kleine dorpje vermoedt of weet dat ik trans ben, en eerlijk gezegd: het boeit me ook niet.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:59

@Terpentijn ik vind het zo grappig om dit te lezen over jou. Ik ben ooit, ongeveer 100 jaar geleden :') met de borduurmachine op een paardenmarktje geweest, mogelijk bij jou op de boerderij maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Wat ik wel zeker weet is dat jij daar rondliep en dat ik 'iets' aan jou merkte. Ik ben partner van een MTF vrouw en zat destijd nog heel veel in dat wereldje en had een soort radar ontwikkeld ofzo. Weet nog dat ik destijds nog op Bokt gekeken heb of er iets over stond, maar nee niks. Vind het dus grappig om na al die jaren te lezen dat mijn radar toen wel degelijk gelijk had haha.

Vind het ook wel mooi en bijzonder om je hele verhaal hier te lezen, wat jammer dat die baard je niet gegund is, had vast mooi gestaan! <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 16:08

Leuke reactie Terpentijn en leuk dat Japie nog in je leven is. Een heel leuk ondeugende jongen, ik genoot altijd van je verhalen. !!!!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 16:32

Alwiene! Ja, ik weet het nog. het is minstens 15-17 jaar geleden denk ik.. hahaha... Nee het was niet mijn boerderij, het was tijdens de Paarden Men Marathon Zuidlaarderveen bij de familie Hut)het was daar waar mijn paarden staan (tot eind deze maand want ik moet daar weg). Wat bijzonder! Wat is de wereld klein. Ik wilde er toen niet voor uitkomen hoewel het natuurlijk toen nog veel meer dan nu te zien was.Ondanks al die jaren al trans 9vanaf 21ste) Ja je ontwikkelt een radar als je met transen te maken hebt gehad of hebt, heb ik zelf ook. Ik hoop dat je gelukkig bent met je vrouw, en dat zij het ook is. En dat jullie gezond zijn. Want het zijn niet zulke makkelijke tijden, zeker financieel niet.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 08-03-23 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 16:45

terpentijn schreef:
Alwiene! Ik weet het nog. Wat bijzonder! Wat is de wereld klein. Ik wilde er toen niet voor uitkomen hoewel het natuurlijk toen nog veel meer dan nu te zien was. Ja je ontwikkelt een radar als je met transen te maken hebt gehad of hebt, heb ik zelf ook. Ik hoop dat je gelukkig bent met je vrouw, en dat zij het ook is. En dat jullie gezond zijn. Want het zijn niet zulke makkelijke tijden.

Haaa wat tof dat jij dat nog weet. Die borduurfirma bleek een drama, daar zijn we (mijn zus en ik) vrij snel mee gestopt. Inmiddels ben ik al jaren volledig afgekeurd met wajong en wat een rust geeft dat. Mijn vrouw en ik houden het (ondanks 32 jaar leeftijdsverschil :o ) al 20 jaar vol samen en hebben gelukkig niet veel last van de huidige tijden die voor veel mensen inderdaad niet makkelijk zijn. We mogen dus niet klagen!!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 16:57

Afbeelding
Alwiene, ik draag je (verkleurde) petjes NOG, hahahaha,ik kreeg een hele plastic zak van die petjes wel 40 zaten daarin, als je zweette of er kwam vocht op (regenbuitje) verkleurde die witte rand of de geborduurde opdruk helemaal naar rood, omdat het zwart roodachtig 'bloedde".
Hier sta ik VANOCHTEND met zo'n petje van jou op...hahaha. ik heb er geloof ik nog 10, de rest allemaal afgedragen, dus was toch nog ergens goed voor. Foutjes maken wij allemaal he, soms worden we een beetje fout geboren ook. Knutsel je er even verder aan, even keihard en plat en bot gezegd (want zo simpel is het natuurlijk allemaal niet.... maar ik heb in de decennia her a;ls trans wel aardig leren relativeren) is het weer leefbaar, bot gezegd. Mag ik ook zeggen, vind ik want ik weet er alles van. Overigens trans vrienden/vriendinnen gehad, want ik wilde er zelf niet voor uitkomen,nu inmiddels gooi ik alles IN THE OPEN, het interesseert me geen bal meer wat wie dan ook vindt, dat heeft natuurlijk wel lang geduurd, want ik ben nu 63 jaar, ja, ouder en wijzer. Transwijzer ook. Ik wil niet het voor jongere transen zo belangrijke topic van Hiraeth inpikken, dus aan die weer het woord!
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 08-03-23 17:36, in het totaal 2 keer bewerkt