Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:30

Nee, dat soort peer pressure niet. Maar wel: vriendjes mogen een iPhone, en merkkleren, en tot zo en zo laat wegblijven. Daar is moeilijk tegenop te boksen als jij het anders wilt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:38

Jij krijgt toch ook niet alles wat je wilt?
Als ze merkschoenen willen gaan ze maar auto's wassen of zo.
Een kind van een klant wilde ook bepaalde merkschoenen met als dreigent dat hij anders alleen nog maar zijn kaplaarzen aan zou trekken (blaakbaar denkend dat zijn oyders dat wat uit maakt).
Na weken lang in kaplaarzen gelopen te hebben is hij toch maar gewoon gestopt met zeuren :D
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 21-04-17 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:41

ik denk dat ze bedoelt dat die pressure van overal kan komen. Jij kan nog zo goed proberen om streng op te voeden, als ze in je omgeving de kleine alleen maar rotverwennen zit je sowieso op een bepaald moment met de gebakken peren dat ie keihard tegen jou in gaat. Ze weten verdomd goed waar ze wat gedaan kunnen krijgen.
Het zou niet de eerste keer zijn dat er in een familie knallende ruzies ontstaan omdat de ouders A zeggen en al de rest B "want anders is het sielug"

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:42

Kwestie van je eigen reeele plan trekken.
Streng hoeft niet eens, als het maar rechtvaardig en logisch is. Als ons buurkind haar schoenen niet wil uitrekken bij ons thuis brengen we haar ook gewoon weer terug en gaat ze maar lekker thuis spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:45

Daar ben je niks mee als je kind jou wat vraagt (bijvoorbeeld: "ik wil die dure schoenen") en jij zegt nee, je krijgt ze alleen als je ervoor spaart. Maar hij herhaalt de dag nadien bij oma hetzelfde, met de melding "mama wil ze niet kopen ik moet ervoor sparen" en oma schraapt kind stante pede bij elkaar om die schoenen cadeau te doen...
Sta je mooi met je spaarverhaaltje...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:51

Waren jullie dan zelf ook zulke rotblagen vroeger?
Kinderen zijn geen onderontwikkelde apen hoor, je kan ze gewoon wat uitleggen.

Bovendien, als oma haar geld wil doneren dan is dat weer niet mijn probleem.

zelfs paarden weten dat je bij de baas niet dezelfde grapjes hoeft te flikken als bij de bijrijder.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:53

En dan krijg je wer het verwijt dat je niet aardig bent. Of dat je er geen verstand van hebt. Want het is wel een kind. En moeders is al helemaal niks uit te leggen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:55

Dat je geen puber in huis wil is weer een hele goede reden trouwens.

Wat mijn omgeving me verwijt zal me echt roesten hoor.
Lekket boeiend allemaal wat kees en mina van 4 hoog te melden hebben 8)7

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:56

Nee, kinderen zijn verdomd slim om papa en mama tegen elkaar uit te spelen. 'Papa, mag ik dit of dat?" "Vraag maar aan mama." "Mama, mag ik dit of dat? Papa vindt het goed"

En dat is nog te controleren, maar dan gaat het: "mama, mag ik met Marietje naar de bios? Marietjes mama vindt het goed." Wordt het al een stuk lastiger. En als jouw Sofietje vervolgens vriendinnetjes kwijt gaat raken omdat ze van jou niks mag en andere kinderen mogen dat wel, dan is dat idd 'sielugh' en dan sta je daar met je goede voornemens en strenge opvoeding.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:58

Dan is dus de reden dat jij geen zin hebt om een kind te moeten opvoeden.
Die reden is een goede reden en begrijp ik volledig.

Maar iedere keer zie ik staan: ik wil geen kinderen want de kinderen van jantje verderop in de straat zijn zulke rotkinderen.
Dat is toch geen reden? Je hoeft toch niet die verwende/genegeerde kinderen af te kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:06

Ik was geen rotkind, wel een immens rotte puber :o Maar daar ligt meer onder van oorzaak dan gewoon "mijn zin niet krijgen".

To the point: jij maakt niet noodzakelijk van je kind een "rotkind", dat kan je omgeving doen door gewoon volledig tegen jouw visie van opvoeding in te gaan. Je kan proberen een kind iets uit te leggen, maar daarom gaan ze er nog niet mee akkoord. Oma kan je kind elke keer in de supermarkt een vleesje geven, als jij zegt nee en je kind is niet akkoord, dan ben jij wel diegene waarvan die wurm ligt te krijsen en te gillen.

Je kan gezellig uit eten gaan met familie, je kind vreet wat uit. Jij zegt "sorry, mag niet, van decoratie moet je afblijven" en de rest zeg "ach laat 'm toch, het is een kind". Wees maar zeker dat ze dat aanvoelen en veel sneller neiging hebben om toch die grens af te tasten. Zeg je weer "nee", zou niet de eerste zijn die dan huilend en jammerend bij oma gaat snotteren "IKMAGVANMAMANIESPEELEEEEEEEEEUUUUH"

Trek het nu even in het extreme, maar dat soort dingen zie ik best vaak voorbij komen. Dat de opvoeding van de ouders door de rest ondermijnd wordt, en dan sta je daar dus met je goede voornemen. Is het alsnog jouw kind wat overlast veroorzaakt. Op zich is het niet meer of minder dan grenzen aftasten en er tegenaan lopen, dat moeten ze ook leren natuurlijk. Maar je zit er wel mooi mee.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:09

Dan zullen wij wel enorm raar en exotisch zijn of zo.
Ik herken dit gewoon echt niet.
Ook niet bij kinderen van vrienden.

Oma verwend bij ons enorm, echt te veel naar mijn smaak. Maar daar heeft oma vooral last van, bij ons gaat ze niet in tegenspraak.

Zelfde met honden en paarden, die weten ook haarfijn bij wie ze een plukje gras kunnen bietsen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:14

Ik herken het ook niet. Je bepaalt zelf hoe je je kinderen opvoedt.

Geldt ook voor de honden. Ik wil ook niet hebben dat anderen ze koekjes gaan geven als we met ze wandelen en we komen mensen tegen.
Geef je toch ook je grenzen in aan? Dat doe je dus ook bij je kinderen.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:14

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:22

Overigens zijn driftbuien dan weer gewoon een normaal gedeelte van het ontwikkelingspakket.
Maar ik deed gewoon kind onder oksel en thuis (heel barbaars) in de gang dumpen tot het over was. Daar heb ik echt geen grote last van gehad.
Idem met driftbuien met in de auto zetten, je knie is toch heus sterker dan zo'n 10 kg drol als je ze moet vastgespen, ondertussen bedenk je wat je vanavond gaat eten.
Tis maar net hoe snel je zelf over de kook bent waarschijnlijk.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:22

PrizTwir schreef:
Zijn jullie ook geïrriteerd na het lezen van dit?

http://nl.newsner.com/familie/11-irrita ... -kinderen/

Uh ja :')
Alsof mensen die bewust voor geen kinderen niet moe mogen zijn.
Wat kan ik er aan doen dat jij nog vermoeider bent dan ik, omdat je zo nodig een baby wilde? -O-
Ik bedoel maar, mn beste vriendinnetje zou echt wel tegen mij kunnen zeggen dat ze moe is als ze een hele nacht wakker is gekrijst, maar ik weet ook zeker dat ik mag klagen als ik moe ben.

Plus dat dingetje van geen tijd... Alsof mensen zonder kinderen geen druk leven kunnen hebben
Arggggg :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:24

PrizTwir schreef:

Stom stuk.
Ook daar denk ik weer: wat zal jou het boeien wat Truus vind.
Ben ik nou echt zo'n lompe boer dat ik van zulke meningen niet warm of koud wordt? :+

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:25

Jup. Ik heb met name problemen met 1 & 2, de rest kan ik nog wel wat van begrijpen.
Ik snap niet waarom je zo'n opmerking, als iemand die zou maken, gelijk op jezelf moet betrekken, moet vergelijken en moet veroordelen. Als iemand moe is, dan betekent dat toch niet dat je dat meteen met jouw situatie moet vergelijken? Sowieso kan je niet in andermans schoenen staan, dus ook niet oordelen of diegene wel of niet moe is volgens jouw standaarden.
Of je nu 80 uur per week werkt of kinderen hebt, je hoeft zo'n opmerking niet met jezelf te vergelijken of er een oordeel over te hebben...
Afgezien daarvan, heb je zelf voor je situatie gekozen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:27

Doet me aan dat rare topic denken waar mensen tegen elkaar gingen opbieden wie zieker was en of ziekte X erger was dan ziekte Y en dan mag de persoon met ziekte X dus niet klagen van persoon met Ziekte Y heeft het zwaarder 8)7

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:30

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:40

PrizTwir schreef:

Vooral van die eerste. :+
Ik heb die weleens gehoord van mijn moeders andere dochter in de trant van 'ik ben ook weleens moe maar ik kan niet uitslapen' nadat ik aangaf echt doodop te zijn (nasleep van oa chemo's, ptss en depressie) en op dat moment jankend stond te zwaaien op m'n benen.
Dat ze haar kinderen gerust een weekend bij een oppas (of hun vaders) dropt om flink te gaan stappen enzo dat vergeet ze dan weer, dat flink stappen kan ik hoe dan ook niet omdat ik dan letterlijk ziek ben erna.
Maar hé, zij is vermoeider dan ik want zij heb kinderen en kennie uitslapen. :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:48

Zelfde gezever met mensen die 4 dagen werken omdat ze mentaal of fysiek 5 dagen gewoon niet aankunnen.
Dan krijg je ook gelijk mensen erboven op met: pfff op jouw leeftijd werkte ik 80 uur.

Echt zo niet relevant :n
Jij bent niet ik en ik ben niet de buurman.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:50

PrizTwir schreef:

Nummer 11 zou ik nooit zeggen want ik zou nooit de woorden 'lekker', 'relaxen' en 'kinderen' in dezelfde zin gebruiken. :+

Voor de rest 'eigen schuld dikke bult'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:56

Och dat hebben wij dan weer omdat ik bewust deeltijds ben gaan werken en mijn vriend in de offshore zit. Ja, wij kunnen dat financieel redden. Ja, we hebben best wel luxe samen. Maar ze vergeten wel dat we daarvoor ook opofferingen moeten maken. Dat mijn vriend voor dat loon hele lange dagen en werkweken zonder rustdag draait, waarbij hij letterlijk woont en leeft op zijn werk. Dat ik die periodes in mijn uppie moet zien te overbruggen. Dat je sociale contact beperkt is tot 1 telefoontje/week, tot 1 mailtje/dag. ALS dat al lukt ivm internetverbinding. Dat we zelden samen op een familiefeest aanwezig kunnen zijn, dat vakantie samen nooit op voorhand gepland kan worden.

Daar zeggen mensen ook over "ja maar daar kies je zelf voor". Ja klopt. Maar ga dan niet groen van afgunst lopen zaniken dat wij bepaalde luxe dingen wel kunnen permitteren en jij niet. Niemand houdt je tegen om eenzelfde job te gaan zoeken...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:59

Sizzle schreef:
Zelfde gezever met mensen die 4 dagen werken omdat ze mentaal of fysiek 5 dagen gewoon niet aankunnen.
Dan krijg je ook gelijk mensen erboven op met: pfff op jouw leeftijd werkte ik 80 uur.

Echt zo niet relevant :n
Jij bent niet ik en ik ben niet de buurman.

Klopt.
Moet zeggen dat ik af en toe weleens doodmoe wordt van dat gevit op elkaar.
Zeg tegenwoordig weleens als mensen zeggen te willen ruilen (want dan kunnen ze lekker uitslapen/bankhangen) 'prima, maar dan mag je ook mijn brakke lijf en hoofd hebben'. :j
Gek genoeg willen ze dan niet meer. :+