Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amber_anne schreef:Mijn zusje is met 16 gestart maar die heeft er meer moeite mee en grijpt wel nog sneller naar een maandverbandje. Ze heeft vooral problemen met het indoen en haakt daarom snel af
soesita schreef:Zijn er hier ook jonge vrouwen die direct (of al snel) aan de cup zijn begonnen? Mijn dochter is net beginnen menstrueren en omdat de cup na jarenlange ellende voor mij een openbaring was, wil ik haar graag aanraden om eens een cup te proberen. Daar is ze nu, begrijpelijk na slechts een paar maal te hebben gemenstrueerd, nog helemaal niet aan toe. Ze weet dat het ding bestaat, dat ik het gebruik en dat ik er zeer goede ervaringen mee heb. Maar als jong meisje is het natuurlijk allemaal nog wat anders, nieuw, onvertrouwd met het eigen lichaam.
Wie is hier ook nog jong en met de cup gestart? Op welke leeftijd?
soesita schreef:Zijn er hier ook jonge vrouwen die direct (of al snel) aan de cup zijn begonnen? Mijn dochter is net beginnen menstrueren en omdat de cup na jarenlange ellende voor mij een openbaring was, wil ik haar graag aanraden om eens een cup te proberen. Daar is ze nu, begrijpelijk na slechts een paar maal te hebben gemenstrueerd, nog helemaal niet aan toe. Ze weet dat het ding bestaat, dat ik het gebruik en dat ik er zeer goede ervaringen mee heb. Maar als jong meisje is het natuurlijk allemaal nog wat anders, nieuw, onvertrouwd met het eigen lichaam.
Wie is hier ook nog jong en met de cup gestart? Op welke leeftijd?
Urbiezira schreef:Volgens dit is de Claricup net iets harder dan de MeLuna Classic, maar er staat niks over de Claricup 2... http://cupkiezer.nl/hrf_faq/hoe-weet-ho ... emspieren/
Ik heb ook m'n eigen vraagje: gebruik nu voor het eerst de MeLuna Sport M, maar merk dat ik blíjf doorlekken, echt om gék van te worden. Gebruik voor mijn lichte dagen een Ladycup, maar daar bleef ik ook mee doorlekken. Ik heb het idee dat de MeLuna wat lang is, maar weet het allemaal even niet meer. Moet 'm voor mijn gevoel best ver inbrengen voordat 'ie lekker zit, wat ik bij de Ladycup overigens ook had.
Heb wel het idee dat hij goed uitgevouwen is, dus ik snap het niet zo. Wie heeft de gouden tip??
corine1981 schreef:Misschien toch nog een andere cup?
Ik ben niet zo'n Meluna fan, heb 2 verschillende gehad en lekte standaard door...
Bij mij doet eigenlijk alleen de diva goed zijn werk (behalve in de nacht maar daar lekte ik met de grootste tampons ook altijd door).