Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_lautje_ schreef:Ook zo’n antivaxxers fabeltje dat een groot gedeelte van de vaccinaties verlopen.
Inderdaad een vaccinatie als tetanus die verloopt.
Maar de belangrijkste vaccinaties als mazelen en bijv polio bieden (in principe) levenslange bescherming.
quera schreef:dromertje2 schreef:Net zoals sommige hier denken dat je bij vaccinatie altijd bijwerkingen krijgen. Met die stelling ben ik het met je eens, karma maar dan in omgekeerde richting.
Maar dat zegt toch niemand.
Niemand zegt dat je altijd bijwerkingen krijgt. Wel dat ze voor kunnen komen.
quera schreef:Ik moet zeggen... toen ik nog vaccineerde had de oudste ook bijwerkingen. Schijf op de prikplek, koorts, huilen. Maar gelukkig niet de ernstige bijwerkingen die voor kunnen komen.
dromertje2 schreef:Net zoals sommige hier denken dat je bij vaccinatie altijd bijwerkingen krijgt of zelfs genetische aandoeningen. Met die stelling ben ik het met je eens, karma maar dan in omgekeerde richting.
BigBen schreef:pmarena schreef:En geloof het of niet, maar je hebt extreem goede kansen om zonder vaccinaties gewoon gezond oud te worden hoor, het is niet dat je een wisse dood tegemoet gaat en kostte wat kost die spuiten er in moet duwen
Waarom blijf jij constant dezelfde onzin uitbraken ?
Jawel, je hebt een goede kans om zonder vaccinaties oud te worden omdat er nog altijd herd immunity bestaat. Met andere woorden, je wordt beschermd door vaccinaties van anderen. Wordt de vaccinatiegraad te laag valt de herd immunity weg. Dan heb je nog altijd een kans om oud te worden, als je tenminste door je kinderjaren raakt. En dat zal ongeveer een kans zijn van 1 op 2.
bigone schreef:Ik ben van de jaren 50, pokkenvaccinatie was toen verplicht, de meeste mensen van mijn leeftijd heeft die mooie ronde pokkenplekken wel op de arm. Ik niet, mijn moeder heeft dat namelijk geweigerd omdat ze wist dat het afgeschaft zou worden omdat pokken uitgeroeid was en kinderen er behoorlijk ziek van konden worden. Hoezo niet kritisch en nadenken, zelfs zij deed het al.
dromertje2 schreef:Net zoals sommige hier denken dat je bij vaccinatie altijd bijwerkingen krijgt of zelfs genetische aandoeningen. Met die stelling ben ik het met je eens, karma maar dan in omgekeerde richting.
Karma schreef:In Amerika is de bevolking compleet doorgedraaid en zijn er serieus mensen die denken als je niet volledig driedubbel gevaccineerd bent je sowieso EEN ziekte krijgt. En dat zijn er veel!
Karma schreef:Echt... wat is dat toch met “ik wil mijn kind niet bij jouw ongevaccineerde kind in de buurt hebben”??![]()
Wat is dat voor idiote schijnveiligheid van vaccinaties waar blindelings op vertrouwd wordt?? En vaccins werken toch? Waar ben je dan in godsnaam bang voor?? Waarom is iedereen tegenwoordig toch zo in paniek?
Karma schreef:Kinderen kunnen ziektes oplopen, dat gevaccineerde kindje dus OOK en die kan jouw kind OOK besmetten. Het is niet zo dat mijn ongevaccineerde kind allerhande ziektes bij zich draagt en als ze de mazelen zou hebben, jouw kind EXTRA aansteekt plus nog wat andere virusjes er bij.
BigBen schreef:Ik heb nu x aantal pagina's meegelezen, en ik moet jammer genoeg vaststellen dat antivaxxers een ernstige afwijking hebben. Ze kunnen niet lezen. Of als ze dat wel kunnen, vergeten ze door één of ander vreemd mechanisme metéén de feiten die ze net gelezen hebben.
Een afwijking die ongetwijfeld het gevolg is van een vaccinatie in hun kinderjaren.
Dus voor alle duidelijkheid, neen, vaccinaties zijn niet gevaarlijk. Ernstige bijwerkingen zijn extreem, extreem zeldzaam. Er zijn hier al tientallen statistieken en cijfers geciteerd die dat onwrikbaar aantonen, dus hou er mee op. Kom hier niet meer banketstaaf over al die verschrikkelijke bijwerkingen. En als je dat toch wil doen, lever dan harde bewijzen.
BigBen schreef:Ik heb nu x aantal pagina's meegelezen, en ik moet jammer genoeg vaststellen dat antivaxxers een ernstige afwijking hebben. Ze kunnen niet lezen. Of als ze dat wel kunnen, vergeten ze door één of ander vreemd mechanisme metéén de feiten die ze net gelezen hebben.
Een afwijking die ongetwijfeld het gevolg is van een vaccinatie in hun kinderjaren.
Dus voor alle duidelijkheid, neen, vaccinaties zijn niet gevaarlijk. Ernstige bijwerkingen zijn extreem, extreem zeldzaam. Er zijn hier al tientallen statistieken en cijfers geciteerd die dat onwrikbaar aantonen, dus hou er mee op. Kom hier niet meer banketstaaf over al die verschrikkelijke bijwerkingen. En als je dat toch wil doen, lever dan harde bewijzen.