[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:20

Werecat: Jij hebt ook een helix he? Ik had een titanium staafje van 12mm lang in de mijne. Een beetje speling ivm zwelling is natuurlijk goed maar bij mij stak ie altijd een heel eind uit. Ik had zelf het idee dat ie juist dáárom niet goed wilde helen (omdat ie niet 'stil' bleef zitten). Ik was ook al eens terug gegaan met de vraag voor een kortere, maar dat deden ze bij mij ook niet, omdat het nog niet helemaal genezen was. Terwijl ik er ondertussen van overtuigd was dat dat op deze manier ook nooit ging gebeuren.
De hele rand van m'n oorschelp was voortdurend gevoelig, als er kleding langs kwam, m'n bril, of bijv het dekbed. Laat staan een uitbundige omhelzing van een van de kids...
Gisteren dus maar gewoon str*nteigenwijs het heft in eigen hand genomen :+ en er een bioplast labret van 8mm (dus 4mm korter dan de andere) in gedaan. Het is misschien een beetje vroeg om al een conclusie te trekken en ik wil zeker geen beweringen doen over bioplast, alleen op basis van mijn ervaring tot nu toe (24u :D ). Maar ik ben super happy. Ik voel hem helemaal niet meer!

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:37

_Ekenna schreef:
mariekekroon schreef:
ik wil een rook piercing laten zetten bij bodycult in utrecht, maar ik kan nergens een prijslijst vinden
weet iemand hier of ze daar zoizo wel een rook piercing kunnen zetten en hoe duur dat dan zou zijn?

Voor Utrecht zou ik jou piercingutrecht.nl aanraden. Tom van Oudenaarden zit daar en hij levert echt topwerk af vind ik zelf. Al mijn piercings heb ik door hem laten piercen. Bij hem kost een rook €35,-

Mee eens :) daar heb ik hem ook laten zetten, zeer tevreden! Professioneel, aardig en hygiënisch. Goede instructies en fijn dat je nog een leer langs kan komen vor na-controle.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:16

Suzan_v_h schreef:
Ik word he-le-maal gek van mijn FH. |(
Genezen wilt hij maar niet, als ik er aan zit doet het best zeer. Ik heb een kort periode gehad dat het beter ging maar dat was ook maar kort. Begin juni heb ik hem laten zetten dus dan zit hij er al 9 maanden in..
Er zit nu een staafje met een plat achterkantje in.
Iemand nog ideeën? Ik zie veel van bioplast voorbij komen, is dat wat?

Ik heb ook een tragus sinds november aan de andere kant. Hier heb ik nooit last van.

Al een ringetje geprobeerd? Ik heb ook een anderhalf jaar zitten kloten met mijn FH, toen ik er een ringetje in heb laten zetten was ie binnen de drie weken volledig genezen, nooit nog last van gehad! Ergens best logisch als je weet dat het kraakbeen waar een FH wordt gezet gebogen is, dan geneest het ook sneller met een gebogen vorm.

Daarover gesproken, mijn tragus is dus nog altijd aan het kloten. Mijn piercer heeft me aangeraden om een tweetal weken oogzalf te smeren, dit heb ik gedaan maar die vochtbultjes gaan dus echt niet weg! Ik heb nu weliswaar geen korstjes of pijn meer, maar ik zit nog altijd met een dikke rode bult, hoe krijg ik dat toch maar weg :n

goldenarrow

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:30

Ik heb ook een hele tijd een vochtbultje gehad (bij mijn helix), maar die is nu *even afkloppen* weg. Ik heb eigenlijk niks speciaals gedaan. Wel merkte ik dat het na het zwemmen in een chloorbad altijd een stuk beter was en inmiddels is het dus weg. Ik heb ook een bioplast staafje overigens, dus misschien dat dat ook heeft geholpen? Al heb ik die er ook al best een tijd inzitten.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:34

Ik meld me ook!:

Ik heb nogal wat piercings haha nou komen ze!

Linker oor:
tunnel 10mm
2,3e gaatje
1 helix

Rechter oor:
tunnel 10mm
2,3e gaatje
2x helix
1x forward helix

overig:
Navel piercing
Septum
Tong piercing

Verder wil ik nog meer :P

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:36

Suzan_v_h schreef:
Ik word he-le-maal gek van mijn FH. |(
Genezen wilt hij maar niet, als ik er aan zit doet het best zeer. Ik heb een kort periode gehad dat het beter ging maar dat was ook maar kort. Begin juni heb ik hem laten zetten dus dan zit hij er al 9 maanden in..
Er zit nu een staafje met een plat achterkantje in.
Iemand nog ideeën? Ik zie veel van bioplast voorbij komen, is dat wat?

Ik heb ook een tragus sinds november aan de andere kant. Hier heb ik nooit last van.

Ringetje indoen! staafjes zijn ''niet goed'' voor het genezing proces.
bij een ringetje komt meer zuurstof waardoor deze sneller zal genezen. Verder geen bioplast
in het genezing proces hier kan je brandwonden van krijgen. En anders titanium daar heb je de meeste kans
mee dat het goed geneest.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:10

JamieShanin schreef:
bij een ringetje komt meer zuurstof waardoor deze sneller zal genezen.

Ik zie graag een bron verschijnen waar je dit vandaan haalt. Ik ken het niet anders dan dat staafjes beter zijn voor het genezingsproces, omdat deze veel minder beweeglijk zijn.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 00:01

Net als dat van de bioplast?
Het in een verse piercing doen is misschien niet slim maar 4 maanden na het laten zetten van mn conch verwisseld voor bioplast en helemaal nergens last meer van gehad.
Niet meer geirriteerd en vochtbultje is ook verdwenen..
Terwijl die piercing uiteraard ook nog niet genezen is..

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 00:08

Mijn zus had ook altijd gezeik met haar tragus, en heeft toen haar titanium staafje laten verwisselen door een bioplast en nergens meer last van gehad.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 08:55

Werecat schreef:
Mijn piercing maakt me echt radeloos. Hij is zo erg aan het irriteren dat ik echt geneigd was om hem eruit te halen. Ik was vandaag als 'laatste redmiddel' naar de shop gegaan om te kijken of er een ringetje in gezet kan worden ipv. een staafje, maar ze mochten er niks anders in doen omdat het niet geheeld was..
Ik heb echt het idee dat het door dit sieraad komt dat het niet heelt.

De komende tijd ga ik het nog intensiever schoonmaken en af en toe een zeezout badje doen. Anders haal ik hem eruit.. Jammer.

Je kan hem - heel stout- zelf verwisselen als je denkt dat het sieraad het probleem is. Zou niet nog intensiever gaan schoonmaken, dat kan soms juist voor meer irritatie zorgen.

Ik heb toen na een paar weken mijn industrial-sieraad vervangen voor een op maat geknipte zwangerschapspiercing :') nooit geen last meer gehad.was voor mij dus de redding.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:44

_Ekenna schreef:
JamieShanin schreef:
bij een ringetje komt meer zuurstof waardoor deze sneller zal genezen.

Ik zie graag een bron verschijnen waar je dit vandaan haalt. Ik ken het niet anders dan dat staafjes beter zijn voor het genezingsproces, omdat deze veel minder beweeglijk zijn.

N kennis van mijn is piercer een hele hele goede, ze pierct altijd met ringetjes juist omdat je die gemakkelijker kan bewegen. En met een ringetje kan er meer zuurstof bij.

Omdat je een staafje niet goed kan bewegen komt er geen zuurstof bij de wond.
Denk eens aan een schaafwond op een knie als je daar een pleister op plakt dan blijft de wond vochtig en dan
geneest deze slecht of heel langzaam. Maar wanneer je de wond laat luchten geneest deze snel!
Laatst bijgewerkt door JamieShanin op 12-03-15 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:48

Blacky94 schreef:
Het in een verse piercing doen is misschien niet slim maar 4 maanden na het laten zetten van mn conch verwisseld voor bioplast en helemaal nergens last meer van gehad.

Het kan zijn dat je allergisch bent voor titanium, mijn schoonmoeder is daar ook allergisch voor.
nadat we er een gold coated ringetje in hebben gezet was de onsteking weg en na 2 dagen weer helemaal slank en niet rood meer.

bioplast word altijd afgeraden omdat het bij veel mensen brandwondjes kan geven, maar dat zegt niet dat dat bij iedereen is.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:08

JamieShanin schreef:
N kennis van mijn is piercer een hele hele goede, ze pierct altijd met ringetjes juist omdat je die gemakkelijker kan bewegen. En met een ringetje kan er meer zuurstof bij.

Denk eens aan een schaafwond op een knie als je daar een pleister op plakt dan blijft de wond vochtig en dan
geneest deze slecht of heel langzaam. Maar wanneer je de wond laat luchten geneest deze snel!

En mijn piercer is ook een hele hele goede en die raad juist ringetjes af omdat ze te beweeglijk zijn. Net zoals een piercing shop in Arnhem.. even de naam kwijt, die er om bekend staan een van de beste van Nederland te zijn.
En staafjes kan je prima bewegen hoor, als ze maar lang genoeg zijn, maar bewegen is helemaal niet zo goed, omdat je dan het korstje continue kapot maakt. Alleen bewegen onder de douche als het is los geweekt.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:10

JamieShanin schreef:

Citaat:
En mijn piercer is ook een hele hele goede en die raad juist ringetjes af omdat ze te beweeglijk zijn. Net zoals een piercing shop in Arnhem.. even de naam kwijt, die er om bekend staan een van de beste van Nederland te zijn.
En staafjes kan je prima bewegen hoor, als ze maar lang genoeg zijn, maar bewegen is helemaal niet zo goed, omdat je dan het korstje continue kapot maakt. Alleen bewegen onder de douche als het is los geweekt.

Ik had niet gezegd wanneer je moet bewegen :P haha
nooit bewegen als er een korstje opzitten eerst los weken uiteraard ;)
en van te voren je handen ontsmetten anders heeft het nog geen zin hahaha

Ach meningen verschillen ;) laten we het daarnaar ophouden.
Ik heb betere ervaringen met ringetjes en jij met staafjes prima toch ;)
paradigm is dat hele fijne toffe mensen ;)
Laatst bijgewerkt door JamieShanin op 12-03-15 11:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:16

Werecat schreef:
Mijn piercing maakt me echt radeloos. Hij is zo erg aan het irriteren dat ik echt geneigd was om hem eruit te halen. Ik was vandaag als 'laatste redmiddel' naar de shop gegaan om te kijken of er een ringetje in gezet kan worden ipv. een staafje, maar ze mochten er niks anders in doen omdat het niet geheeld was..

De komende tijd ga ik het nog intensiever schoonmaken en af en toe een zeezout badje doen. Anders haal ik hem eruit.. Jammer.

Als je heel veel drama met je piercing hebt kun je ook proberen of een paar weken Sterilon wel werkt als laatste redmiddel.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:18

Werecat schreef:

Ik zou idd een ringetje proberen, zo als ik eerder zij voor mijn schoonmoeder was het probleem na dagen weg de ontsteking nadat ze er een ringetje in had gedaan (terwijl hij nog niet genezen was) en anders titanium proberen als je nu chirurgisch staal hebt (zit vaak nog n % nikkel in)

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:28

Hooi dames,

Ik ben even op zoek naar wat ervaringen!

Ik wil graag een conch laten zetten. Maar ik wil alleen maar een ringetje, is dit mogelijk?

Ook wou ik vragen hoe jullie het zetten en de na pijn vonden :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:31

laetitia98 schreef:
Hooi dames,

Ik ben even op zoek naar wat ervaringen!

Ik wil graag een conch laten zetten. Maar ik wil alleen maar een ringetje, is dit mogelijk?

Ook wou ik vragen hoe jullie het zetten en de na pijn vonden :)

Bij de meeste piercers is dat mogelijk ja, wel even aangeven van te voren.
Ik heb een dubbele conch gehad, tegelijk laten piercen, en heb ze er allebei uitgehaald. Bij mij wilden ze niet genezen. Kwam misschien ook omdat het er 2 waren. Het zetten was even vervelend, maar ik zou 't zo weer over doen. Ik wil alleen geen conch meer. :D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:31

JamieShanin schreef:
Blacky94 schreef:

Het kan zijn dat je allergisch bent voor titanium, mijn schoonmoeder is daar ook allergisch voor.
nadat we er een gold coated ringetje in hebben gezet was de onsteking weg en na 2 dagen weer helemaal slank en niet rood meer.

bioplast word altijd afgeraden omdat het bij veel mensen brandwondjes kan geven, maar dat zegt niet dat dat bij iedereen is.

Nee daar kan ik wel tegen, weet ik bijna zeker ;)
Met mn navelpiercing in het begin juist gehad dat dat het enige was wat ik kon verdragen :)

En deel van het probleem was ook dat het (licht gebogen) staafje best ver uit stak ivm genezing en dat was in het begin niet erg maar op den duur ging het juist meer irriteren omdat ik er ook met alles tegenaan kwam..

Mn helixen zijn op een normaal staafje ook prima genezen en het kwam met mn conch toevallig zo uit dat er een bioplast in ging. Maar met mn helixen heb ik toen nog veel langer lopen klooien met vochtbultjes terwijl ik daar nu met mn conch geen last meer van heb *klopt af*

Loes jawel! Conch is leuk :P

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:33

Ik vind alleen een dubbele conch leuk en die hoef ik niet meer. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:47

JamieShanin schreef:

Dit wil ik even ontkrachten, er worden nu pleisters gebruikt die het wondvocht bij de wond houden en er juist geen zuurstof bij laten. De wonden genezen vele malen sneller in hun eigen wondvocht :) (bron: mijn moeder die bij de thuiszorg werkt en deze pleisters bij ons gebruikte ;) )

laetitia98, ik heb een conch maar heb geen ervaring met een ringetje. Bij het zetten van deze was de vrouw gewoon met mij aan het praten en ik voelde het wel, maar ervoer het niet als pijnlijk.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:54

Spruitjee@ ach we hebben er allemaal andere ervaringen mee he :P ik snap het wel maar zo heb ik het geleerd ;)
ik ben heel eigenwijs :D

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:57

Ik heb nog steeds nooit ergens last van gehad dus kan er niks over zeggen.

Ik ga zo een tfh laten zetten, schijt nu al 20 kleuren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:04

JamieShanin, eigenwijs is geen slechte eigenschap :P

Anoukwendy, gaaf! Laat je een foto zien als ze in je oor zitten? Je kunt het!

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:05

pic's!