[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 08:39

Hier van 1 naar 1.2 gegaan zonder succes. Ik kon er echt niet op slapen en ik kon ook geen houding vinden. :')

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:14

UhNee schreef:
Gebruiken jullie tea tree olie puur of verdunnen jullie het? Ik ga het morgen bestellen voor m'n helix, aangezien daar aan allebei de kanten flinke vochtbulten zitten :/

ik doe meestal zelf een wattenstaafje onder de kraan houden, even afschudden en dan een drupje olie er op. zo verdeelt de olie zich beter. heb het ook een tijdje zonder gedaan (puur dus) maar heb het idee dat het minder werkt.. nu ik het weer met water er bij doe is mijn vochtbultje weer verdwenen (tot over een week.. hij blijft namelijk terugkomen :+ )

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 12:13

Bokkertje21 schreef:
Even een vraagje aan de kenners,
Ik heb mijn helix nu zo'n vijf jaar waarvan ik 'm de afgelopen 2 jaar niet heb ingehad. En nu is mijn gaatje "gekrompen" en past er geen normale piercing meer in. Een oorbel gaat nog wel, maar dat is niet zo mooi en niet te doen met slapen. Is het mogelijk om het gaatje weer wat op te rekken? En hoe doe ik dat dan? Heb wel even gekeken naar "dunnere" piercings maar ik kon niet echt iets vinden..
Ik hoop dat jullie tips hebben want ik mis mn helix :D .

Ik heb mijn gaatje doorgeprikt na zo'n 15 jaar :o Ik had een piercing gekocht, die ging er natuurlijk niet in. Na een week elke dag een beetje proberen zat ie er opeens in :) Eerste 2 weken was het wat gevoelig, daarna nooit geen last meer gehad. Inmiddels heb ik m alweer dik 1,5 jaar terug.

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 17:01

Dank jullie wel +:)+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 17:07

Ik wil je trouwens mij 1 mm tapertje wel opsturen? Gebruik hem niet meer, heb hem uitgekookt na gebruik en als je hem zelf nog even een dettol badje geeft ofzo dan is ie prima te gebruiken. Hij is geloof ik van chirurgisch staal of titanium :) Je mag hem zo hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 20:45

Mars schreef:
Jup, gaat prima. Zelfs daith+tragus+oordopjes gaat ook nog. Heb het dan wel over in ear dopjes, andere heb ik niet.

En is hij voor de rest niet lastig met slapen, of haar dat er achter blijft haken o.i.d.?

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:03

Vrijdag ga ik mn inner conch later zetten met een vriendin. Dan mag de piercer mn 2e gaatjes wisselen. Krijg m niet los.. En heel mss gelijk mn 3e gaatjes zetten :)

Kraakbeen stretchen lijkt me niet zo fijn. Brrrr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:09

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:13

Jolienn schreef:
Vrijdag ga ik mn inner conch later zetten met een vriendin. Dan mag de piercer mn 2e gaatjes wisselen. Krijg m niet los.. En heel mss gelijk mn 3e gaatjes zetten :)

Kraakbeen stretchen lijkt me niet zo fijn. Brrrr.

Klinkt goed :D

Ik wil nog een outer conch...
En nu m'n rook gestopt is met bitchen, doe ik dat misschien binnenkort wel }>

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:18

[***] schreef:
http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/mu ... re-7125560
Ik heb drie al eerder drie kraakbeenpiercings laten zetten, maar als ik ga googelen en ik kom dit soort berichten tegen durf ik dus niet meer. :=

Dat is dus wat er gebeurd als je zo'n ontsteking maar laat zitten. Het is echt niet van de 1 op de andere dag zo erg hoor :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:19

[***] schreef:
Mars schreef:
Jup, gaat prima. Zelfs daith+tragus+oordopjes gaat ook nog. Heb het dan wel over in ear dopjes, andere heb ik niet.

En is hij voor de rest niet lastig met slapen, of haar dat er achter blijft haken o.i.d.?

Nope, geen last van.

Als je trouwens wilt slapen op een verse piercing; kuil in je kussen maken, daar je oortje in en met de zijkant van je hoofd rust je dan op je kussen.
Geen zacht kussen? Handdoekje oprollen en in O vorm leggen gaat ook prima :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:21

Sorry hoor maar als je zo lang blijft doorlopen als je oor er zo uit ziet ben je toch ook gewoon een beetje getikt? Het lijkt mij dat als er abnormale pusvorming of zwelling ontstaat dat je dan al gewoon een tripje naar de huisarts inplant, en niet wacht tot je oor een grote open wond is om vervolgens beklaag te gaan doen over het gevaar van een piercing.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:23

Sinds ongeveer 2 maanden heb ik mijn onderste navelpiercing. De bovenste had ik al, en haast geen last gehad en snel genezen maar nu zag ik dat er uit mijn onderste pus komt, hij nog steeds rood is en aanraken is nog steeds pijnlijk. Hij is niet gezwollen. Iemand ervaring of weet wat ik er tegen kan doen?

Op de foto: de roze is mijn eerste die heb ik al 5 jaar, het gaat om de onderste maad op deze foto is het niet heel goed te zien en was de piercing pas gezet.

Afbeelding

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 03:35

Mars schreef:
Ik wil je trouwens mij 1 mm tapertje wel opsturen? Gebruik hem niet meer, heb hem uitgekookt na gebruik en als je hem zelf nog even een dettol badje geeft ofzo dan is ie prima te gebruiken. Hij is geloof ik van chirurgisch staal of titanium :) Je mag hem zo hebben.

Wow dat is echt super aardig van je !
Heel graag ! Zal ik je een bp'tje sturen?

Echt heeel lief dat je dat zomaar aanbied :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:15

Bokkertje21 schreef:
Mars schreef:

Wow dat is echt super aardig van je !
Heel graag ! Zal ik je een bp'tje sturen?

Echt heeel lief dat je dat zomaar aanbied :o

Ja stuur je adres maar dan gooi ik hem op de bus voor je :j

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 10:35

hmpf mijn rook blijft toch wel aan het klooien nu..
pijnlijk, komt veel vocht uit.. terwijl het 2 maanden redelijk goed ging

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 12:11

xZiva_ schreef:
hmpf mijn rook blijft toch wel aan het klooien nu..
pijnlijk, komt veel vocht uit.. terwijl het 2 maanden redelijk goed ging

hier na nu ruim een jaar ook nogsteeds ^)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 14:21

kraakbeenpiercings zijn bitches:
eerst doen ze heel lief en dan, na pak 'm beet 2 weken tot 2 maanden beginnen ze te kloten.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 14:23

hij zit nu ongeveer 3/4 maanden en begint echt te klooien nu..
loopt steeds vocht uit aan de onderkant en doordat het in dat hoekje zit blijft het vocht er ook zitten waardoor het niet echt fijner word..

maar weer eens pure olie gebruiken

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:26

Bwaaaah ik knalde vanmiddag met mijn oor piercing (foto paar pag.terug) tegen n kratje aan.
Het staafje stak uit aan de achterkant dus was in de veronderstelling dat het balletje eraf was geraakt, ik was op het werk dus ben snel naar het toilet gegaan om even te kijken. Zag niks door het bloed en voelde me een beetje wazig worden dus ging even op het toilet zitten en voelen, was het balletje dus in het gaatje geschoten! Enige wat ik dus kon doen was de piercing terug duwen.... ooooooo men wat een helse pijn!!! Werd er helemaal naar van dus ben maar even gaan zitten en heb n paar slokken cola genomen, toen ging het wel weer.

Heb het gelijk ontsmet met dat handontsmet spul, ik weet t, niet het beste maar het enige wat ik voor handen had.
Zometeen gelijk goed spoelen onder de douche.

Gaat dit nog wel goed komen? Hij was eindelijk rustig en deed geen zeer meer dus baal ontzettend....

Edit, wazige foto

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:31

Oei, flinke klap moet dat zijn geweest :/ Of het gaat goedkomen, tja afwachten... Toen ik een surfboard tegen m'n 2 maanden oude forward helix kreeg, is die gaan uitgroeien. Komende tijd even goed in de gaten houden dus, als je het idee hebt dat je lichaam hem eruit gaat werken zal ik hem eruit halen en opnieuw laten piercen als het weer rustig is.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:27

Baaah ja. Ik bukte en met het naar boven gaan knalde ik dus kei hard met mn oor tegen zo'n vies houten krat.
Net lang onder de douche gestaan.
Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:39

Argh, ziet er pijnlijk uit.. Hopelijk trekt het snel weer een beetje bij :(:)

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 00:28

met mijn helix een keer gehad, genezingstijd duurde wat langer, is helemaal weg gegaan
(werd tegen een muur aan geduwt, per ongeluk (muurhoek)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 00:40

Heb vandaag 2e gaatje laten schieten, kan ik in mijn eerste gaatje morgen gewoon oorbellen doen of mag er niets bij in de buurt komen?