Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:17

De kans dat een kind het alsnog krijgt is aanwezig..
Zou ze tot 2 jaar in bubbeltjesplastic in de kast houden.. want stel je voor dat je zo’n enge ongevaccineerde tegen komt. Waarvan je overigens niet weet of diegene gevaccineerd is.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:19

Net zoals sommige hier denken dat je bij vaccinatie altijd bijwerkingen krijgt of zelfs genetische aandoeningen. Met die stelling ben ik het met je eens, karma maar dan in omgekeerde richting.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:21

dromertje2 schreef:
Net zoals sommige hier denken dat je bij vaccinatie altijd bijwerkingen krijgen. Met die stelling ben ik het met je eens, karma maar dan in omgekeerde richting.

Maar dat zegt toch niemand.
Niemand zegt dat je altijd bijwerkingen krijgt. Wel dat ze voor kunnen komen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:21

Ook zo’n antivaxxers fabeltje dat een groot gedeelte van de vaccinaties verlopen.
Inderdaad een vaccinatie als tetanus die verloopt.
Maar de belangrijkste vaccinaties als mazelen en bijv polio bieden (in principe) levenslange bescherming.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:24

_lautje_ schreef:
Ook zo’n antivaxxers fabeltje dat een groot gedeelte van de vaccinaties verlopen.
Inderdaad een vaccinatie als tetanus die verloopt.
Maar de belangrijkste vaccinaties als mazelen en bijv polio bieden (in principe) levenslange bescherming.

Waarom moet je dan als zwangere een kinkhoestvaccin halen?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:28

quera schreef:
dromertje2 schreef:
Net zoals sommige hier denken dat je bij vaccinatie altijd bijwerkingen krijgen. Met die stelling ben ik het met je eens, karma maar dan in omgekeerde richting.

Maar dat zegt toch niemand.
Niemand zegt dat je altijd bijwerkingen krijgt. Wel dat ze voor kunnen komen.

Als ik sommige van de anti vaders hier zie schrijven, zijn die bijwerkingen heel reëel. Nog niet te spreken over genetische aandoeningen, waar ze de vaccinaties de schuld van geven.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:29

Omdat kinkhoest er eentje is die idd verloopt. Maar de kans dat jij als sterke gezonde volwassene kinkhoest krijgt is vrij klein. Risicogroepen als kleine kinderen, ouderen en zieken/mensen met verminderde weerstand zijn er veel gevoeliger voor.
En juist die mensen worden heel heel ziek van kinkhoest.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:30

Er zijn wel genoeg antistoffen voor jezelf (als je dus genoeg antistoffen hebt doordat je gevaccineerd bent of het doorgemaakt hebt) maar je geeft niet genoeg mee aan je baby. na de geboorte is kind dus niet beschermd
Laatst bijgewerkt door IMJ op 13-02-19 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:30

Ik moet zeggen... toen ik nog vaccineerde had de oudste ook bijwerkingen. Schijf op de prikplek, koorts, huilen. Maar gelukkig niet de ernstige bijwerkingen die voor kunnen komen.

Anoniem

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:31

Maar dat zijn hele normale bijwerkingen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:32

quera schreef:
Ik moet zeggen... toen ik nog vaccineerde had de oudste ook bijwerkingen. Schijf op de prikplek, koorts, huilen. Maar gelukkig niet de ernstige bijwerkingen die voor kunnen komen.

Dit hier ook, alleen bij de eerste paar prikjes, daarna gelukkig nooit meer. Want ik vond dat echt wel naar en ik zag er vreselijk tegenop. Maar de angst een ernstige ziekte door te moeten maken vond ik nog enger..

quera

Resistance schreef:
Maar dat zijn hele normale bijwerkingen.

Ja dat zeg ik toch ook ;)

BigOne

Ik kan me goed voorstellen dat wanneer je baby na een vaccinatie echt ziek word je met die vinger naar die vaccinatie wijst, en terecht. Maar wanneer je kind de normale vaccinaties (met de lichte bijwerkingen zoals, moe, hangerig, beetje koortsig) goed doorstaat en na een jaar of vijf zes toch een ziekte als bvb diabetes krijgt dan zoek je misschien wel een zondebok maar dan kun je toch echt die vaccinaties niet meer de schuld geven. Een auto immuun ziekte is zeer waarschijnlijk meer te wijten aan veranderde levensomstandigheden de laatste vijftig jaar dan aan vaccinaties. Er word ook naarstig gezocht naar de oorzaak en een vaccinatie tegen bvb diabetes type 1 want de opmars van deze ziekte loopt de spuigaten uit. Maar feit blijft dat het niet aan vaccinaties is te linken, zeggen dat het daar van komt is één maar wanneer er zoveel kinderen zijn die een auto immuun ziekte overhouden aan vaccineren dan was er allang actie ondernomen. En dan hoef ik geen reacties dat het rivm in eigen straatje praat samen met de regering want die andere ziektes kosten de maatschappij nog veel meer geld dan die paar mazelen/polio/kinkhoest gevallen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:34

dromertje2 schreef:
anti vaders

Wat hebben de vaders nou weer gedaan |(

Hier dezelfde schijven maar niet meer sinds ik de plekken meteen masseer.

Verder niks, zelfs niet langer of dieper slapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:37

dromertje2 schreef:
Net zoals sommige hier denken dat je bij vaccinatie altijd bijwerkingen krijgt of zelfs genetische aandoeningen. Met die stelling ben ik het met je eens, karma maar dan in omgekeerde richting.

Klopt, dat gebeurd ook niet. Je kunt je afvragen of wij heden ten dage allemaal wel zo gezond zijn maar dat het alleen met vaccinaties te maken heeft, is niet waar. Er zijn vele ongezonde factoren tegenwoordig.

Maar dat er bijwerkingen kunnen voorkomen, JA! En die komen vaker voor dan nu wordt toegegeven, mensen worden afgewimpeld door artsen “het ligt aan iets maar zeker niet die o zo veilige vaccinatie”.
Zelfs gevaccineerden lopen daar tegenaan, het is iets anders maar geen kinkhoest hoor! Omdat je gevaccineerd bent.
Vaccinaties zijn geen “one size fits all”.

Bij mijn dochter zou ik overigens niet direct bijwerkingen verwachten, bij mijn zoontje wel. En daarom loop ik dat risico liever niet. Ze zijn overigens kerngezond nu.

Ikzelf kreeg spontaan koemelk-intolerantie na de eerste vaccinaties en bij de 3 maanden prik, kreeg ik direct daarna ademstops. Ik ben mijn hele kindertijd astmatisch geweest en zeer gevoelig voor griep en verkoudheid.
Komt dat door vaccinatie? Ik geloof dat de vaccinatie de trigger was ja. Ik had er aanleg voor et voila.

En ik had al eerder hier vermeld dat mijn moeders broertje overleden is na een vaccin. Hij was ook de enige in het gezin van 12 die eczeem had en sneller ziek werd. Hij kreeg zijn vaccins met 4 jaar omdat hij als baby vaak verkouden en ziek was. Mijn familie en ik -zelfs artsen destijds- zijn van mening dat hij overleden is door het vaccin.
De kinderen die tijdens het RVP zijn geboren hebben wel de andere vaccins gekregen, een stuk minder dan toen ik geboren en ook veeeel minder dan tegenwoordig.
Nu hoef je dat niet te geloven, zoiets valt ook zeer lastig te bewijzen, dat besef ik. Maar bijwerkingen zoals ademstops, urenlang huilen (krijsen), verlammingen, gedragsveranderingen enz. komen vaker voor dan nu toegegeven wordt en dat is kwalijk!!
Afgezien van het feit of vaccins nu werken of niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:39

BigBen schreef:
pmarena schreef:
En geloof het of niet, maar je hebt extreem goede kansen om zonder vaccinaties gewoon gezond oud te worden hoor, het is niet dat je een wisse dood tegemoet gaat en kostte wat kost die spuiten er in moet duwen :P

Waarom blijf jij constant dezelfde onzin uitbraken ?
Jawel, je hebt een goede kans om zonder vaccinaties oud te worden omdat er nog altijd herd immunity bestaat. Met andere woorden, je wordt beschermd door vaccinaties van anderen. Wordt de vaccinatiegraad te laag valt de herd immunity weg. Dan heb je nog altijd een kans om oud te worden, als je tenminste door je kinderjaren raakt. En dat zal ongeveer een kans zijn van 1 op 2.

Serieus, over onzin uitbraken gesproken :)) Je geeft nog echt de indruk ook, dat je serieus denkt dat je zonder vaccinaties een kans van 1 op 2 zou hebben om door je kinderjaren te raken...echt geweldig dit.....man-man _O-

bigone schreef:
Ik ben van de jaren 50, pokkenvaccinatie was toen verplicht, de meeste mensen van mijn leeftijd heeft die mooie ronde pokkenplekken wel op de arm. Ik niet, mijn moeder heeft dat namelijk geweigerd omdat ze wist dat het afgeschaft zou worden omdat pokken uitgeroeid was en kinderen er behoorlijk ziek van konden worden. Hoezo niet kritisch en nadenken, zelfs zij deed het al.

Nu word ik benieuwd, hoe wist zij dan precies dat kinderen er behoorlijk ziek van konden worden, terwijl de beleidsmakers het blijkbaar wel noodzakelijk achtten dat die prikken gegeven werden? :)

dromertje2 schreef:

Dromertje: wie denkt dat hier precies dan? Of overdrijf je nu misschien een tikkeltje :P

En Avalanche: ik vraag me nog steeds af waarom mensen bang zijn voor ongevaccineerde kindjes op een KDV (vooral in verband met altijd maar weer die mazelen)...maar blijkbaar zijn de babies die de BMR sowieso nog niet gehad hebben, niet gevaarlijk :? Of hou je je kind ook bij alle babies vandaan dan?

Mag je kind wel tussen (nog) niet gevaccineerde babies, maar zodra die babies een maand of 15 zijn en nog geen vaccin gehad hebben, dan zijn ze ineens ieuw en gevaarlijk of hoe werkt dat voor jou :?

En een vaccinatie verplichting op het KDV, hoe zien jullie dat praktisch gezien voor je? Babies mogen pas naar het KDV als ze hun eerste DKTP enz. hebben gehad? En als ze ook maar 1 prik uit het RVP niet op tijd krijgen, dan is het :wave: ofzo....?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:39

MarcoBorsato schreef:
dromertje2 schreef:
anti vaders

Anti vaccers

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:43

MarcoBorsato schreef:
dromertje2 schreef:
anti vaders

Darth Vader is altijd al onbegrepen geweest.

Hier hetzelfde overigens, weinig last.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:04

Pmarena, mijn oom was huisarts en daar heeft ze het van gehoord. Of het wel of niet waar was geen idee maar die uitleg kreeg ik van mijn moeder wanneer ik vroeg waarom ik geen rondjes op mijn arm had maar vriendinnetjes wel.
Nog een link: https://newscientist.nl/nieuws/pfeiffer ... ektes-aan/
Het lijkt er dus op(zijn nog veel meer onderzoeken gaande) dat dit virus , wat juist heel veel voorkomt , 90 % van de bevolking draagt het bij zich, een van de oorzaken kan zijn van diabetes type 1 bij kinderen. En dat is een virus waar dus niet voor geent word want het is niet dodelijk, weet niet eens of er een enting is voor dit virus. Dus kun je als antivaxxer wel wijzen naar vaccinaties maar dit heeft geen enkel nut. Want de kans is torenhoog dat je kind de eventuele oorzaak van de ziekte allang bij zich draagt en je doet er niets aan.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:47

Karma schreef:
In Amerika is de bevolking compleet doorgedraaid en zijn er serieus mensen die denken als je niet volledig driedubbel gevaccineerd bent je sowieso EEN ziekte krijgt. En dat zijn er veel!

En gelijk hebben ze. Als je niet gevaccineerd bent, is de kans inderdaad vrij groot dat je een ziekte krijgt. Die kans bestaat ook als je wél gevaccineerd bent, maar de ziekteverwekker zal veel sneller opgeruimd worden, in veel gevallen zelfs zonder echte symptomen.

Karma schreef:
Echt... wat is dat toch met “ik wil mijn kind niet bij jouw ongevaccineerde kind in de buurt hebben”?? -:(-
Wat is dat voor idiote schijnveiligheid van vaccinaties waar blindelings op vertrouwd wordt?? En vaccins werken toch? Waar ben je dan in godsnaam bang voor?? Waarom is iedereen tegenwoordig toch zo in paniek?

Omdat er een paar idioten zijn die prediken dat alle vaccins levensgevaarlijk zijn, met als gevolg dat goedgelovige mensen hun kinderen niet meer laten vaccineren, met als gevolg dat de vaccinatiegraad zienderogen daalt, met als gevolg dat de herd immunity verzwakt, met als gevolg dat iedereen in gevaar komt. Ben je daar nog ?

Karma schreef:
Kinderen kunnen ziektes oplopen, dat gevaccineerde kindje dus OOK en die kan jouw kind OOK besmetten. Het is niet zo dat mijn ongevaccineerde kind allerhande ziektes bij zich draagt en als ze de mazelen zou hebben, jouw kind EXTRA aansteekt plus nog wat andere virusjes er bij.

Het is wél zo dat jouw niet gevaccineerde kind langer en waaarschijnlijk ernstiger ziek zal zijn, wat metéén betekent dat het (veel) meer andere kinderen zal besmetten.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:54

Nog voordat de symptomen van de ziekte zichtbaar zijn...

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:56

Ik heb nu x aantal pagina's meegelezen, en ik moet jammer genoeg vaststellen dat antivaxxers een ernstige afwijking hebben. Ze kunnen niet lezen. Of als ze dat wel kunnen, vergeten ze door één of ander vreemd mechanisme metéén de feiten die ze net gelezen hebben.

Een afwijking die ongetwijfeld het gevolg is van een vaccinatie in hun kinderjaren :D .

Dus voor alle duidelijkheid, neen, vaccinaties zijn niet gevaarlijk. Ernstige bijwerkingen zijn extreem, extreem zeldzaam. Er zijn hier al tientallen statistieken en cijfers geciteerd die dat onwrikbaar aantonen, dus hou er mee op. Kom hier niet meer banketstaaf over al die verschrikkelijke bijwerkingen. En als je dat toch wil doen, lever dan harde bewijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:07

BigBen schreef:
Ik heb nu x aantal pagina's meegelezen, en ik moet jammer genoeg vaststellen dat antivaxxers een ernstige afwijking hebben. Ze kunnen niet lezen. Of als ze dat wel kunnen, vergeten ze door één of ander vreemd mechanisme metéén de feiten die ze net gelezen hebben.

Een afwijking die ongetwijfeld het gevolg is van een vaccinatie in hun kinderjaren :D .

Dus voor alle duidelijkheid, neen, vaccinaties zijn niet gevaarlijk. Ernstige bijwerkingen zijn extreem, extreem zeldzaam. Er zijn hier al tientallen statistieken en cijfers geciteerd die dat onwrikbaar aantonen, dus hou er mee op. Kom hier niet meer banketstaaf over al die verschrikkelijke bijwerkingen. En als je dat toch wil doen, lever dan harde bewijzen.

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:30

BigBen schreef:

Nou nou nou
Ik ga toch ook niet zeggen dat jij een angst en paniekstoornis hebt over kinderziektes die minder levens eisen dan het verkeer op straat.
Dat je doorbreit op een middeleeuwse theorie die allang niet meer aan de orde is in de huidige situatie. Een theorie die ook nog eens gestaafd is op een selectieve momentopname die heel manipulatief van correlatie causatie maakte in grafieken met cijfers die, wanneer je het grote geheel bekijkt, al heel lang een trend had ingezet die dezelfde lijn volgt als die van de vaccinatie momentopname.

Afbeelding

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:37

Nee,straat oversteken is ook risicovoller dan een ernstige reactie op een vaccinatie.

Die grafiek is dan wel ineens geloofwaardig en onpartijdig
en niet gemanipuleerd?
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 13-02-19 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt