3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:27

Bhriseis schreef:
Ik bedoel dit absoluut niet aanvallend, maar ervaar zelf nog elke dag de fantastische gevolgen van véél te weinig te eten gedurende jaren. Ik snap dan ook niet waarom we blozende smileys zouden gebruiken als we over onze lunch praten, dat hoeft toch helemaal niet? En geloof mij, zulke posts triggeren wel degelijk lezers met een ES. Ik vind het dan ook niet oké om het te lezen en er niets over te zeggen, en wou echt dat er iemand tegen mij had gezegd dat zo weinig eten gewoon destructief is.

Ik ben het helemaal met je eens hoor. Vooral als er dan krachttraining bij staat. Heb me al vaker afgevraagd wat je dan vervolgens probeert te bereiken met die training als je er nauwelijks goede energie in stopt in de vorm van voeding. Ik vind je een eerlijke, realistische en vooral hulpbiedende opmerking schrijven. Zeker niet aanvallend, maar gewoon realistisch. Wat de ontvanger daarmee doet is aan haar. :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:54

Ik wou ook helemaal niet naar of aanvallend doen! Ik houd ook niet bij of iemand wel of niet weinig eet in andere lijstjes, maar deze post deed bij mij gewoon alarmbellen af gaan. Wellicht had ik het begripvoller kunnen typen, maar zeker icm 'sporten lukte bijna niets etc' kreeg ik echt de kriebels van deze post. En er wordt altijd het excuus gegeven van: ik krijg niets meer naar binnen. En dat snap ik volledig! Maar wanneer een nieuwe bokker zulke posts schrijft, springt het halve topic er op (terwijl de nieuwelingen ook vaak niet beter weten). Blijkbaar is Annikoe een super fijn lid van dit topic die goed weet waarmee ze bezig is, en ja, iedereen eet wel eens weinig, zeker icm een blessure en een tijd stil zitten, maar ik vind het best onfair dat ik dan te horen krijg dat ik overdreven reageer doordat mijn eigen ES me nog hoog zit.

Edit: en bedankt voor de begripvolle posts. Ik begon me al een overdramatiserende, niet helder denkende trut te voelen.

Annikoe

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:29

Ik heb alles nou uitgelegd en ik heb geen zin om dat nog een keer te doen :')

Sorry dat ik ook een keer onbewust een te karig lijstje heb geplaatst, maar ik heb niemand persoonlijk aangevallen.

Dus kunnen we het hier gewoon bij laten en weer verder gaan met dit topic? ;)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:44

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 300 ml karnemelk
L: speltbroodje met gerookte zalm, komkommer en een eetlepel fritessaus
T: twee saucijzenbroodjes (waren echt super lekker dus geen spijt van, haha)
A: geroosterde broccolisoep met griekse yoghurt. Drie vissticks en twee stukjes pommes duchesse
T: twee marshmallows

Niet echt een super goed lijstje, maar binnen mijn kcal dus prima voor een keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 19:19

Ik snap je, Annikoe. Ik heb ook wel eens dagen waarop er onbewust wat minder in gaat dan de bedoeling is. Daarom probeer ik er ook een beetje een sport van te maken om wel hoeveelheden aan te geven bij de lijstjes die ik plaats (want een zware avondmaaltijd zet dingen toch wel weer behoorlijk in perspectief).

Wbt de krachttraining is het lastig. Ik eet eigenlijk nooit heel veel voordat ik ga trainen, probeer voornamelijk op een bijna nuchtere maag te doen zelfs. Persoonlijk sport ik dan gewoon prettiger, zonder klotsende buik etc. In de praktijk eet ik dus meestal iets van een banaan of een paar happen kwark voordat ik ga met een kopje koffie om mijn medicijnen weg te spoelen. Dan sport ik en zorg ik dat ik voor na afloop een grote fles water (zeul altijd een 1l fles water mee) en een snack in m'n tas heb zitten zodat ik dat in de auto kan eten of in de kleedkamer.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 19:25

Mijn lijstje van vandaag:
O: drie kleine boterhammetjes met hagelslag, gestampte muisjes en nutella en een kop thee.
L: drie boterhammen met zalm, royale vlokken en speculoos, een haring en een beker melk.
T: een bekertje ijsthee (bij de rituals).
T: een bekertje water en drie handjes blauwe bessen.
A: een halve scholfilet, een schep postelein, een schep worteltjes, een schep peultjes, een schep aardappelen en twee scheppen appelmoes.
T: kop thee, en ik kwam toevallig nog smekkies in alle smaken tegen die ik had gekocht op de HP exhibition. Ik denk dat ik er daar een paar van proef, maar ik weet niet of ik nog durf als ik een vieze heb gehad _O-

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:04

Wat zijn smekkies?

Ik zou zo gaan sporten, maar ik verdraai net mn knie raar, kan bijna niet lopen dus sporten wordt m al helemaal niet :\
Balen, want morgen kan ook al niet. Kijken of zaterdag gaat lukken.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:13

Laura82 schreef:
Wat zijn smekkies?

Ik zou zo gaan sporten, maar ik verdraai net mn knie raar, kan bijna niet lopen dus sporten wordt m al helemaal niet :\
Balen, want morgen kan ook al niet. Kijken of zaterdag gaat lukken.

Dat is toch van Harry Potter die snoepjes? :D Die hadden wij vroeger ook haha.

@maanlicht: ooooh saucijzenbroodjes, dat is lang geleden :9

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:15

Ohhh ik heb harry potter nooit gezien en gelezen, dus dat verklaart een hoop :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 20:30

Bhriseis: ik ben het met je eens hoor. Stond ook een beetje gek te kijken toen ik las dat iedereen tegen jou inging ipv je bij te vallen. Wat annikoe doet moet ze zelf weten maar karige lijstjes plaatsen is nog nooit in t topic gewaardeerd, er wordt altijd gezegd dat we deze lijstjes liever niet zien.

Ik eet ook altijd weinig voor t sporten maar dan zorg ik wel dat ik voor 's avonds al wat gepland heb of het lijstje hier pas post als ik een volledig lijstje heb :-)

Bah, m'n handen zijn helemaal kapot van de crossfit net. Toes to bar en ring dips, Meh :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:37

Mijn lijstje voor vandaag
O: 50 gr havermout met 100 gr blauwe bessen en ong 200 ml melk
L: Twee smørrebrøden, 1 met parmaham en rucola, de ander met brie, parmaham en rucola
T: Yoghurt van de yoghurtbarn
A: Halve italiaanse bol, een tomatensoep (was eigenlijk een voorgerecht maar ik had het als hoofdgerecht) en nog een paar hapjes brownie.
B: 40 minuten fietsen

Het is nog een redelijk oke lijstje voor een dagje uit. Maar ik had vandaag eigelijk écht geen trek. Kreeg het brood met moeite op, en had het liefste ook niks gegeten als avondeten. Had vanochtend ook echt geen trek. Nu vind ik het ongezellig om vriendin alleen laten eten en niks eten is ook niet goed, dus toch gedaan, maar goed. Morgen iig weer sporten en netter eten!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:39

Nou, mn knie doet t geloof ik weer... Raar lijf...
Vandaag staat dit op de planning:

O: havermout met halfvolle melk en kokos
T: schijf watermeloen
L: Volkoren wrap met zalm, light boursin en sla, nog iets erbij uit restaurant maar weet nog niet wat
T: sinaasappel
A: Tom kha kai soep, paar stukjes stokbrood met gezouten roomboter of aioli
T: 2 glazen witte wijn, klein zakje chips

Maar eens kijken of ik het morgen voor mn kappersafspraak nog red om te gaan sporten, anders is het deze week wel wat karig. Ben trouwens wel afgevallen deze week, lijkt opeens wel weer op gang te zijn gekomen :D Dit mag wel doorzetten, moet nog iets meer dan 10 kg af, en eigenlijk had ik me voorgenomen om voor het einde van het jaar "klaar" te zijn. Zou wel eens een nieuw jaar zonder diëten in willen gaan *D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:29

Super Laura!
Het zakje smekkies toch maar dichtgelaten toen ik de smaak 'kots' zag _O-

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:39

Hahah die heb ik ook ooit gehad en niet echt aangedurfd. Lol.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:42

Dat zal ik ook echt niet aandurven. En waarom snoepen als er hele vieze dingen tussen kunnen zitten. Weer een reden om er af te blijven.

zou voor mij wel een stuk makkelijker worden trouwens. Gewoon in elke zak chips voor de helft vullen met vieze chips en de andere helft lekkere chips. Dan blijf ik er wel vanaf denk ik! :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:48

Het leek me echt supercool om te eten, ook omdat in de film exact die doosjes worden gebruikt!
Maar ik heb besloten om het toch maar als een leuk souvenir te laten :')

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:02

Haha ja, dat zou ik ook zeker doen!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:07

Sommige zijn echt intens smerig ja :') Ik heb ze een paar jaar geleden met een vriendin gegeten en mijn god :')

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:08

Ik zou het echt niet eens aandurven. :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:13

Dat zou ik geloof ik ook laten zitten :')

Er is net bij mij een grote chocolate chip cookie bijgekomen :oo :9 Kon mn niet weerstaan... Nou ja, het is vrijdag :+

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:28

Ieuww, ik sla ook over :Y)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: karnemelk smoothie met kersen en banaan
T: klein stukje baklava
L: Italiaanse bol met zelfgemaakte tzatziki <3 en tomaat
A: vooraf Turks brood met tzatziki, daarna Marokkaanse kip tajine met pruimen, couscous en Griekse salade
T: klein stukje baklava

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:02

Ooooo Laura, Chocolate chip cookie. <3

Ik heb net een beker warme chocolademelk op.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:46

Er komen allemaal lekkere dingen voorbij! Op die gekke snoepjes na dan haha.
Ik heb net mijn ontbijt op gisteren uitgeweest, maaaar geen alcohol gedronken!

Er is dan inmiddels ook wel 1 hele kilo af :')
Kent iemand het boek Live love run? Ik ga hem misschien bestellen. Wil het hardlopen echt weer goed oppakken.

Ondanks dat er maar 1 kilo af is zit ik wel lekker in mijn eetpatroon. Ik bedoel het kan wel gezonder, maar qua cal zit het goed en ik heb geen eetbuien meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:53

Heel goed om te horen Ilse! :D Ken het boek verder niet.

Ook de snoepjes ken ik niet haha, maar lijkt me niet zo heel lekker.

O: Banaan
L: 2 spelt boterhammen met couburgerham, 100 gr meloen, 50 gr blauwe bessen en 40 gr druiven (ongeveer) + een klein glas halfvolle melk
A: Iets van lasagne met geitenkaas, iig uit de allerhande. Zal straks eens kijken hoeveel kcal

B: 1 uur circuitje en daarna buikspieroefeningen + straks nog 14 km fietsen, wel op elektrische fiets dus stelt niet zoveel voor.

Reden van ontbijt is dat ik geen klotsende maag wilde met sporten.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:07

Sporten op een volle maag kan ik ook niet. Ik eet mijn avondeten op die dagen dus ook pas om half 9 :Y)

Vandaag echt nul energie. Voor het eerst in 3 weken weer op mijn werk en het is me een puinzooi daar -O- Dus ik kan dit weekend de prut van een ander gaan opruimen, leuk vooruitzicht.

Lijstje van vandaag
O; Kwark met blauwe bessen en cruesli volvezel
T; banaan
L; roggebrood met smeerkaas en kaas
T; granenreep
A; bloemkooppizza caprese