Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MeliaforeverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:30

Bedankt Tango! Ik ga er is naar kijken. :)

enamorada schreef:
Meliaforever schreef:
Ik kom mij ook weer melden.. Moet echt wat gaan doen dus ik ga thuis wat workouts doen. Weet iemand goede/leuke workouts op YouTube?

Heb zo'n aerobic step(bank) dus daar ga ik sowieso filmpjes van volgen.

wat wil je vooral gaan trainen?

Ik wil eigenlijk beetje vanalles wat doen. Als het maar niet te saai wordt en niet teveel ruimte inneemt. En heel belangrijk dat ik de stapjes kan volgen. :')

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:54

Ik werd vanochtend wakker met kramp in mn kuit (mijn vader heeft dit regelmatig, soms tot spierscheuren aan toe, dus ik hoop niet dat t bij mij nu ook begint). Het hield de hele ochtend aan en na een stuk lopen was het gelukkig over.

@Meliaforever Ik ben toen begonnen met de 90 fix yoga challenge omdat ik meer wilde bewegen. Je hebt eigenlijk geen materialen nodig, behalve een kleedje/matje. En de filmpjes nemen elke keer een ander deel van het lichaam/andere oefeningen mee. En ik vond van die 7 minute work out filmpjes altijd wel grappig om te doen.

Die vergelijkingsfoto's zien er erg netjes uit meiden!

DBiancaL

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:07

Ilovejip krampen ds heel erg vooral in bed dan kan je soms niks magnesium kan dan helpen tegen spierkrampen :)

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 06:34

Ik meld me hier veel te weinig :')

Ik word 's nachts vaak wakker met kramp als ik de dag ervoor niet genoeg heb gedronken. Misschien is dat bij jou ook het geval?

Hier gaat het goed, van de zomer gemiddeld 10 uur in de week in de sportschool te vinden geweest en het resultaat is er naar! *\o/*
Ik had zaterdag mijn eerste les grit, erg leuk maar zwaar, heb een spierpijn, jeetje :') Maar vanaf nu elke week een les grit.

Verder afgelopen een week een beetje met mijn voeding gespeeld. Op 2/3 dagen dat ik niet heb gesport heb ik laag in koolhydraten gegeten, meteen veel vocht kwijt. Maar ik heb merk dat ik dan ook energie/kracht mis voor het sporten. Dus dat ga ik alleen doen op dagen dat ik niet sport.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:24

:wave:

Wat leuk dat er zoveel mensen bijkomen, gezellig :)

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:24

@tova Oe gritt is zo leuk!! Alleen inderdaad altijd zwaar wanneer je hem goed doet hahha

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:04

Mooie progressie foto's meiden!

Hier zo nu en dan ook kuitkramp. Streken is de oplossing :')

Verder rommel ik nog lekker aan met khd arm. In de weekenden is het soms wat hoger ivm fysiek zwaarder werk dan merk ik dat ik ze gewoon nodig heb.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:08

Zit je echt heel laag met khd Gribaldi? En wat is de reden daarachter? Ik let wel op mijn macro's en eet minder khd dan gemiddeld denk ik. Meestal rond de 25 -30 % van mijn calorieën uit khd

Heb gisteren een fijne arm/schouder/rug workout gedaan. Vanochtend wat langer op mijn paard gezeten dan verwacht, dus geen tijd meer voor mijn normale 20m work out tussen de krachttrainingen is. En ben pas om 10 uur thuis vanavond dus dat gaat hem niet meer worden vandaag.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:50

Gezellig, al die nieuwkomers!
Ik zwaai even; ik ben sinds donderdag uit de running met koorts en een flinke verkoudheid. Sport ze!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:54

Welkom allemaal :wave: :D

Bhriseis schreef:
Gezellig, al die nieuwkomers!
Ik zwaai even; ik ben sinds donderdag uit de running met koorts en een flinke verkoudheid. Sport ze!

He bah, rustig aan en hopelijk knap je gauw weer op!

Hier inmiddels officieel -15kg :):) Net wel even naar de fysio geweest ivm last van mijn enkel (verkeerd afwikkelen tijdens hardlopen denk ik), die is wat instabiel en dus daar oefeningen voor gekregen. Mag gelukkig gewoon nog trainen :D

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:24

Beterschap Bhriseis!! :(:)
Netjes Dreamy! Goed bezig :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:33

Hier ook Bhris! Beterschap!

Wat knap dreamy!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:34

Tango1979 schreef:
Zit je echt heel laag met khd Gribaldi? En wat is de reden daarachter? Ik let wel op mijn macro's en eet minder khd dan gemiddeld denk ik. Meestal rond de 25 -30 % van mijn calorieën uit khd

Heb gisteren een fijne arm/schouder/rug workout gedaan. Vanochtend wat langer op mijn paard gezeten dan verwacht, dus geen tijd meer voor mijn normale 20m work out tussen de krachttrainingen is. En ben pas om 10 uur thuis vanavond dus dat gaat hem niet meer worden vandaag.

Ik zit niet hoger dan 30gr khd. Heb weleens een hele laag dag maar probeer mij echt aan die 30gr te houden. De reden is dat ik niet "zwanger" rond loop, beter in mijn vel zit en geen dipjes heb.
Kom nu eindelijk wat meer uit de vermoeidheid, krijg hiervoor om de 6 weken een spuit en verder tabletten.

Ik merk wat ik wel en niet kan eten kwa khd rijke producten en moet hier (helaas) gewoon echt op letten. De pijn die ik daar soms van heb ik echt geen pretje :=

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:34

Dreamy goed bezig zeg!

Ik ga vanavond weer sporten, is al zo lang geleden :') Geen smoesjes maar gaan :P

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:45

Goed bezig! Ik moet dat ook echt ff tegen mezelf zeggen..
Maaaar jij bent goed bezig! Gaan :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:40

Als ik eenmaal weer in dat ritme zit, gaat het prima. Maar in het ritme komen :')

Vanavond maar beginnen met hoepelen en armen/rug.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:43

Ja dat is mijn probleem ook haha..
Maar ik moet morgen eerst naar een Psychosomatiek therapeut. Ik krijg de weinig zuurstof naar mijn hersenen dus ik moet dat eerst leren onder controle te krijgen :+

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:46

Knap hoor Dreamy!
Ik moet dit weekend echt nieuwe broeken kopen. Ik pas er nog maar één :=
Ik moet zeggen dat ik koolhydraten niet zo precies bijhoud. Ik probeer minstends 3x per week gewoon een vleesje met groente te eten 's avonds dus zonder rijst/aarappelen/pasta/etc.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:16

Ik weet dat magnesium slikken, genoeg drinken en stretchen kan helpen. Ik weet ook dat spierkramp kan ontstaan door overbelasting en ik gok dat het daar mee te maken heeft. Ik had namelijk vrijdag intensief krachttraining voor benen gedaan en zaterdag paard gereden (normaal houd ik de vrijdag rust). Eventueel zou te weinig drinken ook kunnen maar daar probeer ik toch altijd wel op te letten. Ik hoop dat dit gewoon bij eenmaal blijft.

Ik vind het knap dat jullie zo laag in khd kunnen eten! Ik zit toch meestal wel op 50% khd.

Heb vandaag weer een wholebody work out gedaan en tijdens het stretchen iets meer mn schouders/nek meegepakt. De benen nog iets met rust gelaten, die pak ik morgen of woensdag weer mee.

@Dreamy Lekker bezig! Je mag trots zijn op jezelf!

@Bhriseis Beterschap!

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:22

Ik ben eigenlijk ook gek op khd hoor! Maar merk met afvallen dat het me enorm helpt tegen "trek" om meer eiwitten en vetten te eten. Bovendien wilde ik echt insuline gevoeligheid verlagen (moeder heeft diabetes type II) en ik heb het idee dat dit erg goed werkt door vooral de "slechte" koolhydraten te schrappen.

Ik eet dus helemaal geen tarwe en witte suiker en probeer bijna niks uit pakjes te eten. Ik maak veel zelf met bijv. boekweit-, spelt- en kokosmeel. Ook vervang ik rijst/pasta (bloemkoolrijst is lekker!)

Beterschap Bhriseis
Wauw Dreamy, echt knap! En pas op met de enkel he!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:17

Pradaatje, nou heb gesport hoor! Moest er wel weer even in komen maar dat gaat wel goed komen.
Dat is vervelend zeg! Krijg je dan speciale oefeningen om dat onder controle te houden/krijgen?

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:34

Goed bezig Gribaldi!
Ik heb mijn 1e sessie vanavond dus ik weet nog niet helemaal wat ik moet verwachten. Ik ben er ook wel een beetje sceptisch onder. Elke keer als ik opsta word ik licht in mijn hoofd, ook als ik gewoon heb gegeten. Bloed laten prikken en dat was allemaal oke, dus toen kwam er uit dat ik door te weinig zuurstof in mijn hersenen dit kreeg. Ik heb een hele tijd onder best wel heftige stress gestaan en schijnbaar past je ademhaling zich dan ook aan, door ook kort en stresserig te worden.
Ik ben wel benieuwd, ik heb namelijk zelf zoiets, hoe kan zoiets natuurlijks en essentieels als je ademhaling zo drastisch veranderen dat je anders gaat ademen.. Maar ik word er gek van dus ik ga er gewoon heen en ik zie het wel :)

@ Tango ; een vriendinnetje van mij eet ook tarwe vrij, die is er ook heel enthousiast over en regelmatig eet ik ook mee. De recepten zijn erg lekker! Allemaal nieuwe dingen, ook bizar waar allemaal tarwe inzit eigenlijk..

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:41

Oh wat apart joh! Nog nooit van gehoord. Stress is niet goed voor je lichaam blijkt maar weer, hopelijk werkt het en kom je van dat gevoel af. Lijkt mij niet heel fijn.
Ik heb het wel eens 2 dagen als ik in ketose raak, koorts en een apart gevoel ben altijd blij als die dagen weer voorbij zijn :')

Hebben jullie dat stukje afgelopen zondag van Arjen Lubach gezien? Ging over diëten. Ik vind dat hij de spijker op zijn kop slaat :)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:32

Waarom vond je dat Gribaldi? Hij had echt 0 onderbouwing.....

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:35

Kan iemand een korte samenvatting geven of vertellen waar ik het terug kan kijken?? Ben nieuwsgierig!