Keep calm and do triathlon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 23:01

@ VHU ; langzaam het hardlopen opbouwen . Je hebt tenslotte ook nog tijd zat tot je eerste triathlon .
Doe je er ook core / krachttraining bij ?

Mijn trainer zegt altijd , wie niet langzaam kan lopen word ook niet sneller .
Zoals LM al schrijft , loopjes in een lage HF , afgewisseld met intervallen .
Je word niet sneller door alleen maar hard te lopen .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:50

Vanuit endurance (lange afstand hardlopen voor paarden :+ ) weet ik hoe belangrijk het is lang - langzaam te trainen en zo op te bouwen dan gaat het uiteindelijk vanzelf sneller. Dan heb je de minste kans op blessures. Dus dat doe ik ook hoor. Snel gaat trouwens toch niet hahaha.
Maar voel me dan echt wel een erg oud langzaam wijf :P zie ik die jonge dingen voorbij lopen als een soort hindes :o
Ben gelukkig wel slank haha. Dat scheelt.

Gelukkig heb ik wel goede 'snel-wandel' conditie :-) ik loop vrijwel elke dag met onze honden zo'n km of 5 / 8. Maar het is echt de 'schok' in het kniegewricht van het hardlopen waar ik heel voorzichtig mee moet zijn dus bij ook maar enige reactie direct terug naar rust.
Maar tot nu toe gaat het best goed. Wel reactie maar na 3, 4 dagen weer weg. Loop dus ook maar 1x per week hard. Meer gaat nu eenmaal niet. Maar in combi hoop ik met corestability training (ook goed voor paardrijden ;-) ) en dat de andere conditie beter wordt hoop ik dat ik wel vooruit ga (letterlijk :+ ). Corestability vind ik zwaaaaaarrrrr :o }:0

In rechterknie zit nog maar 20% meniscus en heb 1x vkb reconstructie gehad.

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:05

Met de conditie zit het dus wel goed VHU! Corestability is ook zwaar, haha! Voorzichtig zijn dus met je knieën, rustig opbouwen en luisteren naar je lichaam :)

Ik probeer 4x in de week hard te lopen volgens schema dat ik krijg. Maar word me wel lastig gemaakt door school... Vandaag pas om half 8 thuis.. Morgen tot 22:00uur naar school dus pas om 12uur thuis. En op dagen dat ik eerder vrij ben moet ik werken! Dat word goed plannen... :+ en geen sociaal leven meer buiten school en werk.. ^)
Laatst bijgewerkt door lovemaylo op 10-09-18 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:05

Edit;
Ho sorry dubbelpost...

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:41

Als het over hardlopen gaat kom ik toch nog even binnen vallen. ;)
Ik liep in 3 jaar van niks naar 21.17 op de 5km door 3 keer in de week te trainen. 1 keer interval (een schema "jatte" ik vaak van hardlopers op instagram), 1 keer duurloop (8km) en 1 keer tempoloop (3 à 4 km op flink tempo lopen). Ik trainde dus eigenlijk maar heel kort. Of het slim was weet ik niet, nadat ik 5km voor mijn gevoel fijn had gelopen ben ik gaan oefenen voor de 10km (met een schema van internet) en sinds toen heb ik shin splint. Laatste maanden leek shin splint beter te gaan maar nu heb ik een lopersknie (de ene keer gaat het perfect en begin ik stiekem weer plannen te maken en de andere keer krijg ik na 2km last en kan ik een paar honderd meter later gewoon echt niet meer lopen van de pijn). Of je mijn training moet volgen weet ik niet maar mijn snelheid ging er destijds wel hard mee vooruit.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 05:48

Core training kan idd zeer intensief zijn .
Nu we in de regeneratie fase zijn , heeft onze trainer al aangegeven
dat de focus komt te liggen op techniek bij het zwemmen .
En dat er intensief aan core kracht gewerkt gaat lopen .

Verder gaat voor mij de komende tijd de focus liggen op stretching , yoga en Five
( https://www.five-konzept.de/)
Morgen heb ik een afspraak in de sportschool om dit te bespreken . :D

JeanetteF

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 07:32

Fijn time2tri weer even focus op wat anders nu de winterperiode eraan komt.

Bedankt voor de tip Welshfan, 21.17 over 5 km issue een mooi tempo! Ik hoor ook dat piramide interval goed werkt. Gaan gewoon maar eens proberen, en ja een echt langzame duurloop moet ik meer op focussen, meestal begin ik langzaam maar wil ik op gegeven moment sneller omdat t voor mijn gevoel echt te langzaam gaat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:03

@Welshfan zo da's een mooie tijd op de 5 :oo nee 3x per week gaat gewoon niet bij mij. Denk je dat je blessures komen van die tijd van snelle opbouw of van iets anders, wat een ellende :(:)

Jeetje Lovemaylo 4x per week :oo da's veul. Doe je dan ook nog zwemmen / fietsen erbij? Tja sociaal leven ik heb manlief en zoonlief en we wonen bij elkaar (gelukkig :+ ) en zij gaan echt voor maarrrrr manlief (&zoonlief ook ondertussen) weet heel goed dat ik sporten nodig heb dus die vinden het niet zo'n ramp hoor als ik in het weekend ook af en toe er een paar uur op uittrek. Door de week kan ik veel doen als ze er niet zijn ivm mijn eigen onregelmatige werktijden. Manlief zit nu trouwens 3 weken in India haha, scheelt trainingstechnisch gezien ook :+
Heb schema gevonden waarbij er 1x per week gelopen wordt, 1x pwk zwemmen en 2x pwk fietsen. Plus dan nog wat core & conditietraining in de sportschool. Heb dat een beetje in mijn achterhoofd bij wat ik doe. Een beetje hoor schema's zijn bij mij niet heilig.

Core is super belangrijk bij zwemmen. De manier waarop je in het water ligt en je je slag kunt maken zeg maar, kan dat moeilijk onder woorden brengen maar als je goed ligt merk je dat je direct sneller gaat en je slag ook makkelijker gaat. En het zwem zo fijn <3 Mooie bijkomstigheid is dat je er een erg mooie buik van krijgt :P

Goed idee vwb stretching/yoga/etc T2T... ik kan dat niet zo goed lang achter elkaar :o moet toch regelmatig echt kunnen knallen en ook echt buiten (dus fietsen of rennen of met het paard erop uit of in de winter schaatsen of zoiets) anders ben ik niet te genieten thuis :o

Zo vandaag lekker rondje van zo'n 30 km gedaan met de nieuwe fiets om er een beetje in te komen, wat een zaligheid zeg. Ging hard =:) 8-) nieuw shirtje en lange fietsbroek gekocht bij DAKA, die hadden uitverkoop, denk ik ga ff scoren. Maar wat ik heb gekocht was natuurlijk weer niet in de uitverkoop :)) Lange fietsbroek had ik nog niet erg blij mee.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:14

Hé das toevallig, wij zijn gisteren ook bij daka geweest :D Speciaal daarvoor van Eindhoven naar Amersfoort gereden!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 21:27

VanHuisUit schreef:
Goed idee vwb stretching/yoga/etc T2T... ik kan dat niet zo goed lang achter elkaar :o moet toch regelmatig echt kunnen knallen en ook echt buiten (dus fietsen of rennen of met het paard erop uit of in de winter schaatsen of zoiets) anders ben ik niet te genieten thuis :o

:o De rest van de trainingen gaan gewoon door , wel in een andere intensiteit .
Dus maandag zwemmen , woensdag hardlopen , donderdag core , zondag
racebike in de winter word dit spinning en core .

+:)+ Dat de nieuwe fiets bevalt .. :j

Morgen breng ik mijn LIV weg , dan komt de andere casette er op :D
Zaterdag wellicht een testritje maken , dan gaat ze in winterpauze .

Op mijn racefiets komt dan de casette en de "oude " wielen van de LIV .
Dan is die fit voor oktober , de Münsterland giro mag je namelijk geen
lig stuur gebruiken . .

Vandaag een mailtje van trainer gekregen over nieuwe team tri-suits .
Van het merk Castelli ...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 09:58

En het is alweer weekend *\o/*
Jullie nog plannen ?

Afgelopen week heeft mijn LIV een andere cassette erop gekregen , wil
vandaag even testen hoe dat fietst .
En morgen hebben we teamtraining , dus dan is de Defy aan de beurt met
de "oude" wielen en cassette van de LIV .
Die ziet er nu ook kes uit :D
De derailleur is ook vervangen , want daar zat te veel speling op ...
Dus helemaal fit voor de Münsterland Giro in oktober .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 17:23

Nou zo te horen al het materiaal weer helemaal in conditie :D

Mijn conditie is enigszins in elkaar gestort vrees ik hele fikse verkoudheid al dagen voel me echt prut -O-

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 20:15

Oh .. balen VHU :(:)
Beterschap gewenst , heeft helaas z,n tijd nodig .

Ik ben vandaag echt lui geweest O:)
Zelfs een middag dutje gedaan .
Ach , mijn lijf zal het wel nodig hebben .
Morgenvroeg iig lekker een stukkie fietsen met het team .

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:18

Welke afstand ga je rijden in de Münsterland Giro T2T?

Beterschap VHU!!

Bij mij staat sporten helaas op een laag pitje! Hele lange schooldagen en vaak pas heel laat thuis savonds en zelfs snachts! Daarnaast ook nog stage en 12-20uur werk maakt het lastig om tijd te vinden voor het sporten. Nu net weer thuis van werk en ben dan echt kapot!! Morgen een dagje niks, dus dan de hardloopschoenen maar weer aantrekken! :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:45

Dag moest dan maar ff meer uur hebben dan 24 :+
Hoop dat je morgen lekker kunt gaan lopen, goed voor alles!

Castelli prachtig merk, manlief heeft daar 2 jasjes van en een shirtje. Die Italianen weten zowiezo altijd wel iets moois te maken :7

Maarrrrr volgende week mooi weekje met lekker droog weer *\o/*

Zitten jullie allemaal in de sportschool in de winter trouwens? Heb zo'n hekel aan sportschool ^)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-18 08:06

VanHuisUit schreef:
Zitten jullie allemaal in de sportschool in de winter trouwens? Heb zo'n hekel aan sportschool ^)

Voor core training zitten we altijd in de sportschool .
En het wintertraining op zondag word straks core en spinning .
Na ja ...spinning kun je het eigenlijk niet noemen , maar een indoor racefiets
training op HF .
Ons hardlooptraining is altijd buiten , weer of geen weer .

Ben ook erg benieuwd hoe het desing van de nieuwe tri-suit er uit ziet .
Is custom made voor ons , er komt ook reclame op .

Jeetje LM ...klinkt idd als drukke dagen . :(:)
Blijft dat je hele school jaar zo ?

De Giro is 125 km .

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 09:29

Ik loop in de winter gewoon door buiten. En fietsen doe ik op 't moment al vrij weinig maar fiets dan ook gewoon buiten in de winter (Als er geen sneeuw ligt)

Leuk he T2T wij hebben dit seizoen ook nieuwe custom made trisuits gehad van de club!

Helaas blijft het wel druk! Igg de eerste 10weken. Gister heel de dag bezig geweest met school. Vanochtend vroeg dus maar hardgelopen.. Extra vroeg opgestaan :+

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:16

Oh ik kan wel huilen! Hardlopen ging juist weer zo lekker.. Heb ik vandaag een ongelukje gehad op school met sporten..

We gingen verschillende urban sports doen, waaronder longboarden, daar ben ik dus niet voor gemaakt :+
Ik viel en ben met m'n voet achter/onder het board blijven hangen waardoor m'n enkel dubbel klapte en de zijkant van m'n voet op de weg drukte.. Nu is m'n voet dik blauw en pijnlijk! En een geschaafde knie.. Maar dat is niet erg :+

Nu kan ik dus niet hardlopen ^)

Hoe is het trainen bij jullie?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:23

Oh nee LM, wat een pech!

Mijn motivatie was na de laatste keer hardlopen (wat te slecht voor woorden ging) onder nulpunt gedaald. Dus ik focus me nu op mijn fysio riedeltje & yoga oefeningen. De rest komt later wel weer :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 20:13

Oh nee LM .. :(:) wat een pech .
Daar zul je helaas effe last van hebben .
Sterkte !

Ja , ben eg benieuwd naar de nieuwe trisuits ... het ontwerp staat .
Er kunnen nog 2 sponsor namen op .
Dan is het passen en bestellen .
Neem er dan 1 met korte mouwen .

Wij zitten nu in de regeneratie periode , dus behalve de vaste trainingsdagen niets extra,s.
De intensiteit is ook een stuk lager .
Krachttraining staat op de voorgrond .
Ik wil iig tot de giro nog wel regelmatig fietsen .
Zondag hadden we ook een mooie rondje bij heerlijk weer .
En het ziet eruit dat we nog mooi na zomer weer hebben .
Verder ... druk op het werk .

Je blessure nog niet weg Doubtless ?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 20:52

Da's balen LM -O-
Heel verstandig Doubtless, misschien gewoon ff opladen weer :(:)
En wanneer is De Giro T2T?

Hier vandaag eindelijk weer eens iets trainingstechnisch gedaan, ff heerlijk geknald op de fiets, was ook zulk lekker weer, wat is het toch kicken als je zo hard kunt gaan. Af en toe wel giga zware benen maar goed was wel erg lekker. Was maar klein stukje hoor, iets van 25 km of zoiets.

Zal ook wel zien hoe het gaat van de winter. Nu eerst nog maar ff genieten van deze heerlijke nazomer {:}

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 21:16

Voorbij? Nee hoor. Ik mag nu 1x per week 5x2 minuten lopen, omdat 2 a 3 keer niet te doen is vanwege de pijn. Nee ik denk dat dit nog wel ff duurt.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 06:02

Oh je Doubtless ... balen :(:)
Kalmpjes aan , het seizoen is toch zo goed als voorbij .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 06:44

@ VHU ; 3-10-2018 :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:43

OK +:)+

Vanochtend weer stukjes hardlopen gedaan. Viel me niets tegen. Loop niet helemaal meer voor schut :)) denk ik :P