Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:39

Netjes, lekker aan het opbouwen dus :j.

Owwwwja de hoofdband, ook een aanrader. Vallen je oren er na een training ten minste niet af. *brrr*

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:39

Sommigen hier kunnen echt al snel na het eten weer lopen! Ik moet na een grote maaltijd echt 3 uur wachten voordat ik weer daadwerkelijk fijn kan lopen... Vandaar dat ik eigenlijk altijd na het lopen eet.

Voor het weer dat het nu is heb ik eigenlijk niet echt geschikte kleding meer, ik had één warme tight maar doordat ik wat ben afgevallen zakt die helaas constant af.... Zit ook een beetje krap bij kas op het moment dus ik doe het maar met wat ik heb. Toen het vanochtend vroeg -7 aangaf heb ik een tight aangedaan met daarover een joggingbroek, verder een hemdje, t-shirt en lange mouwen shirt over elkaar, handschoenen en hoofdband (anders vriezen mijn oren eraf).
Ik kleed me voor duurlopen inderdaad ook warmer, dan loop ik langzamer dus blijf minder warm en als ik zo'n tijd onderweg ben wil ik wel goed voor mijn lichaam zorgen. Op kortere tempoloopjes ga ik ook wel eens in wat minder warme kleding (vorige week nog in een tshirt gelopen bij gebrek aan kleding).

Wendy mooi begin weer! Nu vol blijven houden :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:04

Ja die hoofdband is echt een life saver! Ik krijg naast koude oren vooral erg veel last van een ontzettend koud voorhoofd, echt een soort brain freeze effect. Ik heb zojuist zelfs met muts gelopen, daardoor bleef m'n hele hoofd lekker warm en dat was wel aangenaam. Het is hier nu -14, dus ook wel nodig :+ Ik heb vandaag in een korte tight met daarover m'n winter tights gelopen, ski sokken (tegen koude enkels!!), lange mouwen (thermo) shirts, zomer outdoorjas, muts, en m'n wollen handschoenen zonder vingers. Wellicht niet de meest ideale hardloop outfit, maar ik heb mezelf zeker warm gehouden :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:25

Ik heb ook heerlijk gelopen vanmorgen, 13.4km door het bos en over de hei. Wat een rust. Van mij mag het wel winter blijven, paar graden vorst en een zonnetje. Voor mij het beste loopweer.

Afbeelding

Afbeelding

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:22

Wauw wat mooi!

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:04

Wauw heel mooi!

Wij hebben net een kort rondje gedaan, vriendlief kreeg last van zijn knie dus eerder gestopt. Misschien dat ik morgen opnieuw nog ga. :)
Afbeelding

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:31

Mooie foto's Supervixen! En fijn dat je lekker gelopen hebt vandaag en bij de midwinter!

Nette start Wendy! Nu lekker verder opbouwen.

Klinkt koud daar Piekosjj :D De foto is wel lekker zonnig. Fijn dat je weer een lekkere duurloop hebt gedaan.

Nette tijd voor de halve marathon Daan! 21 km zonder eten is inderdaad een eind. Ik heb ook een keer een halve marathon gelopen waar ze alleen water gaven onderweg. Is net te ver.

Netjes S1995. Is een mooie route of niet?

Ik heb alleen maar dunne hardloopbroeken. Ik loop ook met vorst eigenlijk nooit met meer dan een dunne hardloopbroek en een iets dikker shirt met lange mouwen. Ik vind het vreselijk als mijn kleding te warm is. Hoofdband en handschoenen heb ik niet eens. Maar ik loop altijd in het bos (weinig wind) en een redelijk tempo (max 12 km). Bij langere duurlopen heb je natuurlijk wel warmere kleding nodig.

Zondag en vanmorgen weer 12 km gelopen. Vooral vanmorgen was echt super met het zonnetje erbij! Echt genoten. Wel iets harder dan gepland gelopen. Vanaf maart wil ik langzamerhand weer wat tempotraining gaan invoeren en eens kijken of de marathon van Amsterdam in oktober haalbaar is.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:54

Piekosjj wat koud!!

Supervixen wat een mooie foto die eerste!

Boemklatsch wat heb jij een leuk hondje!

Tayga ik had ook nog 3,5 km ingelopen dus wat idd echt te ver zonder voeding...
Amsterdam marathon is wel een mooi doel om naar toe te werken.

Ik heb gisteren 9km gelopen, was inderdaad heerlijk weer. Ik voelde de wedstrijd/training van zondag nog wel heel erg in mijn benen. Wilde eigenlijk aankomende zondag 27km lopen maar weet niet of dat nu wel handig is. Maar ik heb ook niet zo heel lang meer om op te bouwen tot april...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:06

Heb je ook ‘rust’weken in je schema opgenomen Daan? Ik doe dit weekend geen LDL (alleen een uurtje lopen), weekend erop 28 km en daarna weer road2rotterdam 30km.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:14

Ja ik heb wel rustweken, dat wil zeggen dat ik dan idd geen lange duurloop doe.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:14

Ons 2e loopje zit erop. Zelfde rondje 3km. Dinsdag een gemiddelde snelheid van 7.7km/uur en vandaag gemiddeld 7.9. Het ging dus al iets makelijker. Als dit rondje echt vlot gaat dan plakken we een blokje eraan :)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:07

Goed bezig, Wendy15 !

Hier was het vandaag zalig weer, net op mijn vrije namiddag! Toch tot de avond gewacht om de loopschoenen aan te trekken, zo kon ik mee met de club. Helaas geen mensen van mijn tempo, dus weer iets trager dan mijn comfort zone gelopen, en weer die relatief hoge hartslag. Maar ik laat het niet meer aan mijn hart komen - wel toepasselijke uitdrukking. :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:34

Is jouw hartslag hoger als je een lager tempo loopt en heb je altijd een hartslagmeter om? Krijg je bij zo'n groeps training ook tips wat betreft manier van lopen ed?

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:09

Wendy, wat knap dat je in zo'n korte tijd al zo goed en ver kunt lopen. Ik heb gister nog even weer gelopen, en zondag weer 5 x 3 min. Haha. Ach, bij elkaar opgeteld toch 15 min hardlopen en dat vind ik dan wel weer goed klinken! :')

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:32

Prachtige foto's supervixen! Ik kan niet wachten tot de dagen langer worden en ik ook weer bij daglicht kan lopen *\o/* Nu ga ik meestal of half zeven 's ochtends of half zes/zes uur 's avonds lopen, beperkt me ook heel erg in mijn rondjes (niet door het bos helaas)

Leuke hond Boemklatsch! Wat voor ras is het?

Tayga, is inderdaad een mooie route, al is het laatste stuk wel een beetje saai. Heb je tussendoor nog iets waar je voor traint?

Daan, ik had woensdag 5km gedaan en kon ook nog mijn wedstrijd van zondag voelen. Maar heb ook bijzonder slecht gegeten daarna en ben niet helemaal fit. Nu dus weer wat gezonder eten, dan herstel ik ook beter en hoop ik me snel weer fit te voelen :)

Goed bezig Wendy!

Wat een geluk Hwn, blijf het gek vinden dat je hartslag zo hoog gaat als je langzamer loopt...

Roos, zit toch superveel vooruitgang in bij jou! Toen je net het topic binnen kwam zat je volgens mij op 6 x 1 min

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:55

Hallo ladies

Mag ik ook in jullie topic?

Ik ben vorige week begonnen met hardlopen.
De eerste X ontzettend last gehad van mijn scheenbenen dus ik bouw het heel rustig op
Ik doe nu echt nog een beginners schema van 2 minuten hardlopen 2 minuten wandelen

Mijn doel is om straks 5km aan een te kunnen lopen zonder daarna erg vermoeid te zijn

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:00

Boemklatsch wat een suuuper lieve hond! Dat moet vast een motivator zijn om te gaan rennen!
HWN zou die hoge hartslag niet kunnen zijn omdat je júist zo ver onder je comfortabele zone loopt? Ik kan nl ook slecht 'te' rustig lopen, dan gaat m'n HR ook echt alle kanten op en voel me dood op terwijl ik amper wat gedaan heb.
Roos en Wendy, jullie zijn lekker op weg! En vergeet niet, de meeste van ons zijn met een minuten schema begonnen ;) Ik kan me nog wel herinneren dat ik opeens de 'stap' moest maken van 2x 8 min naar 1x 15 min. Vond het dood eng en dacht "dat kan ik nooooooit!" En nu ren ik er met gemak 15K uit! :)

Welkom Daantje! Pijnlijke schenen komen vaak doordat je te grote stappen neemt, en daardoor te ver achterop je voet landt. Je kan proberen wat kleinere stapjes te zetten, je benen meer 'onder' je te houden en daardoor meer midden op je voet te landen, wellicht dat dat helpt tegen je zere scheenbenen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:03

Piekosjj schreef:
Boemklatsch wat een suuuper lieve hond! Dat moet vast een motivator zijn om te gaan rennen!
HWN zou die hoge hartslag niet kunnen zijn omdat je júist zo ver onder je comfortabele zone loopt? Ik kan nl ook slecht 'te' rustig lopen, dan gaat m'n HR ook echt alle kanten op en voel me dood op terwijl ik amper wat gedaan heb.
Roos en Wendy, jullie zijn lekker op weg! En vergeet niet, de meeste van ons zijn met een minuten schema begonnen ;) Ik kan me nog wel herinneren dat ik opeens de 'stap' moest maken van 2x 8 min naar 1x 15 min. Vond het dood eng en dacht "dat kan ik nooooooit!" En nu ren ik er met gemak 15K uit! :)

Welkom Daantje! Pijnlijke schenen komen vaak doordat je te grote stappen neemt, en daardoor te ver achterop je voet landt. Je kan proberen wat kleinere stapjes te zetten, je benen meer 'onder' je te houden en daardoor meer midden op je voet te landen, wellicht dat dat helpt tegen je zere scheenbenen.

Ja ik denk ook dat dat het probleem was.
Ik heb filmpjes bekeken met informatie hóe te lopen en ik was dus echt een hiel lander

Nu probeer ik meer op de bal van mijn voet te landen en ik moet zeggen ik voel nu wel meer mijn kuiten naar minder mijn schenen

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:22

Super! Ik heb ook een tijdje als hielloper gelopen en uiteindelijk ging ik huilend de trap op door de pijn in m'n schenen. Niet grappig |( Toen heb ik ook m'n loophouding omgegooid en nu nergens meer last van! Ik kijk graag de filmpjes van Sage Canaday, hij plaatst veel filmpjes over loophouding en andere interessante trainings dingen :j

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:30

Néé das echt niet grappig.

Ik had op een gegeven moment zoveel last dat ik mijn sokken en de rand van mijn joggingbroek niet eens kon verdragen.
Heb gewoon mijn sokken uitgedaan en mijn broek opgestroopt tot over mijn knieën.

Leuk ik zal die filmpjes even gaan bekijken

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:11

Mijn vooruitgang lijkt langzaam, vooral omdat ik voorheen wel grotere afstanden kon lopen. Maar klopt, ik ga voor uit, want de eerste keer hardlopen kon ik amper 1 min volhouden. Soms wil je sneller vooruit, hè Daantjuhhh? :P Wel verstandig om een schema te gebruiken, zodat je niet te snel vooruit gaat. Ik loop zelf op een samen opgesteld schema met de fysio, nog langzamer opbouwend dan de beginnersschema's. Maar wel zo verstandig om je daar aan te houden.

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:12

Ik kan ook niet wachten tot de dagen weer langer worden! Dat wordt nu ook langzaam beter! Om half 6 is het nog licht. :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:50

Ik ga zo de gelre jutbergtrail lopen met een collega die nog niet zo lang en ver loopt. We gaan samen de 7.5km lopen. Heerlijk door het bos ploegen :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 16:43

Heb net bij de Kruidvat een Leontien fitness tracker sport horloge gekocht voor hartslag en stappen tellen. Dan moet je een app downloaden maar nu lees ik daar allemaal negatieve reacties dat het niet goed werkt. Ben niet meer zo heel enthousiast. Twijfel of ik m direct terugbreng of toch eerst ga proberen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:11

Hallooo dames

Ik typ weer even mee

Supervixen laat je me weten hoe het was in Dieren, wilde ook gaan maar 135km rijden voor 7,5km vond ik te kort en was bang dat ik niet kon genieten van de natuur.

Ik loop nu even niet meer op afstand en snelheid maar tot juni in beweging blijven.
Ben momenteel 20wk zwanger en hardlopen is geen pretje doet echt wel pijn in blaas en rand baarmoeder maar ging wel lekker

Vanmorgen genoten van roofvogels in het bos dan neem ik ook even de tijd om te kijken en sta ik stil en plasjes gedaan.
8,5km in 1:03:00 ik ben super tevreden, hopelijk morgen 10km en gaan we daarna 1300m verlengen naar 1400m

Loop nu dus 1300m dan 65sec wandelen en keer of 6 hele 8,5km hardlopen lukt helaas niet meer met die bal in mijn buik