Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 04:02

Bodhi! Wat een wijze blik heeft hij al zeg, kleine filosoof.

Sterkte met de babyellende hier. Mariettek iedere dag is er weer 1, ik hoop dat hij nog even veilig blijft zitten en Ladyfee, dat klinkt heel naar.

Wat betreft een kindje nemen, het leven is niet maakbaar natuurlijk, maar ik zeg het ook het wel eens. Het is echt bij wijze van spreken terwijl ik 's nachts rustig wakker lig omdat ik me afvraag of het wel gaat lukken. En dan de statistieken, mijn vriendinnen zijn eigenlijk allemaal in 3 keer niezen zwanger geraakt. Zou ik dan net die ene zijn bij wie het niet lukt?

Hier trouwens ook een pubertijd vol zwangerschapstesten :') De eerste keer was ik 15, ik had mijn toenmalige verkering een handjob gegeven. Ik wist wel hoe het allemaal werkte maar ik was toch bang dat er iets verkeerd was gegaan :')

SP, hoe voel jij je?

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 07:17

Ahhhh, wat is Bodhi al groot zeg! Gaat ook snel...

Lieveli, ik heb het zelf altijd over een kindje krijgen gehad en heb eigenlijk altijd al moeite gehad met mensen die kinderen nemen.
Ik ga voor je duimen dat het gewoon lukt met jullie. Zou heel fijn zijn. Ben zelf nu zo ver dat ik er eindelijk van kan genieten. Heeft best even geduurd.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:33

Gaat hier z'n gangetje. Druk met newborn shoots wat moeilijk en mooi tegelijk is.
Deze week nog druk met bloesem shoots waar heel Nederland naar toe gaat lijkt wel wat stront vervelend is eigenlijk.

Maar verder ja bloed goed haha. M'n vogels laten zien hoe t wel moet 4 kinders. Haha.

Jeetje dames !! Wat een ellende steek een kaarsje op.
Nooit last gehad van pubertijd stress k zei vanaf kleins af aan al dat ik graag een groot gezin wilde, ik begon pas met m'n 18 überhaupt met jongens, en dat was is m'n vriend nog steeds. Maar helaas niks gebeurt. We hebben wel eens gezegd wat nou als het er wel spontaan kwam wat dan. Dan hadden we nu wss al 5/6 kinderen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:12

lieveli schreef:
Bodhi! Wat een wijze blik heeft hij al zeg, kleine filosoof.

Die blik betekent over het algemeen dat ie geconcentreerd een luier aan het vullen is :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:15

Moment ruined :')

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:19

Sterkte Mariettek! Elke dag is er 1 inderdaad.

Ze weten niet hoe het komt bij mijn schoonzus, maar ze voelde afgelopen week minder beweging dus even laten chekken. Toen bleek het dus overleden. Vandaag ingeleid, maar nog niet geboren op dit moment. Sowieso kan ik niet goed tegen dat 'kinderen nemen' en dan en dan ben ik zwanger gepraat. Mijn oudste broer en schoonzus hebben hun oudste zoon vrij kort ná de geboorte verloren door een infectie ( te lang met gebroken vliezen gelopen). Dan ga je toch anders nadenken over dit soort dingen.

Wat ziet Bodhi er supercute uit zeg!

Hoe gaat het met jullie Spullen?

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 17:31

Ow wat heftig Caroline! Ben eigenlijk wel benieuwd of ze nog naar de oorzaak gaan zoeken. Een kindje overlijdt op die termijn niet zomaar lijkt me. Heel veel sterkte gewenst :*

Met Spullen en beeb gaat het goed. 28 weekjes nu, dus in het 3e trimester aangekomen. Voel me goed, voel haar ook flink. Geeft een fijn gevoel. Maar het gaat ineens zo snel, kan me nog steeds niet voorstellen dat we straks een baby krijgen.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:35

caroline_max schreef:
Sterkte Mariettek! Elke dag is er 1 inderdaad.

Ze weten niet hoe het komt bij mijn schoonzus, maar ze voelde afgelopen week minder beweging dus even laten chekken. Toen bleek het dus overleden. Vandaag ingeleid, maar nog niet geboren op dit moment. Sowieso kan ik niet goed tegen dat 'kinderen nemen' en dan en dan ben ik zwanger gepraat. Mijn oudste broer en schoonzus hebben hun oudste zoon vrij kort ná de geboorte verloren door een infectie ( te lang met gebroken vliezen gelopen). Dan ga je toch anders nadenken over dit soort dingen.

Wat ziet Bodhi er supercute uit zeg!

Hoe gaat het met jullie Spullen?

Wat vreselijk om mee te moeten maken, dat gun je niemand. Voor jou lijkt me dat ook wel heftig om het twee keer van zo dicht bij mee te maken.

SP, confronterend die newborn shoots. Vindt het dapper dat je ze toch aan gaat! Wellicht als de zwangerschap voor jou straks toch een feit wordt, volgende zwangerschappen vanzelfsprekender worden. Het is jullie zo gegund!

Kennis was al in het stadium van een sperma donor, omdat ML traag zaad had. Zij waren al jaaaaren bezig in de MMM dn ook al alle stappen doorlopen. Uiteindelijk zijn ze met hulp van een soort 'jomanda' toch zwanger geraakt (zonder mmm). Binnen een jaar na de geboorte van kind 1, werd kind 2 geboren. In 3 jaar hebben ze nu 3 kids. Als of de poort ineens los was.....

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:56

Ja klopt heel confronterend. Maar tegenwoordig neem ik lang de tijd kan ik af en toe even bij komen en vaak moet baby toch huilen.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:47

SternPhoto knap hoor dat je er zo mee om kan gaan!
Het is inderdaad wel heel confronterend.
Je ziet toch ook hele blije en trotse ouders.

Wat bijzonder linda_arnold!

CrazyCat :D ik vond het ook een wijze blik haha nu weet ik dus wel beter :')
Prachtig mannetje <3

Spullen voor je het weet is het zover heel spannend!
Fijn dat jij je zo goed voelt vasthouden!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:58

Je luier vullen is anders een hele serieuze taak hoor :+

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 06:01

MarietteK, hoe is het met je zusje? Valt er nog wat aan te remmen?

Ladyfee, hoe is het met het kindje van je zusje?

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:31

Wat een heerlijk kind heb je CrazyCat! :j

Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe het bij de zussen van Ladyfee en MarietteK gaat. Heftige situaties allebei, getver... :(:)

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:38

Gisteren is hij onder de Mri scan gegaan.

Het gaat redelijk goed. Ze zijn de medicijnen aan het afbouwen en hij heeft nog geen stuiptrekkingen gehad. Dat is positief.
Slaapmiddel laten ze langzaam uitwerken nu. (hij werd in slaap gehouden)
Beademing laten ze langzaam minder worden.
Slagaders zaten niet dicht dat is positief.
Er zitten nog bloedingen in de kamers in zijn hoofd maar ze zijn niet erger geworden.
Hij moet zeker nog 2 a 3 weken in het ziekenhuis blijven en ze maken elke dag een echo van zijn hoofd.
Het is nu duimen dat zijn lichaam het bloed oplost en dat er geen drain geplaatst hoeft te worden.
Verder komen er nog onderzoeken naar de stolling van zijn boed, bloedplaatjes en bloedvaatjes.
Niet alle onderzoeken kunnen nu al gedaan worden.
Fingers crossed!

caroline_max en MarietteK hoe gaat het bij jullie?

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:39

De situatie bij ons is onverwachts gedraaid.

Mijn zusjes ontsluiting is verdwenen! Een unicum volgens de artsen! Niemand kon het geloven, mijn zusje nog het allermeest. De artsen staan voor een raadsel, maar ze mag naar huis!

*\o/* *\o/* :)F *\o/* *\o/*

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:40

Ach ladyfee, dat klinkt bizar heftig!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:41

Fijn, al is dat een gek woord in deze situatie, dat het redelijk goed gaat en er een positief bericht is. Ik duim van harte mee Ladyfee.

Wat een fijn nieuws mariettek! Wat zal je zusje opgelucht en blij zijn!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:42

Spannend nog ladyfee! Duimen en hopen dat alles goed mag komen.

Mariettek wat wonderbaarlijk dat het gestopt is, hopelijk blijft het kindje nu tot minimaal 37wkn lekker binnen zitten :)

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 08:48

Heftig Ladyfee, ik duim mee hoor! Lijkt me afschuwelijk.

Mariettek, wat een goed nieuws!!! Heel erg fijn. Moet ze nu nog extra rust houden ofzo?

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:12

Mariettek wat een top nieuws!!
Duim heel hard dat alles nu goed verloopt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:18

Ladyfee, wat heftig, ik hoop zo dat het lichaampje dit zelf oplost. Wat een ellende, wat een spanning en angst!

Mariettek, gefeliciteerd! Wat een wondertje hé, ik duim dat de storm is overgewaaid.

Hier nu officieel begonnen met proberen maar nog geen eisprong gehad. Meh.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:15

Virtuele knuff aan ladyfee !
Hoop dat alles met bij beebs goed gaat !

Gisteren naar collega van m'n vriend, die heeft dus een kindje (wist ik niet eens) en heb daar gister de hele avond mee gespeeld eten gegeven douche etc.
Oh wat heerlijk zeg tranen van blijdschap over m'n wangen en zelfs m'n vriend hield t niet droog. Hun wisten via m'n vriend hoe en wat dus vindt t zo lief van ze dat ik m'n gang mocht gaan.

Ik ga maandag m'n zorgverzekering bellen vragen of ik naar ander ziekenhuis mag ik zit vanaf augustus met het probleem dat ik niet naar t ziekenhuis kan komen, bus rijdt niet meer (de 150) en met de auto om 8 uur is geen doen dan moet ik om 5 uur vertrekken z'n beetje om der om 6 uur te zijn en dan al die tijd ge wachten.
Trein ook gekeken maar dan zit ik anderhalf uir in de trein (auto 30min) plus kost me dubbele aan geld.

Nu alleen nog op zoek naar een zkh iemand suggesties ?? Waar goed te komen is vanaf Almere en met ov niet langer als een uur.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 22:57

Bij welke ben je allemaal geweest tot nu toe?

Ik zou eerst naar het betreffende ziekenhuis bellen (of een keer een vrijblijvende afspraak maken) om te vragen wat zij precies voor je kunnen doen. Dat je niet weer teleurgesteld wordt, omdat ze eerst IUI willen doen.

Vanaf Almere heb je niet zoveel keuze denk ik. VU, AMC of UMC (als je academisch wil). Anders Ter Gooi, Lelystad, Hilversum?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 00:09

Ik heb Flevo amc en Umc nu gehad maar ben beetje klaar met die protocollen want kwam nu weer naar voren dat ze tot m'n 30ste willen uitrekken betekend nog ruim 4 jaar voordat ze ober ivf gaan nadenken. Daar heb ik echt geen zin in.
Daarom willen ze me steeds niet inplannen voor iui omdat ik er dan heel snel door heen ben.
Ik zat te denken aan tergooi ?
Ik ga eerst eens bellen met c als hun zeggen van je mag niet meer ruilen tja dan houdt t op

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 00:50

Ik blijf erbij dat ze nooit een zinloze IUI poging doen. Dus als zij dat nog zien zitten, zijn er dus kansen dat het gewoon kan lukken.
Net even globaal zitten googlen, maar vind ook verhalen van stellen van jouw leeftijd die wel door gaan met IVF. Dus dat ze tot je 30ste willen wachten kan ik me niet voorstellen.

Ik weet niet hoe goed het Ter Gooi ziekenhuis staat aangeschreven qua fertiliteit, daar zou ik ook even naar kijken. Maar van academisch terug naar perifeer lijkt mij persoonlijk geen logische stap.

Denk dat je echt eerst naar je huidige gyn moet gaan om te bespreken wat zijn/haar en jouw verwachtingen zijn. Heb nog steeds het idee dat het behoorlijk schort aan duidelijke communicatie. En mocht het zo zijn dat ze idd willen wachten tot je 30ste of dat ze je eerst nog 3 IUI's willen laten doen, kan je ze duidelijk uit laten leggen waarom ze dat willen. Ze zullen er ongetwijfeld een reden voor hebben, want ze doen dit niet om jou te pesten!! Neem desnoods iemand mee (je moeder, vader, wie dan ook) die er emotioneel minder bij betrokken is. Die dus ook zakelijk dat gesprek kan voeren.

Hoe gaat t met de rest van de dames hier? Nog nieuws?