[HK] Make-up topic: deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:48

Mijn telefoon maakt sowieso vaak mijn huid op foto's wat roziger/roder maar ik weet het niet... heb dus wel 'ns eerder foundation laten smeren, toen dachten ze in de eerste instantie ook dat ik een rozige ondertoon zou hebben. Dus eerst rozige geprobeerd maar dat zag er niet uit, uiteindelijk dus bij gele ondertoon uitgekomen, maar die ik uiteindelijk meekreeg was weer te donker en te gelig.

Ik heb een dunne lichte huid dus je ziet wel snel als ik bloos, rode vlekjes krijg etc. maar bijv. gouden sieraden staan mij weer beter dan zilver, dus dan zou je denken dat ik weer meer naar warm neig... ik denk dat ik gewoon terug ga naar MAC en van meerdere lichte kleuren zowel NW als NC een tester vraag, dan probeer ik zelf wel wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:06

DS, ja precies. Vind het jammer dat zijn persoonlijkheid wat minder is want zijn customer service en producten zijn wel echt super!

Mascara's gebruik er maar 2 tegelijkertijd van die beide ook iedere dag op mijn wimpers gaan. En zoals DnT ook zei, mijn palettes gaan ook jaren mee. Ik hou me niet echt aan de 'richtlijnen' van houdbaarheid. Als het nog goed ruikt/voelt dan doe ik het gewoon op.

blubblabhoi, dan ga ik daar ook nog eens naar kijken! :)) De prijs is inderdaad altijd ergens in terug te zien, maar hun Flawless palette en Eyes Like Angels palette vind ik ook geweldig en sommige kleuren hebben beter pigment dan duurdere palettes dus wat dat betreft zegt dat ook niet alles. :D

Nog een duidelijk verschil Fenrir! Klinkt stom, maar kijk eens bij Urban Decay? Ik heb zelf een roze ondertoon maar geel kan ik ook weer hebben. Sommige roze zien er te roze uit bij mij en sommige gele te geel maar ik kan beide hebben en mijn UD foundation (1.0 als ik me niet vergis, de op 1 na lichtste kleur, 0.5 is de lichtste en sterk roze) is roze met echt een klein beetje geel waardoor je 'best of both worlds' hebt, haha. De Fix Fluid van MAC in NW13 is bij mij goed qua kleur, maar om te proberen had Elke bij mij de Studio Sculpt in een NC ook aangebracht en die kon ook. _O-

Eight schreef:
Shizzel schreef:
DS, aah top! Hoop dat 'ie heel is, heb me toch een drama gezien online over King Tut.

blubblab, mooie aankopen! Hoe is het pigment van die MUR palette? Ben zo benieuwd!

Eight, als goedkope vind ik MUR echt goed (de eyes like angels of flawless <3 - mermaids forever krijg ik met geen mogelijkheid goed erop).

Ik koop eigenlijk bijna geen Makeup meer, echt goed van mezelf :D dus als ik dan iets koop trakteer ik mezelf liever op een wat duurder palette! Daar nog aanraders voor? Ik las veel goeds over UD?

You have come to the right place. <3 <3 Dat merk kan ik niet over ophouden. De Gwen collab vind ik geweldig, veel neutraal met drie knalkleuren erin. De Vice LTD is echt mijn favoriet, ik heb zelf geen fallout en pigment is to-die-for. En die Vice4 - oef, wishlist material. <3 Hebben allemaal nog best een paar neutrale kleuren erin en dan heerlijk wat knalkleuren! The Balm is overigens ook de moeite waard, hun Nude Dude en Nude Tude palettes vind ik ook super!

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:19

Even wat foto's gemaakt van mijn stash :o
This is where my magic happens := :
Lamp gekocht n.a.v. dit topic hihi
Afbeelding
Mijn kwasten, bijna allemaal Zoeva en een paar RT. Ja ik moet ze nodig wassen :oo
Afbeelding
Afbeelding
Lade met go to mascara's, wenkbrauwspul, concealers, primers en wat losse dingetjes.
Afbeelding
Bronzers, highlighters, blushes, poeders en foundation.
Afbeelding
Deze lade open ik haast nooit maar heeft eigenlijk de meeste inhoud.. Draag eigenlijk nooit lipsticks. De liquide van GC en LA girl draag ik dan wel weer regelmatig.
Afbeelding
Oogschaduws, het paarsige paletje van Catrice en het palette van Zoeva gebruik ik het meest.
Afbeelding
Rommellade met heeeel veel mascara's die ik niet standaard gebruik en eyeliners, Oogschaduw mono's, potloden etc.

Weet niet of jullie het interessant vonden maar het leek me wel leuk om alles eens op de foto te zetten omdat ik ook nieuwschierig ben naar jullie stash :o

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:42

Afbeelding
Bestelling is binnen :D

Fenrir, van waar kom je?
Als je ooit in Eindhoven bent, help ik je heel graag met foundation keuze :j er is sowieso een kleur voor je. Ik zelf denk aan de NW10 of NW13 bij jou, zo vanaf de foto.
Ikzelf gebruik altijd NC15 en NW10. Dit omdat ik wel echt wat geler ben, maar wel heel heel licht ben!

Ik word echt gek van die onzuivere huid, sinds ik spiraaltje heb |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:45

Mooie stash!

En Elke, je bestelling. <3 Kwasteeeeen. *\o/*
Heb je 'm al lang? Wat is er veranderd met je huid? -O-

Ik had overigens vannacht een droom dat ik vanuit het werk een supermooie kaptafel en stoel kreeg.... needless to say dat ik teleurgesteld was toen ik wakker werd. :+ Daar ging mijn paleisje. _O-

velvetblack

Re: Make-up topic: deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:55

Haha fijne dromen zijn dat :') je bent officieel Obsessed!!

Veel oneffenheden. Puistjes etc. Ook op schouders enz. Had ik eerst nooit. Echt om te janken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:58

Dames, HELP!

Mijn Nars creamy concealer is nu toch echt op, maar ik weet niet wat ik wil ter vervanging.
Deze dekt niet genoeg en mijn MAC pro longwear creased.

Hij moet dus goed dekken (ivm paarse kringen), niet creasen en geschikt voor een zeer droge huid.
Valt mee toch qua eisenlijstje :')

Tips?

Nice Elke, moet je nou je eigen kwastenset betalen die je voor je werk gebruikt?
Of is dit prive?

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:03

DnT schreef:
Dames, HELP!

Mijn Nars creamy concealer is nu toch echt op, maar ik weet niet wat ik wil ter vervanging.
Deze dekt niet genoeg en mijn MAC pro longwear creased.

Hij moet dus goed dekken (ivm paarse kringen), niet creasen en geschikt voor een zeer droge huid.
Valt mee toch qua eisenlijstje :')

Tips?

Nice Elke, moet je nou je eigen kwastenset betalen die je voor je werk gebruikt?
Of is dit prive?

Geen tips helaas maar toch vind ik het grappig hoe het per persoon zo kan verschillen; Mijn Prolongwear creaste eerst ook, tegenwoordig is hij echt gort en gortdroog onder mijn ogen. Creert allemaal schilfertjes die er niet echt zijn. :') De huid onder mijn ogen is inderdaad aan de droge kant maar dat maak ik goed door de juiste cremes erop te smeren. Maar toch blijft de concealer echt harstikke droog. -O-

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:29

Foto's van mijn stash zijn aan uploaden naar Dropbox. Zal zo eens mooie post ervan maken. Gelijk de boel helemaal uitgezocht en wat uitgedund.

Elke flinke bestelling! Jaloers op de kwastenset.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:33

Deel van de kwastenset had ik al, die heb ik van MAC gekregen. Zelf aanvullen is op eigen kosten (uiteraard) :j maar wel met wat korting voor werknemers.

Ik vind de Moisture Concealer van MAC heel fijn, maar ook dat verschilt weer per persoon hoe die pakt. Qua dekking issie normaal.
Zal straks even foto maken van die concealer, hoe die pakt bij mij :)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:34

Oh wat fijn als je zo'n goede make-up plek hebt! Ik moet het doen met een plank aan de muur en een spiegel. :') Je kan zo weinig echte meubelen kwijt op een zolderkamer. -O-

Had net in de Kruidvat Eindhoven het laatste paletje van Serena in mijn handen en had het bijna gekocht maar ben gaan swatchen en vond het best krijtig. Die highlighter was echt niet fijn te blenden.

Dankzij jullie wist ik van de 40% korting op mascara's bij de Ici dus heb mee een nieuwe Chubby Lash gehaald van Clinique. Echt een topper. :j Helaas toen doorgelopen naar de Costes en nog meer geld kwijt. Oeps.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:37

DnT, ik weet helaas niets maar wat verrekt irritant...

Lino, ben heel benieuwd!

Niniane, ik moet 't doen met m'n bed en een spiegel die ik in mijn hand hou. _O- _O- Ooit komt ons gloriemomentje. :')

Weet iemand trouwens een goede liquid highlighter? :) Wil eens kijken of dat powderfoundation over een liquid echt zo goed werkt. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:38

Snap dat aanvullingen zelf betaald moeten worden, maar ik vind het ook heel logisch dat je een basis set krijgt, aangezien je die voor je werk nodig hebt.

Die ga ik eens testen, bedankt!
Als hij net zo goed uitpakt als je Studio Sculpt tip ben ik blij :D

Ik heb de liquid highlighter van Becca in Opal.
Kost wel wat, maar is een absolute aanrader!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:40

Ooit hebben wij een speciale kamer voor make-up met inloopkast erbij Shizzel. :))

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:22

En daar zijn de foto's dan!

Afbeelding
Als eerste al mijn oogschaduw palettes. UD en MAC, klein palette van Dior die ik gebruik als ik ergens anders slaap.

Afbeelding
Blushes, highlighters, poeders en bronzers.

Afbeelding
En open.

Afbeelding
Primers, concealers, foundations en setting spray.

Afbeelding
Mijn wenkbrauwproducten.

Afbeelding
Mascara's en eyeliners.

Afbeelding
Nepwimpers met lijm en een lipbalsem.

Afbeelding
Liquid lipsticks. Jeffree Star en Gerard Cosmetics.

Afbeelding
Andere lipsticks dicht.

Afbeelding
Essence, Catrice en Estee Lauder open.

Afbeelding
YSL open (was ik vergeten op foto te zetten eerst :x )

Afbeelding
MAC lipsticks open.

Afbeelding
Back ups.

Afbeelding
En zo staat het momenteel op mijn kast (wat ik gebruik, aantal dingen die ik weinig gebruik of nu niet goede kleur hebben staan in de kast). Ga binnenkort nog even lipstick tribune bestellen denk ik. Gaat steeds meer ruimte in beslag nemen zo.

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:28

Ooit, ooit, ga ik richting eindhoven en ga ik bij je langs Elke! Helaas niet helemaal in de buurt zo vanuit boven in noord holland haha

Maar morgen ga ik denk ik even langs de leen bakker of iets een kast halen! En hopelijk even een betere spiegel erbij!

Wat voor kleur licht of iets raden jullie aan met het opmaken? Ik zoek nog een knappe lamp maar weet niet zo goed waar ik naar moet kijken :Y)

@Linoleum, wauw! Fijne stash zo <3

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:29

Lekkere bestelling Elke!

En Shizzel (oa) de High Beam van Benefit schijnt erg goed te zijn, maar die van Becca ook.

Heb nog niet geswatcht, maar mijn Skin Frost is heel <3
Afbeelding

Wow wat een collectie Lino!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:31

Prachtige stashes!

Dnt de double wear van el werkt voor mij erg goed :j
Hoor mega goede verhalen over die van ud maar daar heb ik zelf geen ervaring mee helaas (continu uitverkocht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:33

Je stash Lino <3 <3

Drunksheep, yeeeees. Hij ziet er zo mooi uit, damn. <3 En thanks, jij ook DnT, ga ze zo eens opzoeken online! :)

Tati's video, het eerste product wat ze noemt vind ik best interessant, die Brow bow conditioning primer. Zal in de gaten houden wat Tati ervan blijft denken en wie weet kopen. _O-
https://www.youtube.com/watch?v=aVGX_g4MKsw

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:37

Wauw, ik vind jouw collectie prachtig blubblabhoi <3 Leuk om te zien hoe het in de lades ligt :D

Ik durf echt geen foto van mijn make up te plaatsen vergeleken met dat van jullie :o

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:51

Ik ben zo jaloers op jou Lieneke :')

Shizzel, High Beam van Benefit is idd heel fijn. Ik vind Watts Up fijn maar dat is geen liquid natuurlijk :D

Wat vinden jullie een echt fijne bronzer? Ik ben steeds net niet 100% tevreden lijkt het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:57

Ik wil nog Sunkissed van UD, toen ik hem op had gedaan vond ik hem prachtig maar helaas niet meegenomen. Verder heb ik die dupe van Benefit van W7, Honolulu heet 'ie volgens mij.

Die van Benefit ziet er trouwens prachtig uit. Toch maar eens kijken dan.. :') _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:00

velvetblack schreef:
Fenrir, van waar kom je?
Als je ooit in Eindhoven bent, help ik je heel graag met foundation keuze :j er is sowieso een kleur voor je. Ik zelf denk aan de NW10 of NW13 bij jou, zo vanaf de foto.
Ikzelf gebruik altijd NC15 en NW10. Dit omdat ik wel echt wat geler ben, maar wel heel heel licht ben!

Eindhoven is niet echt om de hoek en ook een plek waar ik nooit kom, helaas!
Er zal sowieso een kleur zijn idd alleen nog even vinden welke :D Vond het alleen een beetje apart dat ze zo vastberaden leek over de (verkeerde) kleur zonder nog iets anders te proberen, leek haast wel alsof ze me zsm de winkel weer uit wilde hebben :+ Ze zei dat ik echt een gele ondertoon moest hebben... maar we gaan het wel zien...
Ik ga gewoon om die tinten vragen en dan thuis zelf wat proberen, evt mixen en kijken of dat wat is. Ik vind het ook niet erg om te moeten mengen.

Shizzel schreef:
Nog een duidelijk verschil Fenrir! Klinkt stom, maar kijk eens bij Urban Decay? Ik heb zelf een roze ondertoon maar geel kan ik ook weer hebben. Sommige roze zien er te roze uit bij mij en sommige gele te geel maar ik kan beide hebben en mijn UD foundation (1.0 als ik me niet vergis, de op 1 na lichtste kleur, 0.5 is de lichtste en sterk roze) is roze met echt een klein beetje geel waardoor je 'best of both worlds' hebt, haha. De Fix Fluid van MAC in NW13 is bij mij goed qua kleur, maar om te proberen had Elke bij mij de Studio Sculpt in een NC ook aangebracht en die kon ook. _O-

Mocht MAC niks worden hou ik dat in gedachten!

Wat hebben jullie een mooie spullen allemaal! En wat een hoop hebben sommige :wow:

Elke, wat vervelend van je huid, miss moet je even wennen? Ik had hetzelfde probleem dankzij de pil ik kreeg toen ineens 1x per maand allemaal puistjes op mijn kaaklijn. Overgestapt naar een andere pil en nu merk ik het nog wel, maar veel minder.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:02

Lino! Prachtig! Ik heb nog een verzoekje! Je pallets open. O:)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:04

Iris82 schreef:
Lino! Prachtig! Ik heb nog een verzoekje! Je pallets open. O:)

Haha ja zijn zulke bekende palettes, denk dat kan ik wel even overslaan :')

Zal even foto maken.