De hele rand van m'n oorschelp was voortdurend gevoelig, als er kleding langs kwam, m'n bril, of bijv het dekbed. Laat staan een uitbundige omhelzing van een van de kids...
Gisteren dus maar gewoon str*nteigenwijs het heft in eigen hand genomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Ekenna schreef:mariekekroon schreef:ik wil een rook piercing laten zetten bij bodycult in utrecht, maar ik kan nergens een prijslijst vinden
weet iemand hier of ze daar zoizo wel een rook piercing kunnen zetten en hoe duur dat dan zou zijn?
Voor Utrecht zou ik jou piercingutrecht.nl aanraden. Tom van Oudenaarden zit daar en hij levert echt topwerk af vind ik zelf. Al mijn piercings heb ik door hem laten piercen. Bij hem kost een rook €35,-
Suzan_v_h schreef:Ik word he-le-maal gek van mijn FH.![]()
Genezen wilt hij maar niet, als ik er aan zit doet het best zeer. Ik heb een kort periode gehad dat het beter ging maar dat was ook maar kort. Begin juni heb ik hem laten zetten dus dan zit hij er al 9 maanden in..
Er zit nu een staafje met een plat achterkantje in.
Iemand nog ideeën? Ik zie veel van bioplast voorbij komen, is dat wat?
Ik heb ook een tragus sinds november aan de andere kant. Hier heb ik nooit last van.
Suzan_v_h schreef:Ik word he-le-maal gek van mijn FH.![]()
Genezen wilt hij maar niet, als ik er aan zit doet het best zeer. Ik heb een kort periode gehad dat het beter ging maar dat was ook maar kort. Begin juni heb ik hem laten zetten dus dan zit hij er al 9 maanden in..
Er zit nu een staafje met een plat achterkantje in.
Iemand nog ideeën? Ik zie veel van bioplast voorbij komen, is dat wat?
Ik heb ook een tragus sinds november aan de andere kant. Hier heb ik nooit last van.
JamieShanin schreef:Ringetje indoen! staafjes zijn ''niet goed'' voor het genezing proces.
bij een ringetje komt meer zuurstof waardoor deze sneller zal genezen.
Werecat schreef:Mijn piercing maakt me echt radeloos. Hij is zo erg aan het irriteren dat ik echt geneigd was om hem eruit te halen. Ik was vandaag als 'laatste redmiddel' naar de shop gegaan om te kijken of er een ringetje in gezet kan worden ipv. een staafje, maar ze mochten er niks anders in doen omdat het niet geheeld was..
Ik heb echt het idee dat het door dit sieraad komt dat het niet heelt.
De komende tijd ga ik het nog intensiever schoonmaken en af en toe een zeezout badje doen. Anders haal ik hem eruit.. Jammer.
_Ekenna schreef:JamieShanin schreef:Ringetje indoen! staafjes zijn ''niet goed'' voor het genezing proces.
bij een ringetje komt meer zuurstof waardoor deze sneller zal genezen.
Ik zie graag een bron verschijnen waar je dit vandaan haalt. Ik ken het niet anders dan dat staafjes beter zijn voor het genezingsproces, omdat deze veel minder beweeglijk zijn.
Blacky94 schreef:Net als dat van de bioplast?
Het in een verse piercing doen is misschien niet slim maar 4 maanden na het laten zetten van mn conch verwisseld voor bioplast en helemaal nergens last meer van gehad.
Niet meer geirriteerd en vochtbultje is ook verdwenen..
Terwijl die piercing uiteraard ook nog niet genezen is..
JamieShanin schreef:N kennis van mijn is piercer een hele hele goede, ze pierct altijd met ringetjes juist omdat je die gemakkelijker kan bewegen. En met een ringetje kan er meer zuurstof bij.
Omdat je een staafje niet goed kan bewegen komt er geen zuurstof bij de wond.
Denk eens aan een schaafwond op een knie als je daar een pleister op plakt dan blijft de wond vochtig en dan
geneest deze slecht of heel langzaam. Maar wanneer je de wond laat luchten geneest deze snel!
JamieShanin schreef:N kennis van mijn is piercer een hele hele goede, ze pierct altijd met ringetjes juist omdat je die gemakkelijker kan bewegen. En met een ringetje kan er meer zuurstof bij.
Omdat je een staafje niet goed kan bewegen komt er geen zuurstof bij de wond.
Denk eens aan een schaafwond op een knie als je daar een pleister op plakt dan blijft de wond vochtig en dan
geneest deze slecht of heel langzaam. Maar wanneer je de wond laat luchten geneest deze snel!
Citaat:En mijn piercer is ook een hele hele goede en die raad juist ringetjes af omdat ze te beweeglijk zijn. Net zoals een piercing shop in Arnhem.. even de naam kwijt, die er om bekend staan een van de beste van Nederland te zijn.
En staafjes kan je prima bewegen hoor, als ze maar lang genoeg zijn, maar bewegen is helemaal niet zo goed, omdat je dan het korstje continue kapot maakt. Alleen bewegen onder de douche als het is los geweekt.
Werecat schreef:Mijn piercing maakt me echt radeloos. Hij is zo erg aan het irriteren dat ik echt geneigd was om hem eruit te halen. Ik was vandaag als 'laatste redmiddel' naar de shop gegaan om te kijken of er een ringetje in gezet kan worden ipv. een staafje, maar ze mochten er niks anders in doen omdat het niet geheeld was..
De komende tijd ga ik het nog intensiever schoonmaken en af en toe een zeezout badje doen. Anders haal ik hem eruit.. Jammer.
laetitia98 schreef:Hooi dames,
Ik ben even op zoek naar wat ervaringen!
Ik wil graag een conch laten zetten. Maar ik wil alleen maar een ringetje, is dit mogelijk?
Ook wou ik vragen hoe jullie het zetten en de na pijn vonden
JamieShanin schreef:Blacky94 schreef:Net als dat van de bioplast?
Het in een verse piercing doen is misschien niet slim maar 4 maanden na het laten zetten van mn conch verwisseld voor bioplast en helemaal nergens last meer van gehad.
Niet meer geirriteerd en vochtbultje is ook verdwenen..
Terwijl die piercing uiteraard ook nog niet genezen is..
Het kan zijn dat je allergisch bent voor titanium, mijn schoonmoeder is daar ook allergisch voor.
nadat we er een gold coated ringetje in hebben gezet was de onsteking weg en na 2 dagen weer helemaal slank en niet rood meer.
bioplast word altijd afgeraden omdat het bij veel mensen brandwondjes kan geven, maar dat zegt niet dat dat bij iedereen is.
JamieShanin schreef:Omdat je een staafje niet goed kan bewegen komt er geen zuurstof bij de wond.