[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marlies85

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:55

Ik zou ook voor tribal trading gaan, goede ervaringen mee :)

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:24

Ja? Bedankt voor de tip, dan zal ik even bellen!

judith370 schreef:
Ik dacht dat in Nl je altijd zonder toestemming boven je 16e piercings mocht laten zetten?

Klopt, maar de eerste site die ik vond op google gaf aan dat ze niet piercen onder de 18 zonder toestemming van ouders.

Edit: Oh, dat is een 0900 nummer, ik ga morgen wel gewoon langs en dan zie ik wel wat eruit komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:16

Hoi!

Ik kom even binnen vallen.
Ik wil al een tijdje graag een helix of neuspiercing, maar ik ben 13 jaar dus best jong.
Nu draag ik mijn haar altijd los dus vind ik het eigenlijk zonde om een helix te nemen.
Nu is mijn vraag: Ben ik te jong voor een neuspiercing?
Ik word volgend jaar 14, ga naar het 2de jaar.
Heb er wel al een tijdje over na gedacht en ben er heel zeker van dat ik het wil, maar ben ik niet te jong?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:22

ik vind je voor beide piercings te jong! ik was 15 toen ik men helix liet zetten, en 16voor mijn neuspiercing
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 30-07-14 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:28

Hoe bedoel je precies 'te jong'?
Als in 'te jong om je te mogen laten piercen', niet per se. Als je ouders toestemming geven, mag een piercer je piercen

Te jong als in 'past het nemen van een van deze piercings bij mij als 14-jarige', dan vind ik je inderdaad nog erg jong :j Ik zou lekker wachten tot de 16e!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:50

Ik heb toestemming van mijn ouders maar ik bedoelde het idd als past het bij mij.
Bedankt voor jullie mening!

Edit: moet wel zeggen, wordt vaak veel ouder geschat. Meeste mensen denken dat ik 18 ben. Niet altijd even leuk dat ik zo oud wordt geschat.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:07

Ik heb mijn Helix sinds ik 12 of 13 was, maar toen was het nog heel normaal om dat gewoon te laten schieten bij de juwelier. Dus dat heb ik toen in een tussenuur laten doen.

Mijn neuspiercing heb ik sinds mijn 14e of 15e. De eerste keer ook laten schieten, kon toen ook nog gewoon bij de juwelier. Maar hij bleef klooien, dus heb ik hem na een tijdje eruit gehaald en daarna laten piercen.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:16

Terug van een heerlijke vakantie op curacao, en door al het zwemmen in het zoute water is mijn tragus goed ontsmet en heb ik er geen last meer van!

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:42

Ik heb mijn helix ook op mijn 14e laten schieten bij de juwelier, maar ik zou m niet zo jong laten piercen. Dat mag ook niet zonder toestemming van je ouders.

Haha goed idee xxcleeoo, kan dat in NL ook denk je?

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:09

LauraSaskia schreef:
Ik heb mijn helix ook op mijn 14e laten schieten bij de juwelier, maar ik zou m niet zo jong laten piercen. Dat mag ook niet zonder toestemming van je ouders.

Haha goed idee xxcleeoo, kan dat in NL ook denk je?

Ja ik denk het wel, alleen goed naspoelen voor eventueel vuil haha

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:39

Ik heb mijn helix nu 2 en een halve maand, maar ik heb helaas aan beide kanten een bultje zitten. Ik vermoed dat het een vochtbultje is. Wat kan je hier het beste tegen doen? :)

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:26

Ik heb mijn helix op mijn 11e of 12e (weet het niet meer precies, zat wel nog op de basisschool) laten piercen, dus als je het wil zeg ik gewoon doen!

Met vochtbultjes heb ik geen ervaring, maar daar is pas ook over gesproken, dus als je de zoekfunctie gebruikt zul je vast een hele hoop tips vinden.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:39

Oke dankjewel! Ik zal even kijken! :)

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:25

Nou, ik heb mijn piercing vandaag gezet bij Tribal Trade in Tilburg (zo heet het vgm) en het ging allemaal heel snel, te snel eigenlijk. Heb helemaal geen informatie gekregen over de verzorging of wat dan ook (ja, via een blaadje, maar mondelinge uitleg was ook fijn geweest.)

Verder was het prima, het deed totaal geen pijn bij mij en het was echt zo snel klaar. Het is ook bijna niet rood en heb nog geen pijn eraan gehad, toppie!

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:37

Ik heb mijn navelpiercing nu 6 maanden en sinds 2 maanden komt er af en toe wat prut uit en is hij weer wat gevoelig. Af en toe zit hij ook vastgeplakt en zitten er wat korstjes aan het sieraad. Ik maak hem elke dag schoon met sebamed en als het te erg is ook met prontolind (van piercer gekregen, zit geen betadine in) Sinds vandaag zit er ook een heel klein bultje waar wat pus uitkomt... lijkt een beetje een miniabces,maar niet heel pijnlijk ofzo... heb de piercing net 10 min een zeezoutbadje gegeven..... Iemand anders nog tips?

(moet zeggen dat ik onder de douche wel vaak de korstjes eraf haal en hem een beetje heen en weer beweeg, als ie vastgeplakt zit is hij pijnlijker... maar wie weet maakt dit het erger?)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:42

Als de korstjes vastzitten moet je ze niet loshalen. Als ze er gewoon afgaan tijdens het schoonmaken/zeezouten is het niet anders. Gewoon even een tijdje blijven zeezouten en verder zoveel mogelijk vanaf blijven.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:29

Mijn Industrial zit er nu 1 maand in. Aan de bovenkant zit een beetje een bultje. Zouden jullie weten wat dit kan zijn?

En wanneer kan je er een andere in doen?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:35

Bultjes niks van aan trekken, zijn meestal vochtbultjes.. gaat vanzelf weg. Tenzij hij wel erg groot wordt..
En verwisselen kan uiteraard pas wanneer hij genezen is. Dus na zo'n 6 tot 9 maanden.

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:07

ik had een vraag over een helix bovenin je oor, toestemming heb ik alleen ik ben bang dat het onstoken zal raken of dat ik een bloemkool oor krijg. ik wil het dan wel laten piercen, maar daar heb ik geen ervaring mee dus ik weet begod niet wat ik kan verwachten :D

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:11

Dat risico loop je altijd. Ik heb 5 kraakbeen piercings en een bloemkool oor heb ik er ook niet van gekregen. Ken ook niemand in m'n omgeving die er wel een heeft dus ik zou me er niet druk over maken. :j
Kraakbeen piercings zijn wel heeeeel erg vervelend met genezen, 3 van de 5 zijn licht ontstoken geweest, de andere waren gewoon vervelend, maar dat gaat vanzelf over met goede verzorging. :D

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:15

Dankje haha! Ze lijken me zo gaaf maar ik ben niet zo'n held :D Doen jullie ze ook uit met sporten? Ik voetbal namelijk en sommige zeggen dat ik hem dan uit zou moeten doen

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:17

Dat zou ik het eerste jaar iig zéker niet doen, want dan heb je grote kans op dicht groeien. Ik laat ze er allemaal altijd lekker in zitten, ook omdat ik het te veel werk vind om dat balletje er steeds op te draaien.. Doe daar gemiddeld zo'n 10 minuten over. :')

Maar ik zou niet weten waarom je 'm met voetbal uit zou moeten doen... Gewoon zorgen dat de bal niet tegen je oor aan komt en dan kan er weinig mis gaan. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:13

Mijne doet het goed, (heb ook een helix), gewoon doen als je het mooi vindt! Niet eruit halen hoor!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:25

Ik moet voor mijn werk vaak overal onderdoor, op en langsklimmen. Doe nooit mijn kraakbeenpiercings uit en ook nooit gedoe/problemen mee gehad.

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:32

Ik zit nog te twijfelen tussen een gewone helix of een triple forward helix, ik ben bijna 15 jaar oud. Wat zouden jullie doen? :)