Super vet danseresje! Ik ga me opgeven! Wie nog meer?
Danseresje
Geplaatst: 30-03-13 21:39
ik wil me wel opgeven, maar moet even kijken of ik vrij kan krijgen. dan kan ik er gelijk een weekendje bij ouders van maken, haha!
ben trouwens blij. Heb eindelijk de 2011 (of is het 2009) versie van keep running gevonden. misschien dat ik daar toch weer op over stap ipv eigen trainingen. denk dat ik alleen voor interval bij week 1 begin......heb namelijk al wel 10-12km gelopen, alleen wil snelheid gaan opbouwen. en deze muziek is zo ong. hetzelfde als deel 1 van 2011 en vond dat wel prettige muziek.
Ik heb al een oproepje op facebook gedaan wie er met me mee wil lopen!
9 juni ladies run, 14 juni Colours by the Sea en dan maar even kijken of ik voor de Damloop nog ergens de 10 km kan lopen, begin augustus of zo als er dan iets is zo middenin de zomer.
Miriam91
Geplaatst: 30-03-13 21:43
Jaaa een colours run! Ik doe mee!
Laatst bijgewerkt door Miriam91 op 30-03-13 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Het lijkt me een prachtig evenement, maar vind het voor mij te ver reizen voor een loop van 5 km. Ik wil rond die tijd liever een wat grotere afstand lopen als voorbereiding voor september. Ik vrees dat die 16km toch een hele hap gaat worden en wil er wel goed getraind aan beginnen. Dus voor mij geen Vlissingen.
Danseresje
Geplaatst: 30-03-13 21:51
ja, en die colorrun gaat niet op tijd zag ik. vooral om het plezier enzo! Vraag me alleen af of je zo gekleurd nog weer de trein in kan, haha! Wat ik van de Amerikaanse filmpjes zag is het op poederbasis....
En die 16km gaat zeker een hap worden, maar als ik kijk dat ik al 10-12 gerend heb......moet ik nog 4km erbij gaan lopen en wat aan snelheid gaan werken (en heb op 26 mei nog een 10km als tussenstap). Heb nu rond de 1u13min-1u15min gedaan over 10km in rustig trainingsverband. Wil kijken of ik die in ieder geval onder de 1u10min kan krijgen en misschien nog iets sneller. Als ik richting de 1u kan gaan (maar lijkt me vrij heftig, 10min eraf), dan kan ik bij een pacer aansluiten op de 10km. Dat is de langzaamste pacer.....
Lijkt me super die colour run, maar ook voor mij een beetje ver helaas ! Leuk dat jullie hier allerlei hardloop evenementen plaatsen ik wil ook heel graag een x ergens aan meelopen. Loop 21 april de cascaderun in Hoogeveen 5 mijl is dat.
Anoniem
Geplaatst: 30-03-13 21:55
Ha, 2 augustus de Pride Run in Amsterdam 10 kilometer hebben ze ook! Volgens mij moet dat echt geniaal zijn!
BusyMissy
Geplaatst: 30-03-13 21:57
Wou dat ik al zo ver was met lopen. Twee weken terug kon ik 6,5 km aan 1 stuk rennen, wel redelijk tempo. Nu ruim 2 weken uitval door de griep. Als het goed is zit ik eind mei aan de 10 km. Ik wil ook proberen om mijn tempo niet lager te leggen. Maar lijkt me idd veel om 10 minuten op een uur in te lopen Danseresje, dan moet je echt een flink stuk harder gaan lopen.
Jep! Maar Karin zei dat het kan en de meneer van de loopwinkel ook
Danseresje
Geplaatst: 30-03-13 22:08
voor mij is de colorrun ook niet om de hoek. Echter, mijn ouders wonen daar in de buurt.....dus dat is een leuke combi ! Maar eerst maar vrij vragen voor dat weekend......altijd lastig, haha!
En ja, dat tempo, dan moet ik in vergelijking met mijn 5km van afgelopen week in Zandvoort een minuut per km sneller lopen en dat dan op een dubbele afstand......maar ja, wie weet met de intervaltraining van Evy!
qua afstand opbouwen. Ben eigenlijk best snel gegaan. Van rond de 6 à 6,5km naar 8 en 8,9 en toen naar 10km, vervolgens 11,5 en 12km. die laatste 12km was echter een marteling. hele zware benen en daardoor heel langzaam gelopen. maar wel uitgelopen! Een collega van mij die ook al jaren loopt, gaf aan dat vanaf 10km de opbouw eigenlijk niet zo veel werk meer is. en met die 11,5km merkte ik dat ook wel. Ging vrij makkelijk die 1,5km erbij. Zit nu die podcasts van Evy Keep Running 2011 te luisteren.....daar kan ik denk ik wel mee uit de voeten !
Kan me inderdaad wel voorstellen dat als je eenmaal conditioneel 10 kilometer kan lopen dat je lichaam gewoon in diezelfde stand verder kan lopen. Lijkt me meer dat je spieren het heftig vinden. Maar daarom ook de tip; 2x 5km en 1x uitbouwen denk ik? Dat zei de meneer van de loopzaak
Weet nog niet zeker of ik dat met Evy ga doen of dat ik zelf ga uitbouwen.
Wat is jullie advies? Als ik nou 5-5-6 5-5-7 5-5-8 etc doe? Is dat realistisch?
Die colorrun lijkt me super! Maar het is alleen 5 km toch of lees ik dat verkeerd?
Zijn er trouwens meer mensen die niet met evy of iets degerlijk lopen maar gewoon zelfstandig? Dat doe ik namelijk en bevalt me prima. Heb nooit te snel opgebouwt of iets degelijks.
Is inderdaad 5 kilometer. Gaat ook voornamelijk om de lol
KarinvdM
Geplaatst: 30-03-13 22:18
Nah, je kan niet in 1x van de 10 naar de 20 gaan hoor, zo simpel is het nu ook weer niet. Maar het is makkelijker om steeds een km verder te gaan. Maar je moet wel een doorzetter zijn, maar dat ben je wel als je 10 loopt...
Danseresje
Geplaatst: 30-03-13 22:19
qua uitbouwen ben ik begonnen met 1x per week een langere afstand. 1x per week proberen rond de 5km sneller te rennen en 1 intervaltraining (en die interval bevatte langere stukjes dan Evy voorschrijft in haar Keep Running, haha!). Met die intervaltraining kom ik ook zo rond de 5 à 6km uit. Afgelopen week niet gerend na de Zandvoort Circuit Run, zat in de nachtdienst. Waarschijnlijk morgen lekker gaan lopen en dan woensdag. Vrijdag gaat me niet lukken en dan ga ik lekker 4x of 5x rennen in Spanje (zondag-dinsdag-donderdag-zaterdag of zaterdag-maandag-woensdag-vrijdag-zondag).
colorrun is inderdaad 5km en zonder tijdswaarneming. inderdaad echt voor de lol!
en ik ben momenteel zelf bezig met opbouwen, maar af een toe een handvat vind ik eigenlijk ook wel prettig!
BusyMissy
Geplaatst: 30-03-13 22:22
haha. als zij het zeggen dan kan het hoor!! Weet het niet Lente, ik loop tot en met de 10 km met Evy, vindt dat zelf gewoon een prettige opbouw, alleen de intervaltraining vind ik heel pittig voor mijn spieren. Vanaf de 10km ga ik verder met de site van Asics, daar kun je je trainingsconditie invullen en je doel op een bepaalde datum en daar krijg je dan per mail een schema voor. Weet je in ieder geval dat je een doordachte training hebt. Als je bepaalde stukken te snel doet heb je alleen maar meer risico op blessures en dan red je je doel helemaal niet meer.
Horse_xx
Geplaatst: 30-03-13 22:24
Vinden jullie die muziek van Evy leuk? ik heb het nog niet geprobeerd maar moet echt met een schema gaan lopen wil ik verder komen denk ik. Ga denk ik dan die 5-10 van 2011 downloaden Ik heb ook al andere schema's gevonden alleen ik moet er een stem bij hebben omdat ik geen sporthorloge of iets heb en mijn telefoon in een soort armbandding, dus ik weet dan niet wanneer ik moet lopen en wanneer ik moet rennen.
BusyMissy
Geplaatst: 30-03-13 22:24
Danseresje, dan lijkt jouwe opbouw toch veel op het evy stukje, maar ik verwacht dat de meeste trainingen wel enigzins overeen zullen komen? Of zijn er jullie echt andere aanpakken bekend?