Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
terpentijn schreef:Avalanche en Ibbel: daar heeft hij idd ook meerdere malen over gedacht. Overigens zijn er ook best akelig veel transmannen en transvrouwen die uit het leven stappen. ik alleen al ken er al 3 in mijn omgeving. Dat vind ik schocking. Die voelden zich niet volwaardig (geen spijt van transitie), maar je gaat juist die trasitie in om je geaccepteerd te voelen, door jezelf, door de maatschappij? toch blijf je vaak "die trans"of "die androgyne whatever, want niet iedereen transiteert uiterlijk succesvol of geloofwaardig. Zo heb ik ook nog een vrij androgyne look, want ik had als startpunt helaas een mega vrouwelijk gezicht, ik ben zelfs nog een paar jaar vrouwelijk fotomodel geweest toen ik 16-18 was... ik was er mager genoeg voor, haha, ik at gewoon niks om geen rondingen te krijgen, maatje 34 wilden ze wel... zó ongezond achteraf en tot vorig jaar had ik nog heel lang zilvergrijs haar in een staart (ouwe rockers stijl), ik heb het recent voor het eerst in heel mijn leven afgeknipt... niet om het transgedoe, ik vond dat het te dun werd, en dat ónderhoud... Als transman hoef je echt niet per se een militaristische crew cut te hebben hoor. Ook niet perse een bulk spieren, het gaat meer om je hele silhouet en uitstraling. Nu ik 63 ben word ik nog wel eens bij een kassa als mevrouw aangesproken. Ik heb het zelfs wel eens gehad dat iemand zei : "Dat is dan 47,50 mevrouw" (BRRRRRR), toen zei ik :"Ik bén geen mevrouw" kijkt die kassajuf op en zegt: ""Oh sorry , juffrouw, dan."Ja toen dacht ik: Laat maar, het is het gedoe niet waard. ik lach er nu maar om, dahaag, geef me gewoon maar mijn wisselgeld/boodschappen en dan kan ik weg hier. Het is een gekke belevingswereld als trans, vaak. Maar je bent niet alleen "een trans", je bent nog veel meer, trans moet niet je identiteit zijn, zoals je heden ten dage vaak ziet gebeuren in de media. je bent een heel individu, met vele karakterfacetten.
Avalanche schreef:Terpentijn: ben jij eventuele rondingen nog kwijtgeraakt ook? Ik merk dat ik daar de meeste dysforie van heb. Als ik met een androgyn lijf eindig ben ik een gelukkig mens.
Het kwartje begon bij mij te vallen toen ik in een topic zat waar meerdere mensen aan krachtsport deden en hun borsten begonnen te verdwijnen....... ik was daar super gelukkig mee en ik viel van mijn stoel toen anderen hun borsten lieten vergroten...... toen pas viel het kwartje dat ik misschien niet helemaal cis was.
Mijn ouders zijn er redelijk relaxed mee nu, en met Kerst vonden ze een broekpak ook prima. En na een hoop piekeren en dit topic meelezen, besluit ik dan nu zelf ook maar uit de kast te komenmaar het vervolg weet ik nog niet zo goed.
Avalanche schreef:Thanks. Dat maakt HRT dan wel erg aanlokkelijk
terpentijn schreef:Alwiene! Ik weet het nog. Wat bijzonder! Wat is de wereld klein. Ik wilde er toen niet voor uitkomen hoewel het natuurlijk toen nog veel meer dan nu te zien was. Ja je ontwikkelt een radar als je met transen te maken hebt gehad of hebt, heb ik zelf ook. Ik hoop dat je gelukkig bent met je vrouw, en dat zij het ook is. En dat jullie gezond zijn. Want het zijn niet zulke makkelijke tijden.