[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:02

Roosch schreef:
K_im schreef:
Is zo'n camebridge/modifast dieet een verantwoorde manier om af te vallen? Ik hoor altijd alleen maar negatieve verhalen erover.. Ik heb er wel eens over nagedacht en wat informatie gezocht, maar vond het vrij duur en kon, behalve op de website zelf, geen blijvend positieve reacties vinden..

Ik wil er graag op reageren, vind het niet erg om vraagtekens weg te halen.

Als je eens kijkt op http://www.cambridgeweightplan.nl/ vind je al heel veel informatie over de achtergrond van het dieet.
Ik ben hiermee begonnen doordat ik een medebokker heb leren kennen waarbij het resultaat verbluffend is. Heb me toen ingelezen en besloten een poging te wagen, na talloze manier geprobeerd te hebben.. Koolhydraatarm, 3 keer per week sporten, Modifast, gezond eten.. niets hielp. En dit werkt nu wel voor mij.
Vandaar mijn keuze voor en positieve houding tegenover Cambridge, wat nog niet betekent dat ik er al ben. Na het opbouwen van gewoon eten zal de zwaarste tijd pas komen, maar het knopje in mijn hoofd is om en ik zal dolblij zijn als die kilo's er eindelijk af zijn. :)

Kijk eens op het cambridge forum http://forum.cambridgeweightplan.nl/ ;-)

Roosch

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:15

Daar heb ik me toevallig laatst geregistreerd. :D

Een speciale reden om me daar naartoe te verwijzen?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:57

Gedver, vanochtend op de weegschaal en ik was weer aangekomen. Ik schommel zoveel de laatste paar dagen :( Mijn stofwisseling begint zich terug aan te passen aan mijn 'ik doe hele dagen niks' ritme en ik moet ook minder gaan eten kennelijk :(

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:14

Ik was vanochtend ook 'opeens' 0,7 zwaarder dan de ochtend daarvoor. Heel vervelend, ik was vorige week ongesteld en ik werd alleen maar blij verrast elke ochtend. Gisteravond m'n tweede pil van de nieuwe strip genomen, niet anders gegeten en 0,7 erbij. Mede daarom ben ik vanochtend meteen naar de sportschool gegaan.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:18

Wat eet je op een dag Dais?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:20

Even wat minder hier geweest. ondanks een slecht weekend stond ik nog steeds gelijk. Niks bij, niks af. Kan ik mee leven gezien mijn slechte patroon!

Lastig is dat he dat schommelen...

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:41

Hetzelfde als voor mijn blessure :P Niet verwonderlijk dus dat ik uiteindelijk toch aan begin te komen. Ik wil eigenlijk niet minder gaan eten want ik zit helemaal niet hoog in calorien en mijn lijf moet niet op de spaarstand gaan :n

Mijn onbijt bestaat uit magere yoghurt met cruesli, middag eten 2 boterhammen met beleg (beleg varieert elke dag) en avondeten (varieert ook elke dag). 3 a 4 x per dag tussendoortjes (ook varierend, glas melk reken ik ook als tussendoortje) Ik drink verder alleen water en thee.

Zaterdag wil ik voor het eerst weer eens proberen te gaan sporten :j Kijken wat dat doet :)

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:51

Wat voor blessure heb je en hoeveel kcal per dag eet je? :) Hopelijk lukt het sporten!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:52

Ik stop even met caloriën tellen en eet nu gewoon waar ik zin in heb tot in naar de diëtiste kan (nu zaterdag).

Komt het even goed uit dat ik alleen gezond spul in huis heb :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:59

Haha Mi_amore.. Balen zeg, gun je jezelf een keertje wat, heb je niks in huis :')

Dianta, ik heb een schouderblessure en ik eet 1200 tot 1600 ckal per dag. Ben jij nieuw hier trouwens? :) Of heb ik er overheen gelezen :=

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:01

Ik heb het afvallen ook weer opgepakt samen met een vriendin. Ik volg geen speciaal dieet maar eet gewoon minder. Ik gebruik daarbij jusovezels wat helpt bij het vulleb en het stabiliseren van de suikerspiegel. Vooralhhet samen doen helpt enorm. Heb groot respect voor jullie. Lees zo af en toe mee. Zeer motiverend.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:03

Oh zal me even voorstellen. Maartje 32 moeder van een zoon. 3 honden en een paard. Wil nog 20 kg kwijt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:05

Zo sommige dames zijn goed bezig!

Ik heb me daarentegen goed misdragen.. En dus zit de eerste tegenslag er officieel op!
(ik sta zo'n 1 keer per week of 1 1/2 week op de weegschaal)
Na het wegen vandaag blijkt dat de "schade" +1kg is.... en het is mijn eigen stomme schuld

5 maanden lang heb ik niks gesnoept, niks lekkers gegeten etc. Na het bakken van mijn fantastische 16 dubbele chocolade koekjes (meer cacao en chocolade dan andere ingredienten :P ) kon ik ze niet weerstaan.. Dus ik heb in 1 weekend 7 koekjes op :o ik schaam me dood! Waar is mijn weerstand gebleven?

Nu ben ik dus weer 1 a 2 weken langer tot mijn doel onderweg en die mooie -15kg is -14kg geworden |(

Wie schopt mij?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:07

@Dais_: ik heb de beslissing gemaakt onder voorbedachte rade hoor hahaha :D
@callum: welkom! Doe je al iets speciaals qua 'dieet'?
@Selka: dikke schop ;)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:08

Haha, jij voelt je schuldig als je 1 weekend 7 koekjes opeet? Nou dan mag ik me wel helemaal doodschamen. :') Van de week heb ik gewoon een heel pak (6) custard cakejes opgegeten. :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:10

Selka :oo Ben jij @*#@#*_@#)*_*@$_)*(@#_*# helemaal van de (*@_)@#(@)*$ ... -:(- (geintje hoor, echt de wereld vergaat niet na 7 koekjes! :D)

Maareuh...7 stuks? Ze waren wel heel erg lekker dus :D Nu kun je er weer een paar maanden tegenaan! ;) Een paar uur stevig wandelen of fietsen en wat mij betreft zijn die koeken vergeten ;) (nu de weegschaal nog, maar die kan soms zo onredelijk streng zijn) Ik kan me ook niet voorstellen dat die kilo van die koekjes is :n

Julia, hahaha toe maar _O- Die zijn ook monsterlijk lekker :D Maar 6? Was je toen niet misselijk :')

Callum, welkom hier :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:11

Hahaha ja natuurlijk wel. :') En dan 's avonds gewoon weer een bak Ben & Jerry's naar binnen werken. Geen enkel probleem. O:)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:12

Thanks Mi_Amore! Hopen dat er volgende week weer 1kg af is, doe ik gewoon alsof het nooit is gebeurd ;)

Oh Julia! Jij zal ongetwijfeld een beter figuur hebben dan ik en je daarom minder schuldig voelen? Ik wil er namelijk nog 15 kg af :P en met koekjes eten vertraag ik dat proces wel heel erg haha..
OH BEN EN JERRY'S <3 .. Nee daar loop ik met een boog omheen!

|( Sorry Dais! :o Ik kan mij ook niet voorstellen dat het alleen de koekjes zijn.. maar ik heb verder geen gekke dingen op.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:14

Haha ik voel me wel schuldig hoor, maar soms kan ik het echt niet weerstaan. :+ Eerst probeer ik dat gevoel te negeren, meestal uiteindelijk dus zonder succes. :D Ik hoef er geen 15 kilo af. Als er 4/5 kilo af is dan ben ik blij :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:18

*Schopt Selka ook nog maar een keer ;)
Maar wat er al gezegd is, deze week keer goed sporten en dan vind ik ook dat het best een keer mag.

Julia ik geloof niet dat jij dan al echt een knop om hebt staan dat je echt die kilos kwijt wil want een pot BJ en Zoveel koekjes en dat ook nog eens op 1 dag?! Lijkt mij verre van handig.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:20

Goede Leonie! Ik zal deze week eens 3 keer paardrijden ipv 2 keer en de fitnessaparaten maar weer eens van dichtbij bekijken :+

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:26

Hahaha van dichtbij bekijken. Ik zie dit nu letterlijk voor me :')

Julia, B&J is zo gevaarlijk lekker. Die koop ik echt nooit (veel te duur ook trouwens) Is dit gewoon een dag dat het ff minder gaat of doe je dit echt vaker? Zomaar benieuwd hoor :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:28

Goed zo Selka! Dan heb je die +1 zo weer terug in een -1 en geen koekjes meer bakken is misschien ook een goede tip!

Lol Dias gaat met een vergroot glas op die dingen af :P

Ik heb 5 pepernoten op hier op het werk grrr. Waarom komen ze toch altijd met lekkers? het is hier overigens ijskoud dus ik verbrand het vast snel om beetje warm te blijven. :brr:

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:30

Wij hadden ook weer BenJ gewonnen van de postcodeloterij.. ;(

Niet eerlijk!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:32

Mwah. Begint wel steeds meer te komen. Maar inderdaad, misschien ben ik niet gemotiveerd genoeg. Want zelfs al let ik meer op m'n voeding en eet ik alleen gezond, gaat er alsnog weinig tot niks af. Ik blijf gewoon constant op dit gewicht. En daarbij is het niet zo dat ik nooit sport of weinig beweeg. Ik fiets elke dag naar het werk (soms fiets ik zo'n 20 tot 30km per dag), hockey ik op redelijk niveau (1e klasse) 3x in de week 1,5 uur en ga ik elke week meerdere malen wandelen. Dus ja, schiet mij maar lek. :+