karuna schreef:Pfff apotheek heeft weer iets nieuws, ik krijg al jaren een volledige verpakking b12 met vijf ampullen. Nu vandaag opeens een kapotgeknipte met drie stuks erin, geen bijsluiter niks. Want ze mochten niet meer voorschrijven?Volgens zorgverzekeraar maar heb die gebeld maar komt niet van hun af. Apotheek heeft dus zelf wat lopen verzinnen. Geen bijsluiter niks erbij. Van verzekeraar moet ik huisarts bellen en uitleg vragen. De huisarts heeft er ook gewoon 5 aangevraagd. Die hebben dus doodleuk weer opnieuw aangevraagd nu. Moet nu apotheek weer bellen om uitleg en vragen waarom ik geen bijsluiter heb meegekregen. Wat niet eens mag
Is niks nieuws

karuna schreef:Ik zit nu rond de eens per 4 weken maar aanpassend ivm trainen. Merk dat ik meer nodig heb als ik meer train. Maar zowel van verzekeraar als huisarts hadden ze gewoon de volle verpakking moeten geven. Huisarts heeft meteen herhaald en nu weer de goede tijd doorgegeven. En de apotheek eens boos opgebeld dat ze gewoon moeten leveren wat huisarts vraagt. Die lopen er laatste tijd vaker tegen aan dat patienten niet krijgen wat huisarts voorschrijft,
Wat staat er op je recept? Als dat 1x per maand 1 ampul is kan je hoog of laag springen, heel veel stampij gaan maken maar dan krijg je gewoon niet meer. Maximaal voor 3 maanden. Dat jij meer spuit dan het recept aangeeft is dan je eigen verantwoordelijkheid, dan moet je zorgen dat het juiste gebruik op je recept komt te staan. En of de arts nou voor een half jaar voorschrijft of niet, maximaal 3 maanden. Voor de resterende krijg je dan een herhaalrecept en die ga je gewoon halen als ze bijna op zijn.
karuna schreef:Ik kreeg eerder gewoon een of twee verpakkingen van 5 mee. Al 18 jaar of zo. Ook dit jaar eerder gewoon volle verpakking mee en nu gaan ze knippen in een strip van 5.liggen nu dus twee ampullen daar nu te slingeren. Apotheek was echt kwaad op me dat ik belde. Ze hadden het druk en geen zin om dit gezeur aan te horen
. Huisarts was flink kwaad op ze. Benieuwd hoe ik vrijdag de rest ga krijgen.
Ellend is met dergelijk minimaal voorschrijven als breken van ampul al fout gaat heb je niks meer.brrr
Die ampullen liggen daar echt niet te slingeren hoor..